OVer je Reiservaringen in maart 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Suus »

tsov heeft precies een foto gemaakt, en daar staat geen tram op, maar bus 253, die in reclame voor de GVB-evenementenkalender is gehuld :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ronald »

Vandaag werd er voor de derde keer in een paar dagen weer te veel geld van mijn OV-chipkaart afgeschreven. Ik stap in bij de halte Stadhuis (Amersfoort), maar het systeem denkt dat ik bij het station instap. Niet dat ik wakker lig van die 15 cent, maar het gaat wel om het principe :? . Met zulke acties krijg je die kaart nooit populair natuurlijk ...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Heb ik zelf ook 2x gehad. :S
Heb je gelet wat er op het scherm stond? Bij mij stond er eerst Overstap OK, en daarna werd er geld afgeschreven...
3 0 7 9
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Ronald »

Bij het inchecken was op het scherm niets bijzonders te zien (gewoon "goede reis"). Bij het uitchecken zag ik dus het te hoge bedrag.
Op het halte-info-scherm stond echter nog wel als volgende halte "Stadhuis" aangegeven (waar ik dus instapte) toen de bus al weggereden was. Ik denk dat het systeem nog niet doorhad dat deze halte dus al bereikt was. Maar wel slordig als dit vaker voorkomt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21309
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Een tijd geleden constanteerden tsov en ik dat we nog niet eens het volledige Amsterdamse tramnetwerk compleet hadden bereden. Vandaag was dan ook onze missie om dat voor elkaar te krijgen.
Gisteren heb ik, in het gesleschap van Ardan, ook geprobeerd om die missie te volbrengen. Ook mij is het niet gelukt, al moet ik nog een flink stuk meer dan jullie. :wink: Wel heb ik sinds gisteren het volledige metronetwerk bereden. :D
Enkele opvallendheden tijdens de reis:
-Op lijn 51 reden weer enkele losse stellen rond, wat tot gevolg had dat weer enkele ritten ingekort waren tot Spaklerweg.
Onze metro van lijn 53 stopte niet bij Ganzenhoef; volgens de bestuurder wegens 'overmacht'. :? Dat betekende dat veel reizigers (waaronder wij) mochten terugsteken via Kraaiennest. En wat wij bij Ganzenhoef deden? Gewoon, de coolste lift van het Amsterdamse metronetwerk bewonderen. 8-)

Overigens moest ik eerst nog iets afgeven in Tilburg en reisde ik daarvandaan per s3600 naar Deventer, waar Ardan me nog een klein tourtje-Deventer gaf. :wink:
De HC in mijn s3600 was erg uitgebreid met informatie, zoals bij 's-Hertogenbosch: "Dames en heren het volgende station is 's-Hertogenbosch. Reizigers naar Utrecht Centraal, Amstel, Amsterdam Centraal, Sloterdijk, Zaandam, Castricum, Heiloo en Alkmaar: uw overstapstation is 's-Hertogenbosch. Deze trein rijdt verder als sneltrein naar Oss en Nijmegen, stoptrein naar Arnhem, Intercity naar Dieren, Zutphen en Deventer en als stoptrein naar Zwolle. Het volgende station is '-sHertogenbosch. Reizigers die uitstappen: wij danken u voor uw gedane bijdrage en vergeet uw eiegendommen niet. De geplande aankomsttijd in 's-Hertogenbosch is ...<vergeten>. Wij hebben ongeveer 2 minuten vertraging."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Wat nog ontbreekt bij beiden:
7/14: Flevoweg - Flevopark
16/24: Metro Amstelveenseweg - VU Medisch Centrum
25: Victorieplein - President Kennedylaan
Zeg maar wanneer :). Misschien valt er e.e.a. in te plannen als ik dan toevallig dienst heb ;).
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door playertwo »

Ennes schreef:
iljitsch schreef:Dan doen ze dat in Den Haag in de tram toch slimmer: controleurs stappen in en controleren tijdens de rit. Nadeel is wel dat mensen de controleurs kunnen zien staan en nog snel uitstappen. Ik snap dus wel dat ze ook degenen die uitstappen controleren (en dus zolang de metro ophouden) maar de metro stil laten staan tijdens de controle van de reizigers die verder reizen is belachelijk.
Het is ook nooit goed hè!
Doe je het net als in Tilburg: bus rijdt weg; stukje verder wordt deze staande gehouden (net als alle overige verkeer) voor een wegblokkade. Alles en iedereen wordt gecontroleerd op identiteitskaarten en wapens en Veolia controleert meteen op vervoersbewijzen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Raymond »

Volgens mij heeft de politie niet eens de bevoegdheid om zonder aanleiding te controleren op ID-kaarten bij zo'n wegafzetting. Wanneer er iets in de auto wordt aangetroffen is het natuurlijk een ander verhaal. Maar Veolia lijkt tegenwoordig wel van het stilzetten van de bus op de halte en dan alles controleren. Bij Hermes zijn de controleteams altijd met de bus mee, wat er voor zorgt dat ze minder bussen kunnen controleren, maar wel zorgt dat het minder voorspelbaar is waar gecontroleerd wordt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door playertwo »

Noodverordening, in verband met het groot aantal straatroven en overvallen op winkeliers de voorbije tijd. Kan je een ding melden: niet meewerken aan een ambtelijk gegeven bevel bij zo'n roadblock = verblijf op het hoofdbureau

En overigens is ook het weekendje weg in tegenstelling tot in veel gebieden in Nederland ook door de gerechtelijke toetsing gekomen, omdat er daadwerkelijk onderzoek wordt gepleegd op het moment dat die persoon tijdens het weekend op cel zit er daarmee dus geen sprake is van strafoplegging.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Treinbordje van de dag:

Afbeelding
Fles, jij weet zo waar dit is :D
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7933
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Etienne »

--Stefan-- schreef:Treinbordje van de dag:

Afbeelding
Fles, jij weet zo waar dit is :D
Dan heet ik wel geen Fles. Maar volgens mij is dit Nijmegen Lent :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Klopt :P
Ook een beetje te zien aan dat vreselijk tijdelijk perron wat er al jaren ligt xD
Snap alleen niet waarom dat bordje leeg is :?:
3 0 7 9
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Maik »

Een tijdje nadat het welbekende bordje op Arnhem Presikhaaf was vastgelegd is ie ook vervangen door een blanco bordje, waarom weet ik niet.
Pommes.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door STF »

Wellicht dat de kap kapot of weg was, gezien de TL buis binnenin en het Nederlandse weertype lijkt het me handig om zo snel mogelijk een (blanco) kap erop te monteren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten