OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Ik kan me voorstellen dat dat lastiger is met bijvoorbeeld splitsen en combineren...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Vinny »

Bee schreef:
Dexter schreef:
Bee schreef:SLT lijkt het SGM uit de regio Amsterdam te gaan verdrijven denk ik: Uithoorn - Amsterdam Centraal - Utrecht/Rotterdam
Lees ik dit nu goed Bee, krijgen we een uitbreiding van ons werkpakket? :D
Ik bedoel natuurlijk Uitgeest, maar volgens mij heb ik al twee voorstanders voor een nieuwe spoorlijn naar Uithoorn gevonden (Vinny, ben je daar :wink: )
Oude tijden herleven. Tot 1985 was Uithoorn per trein bereikbaar. Wellicht een mooi moment om ICL in te zetten in de IC naar Uithoorn *O* (oh ja er moeten wat dwarsliggers en spoorstaven worden besteld, maar ach, dat is detail)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Caspar »

Zijn er daar geen plannen voor een hippe light rail verbinding? Lijkt me wel wat voor de locale politiek. Was een paar weken geleden voor het eerst in mijn leven in Uithoorn, en toen verbaasde ik me dat er nog zo'n grote plaats bestaat in de Randstad die overal zo ver vanaf ligt.

Is de t3300 trouwens nog gekoppeld aan de t4300? Anders zou het wel een mooi lijntje zijn om met SLT te gaan rijden. Of je voert SLT in op de t4800 naar Uitgeest, maar dan komt het ook in de t5400 naar Zandvoort, en dat is natuurlijk een echte IC. (en lijkt me door het ontbreken van wc's niet zo'n goede, met al dat uitgaansvolk en strandpubliek met kleine kindertjes die moeten plassen).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Vinny »

Het kan nog erger: ik ben opgegroeid in het dorp naast Uithoorn, Aalsmeer en dat ligt OV technisch gezien nog veel meer in de woestijn. Voornamelijk omdat het streekvervoer echt extreem langzaam is in dit Uithoekje van Nederland :P
Er zijn altijd plannen geweest om metrolijn 51 door te trekken naar Uithoorn of de Bloemenveiling. Om in Fles' vingerverftermen te blijven praten: Gepruts van de bovenste plank: er wordt nu een viaduct aangelegd in de Zijdelweg in Uithoorn met een hellingspercentage waar geen lightrail tegen op kan :roll:

- dit is trouwens wel erg off topic -
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Joshua »

Rond 16:10 uur werd er een koploper weg gerangeerd in Nijmegen. Alweer verdwaald?
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Ik kan me voorstellen dat dat lastiger is met bijvoorbeeld splitsen en combineren...
Hoezo? De Zaanlijn zou voorzien worden van losse 6-wagen SLT's en in de spits 8 bakken (4+4), daar hoeft heel beperkt gecombineerd/gesplitst te worden...
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag overigens vanmiddag tegen een uur of 5 een Citaro (ex-Apeldoorn?) van Connexxion op lijn 82 op het Sloterdijkstation. Ik meen de 2836.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Door de verstoring op Utrecht - Amersfoort bestond de t20554 vandaag uit maarliefst 11 bakken ICM, terwijl 9 bakken in die trein al aan de ruime kant is. Kon dus in ieder geval lekker languit liggen, da's weleens anders op de vrijdagmiddag :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Marc »

- Vanmorgen reed bijzonder materieel in de serie s5800: de treinen t5827 en t5830 werden met DDM-1 gereden, trein t5828 werd gereden met een ICM-drietje.

- Ook in Utrecht reden treinen met afwijkend materieel: trein t1743 reed met een VIRM-viertje en keerde in Utrecht op de t20538, trein t2838 reed met een DD-AR (7450 en loc 1714) en vertrok met +25 uit Utrecht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Vandaag verschillende afwijkingen gezien. Begin maar bij het begin:

In Doorn een ex-Hermes Amba (nr. 1772) met opschrift Deze bus rijdt voor Breng als lijn 50 naar Utrecht.

Een tijd later zag ik rond Amersfoort door de wisselstoring heel veel ICM(m). In ieder geval in de s5800 zag ik een setje van twee ICMm'tjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Roosendaal een Volans-ambassador op stadslijn 3, foto van dit Hoogwaardig Stadsvervoer volgt :P

En in Den Bosch zag ik een Wright op lijn 165 naar Druten rijden. Da's wel een achteruitgang voor de reizigers daar zeg na al die jaren luxe Setra's van Juijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7619
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door waldo79 »

Ik weet niet of deze al vaker in het wild gesignaleerd is in het Rivierenland:

Afbeelding

Q-liner 6143 staat vanmiddag klaar in Gdm voor een ritje als lijn 47 naar Gr.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb hem in Rivierenland in ieder geval nog nooit gezien :O
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Lijn 47 Gorinchem - Geldermalsen wordt deels gereden vanuit vestiging Gorinchem. En tja, daar hebben ze ook Qliners :wink:
Overigens zijn de 6155 en 6156 ooit zelfs speciaal voor deze lijn 47 aangeschaft. Daarom hadden die twee ook geen Qliner-logo's maar gewone Arriva-logo's. Ze hebben er echter zelden gereden. Na uitbreiding van de dienstregeling in 2007 zijn ze beide in vestiging Alblasserdam beland en is de 6155 van Qliner-opschriften voorzien.

Maargoed, nu we het toch over HOV-bussen op normale lijnen hebben... hier het in m'n vorige bericht beloofde plaatje van een Volans-amba op stadslijn 3 in Roosendaal:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

ziggy schreef:De Zaanlijn zou voorzien worden van losse 6-wagen SLT's en in de spits 8 bakken (4+4), daar hoeft heel beperkt gecombineerd/gesplitst te worden...
Bedenk daarbij wel dat een SLT IV (70 m) qua baklengte vergeleken met 'oud' materieel net zo lang is als een 'oud' drietje en een SLT VI (100 m) net zo lang is als een 'oud' viertje. Dan kom je dus uit op vier bakken en in de spits zes bakken. Maar goed, ik reken ook nog steeds euro's om naar guldens... :mrgreen:

Vandaag reed de Olympische ICM IV 4240 enkele slagen in de s2200, waaronder de 2291 en mag dus vannacht in Ddr blijven logeren. Maar wel 'plat' want er zijn daar werkzaamheden waarbij de boel spanningsloos gaat. Dat wordt dus pompen morgenochtend voor de gelukkige die er als eerste mee weg mag. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door STF »

Na 1 nachtje heeft de accu toch nog wel genoeg capaciteit om de stroomafnemer op te zetten?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

Tuurlijk, als je alle front- en sluitseinen en de ATB uitzet zou dat geen lege batterijen moeten opleveren. En als je verder het hoofdreservoir goed volpompt, zouden die paar uur dat ie daar plat staat geen probleem moeten zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Dexter schreef:(...)Vandaag reed de Olympische ICM IV 4240 enkele slagen in de s2200, waaronder de 2291 en mag dus vannacht in Ddr blijven logeren. (...)
Hoeveel Olympische ICM-viertjes zijn er dan? Ik zag er namelijk twee in Zutphen staan, om 23 30 uur.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

3 :wink:

Wow, snelle reactie :lol:
Pommes.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Dexter »

En dan zijn er nog 2 Olympische VIRM IV-tjes, de 9520 en de 9525. En met ook nog die roze OVCP-VIRM 9524 en de Vrijheidstrein 520 erbij hebben we een kleurrijk wagenpark. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Hmm, en ik maar denken dat er vier Olympische treinen waren, een ICM-drietje (nu dus niet meer) en een viertje, en een VIRM-viertje en een zesje... I was wrong.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21309
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Nee, er zijn drie ICM-IV en twee VIRM-VI uitgerust als 'Olympische' trein. ;)
Van het ICM zijn dat de 4201, 4240 en 4241, waarvan de 4201 en 4240 ook plaatjes van sporters aan de zijkanten hebben en de 4241 alleen maar volledig oranje is.

Ander opvallend materieel: volgens mij reed er vandaag een VIRM-IV in de s4000.
Rond 16:00 zag ik tenminste (vanuit Diergaarde Blijdorp) een VIRM-IV richting Rotterdam Centraal rijden, met als bestemming 'Alkmaar'. Ik neem dus aan dat hij in de s4000 reed en de bestemming alvast geijzigd was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Maik »

meltrain schreef:Nee, er zijn drie ICM-IV en twee VIRM-VI uitgerust als 'Olympische' trein. ;)
Kuch, Dexter is hier juist. :wink: Verder hebben we ook nog een "Lekker lezen doe je in de trein" VIRM, dat is VIRM-IV 9514.
Pommes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21309
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Ik reageerde ook niet op Dexter, maar op Ardan. ;)
(Maar in feite zei ik dus hetzelfde als Dexter en jij.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daan »

Jij schrijft VIRM-VI, dat moet natuurlijk VIRM-IV zijn...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten