Slagje Kopenhagen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

Zo, daar ben ik weer :) Ik heb even de nieuwe nachtverbinding Utrecht - København uitgeprobeerd. Leerzaam tochtje wel :) Het begon vrijdagavond om 19:31 (nou, wat later eigenlijk dus) met deze afschuwelijk smerige Railion-1603 die de trein naar Emmerich zou brengen.

Afbeelding

In de trein reed onder andere ook een Russisch en een Wit-Russisch rijtuig mee. In het Russische rijtuig was een aantal dienstregelingen aangeplakt, waaronder deze voor de terugweg van vanochtend.

Afbeelding

Handige tip trouwens voor de mensen die dit ook willen doen: in de trein die vanuit Amsterdam vertrekt, zit geen restauratierijtuig. Je kunt alleen bij je rijtuig-dude wat te drinken kopen. Wat is daar de handige tip dan aan? In de rijtuigen naar København verkoopt een Duitser 0,33 l Beck's voor € 3,30. De Wit-Russen in het rijtuig ernaast verkopen halve liters van hun eigen brouwsel, voor één hele euro :idea:

Perfect op tijd kwam ik gisterenmorgen aan in København H, alwaar men zo zijn eigen ideeën heeft over waar de trein vandaan kwam (Amstedam?)..

Afbeelding

En uiteraard nog even de bewijsfoto: CityNightLine in København.

Afbeelding

Welnu: Spotten maar. Eerst nog even een zware zesassige dieselloc class 1500 aan kop van een dubbeldekkertrein naar Kalundborg.

Afbeelding

En vervolgens een inmiddels vrij bekend gezicht: Deense Neus 5011 als RegionalExpress naar Nykøbing Falster.

Afbeelding

Aangekomen in Nykøbing kon ik nog net getuige zijn van het vertrek van een ICE-TD richting het afrangeerterrein.

Afbeelding

Alleraardigst rangeerlocje, en een blik op het instrumentarium.

Afbeelding

Afbeelding

Weer een class 1500 dieselloc, nu voor het seinhuis van Nykøbing.

Afbeelding

Wat later kwam er een ICE-TD uit Hamburg binnen gereden, die gekoppeld werd met het eerder afgerangeerde stel, om samen door te gaan naar København.

Afbeelding

Ondertussen was mijn trein terug naar København ook binnengekomen, een dubbeldekkertrein met ook een class 1500 erachter.

Afbeelding

Afbeelding

Vlak voordat ik kon instappen stormde nog treinstelletje 1041/1141 van de Lollandsbanen binnen.

Afbeelding

En bij terugkomst in København fotografeerde ik nog een foeilelijke stuurstand van iets (van deze staan er heel veel afgesteld op verschillende plaatsen, rijdend heb ik ze niet gezien).

Afbeelding

En tot slot nog wat S-Tog spul.

Afbeelding

Afbeelding

De oogst:

Afbeelding
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Chauf21 »

8-)
En de terugreis? Met de reguliere treinen, of heb je daar nog een ICE-avontuurtje aan vastgeplakt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

Met dezelfde CNL als op de heenweg. Naar smaak kunt u ook de eerste foto's van onder naar boven nogmaals bekijken 8-)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door IC3 »

Fles schreef:En bij terugkomst in København fotografeerde ik nog een foeilelijke stuurstand van iets (van deze staan er heel veel afgesteld op verschillende plaatsen, rijdend heb ik ze niet gezien).
Een grote strategische reverve van de DSB wordt gevormd door deze rijtuigen, die al behoorlijk oud zijn. De o zo lelijke stuurstand maakt het wel tot een komisch geheel. :D

Dit 'iets' zijn de zgn. røde vogne, wat rode rijtuigen betekent. Sinds een paar jaar zijn ze blauwgeschilderd, maar de naam is net zo aan deze rijtuigen verbonden als dat er op het laatst ook rode blauwe engelen rondreden. :P Ze rijden nog wel in wat spitstreinen en volgens mij ook op de lijn Roskilde - Køge.

Verder zijn het erg leuke foto's, Fles. 8-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door M57 »

Goed bezig Flesmans. Zoals besproken: Verschil moet er zijn :P

Wat had je voor tickets? SparNight ofzo?

Kun je ook een indruk geven van de types die met zo'n trein reizen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

Ja Sparnight denk ik ja. Weet ik ook niet precies eigenlijk.
M57 schreef:Kun je ook een indruk geven van de types die met zo'n trein reizen?
Ja, dat zijn types Homo Sapiens Sapiens, in all sorts, shapes and sizes :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door M57 »

Weinig bijzonders dus. Ik stelde me zo voor dat er allemaal uiterst louche types in zo'n trein rondlopen. Blijkbaar is m'n fantasie te levendig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

ja sorry. Ik voelde me een lichtjaar of 6 veiliger dan vorig jaar in de nachttrein naar Marseille. Dat dan weer wel :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door JeePee »

Cool Fles, had ik met de BOB toch fout gegokt. Mooie tip van dat Wit-Russische bier. Weet je de prijs van de Vodka in het Russische gedeelte ook? Of is dat gratis :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Justin »

Nice! Vooral ook die bordjesoogst weer! ;)

Maar zo te zien was eht ook wel fantastisch weer!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door deadlock »

Leuk verslag! Wat raar dat die ICE-TD in Nykobing afgesteld werd. Je bent dus echt alleen een dag heen en weer geweest?
De 1603 zat zaterdag ook voor de CNL.

Grappig dat een vriend van mij dus in dezelfde trein zat. In Vogn 201 of 204 geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Weet je de prijs van de Vodka in het Russische gedeelte ook? Of is dat gratis :)
Geen idee, zal er volgende keer weleens naar vragen ;)
deadlock schreef:Leuk verslag! Wat raar dat die ICE-TD in Nykobing afgesteld werd. Je bent dus echt alleen een dag heen en weer geweest?
Jep, alleen een dagje op en neer :) Die ICE-TD werd later weer aangekoppeld aan de ICE uit Hamburg, ter versterking richting KPH
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door IC3 »

deadlock schreef:Wat raar dat die ICE-TD in Nykobing afgesteld werd.
Dat is gebruikelijk
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

IC3 schreef:Dat is gebruikelijk én planmatig.
Dat zal alleen niet gelden voor dat met geel/zwart dichtgetapede en gesneuvelde raam :!: (foto vanavond)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:En bij terugkomst in København fotografeerde ik nog een foeilelijke stuurstand van iets (van deze staan er heel veel afgesteld op verschillende plaatsen, rijdend heb ik ze niet gezien).

Ik vind ze juist wel mooi.
Doen me een beetje denken aan ICM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Caspar »

Doet me eerder denken aan een container of een bunker met wat ruitjes erin.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Fles »

Fles schreef:Dat zal alleen niet gelden voor dat met geel/zwart dichtgetapede en gesneuvelde raam :!: (foto vanavond)
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Slagje Kopenhagen

Bericht door Wubbo »

Professioneel (y)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten