Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Frank »

Zevenaar- Arnhem zes keer in uur

ZEVENAAR - Syntus wil met ingang van de nieuwe dienstregeling in december – in eerste instantie in de spits – de frequentie tussen Zevenaar en Arnhem opvoeren van vier naar zes treinen per uur. Daarmee komen er meer zitplaatsen beschikbaar op het drukste traject van de lijn Winterswijk-Arnhem.

lees verder

Syntus wil snellere verbinding Winterswijk-Arnhem

WINTERSWIJK/DOETINCHEM - Syntus wil met ingang van de nieuwe dienstregeling in december een snellere verbinding tussen Winterswijk en Arnhem bieden.

De stoptrein Winterswijk-Arnhem zou het station Duiven en de toekomstige stations Westervoort (2011), Zevenaar-Oost en Arnhem-Pleij (na 2012) moeten overslaan.

lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Ardan »

Prima, prima. Houdt Duiven toch nog 4 treinen per uur. Alleen vind ik 'snellere verbinding' hier wel erg overdreven neergezet, enige verschil ten opzichte van nu is dat Duiven voorbij gereden gaat worden. Wauw, duurt de rit Ww-Ah nog maar 1 uur en 6 minuten ipv 1 uur en 8 minuten!

Vraagje: waar halen ze het materieel vandaan? :wink:
Ik doe ook maar wat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Raymond »

Los van de vraag of het wel past op Arnhem - Zevenaar: waarom zou je in het laatste jaar dat je nog vervoerder bent op de lijn een dergelijke frequentieverhoging inclusief de extra kosten die daarbij komen uitvoeren? Of heeft Syntus zoveel vertrouwen dat ze de rechtelijke procedure winnen?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Frank »

Arnhem - Doetinchem hoorde toch bij de concessie van de stadsregio?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Daniel »

De spitstreinen wel ja, maar de doorgaande toch niet?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Ardan »

Inderdaad, dat is het gekke aan die lijn. Het is in feite één spoorlijn, zeker voor de 'normale' reiziger, die ziet gewoon twee treinen per uur die naar Winterswijk gaan, en twee treinen die tot Doetinchem rijden. Maar ja, het zijn dus wel twee losse series, waarvan de s30900 bij de Achterhoek hoort en de s30700 bij de Stadsregio Arnhem/Nijmegen.
(even hierop voortbordurend: het leek me echt lachen als de s30700 zou worden gereden door treinen in een Breng-jasje XD Zal alleen niet gebeuren.)
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Joshua »

Ik vind het toch best vreemd dat deze 2 series onder 2 verschillende concessies vallen. Voor mij was het altijd gewoon 1 spoorlijn. En buiten dat is het ook raar dat Arriva nu zo op het laatst de frequentie omhoog gooit.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Maik »

Joshua schreef:Ik vind het toch best vreemd dat deze 2 series onder 2 verschillende concessies vallen. Voor mij was het altijd gewoon 1 spoorlijn. En buiten dat is het ook raar dat Arriva nu zo op het laatst de frequentie omhoog gooit.
Het is nu (gelukkig) nog Syntus :wink: . Ik ben ook groot voorstander om de s30900 een aantal stations over te laten slaan. Vanuit Winterswijk is het 8 minuten sneller om via Zutphen te reizen dan met de rechstreekse trein naar Arnhem :| .
Pommes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: (even hierop voortbordurend: het leek me echt lachen als de s30700 zou worden gereden door treinen in een Breng-jasje XD Zal alleen niet gebeuren.)
Misschien vanaf eind 2012? :wink:
Zeker als niet Arriva de concessie SAN wint, komen er (waarschijnlijk) verschillende vervoerders, met elk hun eigen huisstijl.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Maik »

Ik mag toch hopen van niet, ik zie de berichten alweer helemaal voor me: "Door een tekort aan materieel rijden er tussen Doetinchem en Arnhem minder treinen".
Pommes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zevenaar - Arnhem zes keer in uur

Bericht door Meltrain »

Nee, het is meer als: "Wegens gebrek aan treinstellen in de kleur van de juiste vervoerder en opdrachtgever, rijden er minder treinen tussen Arnhem en Doetinchem. De treinen van Breng rijden twee keer per uur tussen Arnhem en Doetinchem en de treinen van Arriva rijden twee keer per uur tussen Doetinchem en Winterswijk. Doorgaande reizigers tussen Arnhem en Winterswijk dienen rekening te houden met een extra reistijd van ongeveer een kwartier." :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten