India lanceert extreem luxe trein

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Suus »

India lanceert extreem luxe trein

In India is één van de meest luxe treinen ooit onthuld: slechts 84 personen kunnen er aan boord en het goedkoopste ticket kost 800 dollar. ‘Het is reizen als royalty’, aldus een woordvoerder over de Maharaja Train.

In India is reizen met de trein zeer gewoon maar luxe ontbreekt er nog wel eens. Het is er vaak druk, weinig comfortabel en ook in India ergert men zich aan vieze toiletten aan boord.

Wie echter bereid is 800 dollar voor een Maharaja-kaartje neer te tellen, ziet al deze problemen in één klap opgelost. Want, zoals AFP het verwoordt, ‘er is duidelijk geprobeerd mensen van het voorbijtrekkende uitzicht te laten genieten met een minimum aan inspanning’.

Lees meer op Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door STF »

Kortom die trein is natuurlijk nog succesvoller dan "onze" Fyra, met zulke prijzen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Caspar »

Ik weet niet hoe lang dat traject is, maar als het van noord naar zuid is in India, dan kom je volgens mij al snel op 2500 km, en dan is 800 euro voor die luxe nog best een aardige prijs. Ik meen me te herinneren dat hier ook eens een voorbeeld langskwam van een retourtje binnen Engeland van 1200 euro in een normale trein?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Ruben »

India is het land waar mensen op daken van treinen reizen toch? Twee uitersten dan dit. Maar als je genoeg hebt van het dak moet je gewoon ff 800 ballen neertellen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door midnet »

is allemaal nou zo nieuw niet. Voor India misschien wel dan-maar ok maar ''same-same but different'' (een gevleugelde uitspraak in Azie-voor degenen die dat nIet kennen). En dat roofriden is egenwoordig eerder in Bangala Desh. En Indonesia-de Jakarta-komuter.
Voor nog meer US$-en net zo luxe (schat ik-nooit zelf met meegeweest, alleen van buitenaf gezien) rijdt al jaren de Eastern&oriental trein-meterspoor-vanaf SINgapore-via malaysia-naar Thailand-Bangkok-en sinds kort af en toe zelfs de 3 km. spoor in LAOS, die vorig jaar werd geopend-alweer een land trots op zijn spoor erbij!
Die luxetreinen-zoals in Europe ook de luxe Orient Express (geen idee of die nog steeds rijdt)- richten zich op rijke mensen die snel wat van een land willen zien. Het zijn vaak leuke winstpakkers voor de lokale spoorwegen.
Op de site seat61.com zijn vast wel verdere gegevens en links te vinden-ik ben u te lui om dat voor julie op te gaan zoeken.
Als ik me goe herinner was er in India al langer een mahardaja-''expres'' die als luxere trein voor toeristen een rondje vanaf New Delhi naar o.a.. de Taj mahal etc. reed.
Zelfs het ooit o-zo rode China wil gaan meedoen-plannen een superdeluxe trein naar ''het dak van de wereld'' op de lijn Beijing-Lhasa/Tibet te gaan rijden. Een klein problem nu: witneuzen wordt weer toegang tot Tibet geweigerd, omdat ze toch maar komen om revolutie te stoken. Maar vermoedelijk ongevaarlijke Japanners en Koreanen zat.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Vinny »

STF schreef:Kortom die trein is natuurlijk nog succesvoller dan "onze" Fyra, met zulke prijzen...
Nou de rest van het treinproduct in Nederland is blikjesvervoer-op-wielen. Zelfs in internationale treinen is vaak geen fatsoenlijke warme maaltijd meer te krijgen... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Caspar »

Alsof er op de Nederlandse IC's catering moet zijn. Ik zie het al voor me zit je in de IC naar Zandvoort aan zee: In deze trein bevindt zich een bord-bistro en in de eerste klas serveren wij graag uw warme maaltijd, snacks of drankje op uw zitplaats...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Vinny »

Ik heb één keer catering op deze IC verbinding meegemaakt. Ik had toen een glaasje witte wijn besteld. *O*

(Het was overigens naar aanleiding van een kunstproject, het Over het IJ festival)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Alsof er op de Nederlandse IC's catering moet zijn. Ik zie het al voor me zit je in de IC naar Zandvoort aan zee: In deze trein bevindt zich een bord-bistro en in de eerste klas serveren wij graag uw warme maaltijd, snacks of drankje op uw zitplaats...
Was het maar weer waar, catering op de trein, mits het enigszins van kwaliteit is wat je krijgt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Alsof er op de Nederlandse IC's catering moet zijn. Ik zie het al voor me zit je in de IC naar Zandvoort aan zee: In deze trein bevindt zich een bord-bistro en in de eerste klas serveren wij graag uw warme maaltijd, snacks of drankje op uw zitplaats...

Die stinkboemels die nog geen 30 km rijden moet je ook niet IC noemen. De Nederlandse manier van omgaan met de term "InterCity" is internationaal gewoon een schande. In IC's die de naam verdienen, ja, daar hoort catering bij :Y
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: India lanceert extreem luxe trein

Bericht door Vinny »

Ook de snelste en comfortabelste IC verbindingen, te weten: de intercityseries Noord-Oost zijn qua comfortniveau al overtroffen door het comfortniveau van de gemiddelde RE in Duitsland. Hierbij moet natuurlijk wel aangetekend worden, dat de NS prijzen vergelijkbaar zijn met de normale RE-tarieven in Duitsland. Voor IC of ICE verbindingen moet in Duitsland een toeslag worden betaald. Per kilometer is de ICE net zo duur als de Fyra in Nederland...; wij 'missen' echt de IC-klasse (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten