OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Nog eentje van gister, de sprinter uit Zaandam naar Amsterdam/ Rotterdam centraal van 8.00 bestond uit 1x SGMm 3. Nou daar paste echt niemand meer bij toen ie aankwam, het gros van de reizigers op het perron moest in Zaandam blijven staan, en er moesten eerst tientallen mensen uitstappen, om de echte uitstappende reizigers eruit te kunnen laten. Jammer genoeg had de t3000 die er een paar minuten na moest vertrekken een kwartier vertraging, dus de reizigers moesten een tijdje wachten daar.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag op lijn 216 een wat oudere Integro. Rond 16:20 bij A'veen busstation.
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Klaasje »

Waarschijnlijk de 2719... klopt dat?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Een revolutie op de Hoekse Lijn: Vanaf 12 april gaat daar als alles goed gaat de SLT rijden. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend op lijn 56 een BRU-bus. Zal in Wijk bij Duurstede wel overgegaan zijn op lijn 41 naar Utrecht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Een revolutie op de Hoekse Lijn: Vanaf 12 april gaat daar als alles goed gaat de SLT rijden. :shock:
:shock: :shock: Nou, dat is weer eens wat anders na 30 jaar lang de oude sprinters :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

Het lijkt alleen een beetje vreemd om voor die 2 jaar dat NS nog op de Hoekse lijn rijdt daar nu nog nieuwe treinstellen te introduceren? Laat ze die SLT's liever op een lijn inzetten waar ze kunnen blijven.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Wat maakt dat nou uit, als die serie het goed zou doen op die lijn, waarom dan niet? Alsof NS erg materieel vast is per treinserie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JeePee »

Om 17:08 een QLiner (Integro) vertrokken op lijn 85 Groningen - Oosterwolde als vervanging van een vertraagde bus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Als ik de wandelgangen goed begrepen heb is er, omlooptechnisch gezien, nu een overschot aan SLT en een tekort aan SGM. SLT wordt dus vanaf de start van het wijzigingsblad (12 april inderdaad) ingezet in SGM-diensten die makkelijk te vervangen zijn. Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.

Best kans dus dat dit tijdelijk is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Beter daar dan op de Flevolijn, kan ik nog even genieten van SGM 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

In de Hermes stalling in Nijmegen stond een Cxx Alliance B95 in de garage. Wat die daar nou moet...
3 0 7 9
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

t30970 reed met maarliefst 3 linten waarvan de voorste was afgesloten.
Pommes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

De t4158 naar Hoek van Holland reed met SGM-III + SGM-II. Waarschijnlijk versterkt vanwege het lekkere lenteweer :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.
Wie heeft het over de Flevolijn? SLT zou eerst gaan rijden in de s4000, s9700, s9800, s19800, s7400 en s17400. Er is toch zeker niet aanstaande maandag spontaan genoeg SLT inzetbaar om al deze series daar mee te kunnen rijden, en dan ook nog eens een overschot te hebben? Ik snap niet waarom als er meer SLT beschikbaar komt dat niet gewoon meteen in de diensten zou komen waar het hoort te rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De allereerste plannen van SLT gingen uit van de s4600 / s4700 en de s4300 als testseries. Dat is niet gebeurd, maar hier wordt wel de ultieme capaciteitstest van SGM uitgevoerd. SGM kan dit trouwens ook al erg goed, moet ik zeggen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

reisthijs schreef:
Wubbo schreef:Dat lukt met het eilandbedrijf op de Hoekse Lijn nu eenmaal beter dan bij de enorme omlopen op de Flevolijn.
Wie heeft het over de Flevolijn? SLT zou eerst gaan rijden in de s4000, s9700, s9800, s19800, s7400 en s17400. Er is toch zeker niet aanstaande maandag spontaan genoeg SLT inzetbaar om al deze series daar mee te kunnen rijden, en dan ook nog eens een overschot te hebben? Ik snap niet waarom als er meer SLT beschikbaar komt dat niet gewoon meteen in de diensten zou komen waar het hoort te rijden.
Op de Flevolijn zou je ook SGM kunnen vervangen. Wil je SGM vervangen via de s4000 etc, dan moet je ook nog het Mat 64 dat nu in deze diensten rijdt doorschuiven naar SGM-series. Dat is op deze korte termijn te veel werk, dus wordt er voor de makkelijkste oplossing gekozen.
In juni is er weer een wijzigingsblad, de kans is groot dat er dan meer SLT opduikt in de series die er wel voor bedoeld zijn.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Vooral nu het SLT in toenemende mate betrouwbaarder gevonden wordt door NSR.

En de inzet op de Hoekse Lijn is zoiezo tijdelijk: Als alles goed gaat worden het SGMm én SLT na de zomer van 2012 vervangen door SG3-metro's van de RET en veranderen de series s4100 / s4200 / s14100 in de metrolijnen A en B. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam, en Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal/Amsterdam Zuid - Schiphol. De s5800 is ook wel zo'n serie die SLT krijgt denk ik, zeker als DD-AR IC wordt (en de serie nog altijd als sprinter te boek staat).

Kortom, de buitengebieden mogen gaan genieten van SGM. Twente en de Veluwezoom waren als eerste aan de beurt, wie volgt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Bee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Vooral nu het SLT in toenemende mate betrouwbaarder gevonden wordt door NSR.

En de inzet op de Hoekse Lijn is zoiezo tijdelijk: Als alles goed gaat worden het SGMm én SLT na de zomer van 2012 vervangen door SG3-metro's van de RET en veranderen de series s4100 / s4200 / s14100 in de metrolijnen A en B. :wink:
Helaas wel :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Dexter schreef:
Bee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :D
Ik bedoel natuurlijk Uitgeest, maar volgens mij heb ik al twee voorstanders voor een nieuwe spoorlijn naar Uithoorn gevonden (Vinny, ben je daar :wink: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door kliko »

Vanochtend op lijn 80 Amsterdam richting Zandvoort de 3149 ipv een (gas)bus uit de 36XX-serie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Wat de sprinters betreft: viel me gisteren en vanmorgen op dat ik SGMm in de s4000 tegenkwam... dat was tot op heden toch zo goed als altijd enkel Mat'64 en een enkele verdwaalde DDAR.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

Dat is niks nieuws hoor, er zit al een hele tijd een setje SGMm in de omloop van de s4000 / s14700 / s7400. Alleen doordat het zo'n lange omloop is is de kans niet zo heel groot die tegen te komen.
Wubbo schreef:Wil je SGM vervangen via de s4000 etc, dan moet je ook nog het Mat 64 dat nu in deze diensten rijdt doorschuiven naar SGM-series. Dat is op deze korte termijn te veel werk, dus wordt er voor de makkelijkste oplossing gekozen.
Het mat '64 in de s4000 etc kan ook gewoon direct vervangen door SLT's. Het mat '64 wat er nu rijdt hoeft helemaal nergens naar doorgeschoven te worden want dat is dan overbodig en wordt terzijde gesteld. Dan kan SGM gewoon nog even blijven rijden waar het nu rijdt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten