Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3500
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef: vr 10 mei 2024, 15:35 Zullen we hier gezellig houden jongens?
Voor je protesten zijn er al genoeg andere platforms.
Niets aan toe te voegen. Dank voor het voortzetten van de discussie op een normale manier.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Als het ICJ of ICC het plausibel acht dat je een genocide aan het plegen bent, dan vind ik dat wel een grond om een land uit te sluiten.

Voor zover ik kan vinden (en begrijp) zijn de motieven van Rusland om Oekraïne aan te vallen puur gebaseerd op terrorisme. Ook een - op zijn zachtst gezegd - een kwalijke zaak, echter krijg ik niet de indruk dat Rusland het gemunt heeft op een specifieke bevolkingsgroep en deze kosten wat kost wil uitroeien. Die ene koloniale bezetter waarvan ik de naam niet wens te noemen doet dat wel door een apartheidsstaat op te richten en vooral militaire 'operaties' uit te voeren op een stuk grond dat ongeveer de grootte heeft van de gemeente Rotterdam. Ook heb ik Oekraïners nog nooit gehoord over drones die continu over het grondgebied vliegen en een heel irritant bromgeluid produceren (ik kan zo even de (bij)naam ervan niet vinden, zal wel gefilterd worden door social mediaplatforms, maar het is iets in de geest van Zahannah).

Anyway, ik stop nu maar met ranten over dit conflict in dit topic. Niet omdat ik bang ben dat mijn postrechten ontnomen worden, cuz I really don't care if that is what it takes, maar meer omdat dit topic uiteindelijk over een muziekevenement gaat.
🍉
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Hainje schreef: vr 10 mei 2024, 15:54 maar meer omdat dit topic uiteindelijk over een muziekevenement gaat.
:Y

Daarom ook dat ik er met mijn verstand niet bij kan dat iemand hier bijna terloops oppert landen maar uit te gaan sluiten.

Net zomin als ik er met mijn verstand bij kan dat mensen dit 'muziek' durven noemen (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Want dat het ook voor wat het festival zelf betreft allang niet meer over de 'muziek' gaat, blijkt wel weer uit Het INCIDENT:

https://nos.nl/artikel/2519962-onderzoe ... -repetitie

WE HEBBEN GEEN IDEE WAAR HET OVER GAAT MAAR OMG OMG! STOP DE PERSEN! HIJG HIJG HIJG
iamthedutchdude
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door iamthedutchdude »

Edit: Maar even in een spoiler geplaatst n.a.v. het bericht van Tom024. Ik had het hele bericht al getypt voordat ik het zag. :oops:
Spoiler: show
TffpaA schreef: vr 10 mei 2024, 15:43 Het zal hooguit leiden tot een verplaatsing van de verontwaardiging en daarmee het probleem, niet het wegvallen ervan. En goed kans dat een uitsluiting - hoe goed gemotiveerd ook - daarna nog als een schaduw over het festival zal blijven hangen.
Ik hoop toch dat die verontwaardiging verplaatst: dat is juist het hele idee van het plan. En die schaduw hangt ook nu al over het festival, dus dan zou ik toch die kans pakken dat die schaduw bij een uitsluiting misschien niet over het festival blijft hangen. Het verschil dus tussen "zekerheid hebben van die schaduw..." vs. "kans hebben dat die schaduw...".
TffpaA schreef: vr 10 mei 2024, 15:43 Hoe verderfelijk je het ook mag vinden wat OekraïneRusland en Israël momenteel doen,
Bedankt voor je aanname -0-
TffpaA schreef: vr 10 mei 2024, 15:43 ik denk dat voor dit soort evenementen toch beter kan laten gelden dat je de (geo)politiek erbuiten laat. Net als sport kan ook zang - hoe pijnlijk aan de oren ook - toch verbroederen.
Juist door het pad wat de EBU en verschillende daaraan verbonden omroepen in 2022 is ingeslagen (en dus die geopolitiek en politiek in het festival betrekken), krijg je nu opnieuw (en in de toekomst telkens weer) dit soort discussies. Het punt dat ik probeer te maken: trek als EBU/omroepen/organisatie nu een lijn hoe je in de toekomst dergelijke zaken afhandelt. Hoe die lijn getrokken wordt maakt dan niet uit, maar zorg wel voor een consequente lijn. Dat kan ervoor zorgen dat je in de toekomst dergelijke discussies korter kunt houden.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: vr 10 mei 2024, 16:07 Want dat het ook voor wat het festival zelf betreft allang niet meer over de 'muziek' gaat, blijkt wel weer uit Het INCIDENT:

https://nos.nl/artikel/2519962-onderzoe ... -repetitie

WE HEBBEN GEEN IDEE WAAR HET OVER GAAT MAAR OMG OMG! STOP DE PERSEN! HIJG HIJG HIJG
Volgens mij doelt men op de persco van gisteren, waarin Joost de 'waarom niet' vraag stelde, in reactie op de Israëlische kandidaat die moeite had te reageren op de vraag van een Poolse journalist omtrent de veiligheid van andere deelnemers.

Van de persco.leider hoefde die dame daar niet op te reageren, Joost zette haar 'min of meer' voor het blok om wel antwoord te geven, wat ze dan ook gedaan heeft.

Dit las ik vanochtend in het Eurovisie blog op NOS.nl

Edit: wat dus ook in dat artikel van de link gemeld wordt ;)
DDietzen
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door DDietzen »

Volgens de geruchten die ik opvang via Reddit en Discord zou het ook kunnen gaan om een niet nader uitgelegd incident tussen Joost en een technische medewerker backstage. Of om het lastigvallen van Joost Klein door de Israëlische delegatie waarbij ze hem zouden hebben vernederd met zijn overleden vader (daar is een filmpje van).

Spanning genoeg vandaag in ieder geval.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Nou.
Ardan schreef: vr 10 mei 2024, 15:35 Zullen we hier gezellig houden jongens?
Voor je protesten zijn er al genoeg andere platforms.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Wat is je punt? De laatste paar berichten gaan niet over de politieke situatie, maar over beef tussen twee deelnemende partijen op het evenement zelf. Als zelfs dat al niet meer besproken mag worden hier, dan kun je net zo goed slotje op deze toppik gooien.
🍉
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Je geeft er zelf al een beetje antwoord op :Y
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Durashift »

^^ Jij had er ook voor kunnen kiezen om niet te posten. Die 'chipsvreter' mag van mij wel in een spoiler.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Ik heb het idee dat het 'je had het ook niet kunnen posten' de laatste paar pagina's hier voor meer mensen geldt :Y

Laten we het erop houden dat wat je ook probeert, de politiek nooit volledig buiten de deur te houden is. Evenwel weten 'we' nog niet wat er nu precies gebeurd is, en is alles wat er in de drek van de socials opborrelt vooralsnog niet geverifieerd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

TffpaA schreef: vr 10 mei 2024, 17:53 de politiek nooit volledig buiten de deur te houden is
Ah je probleem is dat je de beef ook te politiek vindt voor dit topic.
That's a valid pov.
🍉
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Nee, meer dat ik de bui al wel weer zag hangen voor een volgend protest. 'De beef' ging hier immers niet tussen Nederland en - ach, laten we eens zeggen - Denemarken, maar tussen Nederland en Israël.

Alleen al het noemen van dat land lijkt op sommigen hier als een rode lap op een stier te werken. Dat leidt dan tot rants die mijns inziens niet op een forum thuishoren, maar goed - ik snap de emoties in het licht van de actualiteit ergens wel.

Mijn post was vooral bedoeld om dat aan te stippen in de hoop dat het juist níet (weer) zou gebeuren. Maar achteraf moet ik constateren dat ik helaas het tegenovergestelde effect heb bereikt.

Waarvoor mijn excuses.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door waldo79 »

Waldo79 waardeert deze post.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Het Parool weet inmiddels te melden dat Joost Klein geschorst is:

https://www.parool.nl/songfestival/joos ... ~b1a30fb6/
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door en-es »

Benieuwd of hij nog meedoet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Wat ik op TikTok mee krijg is dat de juryshow om 21u begint, dus dat de EBU hard bezig is om voor dat tijdstip tot een besluit te komen. Als Joost er om 21:30u (rond die tijd zal hij wel op moeten) niet is, dan kunnen we het sowieso wel vergeten.
🍉
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 471
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Als ik ook nog even een duit in het zakje mag doen met betrekking tot uitsluiten of niet wil ik het volgende, heel simpele voorstellen:
Als je als land in een oorlogssituatie bevindt, zij het als agressor zij het als verdediger, heb je niets te zoeken op het ESF. Zo hou je enerzijds iedereen tevreden en verhinder je anderzijds edities zoals 2022, waar Oekraïne toch wel uit solidariteit won. Zo hou je het écht eerlijk en ook nog eens apolitisch, door alles wat ook maar een beetje naar politiek ruikt achter een dichte deur te houden. Dan zouden zowel Rusland als Oekraïne als Israël alle 3 niet meedoen dit jaar en hou je alle politiek lekker buiten.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Suus »

Joost Klein schijnt van het programma van de juryshow vanavond gehaald te zijn…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12889
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Hainje »

Bij Spanje schijnt ook commentaar te zijn op de handelswijze van de EBU en schijnen de Spanjaarden belaagd te zijn door leden van de delegatie uit 'dat ene land'.

Bron: RTL Boulevard-verslaggever via Instagram Stories.
🍉
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 471
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Hainje, het is niet zo lastig om het beestje bij de naam te noemen. Iedereen kent je standpunt nu wel dus is het niet nodig om het op zo'n kinderachtige manier te blijven brengen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
TffpaA
Berichten: 3423
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

+1.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten