Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Wubbo »

Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken
Geplaatst op: maandag 5 april 2010 19:05
Laatst bijgewerkt: maandag 5 april 2010 19:07


Treinreizigers op alle spoortrajecten die door Arnhem lopen, moeten komende zomer vier weken lang rekening houden met langere reistijden. Station Arnhem is dan vanuit het westen tijdelijk niet per trein bereikbaar.

Van zondag 25 juli tot maandag 23 augustus zijn Oosterbeek en Arnhem-Zuid kopstations. Reizigers vanuit het westen en zuiden moeten daar overstappen op de bus naar Station Arnhem en vice versa. Vanuit het oosten is de Gelderse hoofdstad wel te bereiken.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Ardan »

Knap hoor, dat je 5/6 treinen per uur kunt laten keren op Oosterbeek... of wordt de s3000 of s3100 ingekort tot Ede-Wageningen?
Arnhem Zuid wordt helemaal lachen :| Dingetje uit Tiel zal wel in Elst keren.. s7600 daar opheffen en alleen s3600 als alternatief voor Nm-Lent en Elst? Ik vraag me af of de s3000 en s3100 dan daar nog wel gaan rijden, lijkt me lastig want je moet een flink stuk links rijden, bij Oosterbeek trouwens ook...
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het was de bedoeling een station Arnhem-KEMA te realiseren, maar ja... blijkbaar is dat niet door gegaan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Raymond »

Ardan schreef: Arnhem Zuid wordt helemaal lachen :| Dingetje uit Tiel zal wel in Elst keren.. s7600 daar opheffen en alleen s3600 als alternatief voor Nm-Lent en Elst? Ik vraag me af of de s3000 en s3100 dan daar nog wel gaan rijden, lijkt me lastig want je moet een flink stuk links rijden, bij Oosterbeek trouwens ook...
Als ik me niet vergis was het plan om de s3000 en s3100 op te heffen ten zuiden van Arnhem, de s3600 in Nijmegen te laten keren, de s7600 te laten rijden en vooral: de s4400 vanuit Nijmegen doortrekken naar Arnhem Zuid.
Arnhem KEMA kwam niet rond met de grondeigenaar en Prorail was bang voor bezwaarprocedures.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door --Stefan-- »

En hoe gaan ze de verbindingen tussen Nijmegen en Arnhem doen? Snelbussen net zoals 2 jaar geleden?
Dat was een ramp :O
3 0 7 9
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Knap hoor, dat je 5/6 treinen per uur kunt laten keren op Oosterbeek... of wordt de s3000 of s3100 ingekort tot Ede-Wageningen?
s7500 opheffen en een IC in Wolfheze laten stoppen, dan hoeven er maar 4 treinen per uur in Oosterbeek te keren. Met twee sporen moet dat best kunnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Maik »

Dan zul je de perrons (flink) moeten verlengen of gaan bijplaatsen/aftrappen op Ede-Wageningen.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Daniel »

Kan je niet beter bijplaatsen op Utrecht Centraal dan? Lijkt me een makkelijker station met het rangeren wat hierbij komt kijken.
Je hebt zowiezo al minder reizigers: voor Utrecht - Nijmegen zal er wel een omreisadvies via Den Bosch komen en voor Utrecht - Zutphen via Apeldoorn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Maik »

Ik heb geen idee hoe de reizigersaantallen zich gaan ontwikkelen maar je zou het inderdaad met een losse VIRM-VI kunnen proberen.
Pommes.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door --Stefan-- »

Reiziger Ddrs schreef:Kan je niet beter bijplaatsen op Utrecht Centraal dan? Lijkt me een makkelijker station met het rangeren wat hierbij komt kijken.
Je hebt zowiezo al minder reizigers: voor Utrecht - Nijmegen zal er wel een omreisadvies via Den Bosch komen en voor Utrecht - Zutphen via Apeldoorn.
Zou er een extra trein rijden van Nm naar Ut? Of moeten ze het gewoon doen met de s3600? Al lijkt me dat een beetje krap :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Suus »

Ik vraag mij eerder af of er niet directe bussen tussen Oosterbeek en Arnhem Zuid kunnen komen. Bijvoorbeeld voor reizigers Ede - Nijmegen (vraag van nul komma nul waarschijnlijk, maar toch).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door --Stefan-- »

Ik denk dat er best wel vraag naar is hoor. Al is het maar 1 bus per uur.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik vraag mij eerder af of er niet directe bussen tussen Oosterbeek en Arnhem Zuid kunnen komen. Bijvoorbeeld voor reizigers Ede - Nijmegen (vraag van nul komma nul waarschijnlijk, maar toch).
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er bussen Oosterbeek - Arnhem Zuid gaan rijden aangevuld met een pendel Oosterbeek - Arnhem en Arnhem Zuid - Arnhem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ik vraag mij eerder af of er niet directe bussen tussen Oosterbeek en Arnhem Zuid kunnen komen. Bijvoorbeeld voor reizigers Ede - Nijmegen (vraag van nul komma nul waarschijnlijk, maar toch).
Waarom zouden er geen reizigers Ede - Nijmegen zijn? Nijmegen heeft een universiteit, die waarschijnlijk vanuit de wijde omtrek mensen zal trekken, ik kan me best voorstellen dat die mensen ook uit de regio rond Ede komen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Wubbo »

Rangeren op Utrecht dat al sporen te weinig heeft? Dat wordt niks. Doe dan maar iets op Ede, de dienstregeling richting Arnhem ligt daar toch al op zijn gat dus daar kun je wel wat mee.
Oud forumgebruiker

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:
Bee schreef:Ik vraag mij eerder af of er niet directe bussen tussen Oosterbeek en Arnhem Zuid kunnen komen. Bijvoorbeeld voor reizigers Ede - Nijmegen (vraag van nul komma nul waarschijnlijk, maar toch).
Waarom zouden er geen reizigers Ede - Nijmegen zijn? Nijmegen heeft een universiteit, die waarschijnlijk vanuit de wijde omtrek mensen zal trekken, ik kan me best voorstellen dat die mensen ook uit de regio rond Ede komen.
En Ede (of eigenlijk Wageningen) heeft natuurlijk ook een Uni. Maar ja, van de andere kant: het is en blijft zomervakantie ;).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Rangeren op Utrecht dat al sporen te weinig heeft? Dat wordt niks. Doe dan maar iets op Ede, de dienstregeling richting Arnhem ligt daar toch al op zijn gat dus daar kun je wel wat mee.
Hmm nu je het zegt, dat kan zelfs vrij eenvoudig... trein ri. Oosterbeek alternerend links en rechts van het eilandperron binnen laten komen, achterste stel achterlaten en vervolgens verder (wel weer doorwisselen naar rechterspoor, lijkt me capaciteitstechnisch makkelijker pas in Wolfheze naar het aankomstspoor te Oosterbeek door te wisselen).
De trein uit Oosterbeek laat je dan binnenkomen op 't spoor waar het achtergelaten stel staat en daarmee combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door fogeltje »

ziggy schreef:
Geert schreef:
Bee schreef:Ik vraag mij eerder af of er niet directe bussen tussen Oosterbeek en Arnhem Zuid kunnen komen. Bijvoorbeeld voor reizigers Ede - Nijmegen (vraag van nul komma nul waarschijnlijk, maar toch).
Waarom zouden er geen reizigers Ede - Nijmegen zijn? Nijmegen heeft een universiteit, die waarschijnlijk vanuit de wijde omtrek mensen zal trekken, ik kan me best voorstellen dat die mensen ook uit de regio rond Ede komen.
En Ede (of eigenlijk Wageningen) heeft natuurlijk ook een Uni. Maar ja, van de andere kant: het is en blijft zomervakantie ;).
Universiteiten hebben ook medewerkers en onderzoekers, die werken veelal ook in de zomer, er is altijd wel iemand. De vraag is of er een grote stroom reizigers zal zijn, dat zal wel meevallen. Maar waarom zouden er geen andere forenzen zijn tussen Ede en Nijmegen, daar kan ik me nog wat bij voorstellen en niet iedereen heeft tegelijk vakantie.

Wat betreft Arnhem Zuid - Nijmegen lijkt het me beter om alleen stoptreinen in te zetten op dat traject, anders wordt het te gezellig. Dan is het wel zaak om dubbeldekkers in te zetten denk ik.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door reisthijs »

Maik schreef:Dan zul je de perrons (flink) moeten verlengen of gaan bijplaatsen/aftrappen op Ede-Wageningen.
Dat valt wel mee. In Wolfheze passen precies 8 bakken VIRM. In Oosterbeek hoeft het perron maar 20m langer te worden gemaakt om 10 bakken VIRM kwijt te kunnen.
Dus dan kan bijvoorbeeld de s3100 met twee vieren rijden en stoppen in Wolfheze, de s3000 stopt daar dan niet dus kan met een vier+zes rijden. Dat is maar 2 bakken minder dan normaal in de spits. Tijdens de zomervakantie is dat toch wel genoeg?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Joshua »

Nou dat gaat een ramp worden in Arnhem. Zowel vanuit Nijmegen als vanuit Utrecht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door playertwo »

Simpel: niet naar Ah gaan, en anders via Zp als je uit de Randstad komt.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door --Stefan-- »

Via Zp? Das is lastig als je uit de richting van Nm komt :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Daniel »

Via Duitsland dan :mrgreen: Hmm, ook lastig want de ICE wordt natuurlijk omgeleid dan, dus kom je bij Emmerich de grens niet over...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door webguy »

Ja, dat zal wel 4 weken ICE + CNLs via Venlo zijn :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arnhem deze zomer vier weken slecht te bereiken

Bericht door Ardan »

Wordt het ook :wink: sterker nog: in het spoorboekje staat al een dienstregeling klaar voor de ICE met extra stop in Eindhoven :lol:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten