OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Marc »

Een leuk gesprekje tussen twee HC's en twee mensen van Synovate.
In Sittard stond de chipkaart-VIRM uit Heerlen klaar om te combineren. Toen het stel uit Maastricht aan kwam rijden, merkte een van de twee meters op dat het tweede stel eigenlijk ook paars/wit had moeten zijn. De reactie van de HC was: "Inderdaad, dit vloekt. Zullen we dat (lees: het gele) stel gewoon achterlaten" :mrgreen:...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Joshua »

Vorige maand had ik al gemeld dat ik een voorledig witte bus van Arriva had gezien in Veghel. Nou zag ik deze bus in Nijmegen dus is die maar even op de foto gegaan:
Afbeelding
Wat is hier de bedoeling van? Geen Brabant rood meer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Da's een leenbus van VDL omdat diverse Arriva Ambassadors nu modificaties aan het chassis krijgen. Dat vertoonde bovengemiddelde slijtage doordat het niet zo best tegen drempels enzo zou kunnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door webguy »

- Vorige week donderdag ofzo in Ede een "Deze bus wordt U aangeboden door de provincie Utrecht" bus, op lijn 86, de enige Breng lijn dus...

- Denk je een slimme OV-reiziger te zijn is het nog niet goed. Kwam om 10:00 aan op Ed, en de s3100 van 10:02 had +15, dus ik wilde de s7500 pakken, ben je er misschien iets sneller. Maar, dat treinstel wilde niet weg: toen de rem eraf ging rolde het stel een flink stuk, maar verder niks. Even later was het stel stroomloos en dood. Deuren wilden dus niet open, dus moesten we via de cabine het treinstel uitstappen, en dat is bij SGMm bij oudjes toch wel moeilijk. Verder werd er dus omgeroepen of de Mcn van trein t7531 contact op wilde nemen met Post T. Tja, dode trein = geen GSM-R en contact met treindienstleider. Dus weer naar perron 4 voor de s3100, maar die moest net als de aankomende s3000 wachten todat het kruisende pad van de s7500 heroepen was :P Weer 3 minuten vertraging erbij...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Ik zat gisteravond in de t3678 van Arnhem naar Deventer, was een VIRM-viertje, ik zat voorin-onderin. Bij Velp gingen we langzaam rijden, en op het perron stonden we zo goed als stil. Ik hoor wat deuren slaan, en toen ik een NS'er langs me heen zag lopen over het perron was het al snel duidelijk: de mcn heeft even een collega thuisgebracht :lol: Hebben we geen vertraging door opgelopen, though.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Ja, dat doen we op de late avond nog weleens voor collega's die op stopstationnetjes moeten zijn, maar dan alleen als het geen vertraging oplevert en er geen andere reismogelijkheid meer is of het moet een uursdienst zijn. Maar ik ben de beroerdste niet en ik doe het ook weleens voor reizigers hoor. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Ik vraag me al een aantal dagen af: 's ochtends zit ik op de heenweg naar Utrecht uit Amsterdam in een IC met vertrektijd 8.07 of 8.23, en die zit altijd afgeladen vol met staanplaatsen. 'S middags ga ik met de IC van 16.10 of 16.25 weer terug uit Utrecht naar Amsterdam, en heb ik zonder uitzondering nooit meer dan 10 reizigers per bak geteld waar ik inzat. Waar blijven al die reizigers die teruggaan?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Karl »

Als je acht uur op een dag werkt, dan begin je om negen uur (als je die trein neemt) en dan ben je nog niet om vier uur uitgewerkt. Verder is de middagpiek veel gespreider, bijvoorbeeld door studenten (beginnen vaak 's ochtends, zijn niet op één tijdstip klaar).
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

En je hebt nog mensen die wat meer tijd nodig hebben voor het natransport cq. voortransport, dan red je het waarschijnlijk ook niet om de trein van 16.10 uur te nemen bij een 8-uurs werkdag. En een 8-uurs werkdag houdt vaak in dat je 8,5 uur op je werkt bent, de pauze wordt immers niet doorbetaald.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een trdl die erg goed zat op te letten, die was echt vertragings-minimaliserend bezig :pos: De t9854 was met een ruime +5 uit Utrecht vertrokken, met als gevolg dat de t554 en t20554 daar bij Vleuten achter kwamen te hangen.
Daar was echter goed op geanticipeerd door de t4061 in Woerden op spoor 1 binnen te nemen, zodat de 9854 op spoor 2 kon stoppen en vervolgens vast naar het einde van dat spoor kon rijden om direct achter de IC's weer in te voegen. Daardoor konden de IC's dus goed doorrijden, had de 9854 amper vertraging (die komt immers normaal ook vlak achter de IC's in Gouda binnen) en ondervond de 4061 ook niet al te veel hinder. En als bijkomstigheid bleven zo ook alle aansluitingen die er normaal zijn behouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Eh, als de s9800 te laat is, dan zit die de s4000 toch ook in de weg. Die komt dan gewoon te laat in Gouda en Rotterdam...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend stond de stationstunnel van Gouda aan de noordzijde volledig onder water. Volgens mij was er zo'n schoonmaakmachine lek, die stond namelijk aan het begin/einde van de waterpartij :P

Het valt me ook op dat ik op de t9563 al een aantal dagen een behoorlijk jonge, blonde, machiniste tref. Iets voor jou, Bee? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Ik heb al iemand (A)

Ik zie dat de t9563 inderdaad bestaat, maar alleen tijdens vakanties. Dus kan je vandaag nooit in de t9563 hebben gezeten :? (Hint: de s9500 rijdt niet in de spits)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Eh, als de s9800 te laat is, dan zit die de s4000 toch ook in de weg. Die komt dan gewoon te laat in Gouda en Rotterdam...
Ja, maar dat was natuurlijk hoe dan ook gebeurd en zal ook nu tot hooguit +5 beperkt gebleven zijn. Zonder inhaling bij Woerden had je echter ook nog twee IC's met +15 gehad die vervolgens in Rotterdam en Den Haag de kering niet halen, dan ben je verder van huis :wink: Nu had alles +5 of minder, waarbij dat voor de t20554 eigenlijk alleen veroorzaakt werd door een conflict te Rotterdam Centraal: daar mocht de vertrekkende s4000 er eerst uit zodat die gewoon op tijd kon rijden i.p.v. te moeten wachten op de IC (die er daar overigens planmatig wel heel kort voorlangs kruist, daar zit echt hooguit een minuut tussen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Ik heb al iemand (A)

Ik zie dat de t9563 inderdaad bestaat, maar alleen tijdens vakanties. Dus kan je vandaag nooit in de t9563 hebben gezeten :? (Hint: de s9500 rijdt niet in de spits)
Excusez-moi: t19561 was het.

Vandaag met de t4020 een tijdje tussen Woerden en Breukelen stilgestaan. Er zouden wat problemen met de trein voor ons zijn geweest. Bij een overweg die we stapvoets passeerden stond ook een andere trein stil. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar er stond wel een enorme (auto)file bij de overweg :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Het is dat ik al bezet ben en van het het weekend wat te doen heb, maar anders had ik vrijdag wel even gekeken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Jurjen »

Dexter schreef:Ja, dat doen we op de late avond nog weleens voor collega's die op stopstationnetjes moeten zijn, maar dan alleen als het geen vertraging oplevert en er geen andere reismogelijkheid meer is of het moet een uursdienst zijn. Maar ik ben de beroerdste niet en ik doe het ook weleens voor reizigers hoor. :D
Mwah. Almere Muziekwijk kent om 11:00 op een dinsdag niet 1, maar 6 treinen per uur vanaf Almere Centrum. Dus ook op andere tijden en met andere frequenties wordt het gedaan. ;) (Dinsdag met de IC naar Asd op Muziekwijk gestopt om een NS'er uit te laten stappen.)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ik had net kaartcontrole in tram 16 of 24 (niet op gelet eigenlijk). Er zaten ook twee Amerikaanse toeristen in de tram, en die vonden dat de controle wel heel strikt was (ze hadden allebei een 1-uurskaartje).

De toeristen waren trouwens ook verbaasd dat zo'n stukje papier voor een reactie van de kaartlezer kon zorgen.
Aha, weer een typisch voorbeeld van Oost-Indisch blinde toeristen. :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Uitgangscontrole op metrostation RAI. Goed bezig :pos:
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Milco »

Op het opstelterrein bij Amsterdam Centraal, aan de kant bij het Muiderpoortstation, stonden heel veel Wadloper treinen, zowel met één als met twee wagons.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Die staan er al best lang :wink: net als 13 1800-elocs in polonaise-opstelling.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Milco1995 schreef:Op het opstelterrein bij Amsterdam Centraal, aan de kant bij het Muiderpoortstation, stonden heel veel Wadloper treinen, zowel met één als met twee wagons.
Dat niet alleen, maar er staan op de Dijksgracht ook 1800-en (zoals Ardan al zei) maar ook 1700-en, een hele batterij ICL's en een rijtje nieuwe SLT's. Altijd als ik er langsrij vind ik het een triest gezicht, er staat zoveel zo op het oog nog goed materieel. Het lijkt wel een soort autokerkhof, maar dan voor treinen. :|
Chauf21 schreef:Het valt me ook op dat ik op de t9563 al een aantal dagen een behoorlijk jonge, blonde, machiniste tref. Iets voor jou, Bee? :P
Ja zij is idd leuk. Er zijn de laatste jaren heel wat leuke, jonge en echt vrouwelijke (dus niet per definitie blonde) mcn'en bij NSR erbij gekomen hoor. Het tijdperk dat er alleen plompe man-wijven op de bok zaten is voorbij, heren reizigers. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Freek »

vanmissag was er een sroomstoring, althans een kleine, op station arnhem. Alleen de stempel- en cico-automaten op het perron werkten niet. Dit werd omgeroepen en er waren a4tjes over de palen geplakt.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Jurjen »

Dan staan de Wadlopers er weer. Woensdagmiddag waren ze opeens allemaal weg. ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door mb90 »

Nadat ik al eerder een RSG3 op spoor 3 van metrostation Rotterdam Centraal zag, stond daar vanmiddag SG3 5613 met nog een broertje te wachten op weer een proefrit door de nieuwe boortunnel richting de Melanchthonweg:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten