OVer Afwijkingen in Materieelinzet
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kan me voorstellen dat dat lastiger is met bijvoorbeeld splitsen en combineren...
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Oude tijden herleven. Tot 1985 was Uithoorn per trein bereikbaar. Wellicht een mooi moment om ICL in te zetten in de IC naar Uithoorn *O* (oh ja er moeten wat dwarsliggers en spoorstaven worden besteld, maar ach, dat is detail)Bee schreef:Ik bedoel natuurlijk Uitgeest, maar volgens mij heb ik al twee voorstanders voor een nieuwe spoorlijn naar Uithoorn gevonden (Vinny, ben je daar )Dexter schreef:Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :DBee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zijn er daar geen plannen voor een hippe light rail verbinding? Lijkt me wel wat voor de locale politiek. Was een paar weken geleden voor het eerst in mijn leven in Uithoorn, en toen verbaasde ik me dat er nog zo'n grote plaats bestaat in de Randstad die overal zo ver vanaf ligt.
Is de t3300 trouwens nog gekoppeld aan de t4300? Anders zou het wel een mooi lijntje zijn om met SLT te gaan rijden. Of je voert SLT in op de t4800 naar Uitgeest, maar dan komt het ook in de t5400 naar Zandvoort, en dat is natuurlijk een echte IC. (en lijkt me door het ontbreken van wc's niet zo'n goede, met al dat uitgaansvolk en strandpubliek met kleine kindertjes die moeten plassen).
Is de t3300 trouwens nog gekoppeld aan de t4300? Anders zou het wel een mooi lijntje zijn om met SLT te gaan rijden. Of je voert SLT in op de t4800 naar Uitgeest, maar dan komt het ook in de t5400 naar Zandvoort, en dat is natuurlijk een echte IC. (en lijkt me door het ontbreken van wc's niet zo'n goede, met al dat uitgaansvolk en strandpubliek met kleine kindertjes die moeten plassen).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het kan nog erger: ik ben opgegroeid in het dorp naast Uithoorn, Aalsmeer en dat ligt OV technisch gezien nog veel meer in de woestijn. Voornamelijk omdat het streekvervoer echt extreem langzaam is in dit Uithoekje van Nederland
Er zijn altijd plannen geweest om metrolijn 51 door te trekken naar Uithoorn of de Bloemenveiling. Om in Fles' vingerverftermen te blijven praten: Gepruts van de bovenste plank: er wordt nu een viaduct aangelegd in de Zijdelweg in Uithoorn met een hellingspercentage waar geen lightrail tegen op kan
- dit is trouwens wel erg off topic -
Er zijn altijd plannen geweest om metrolijn 51 door te trekken naar Uithoorn of de Bloemenveiling. Om in Fles' vingerverftermen te blijven praten: Gepruts van de bovenste plank: er wordt nu een viaduct aangelegd in de Zijdelweg in Uithoorn met een hellingspercentage waar geen lightrail tegen op kan
- dit is trouwens wel erg off topic -
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Rond 16:10 uur werd er een koploper weg gerangeerd in Nijmegen. Alweer verdwaald?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hoezo? De Zaanlijn zou voorzien worden van losse 6-wagen SLT's en in de spits 8 bakken (4+4), daar hoeft heel beperkt gecombineerd/gesplitst te worden...Geert schreef:Ik kan me voorstellen dat dat lastiger is met bijvoorbeeld splitsen en combineren...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik zag overigens vanmiddag tegen een uur of 5 een Citaro (ex-Apeldoorn?) van Connexxion op lijn 82 op het Sloterdijkstation. Ik meen de 2836.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Door de verstoring op Utrecht - Amersfoort bestond de t20554 vandaag uit maarliefst 11 bakken ICM, terwijl 9 bakken in die trein al aan de ruime kant is. Kon dus in ieder geval lekker languit liggen, da's weleens anders op de vrijdagmiddag :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
- Vanmorgen reed bijzonder materieel in de serie s5800: de treinen t5827 en t5830 werden met DDM-1 gereden, trein t5828 werd gereden met een ICM-drietje.
- Ook in Utrecht reden treinen met afwijkend materieel: trein t1743 reed met een VIRM-viertje en keerde in Utrecht op de t20538, trein t2838 reed met een DD-AR (7450 en loc 1714) en vertrok met +25 uit Utrecht.
- Ook in Utrecht reden treinen met afwijkend materieel: trein t1743 reed met een VIRM-viertje en keerde in Utrecht op de t20538, trein t2838 reed met een DD-AR (7450 en loc 1714) en vertrok met +25 uit Utrecht.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vandaag verschillende afwijkingen gezien. Begin maar bij het begin:
In Doorn een ex-Hermes Amba (nr. 1772) met opschrift Deze bus rijdt voor Breng als lijn 50 naar Utrecht.
Een tijd later zag ik rond Amersfoort door de wisselstoring heel veel ICM(m). In ieder geval in de s5800 zag ik een setje van twee ICMm'tjes.
In Doorn een ex-Hermes Amba (nr. 1772) met opschrift Deze bus rijdt voor Breng als lijn 50 naar Utrecht.
Een tijd later zag ik rond Amersfoort door de wisselstoring heel veel ICM(m). In ieder geval in de s5800 zag ik een setje van twee ICMm'tjes.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanmiddag in Roosendaal een Volans-ambassador op stadslijn 3, foto van dit Hoogwaardig Stadsvervoer volgt
En in Den Bosch zag ik een Wright op lijn 165 naar Druten rijden. Da's wel een achteruitgang voor de reizigers daar zeg na al die jaren luxe Setra's van Juijn...
En in Den Bosch zag ik een Wright op lijn 165 naar Druten rijden. Da's wel een achteruitgang voor de reizigers daar zeg na al die jaren luxe Setra's van Juijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik heb hem in Rivierenland in ieder geval nog nooit gezien :O
3 0 7 9
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Lijn 47 Gorinchem - Geldermalsen wordt deels gereden vanuit vestiging Gorinchem. En tja, daar hebben ze ook Qliners
Overigens zijn de 6155 en 6156 ooit zelfs speciaal voor deze lijn 47 aangeschaft. Daarom hadden die twee ook geen Qliner-logo's maar gewone Arriva-logo's. Ze hebben er echter zelden gereden. Na uitbreiding van de dienstregeling in 2007 zijn ze beide in vestiging Alblasserdam beland en is de 6155 van Qliner-opschriften voorzien.
Maargoed, nu we het toch over HOV-bussen op normale lijnen hebben... hier het in m'n vorige bericht beloofde plaatje van een Volans-amba op stadslijn 3 in Roosendaal:
Overigens zijn de 6155 en 6156 ooit zelfs speciaal voor deze lijn 47 aangeschaft. Daarom hadden die twee ook geen Qliner-logo's maar gewone Arriva-logo's. Ze hebben er echter zelden gereden. Na uitbreiding van de dienstregeling in 2007 zijn ze beide in vestiging Alblasserdam beland en is de 6155 van Qliner-opschriften voorzien.
Maargoed, nu we het toch over HOV-bussen op normale lijnen hebben... hier het in m'n vorige bericht beloofde plaatje van een Volans-amba op stadslijn 3 in Roosendaal:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bedenk daarbij wel dat een SLT IV (70 m) qua baklengte vergeleken met 'oud' materieel net zo lang is als een 'oud' drietje en een SLT VI (100 m) net zo lang is als een 'oud' viertje. Dan kom je dus uit op vier bakken en in de spits zes bakken. Maar goed, ik reken ook nog steeds euro's om naar guldens...ziggy schreef:De Zaanlijn zou voorzien worden van losse 6-wagen SLT's en in de spits 8 bakken (4+4), daar hoeft heel beperkt gecombineerd/gesplitst te worden...
Vandaag reed de Olympische ICM IV 4240 enkele slagen in de s2200, waaronder de 2291 en mag dus vannacht in Ddr blijven logeren. Maar wel 'plat' want er zijn daar werkzaamheden waarbij de boel spanningsloos gaat. Dat wordt dus pompen morgenochtend voor de gelukkige die er als eerste mee weg mag.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Na 1 nachtje heeft de accu toch nog wel genoeg capaciteit om de stroomafnemer op te zetten?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tuurlijk, als je alle front- en sluitseinen en de ATB uitzet zou dat geen lege batterijen moeten opleveren. En als je verder het hoofdreservoir goed volpompt, zouden die paar uur dat ie daar plat staat geen probleem moeten zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hoeveel Olympische ICM-viertjes zijn er dan? Ik zag er namelijk twee in Zutphen staan, om 23 30 uur.Dexter schreef:(...)Vandaag reed de Olympische ICM IV 4240 enkele slagen in de s2200, waaronder de 2291 en mag dus vannacht in Ddr blijven logeren. (...)
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En dan zijn er nog 2 Olympische VIRM IV-tjes, de 9520 en de 9525. En met ook nog die roze OVCP-VIRM 9524 en de Vrijheidstrein 520 erbij hebben we een kleurrijk wagenpark. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hmm, en ik maar denken dat er vier Olympische treinen waren, een ICM-drietje (nu dus niet meer) en een viertje, en een VIRM-viertje en een zesje... I was wrong.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nee, er zijn drie ICM-IV en twee VIRM-VI uitgerust als 'Olympische' trein. ;)
Van het ICM zijn dat de 4201, 4240 en 4241, waarvan de 4201 en 4240 ook plaatjes van sporters aan de zijkanten hebben en de 4241 alleen maar volledig oranje is.
Ander opvallend materieel: volgens mij reed er vandaag een VIRM-IV in de s4000.
Rond 16:00 zag ik tenminste (vanuit Diergaarde Blijdorp) een VIRM-IV richting Rotterdam Centraal rijden, met als bestemming 'Alkmaar'. Ik neem dus aan dat hij in de s4000 reed en de bestemming alvast geijzigd was.
Van het ICM zijn dat de 4201, 4240 en 4241, waarvan de 4201 en 4240 ook plaatjes van sporters aan de zijkanten hebben en de 4241 alleen maar volledig oranje is.
Ander opvallend materieel: volgens mij reed er vandaag een VIRM-IV in de s4000.
Rond 16:00 zag ik tenminste (vanuit Diergaarde Blijdorp) een VIRM-IV richting Rotterdam Centraal rijden, met als bestemming 'Alkmaar'. Ik neem dus aan dat hij in de s4000 reed en de bestemming alvast geijzigd was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kuch, Dexter is hier juist. Verder hebben we ook nog een "Lekker lezen doe je in de trein" VIRM, dat is VIRM-IV 9514.meltrain schreef:Nee, er zijn drie ICM-IV en twee VIRM-VI uitgerust als 'Olympische' trein. ;)
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik reageerde ook niet op Dexter, maar op Ardan. ;)
(Maar in feite zei ik dus hetzelfde als Dexter en jij.)
(Maar in feite zei ik dus hetzelfde als Dexter en jij.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Jij schrijft VIRM-VI, dat moet natuurlijk VIRM-IV zijn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten