Proefritten Haagse tram 19 van start

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door Wubbo »

Proefritten Haagse tram 19 van start
Geplaatst op: zondag 28 maart 2010 22:30
Laatst bijgewerkt: zondag 28 maart 2010 22:34


Haaglanden heeft er een tramlijn bij. De komende twee maanden worden de wissels, verkeerslichten en de bovenleiding stap voor stap getest. Op 4 juli kunnen reizigers instappen. Tram 19 loopt van MCH Antoniushove in Leidschendam via Leidschenveen, Ypenburg en Rijswijk naar Delft. Nu nog naar de Tanthof, maar in 2012 naar de TU.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door Daantje »

Ah, tof 8-) Straks bijna zonder overstappen van Leidschendam naar Delft kunnen 8-) Ben benieuwd hoelang zo'n ritje duurt en of het een beetje aansluit op de bus bij Leidsenhage.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door WSM »

Dat kon eerst ook, (bus)lijn 40 naar de Houtkade ging in de Connexxion-tijd door als lijn 60 naar Delft ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door Daantje »

Ja, weet ik. Alleen duurde dat dan weer zolang dat het niet opwoog tegen bus + tram 1 of bus/tram + trein. Hoop dat het met tram 19 sneller gaat dan met bus 40/60.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door iljitsch »

Van trein gesproken... Ik vraag me af Utrecht - Delft sneller is met lijn 19 naar station Ypenburg dan overstappen op Den Haag CS.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door webguy »

Is de snelheidswinst met de Intercity niet dermate groot dat je dat zo weer inhaalt?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door Daantje »

Denk dat het er heel erg aan ligt hoe je overstap is. Utrecht - Delft wordt in de meeste gevallen per trein al geadviseerd via Rotterdam.
freshjive
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 16:20
Locatie: Leiderdorp

Re: Proefritten Haagse tram 19 van start

Bericht door freshjive »

En Ypenburg is geen sneltrein- of intercity-station, dus er stoppen weinig treinen. En als ze er stoppen dan stoppen ze ook meteen overal. Weg je tijdwinst.

Ik vraag me ook af of er P&R-plaatsen komen bij de diverse stations, zoals Ypenburg, maar ook Forepark. Forepark zou ook handig kunnen zijn om over te stappen op Randstadrail de Haagse stad in, of naar Leidsenhage en MCH. Ideetje?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten