NMBS: “Geen internet op treinen”

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Wubbo »

NMBS: “Geen internet op treinen”
Geplaatst op: woensdag 7 april 2010 18:01
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 april 2010 18:02


De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS is niet van plan om haar treinen geschikt te maken voor internetgebruik. Dat heeft een woordvoerster van de maatschappij gezegd. “Uit een marktonderzoek in 2008 is gebleken dat voor de pendelaar en de zakenreiziger internet slechts een secundaire behoefte is”, luidt het bij de NMBS.
Lees verder
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Geert »

Die arme Belgen, het vaste internet is daar ook al niet erg goed (strenge limieten en hoge kosten)...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door webguy »

Mwah, wat mobiel internet betreft is Nederland erg bevoordeeld: veel concurrentie dus scherpe tarieven... 10 euro per maand krijg je in de VS bijvoorbeeld maar 5 GB voor, in Nederland krijg je daarvoor "all you can eat" / fair use :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Geert »

Hier in Nederland heb je meestal ook nog een limiet hoor, alleen is het dan een verborgen FUP :). Limiet is dan vaak tussen de 5GB en 10GB...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Suus »

Soms wil zo'n bedrijf dat wel eens "verklappen" door een mailtje te sturen. Ik heb wel eens een webhost meegemaakt die adverteerde met ongelimiteerd dataverkeer, maar die bleken na 2 GB te knijpen en na 8 GB sloten ze de website voor de rest van de maand. Dat noem ik geen ongelimiteerd dataverkeer :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Die arme Belgen, het vaste internet is daar ook al niet erg goed (strenge limieten en hoge kosten)...
Ach, heel de Internethype in treinen en bussen snap ik niet zo. Als een Internetverbinding voor onderweg zo belangrijk is, kan je net zo goed een dongel of andersoortig mobiel Internetabonnement afnemen. Als blijkt dat de behoefte onder de reizigers dan nog niet eens zo groot is, kan je die investering beter ergens anders plaatsen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Stefan »

Inderdaad, dat was precies de gedachte die ik bij het nieuwsbericht kreeg.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Raymond »

De belangrijkste behoefte in België zal gezien de reputatie van de NMBS ook wel zijn dat de trein uberhaupt rijdt en een beetje punctueel. Gezien dat in Nederland op een constant en over het algemeen betrouwbaar niveau zit is er meer nodig om reizigers tevreden te houden en in de trein te houden. Internet in de trein is dan wel geen topprioriteit, maar is waarschijnlijk wel nodig om aan de vraag van de gemiddelde consument te voldoen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Suus »

Ik hoop voor de Belgen dat ze op hun klantenonderzoek hogere frequenties hebben ingevuld, misschien dat ze luisteren naar primaire behoeftes :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door iljitsch »

Ik weet niet hoe het nu met UMTS is, maar ik weet wel dat in 1999 toen ik van Brussel naar Luxemburg ging met de trein om de zonsverduistering aldaar te kunnen zien de GSM-dekking in de ardennen ronduit beroerd was. Geen wonder ook want je rijdt tweederde van de tijd door sleuven die in het gebergte uitgehakt zijn, met aan beide kanten van de trein steile wanden. Dan kan een hotspot in de trein die aangesloten is op een mooie antenne op het dak flink beter zijn dan zelf tegen het metaal van de wagon en/of de rotsen buiten je raam aan staan te zenden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door STF »

De GSM dekking stond in 1999 in België en Luxemburg nog in de kinderschoenen, hele gebieden kenden geen enkele zendmast. Nu elf jaar later is op de meeste plekken wel ontvangst.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik hoop voor de Belgen dat ze op hun klantenonderzoek hogere frequenties hebben ingevuld, misschien dat ze luisteren naar primaire behoeftes :X
Of 'bediening in het weekend' :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Geert »

Of een beter systeem dan Memor :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door webguy »

Lees inderdaad de reacties op het artikel ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NMBS: “Geen internet op treinen”

Bericht door Karl »

Typisch ook dat, volgens diezelfde website, er 27 maart 2010 nog een nieuwsbericht aan te pas moet komen dat NMBS een mobiele website lanceert.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten