OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Was dat niet toevallig een van die ritten Zuid-Beijerland - Numansdorp v.v. waar je het ergens anders op 't forum al over had? Aangezien die volgens de discussie aldaar aan lijn 162 gekoppeld zaten is een Irisbus nog niet zo'n gekke inzet natuurlijk :wink:
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien ik de foto gemaakt heb in Klaaswaal. Ik ga er binnnekort achteraan, ben nu wel nieuwschierig geworden naar de omloop. :P

Edit: Heb nog even zitten kijken naar de tijden, maar dan zou 't niet uitkomen. De 6032 zat op rit 8006 van de 164.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Was dat niet toevallig een van die ritten Zuid-Beijerland - Numansdorp v.v. waar je het ergens anders op 't forum al over had? Aangezien die volgens de discussie aldaar aan lijn 162 gekoppeld zaten is een Irisbus nog niet zo'n gekke inzet natuurlijk :wink:
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien ik de foto gemaakt heb in Klaaswaal. Ik ga er binnnekort achteraan, ben nu wel nieuwschierig geworden naar de omloop. :P

Edit: Heb nog even zitten kijken naar de tijden, maar dan zou 't niet uitkomen. De 6032 zat op rit 8006 van de 164.
Wanneer rit 8006 in Zuid-Beijerland aankomt dan rijdt hij door als lijn 162 richting Oud-Beijerland en weer terug richting Zuid-Beijerland en dit zijn de enige ritten van lijn 162 die arriva zelf rijdt.

En wanneer de 6032 de slag Oud-Beijerland - Zuid-Beijerland rijdt, dan rijdt TCR de slag van lijn 164 tussen Zuid-Beijerland en Numansdorp met hun midibusje.

Als je de dienstregeling van de lijnen 162 en 164 bekijkt dan zie je dat het precies uitkomt. :wink:
Laatst gewijzigd door OV Hoekschewaard op di 30 mar 2010, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Vandaag zag ik rond 15 uur in Doorn (halte Postkantoor) een Breng-jongen rijden als lijn 50 richting Utrecht. Ziet er toch wel een beetje raar uit zo'n wit-blauwe bus tussen alle groene en gele bussen die op deze lijn horen te rijden.
Benieuwd of-ie er morgen nog steeds rijdt, dan moet ik toevallig naar Doorn :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

OV Hoekschewaard schreef:Wanneer rit 8006 in Zuid-Beijerland aankomt dan rijdt hij door als lijn 162 richting Oud-Beijerland en weer terug richting Zuid-Beijerland en dit zijn de enige ritten van lijn 162 die arriva zelf rijdt.

En wanneer de 6032 de slag Oud-Beijerland - Zuid-Beijerland rijdt, dan rijdt TCR de slag van lijn 164 tussen Zuid-Beijerland en Numansdorp met hun midibusje.

Als je de dienstregeling van de lijnen 162 en 164 bekijkt dan zie je dat het precies uitkomt. :wink:
Juist, dat lijkt me nou net het punt. Rit 8006 van de 164 komt om 7.55u aan op de R. van Dorplaan (rijdt niet via Van Oldebarneveltstraat). Rit 1007 van de 162 vertrekt om 7.58u vanaf de Van Oldebarneveltsstraat en om 8.00u vanaf de R. van Dorplaan. ;)

In theorie moet het kunnen, maar in de praktijk zou je vreemde ritjes krijgen denk ik. Goed, het kan ook zijn dat ik het verkeerd begrijp, daar niet van. :lol: Maar ik zal binnenkort eens in de diensten kijken hoe het zit. Wordt vervolgd. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Wat is Connexxion toch aan het doen met alle bussen? :S
Provincie Utrecht in Arnhem, Breng in Utrecht, Hermes in Arnhem.
Tekort aan bussen bij KAN Noord en KAN Zuid.
3 0 7 9
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mark »

En niet te vergeten, bussen in Hengelo met PROVINSIE FRYSLAN op de zijkant... lijkt me toch ook niet te horen ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Wat ik gister Stefan al liet weten per SMS, ik zag op station Driebergen-Zeist een witte bus met de tekst er op: Rij rijden voor BRENG.
In Nijmegen zag ik vandaag ook zo bus.
Ook zie ik nog steeds Hermes bussen rijden in NIjmegen.
Zelfs in de regio Utrecht komen de Breng bussen tevoorschijn. Nijmegen rijdt nog steeds met andere bussen rondt.
De oude Hermes bussen rijden in weet ik wel niet overal door Nederland rond terwijl wij zelf er Connexxion bussen voor terug hebben gekregen in het BRENG gebied terwijl het beiden gewoon Amba's waren.

Welke logica hanteerd Connexxion met de bussenverdeling? Want het komt echt zo over van goh nou laten we vandaag die bus daar heen sturen, en die daar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Breng heeft het vandaag weer tot Utrecht gebracht: rond 16.20 stond er op de buffer in Utrecht een Breng-jongen te wachten op een rit op lijn 50 naar Wageningen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Dat zal wel dezelfde dienst zijn als gisteren, toen kwam ik 'm namelijk om 16.30 uur tegen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Wubbo schreef:Breng heeft het vandaag weer tot Utrecht gebracht: rond 16.20 stond er op de buffer in Utrecht een Breng-jongen te wachten op een rit op lijn 50 naar Wageningen.
Het betreft de 8645
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

Vandaag wordt de dienst op lijn 131 (Pijnacker <> Nootdorp) uitgevoerd door 2 gehuurde Ford Transits van Multirent :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De t20554 miste vandaag een stelletje (zal wel 'n viertje in het Haagse deel gezeten hebben, dan wordt 'ie te lang), maar desondanks paste het allemaal nogsteeds makkelijk. De reizigers van de kerende trein (waarvoor dat derde stel eigenlijk mee komt) hadden geluk want in Rotterdam had men alsnog een extra drietje gevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag reed er een DD-AR isn de t2238.
Deze kwam met +5 binnen op Rotterdam Lombardijen en ik ben benieuwd of hij ook de hele rit heeft uitgereden, want op de displays stond 'Leiden'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:De t20554 miste vandaag een stelletje (zal wel 'n viertje in het Haagse deel gezeten hebben, dan wordt 'ie te lang), maar desondanks paste het allemaal nogsteeds makkelijk. De reizigers van de kerende trein (waarvoor dat derde stel eigenlijk mee komt) hadden geluk want in Rotterdam had men alsnog een extra drietje gevonden.
Er waren meer treinen te kort vandaag: t12518 reed met twee stelletjes (III+IV) terwijl dat normaal drie III'tjes zijn. Erg druk dus en een aantal staanplaatsen onderweg.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sinds wanneer heeft Schiphol Noord een Amba? Net kwam er één hier door de straat op de 145 :cry:.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Komt toch wel eens vaker voor? Laatst op 277, 61 en 310.
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

--Stefan-- schreef:Komt toch wel eens vaker voor? Laatst op 277, 61 en 310.
Maar 277 en 145 behoren tot Amstelland-Meerlanden. 61 en 310 behoren ook tot Duin- en Bollenstreek, als daar een amba op verschijnt is het meestal een 8400 of 8500-serie.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Dat zal dus wat rustiger worden als ze over de HSL gaan rijden zoals hier al ergens eerder stond. Als ik in de zomer wel eens naar België ga met de Benelux op een zaterdagochtend dan zijn er ook op het grens baanvak een hele hoop staanplaatsen. Hoe zich dat gaat ontwikkelen weet ik niet.
2 varkensneuzen op Rsd - Antw als extra IC :mrgreen:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

Wat opvallende busjes op bepaalde lijnen:
- Amba 8533 op ZuidTangent-lijn 310 (Nieuw Vennep - Amsterdam Zuid)
- Lion's City 383x op Schiphol Sternet-lijn 190

En wat treintjes:
- 7 bakken SGMm (3+2+2) in de Stoptrein t5042 te Delft
- VIRM 9406 en 9477 in de series s4900 / s5000 / s5700.
- 2x SGMm-II (2138+2125) in Sprinter t4250 te Schiedam Centrum.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Pijnackerbus schreef:61 en 310 behoren ook tot Duin- en Bollenstreek, als daar een amba op verschijnt is het meestal een 8400 of 8500-serie.
Het fijne weet ik er niet van, maar lijn 310 hoort bij concessie Amstelland-Meerlanden in ieder geval. Mogelijk staan die bussen wel gestald in een garage in concessie Duin-Bollenstreek, dat is mogelijk... maar de lijn op zich zelf hoort bij AML. Volgens een ander forum blijkt de Amba die vanuit Schiphol Nrd rijdt overigens de 8142 te zijn. Kom maar op met die boetes ;).

Verder had ik daarnet VIRM 9409 vanaf Diemen naar Centraal in de t5866. Op Weesp zag ik nog de 9406 in de t5769.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Chauf21 »

ziggy schreef:
Pijnackerbus schreef:61 en 310 behoren ook tot Duin- en Bollenstreek, als daar een amba op verschijnt is het meestal een 8400 of 8500-serie.
Het fijne weet ik er niet van, maar lijn 310 hoort bij concessie Amstelland-Meerlanden in ieder geval. Mogelijk staan die bussen wel gestald in een garage in concessie Duin-Bollenstreek, dat is mogelijk... maar de lijn op zich zelf hoort bij AML. Volgens een ander forum blijkt de Amba die vanuit Schiphol Nrd rijdt overigens de 8142 te zijn. Kom maar op met die boetes ;).
Vanuit Lisse worden onder meer de 61 en de 310 gereden (en daar hebben ze alleen maar Ambassadors en Zuidtangent-Citaro's en wat Interliner-spul).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Ik zag vanavond op Ass ICMm m4014 in de s4500 / s1500 naar Amfs.
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Klaasje »

Niet echt inzet... Maar ik zag vanmorgen vanuit de bus op lijn 152 dat achteraan op de Watergraafsmeer een ACTS 1200 staat *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

Vanochtend kwam ik in Klaaswaal een Ambassador tegen op de 164 richting Zuid-Beijerland. 6032 zal wel kaduuk geweest zijn. :P

Verder zag ik vanmiddag de Connexxion 8131 uitrukken bij de stalling van Spijkenisse.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Ingewikkeld gedoe bij de t554 in Utrecht vanmiddag... bij binnenkomst mocht 'ie eerst combineren met een gereedstaand drietje om het Rotterdamse deel op lengte te brengen, waarna de trein alsnog in het Haagse en Rotterdamse deel gesplitst werd.

En de t2165 miste weereens een stelletje vandaag, gelukkig was het niet al te druk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten