OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Ik zag vrijdag twee weken terug ook al zo'n ding daar staan. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Vandaag met vier trams gereden, 50% hiervan was Blokkendoos, best een laag gemiddelde voor mijn doen :P

Combino 2130 mag trouwens wel eens een ritje naar de kuilwielenbank, de middelste bak heeft bovengemiddeld last van bonken.

Ik had vorige week trouwens twee van die 5600-metro's op lijn B, langzaam begint de inzet op de sneltram weer op gang te komen gelukkig *O*
Laatst gewijzigd door Suus op do 08 apr 2010, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Pas op, hier komt de Noord-Zuidlijn!! :lol:

Afbeelding
Afbeelding

En de NZ zou de NZ niet zijn als er geen trammelant mee was. Deze foto's zijn om 12 30 uur gemaakt. Om 12 44, 14 minuten later dus, nam ik de t1642, die net als deze trein richting Amersfoort ging. Al vrij snel na Apeldoorn kwamen we achter deze goederentrein te hangen, en reden we langzaam rijdend over de Veluwe. Vlak voor het uitrijden van diezelfde Veluwe gingen we weer iets harder, en de hc riep om dat de goederentrein voor ons weg was en we in volle vaart weer verder konden. Meteen merkte ik dat er al geen tractie meer gegeven werd, en we gingen juist alleen maar langzamer rijden tot we stilstonden :lol: Maar inderdaad, in Stroe was de goederentrein aan de kant genomen en denderder we erlangs. 9 minuten vertraging in Amersfoort, die er overigens in Schiphol bijna uit was gereden.

Om 21 06 uur nam ik metro 54 van Amsterdam Centraal naar Duivendrecht. Vlak voor Weesperplein stonden we stil, en dat duurde ruim 5 minuten. Geen idee wat de reden was. Ik kon alleen iets onverstaanbaars opvangen met 'tegentrein voorbij kunnen we doorrijden'..
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door M57 »

Ardan schreef:Pas op, hier komt de Noord-Zuidlijn!! :lol:
Gek genoeg reed het konvooi Asd voorbij. ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Waar ging het dan heen? Ik denk niet dat dit rioolbuis-onderdelen zijn, de cirkel is veel te groot daarvoor.
Overigens zat er een (diesel-)ACTS-loc voorop, omdat de eigenlijke eloc 1619 kapot was, die had de panto's naar beneden staan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Werd die laatste niet gewoon in opzending meegestuurd?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door M57 »

Het leek in ieder geval richting de Zaanstraat te gaan. Misschien delen voor het te bouwen viaduct naar de Tweede Coentunnel?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wubbo »

Spul wordt gelost op Amsterdam Westhaven volgens mij. Of het voor de Coentunnel of voor de NoordZuidlijn is weet ik zo even niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door reisthijs »

Dit spul zal vast voor de Noordzuidlijn zijn:
www.noordzuidlijn.amsterdam.nl schreef:De tunnelsegmenten opgeslagen op een terrein in het westelijk havengebied van Amsterdam (Coenhaven). Vanaf daar worden de benodigde segmenten via het water met schuiten vervoerd naar de startschacht bij het Damrak.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door MdJ »

Hoeveel grijze gelede citaro´s heeft CXX in de omgeving Voorne-Putten? Er staat namelijk minstens 3 weken eentje rondom de TSN-garage, overigens wel eentje met LCD-schermen (de niet-ex Nijmegen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Mark »

reisthijs schreef:Dit spul zal vast voor de Noordzuidlijn zijn:
www.noordzuidlijn.amsterdam.nl schreef:De tunnelsegmenten opgeslagen op een terrein in het westelijk havengebied van Amsterdam (Coenhaven). Vanaf daar worden de benodigde segmenten via het water met schuiten vervoerd naar de startschacht bij het Damrak.
Het spul ging inderdaad naar Awhw. Daarstraks ging er wel een trein met een G2000 en platte wagens richting Bh, dus ik denk dat er nog meer transporten aankomen. Jammer dat ze niet meer met 1200'en rijden... zoiets als dit zag er toch mooier uit:
Afbeelding
:)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daan »

Geert schreef:Werd die laatste niet gewoon in opzending meegestuurd?
De 1619 was defect, volgens iemand op het Rolandrail Forum.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag dat in bus 561 (Volvo Jonckheer geleed) ook zon schermpie zit voorin, met camerabeelden. Dus er is er nog één naar de 263 en 264.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Marc »

- Ergens rond 10:00 zijn de problemen door de seinstoring begonnen. Als eerste reed de s2800 niet tussen Amersfoort en Utrecht (t2830 reed als eerste tot Amersfoort). Later begonnen de vertragingen van treinen uit de richting Utrecht toe te nemen en vanaf +/- 10:45 reden geen treinen tussen Utrecht en Amersfoort. In Utrecht werd omgeroepen dat er beperkt treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort mogelijk was, en dat er geen treinen reden tussen Soest en Baarn. De serie s2800 reed wel, de vertragingen van deze treinen richting Rotterdam liepen wel op tot tegen de 30 minuten.

- Trein t5735 reed tussen Hvilversum en Hollandse Rading met een gangetje van 40. Volgens de omroep kwam dit door bovenleidingsproblemen. Tussen Overvecht en Utrecht stonden we 5 tot 10 minuten stil, na de passage van een sprinter richting Baarn (trein t5539 met +20) en een DD-AR mochten we verder richting Utrecht. De Utrechtse sporen 1 t/m 3 waren rond 12:00 goed gevuld: op 1 trein t5740 (DD-AR) en een SGM-III GDST, op 2 een SGM-III (trein t5541) en een DD-AR GDST, op 3 stonden twee V'tjes (net aangekomen als t5735).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Marc schreef:De serie s2800 reed wel, de vertragingen van deze treinen richting Rotterdam liepen wel op tot tegen de 30 minuten.
De s2800 schijnt via Hilversum omgeleid te zijn, dat verklaart de vertragingen wel een beetje. Overigens zou de s2800 volgens de omroep in Utrecht rond 16.45 uur ook niet verder rijden dan Apeldoorn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Gekko123 »

De s2800 reed inderdaad niet verder dan Apd, of in ieder geval volgens de AV14 van Amf. Tevens veel vertragingen gezien. In ieder geval reed er een s5600 met minimaal +15 richting Amf. Direct achter deze trein reed de volgende 5600 al, voor zover ik kon opmaken uit 'mijn' t12557. We reden met +5 weg uit Amf. Deze vertraging was in Zl zelfs gegroeid, door langzaam rijden door een licht vertraagde t5655 en wachten voor de inrijder van Zl.
Vanuit Zl vertrok de trein naar Lw eerder dan de trein naar Gn, die met +5 aan kwam in Zl en mede hierdoor met +10 vertrok vanuit Zl.
De 12557 vertrok langzaam rijdend vanuit Swk. Volgens de omroep mocht er een wissel met maximaal 10 km/h bereden worden. In Hr was de vertraging nog steeds +5.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wout87 »

Momenteel grote brand in Deventer. Geen trinverkeer mogelijk tussen Deventer en Zutphen. Schijnt felle brand te zijn. Ikzag net de rookpluimen nog
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door --Stefan-- »

Kon net terug van Arnhem.
Eerst om 1:36 de t3091 genomen. En wat een enorme pijzooi in die trein, echt niet normaal meer :S
Kwamen wel keurig (te vroeg zelfs :P) aan op station Nm.

Daar lijn 15 om 2:10 genomen. En hij zat voor Nijmeegse begrippen best wel vol. Bijna helemaal zitvol :O
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag roestrijden voor gevorderden met de t3664... die mocht zowat heel emplacement Breda even oppoetsen. Oftewel: vanuit de richting Roosendaal bij de aansluiting van de HSL naar het linkerspoor en via de fly-over de sporen van/naar Lage Zwaluwe over. Vervolgens mochten we met een slakkengangetje alle sporen kruisen om uiteindelijk weer op spoor 3 te belanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

ziggy schreef:Ik zag dat in bus 561 (Volvo Jonckheer geleed) ook zon schermpie zit voorin, met camerabeelden. Dus er is er nog één naar de 263 en 264.
En vandaag had ik de 562,waarin ook een scherm was geïnstalleerd, waarmee het lijste komt op: 263, 264, 561, 562.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door --Stefan-- »

De AV in Nijmegen ziet er nu best wel raar uit. Twee plaatsen ontbreken door verbouwingen, namelijk: Den Helder en Roermond en er staat dus Heerhugowaard en Tegelen, wat normaal dus noooooit een eindbestemming is :P
Met het tooltje van onze mede forum gebruiker: AV Nijmegen
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Vanochtend een vertraagde t2100 over het linkerspoor vanaf de Erasmusgracht aansluiting (net na Sloterdijk) naar Schiphol gestuurd, en de t2600 die er normaal gesproken 12 minuten achter zit, reed gelijk op het rechterspoor naar Schiphol. Op het scherm ziet dat er leuk uit, voor de oplettende reiziger lijkt het me ook wel een apart gezicht 2 treinen die naast elkaar in de zelfde richting rijden op een dubbelsporig baanvak.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

En alles in de tegenrichting maar wachten XD
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Waar zie je me voor aan zeg 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Nu heb ik veel rare dingen gezien, maar dit was toch wel een mooie... vanavond reed ik een ritje mee met een bekende chauffeur op lijn 3 in Dordrecht toen een reiziger die bij het instappen een papieren kaartje kocht bij het uitstappen uitcheckte (gelukkig voor hem gaf de lezer een kaartleesfout, scheelde weer 4 euro).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten