Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Suus »

Veolia sleept Gelderland voor de rechter

ARNHEM - Vervoersbedrijf Veolia stapt naar de rechter om de misgelopen aanbesteding voor het busvervoer op de Veluwe aan te vechten.

Het bedrijf verwijt de provincie Gelderland gebrek aan transparantie en overtreding van de wettelijke regels.

Gelderland kende het busvervoer op de Veluwe in maart toe aan vervoerder Syntus in plaats van aan Veolia, dat het vervoer nu nog voor de rekening neemt.

Beide bedrijven reageerden op een aanbestedingsprocedure van Gelderland. Veolia is ervan overtuigd dat de eigen offerte de beste was. Zo zouden kleine dorpen op de Veluwe betere busverbindingen hebben met Veolia, aldus het bedrijf.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door fogeltje »

*zucht* Waarom moet er nu zo vaak de rechter worden bijgehaald? Ik vraag me af of Syntus nu ook in het verweer gaat over de Achterhoek. Ik hoop maar dat deze gang van zaken geen drama voor de reizigers daar gaat opleveren.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Freek »

Syntus, Arriva en Connexxion zijn alle drie naar de rechter gestapt oom de gunning van de Achterhoek/Rivierenland aan Arriva aan te vechten. De vervoerskamer van de rechtbank doet deze week uitspraak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Suus »

Arriva klaagt zichzelf aan? Dat is op zich wel bijzonder.

In het geval van Achterhoek verwacht ik weinig spectaculairs eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door fogeltje »

Volgens mij begint het een beetje standaard te worden om een gunning aan te gaan vechten. Lang leve de marktwerking en openbare aanbestedingen.
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door MdJ »

Laat veolia maar eerst hun website voor de veluwe aanpassen, werkzaamheden over een week op het kruispunt voor mijn huis (109 Apd-Ebk, 231 Ah-Apd, 293 Apd-Ahpr, 510 Apd-Oosterhuizen) staan er nogsteeds niet op.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Chauf21 »

fogeltje schreef:Volgens mij begint het een beetje standaard te worden om een gunning aan te gaan vechten. Lang leve de marktwerking en openbare aanbestedingen.
Zolang het daadwerkelijk openbaar is, heeft Veolia niet zo veel te doen bij een rechter. Het gaat haar in dit geval om die openheid. Waarom heeft Syntus dan gewonnen? Welke aspecten waren doorslaggevend? Dat mag wat mij betreft best boven water komen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Joshua »

Tja ik ben zelf al niet zo enorme Veolia fan dankzei de Maaslijn. Maar ja of veolia nu gelijk heeft betwijfel ik ook.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Ruben »

Ach komt er toch nog een rechtzaak uit de lucht vallen. En ik maar denken dat er geen geklaag was en we eind deze week de plannen van Syntus te horen krijgen. Dat kan dus ook weer minstens een maand uitgesteld worden. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Freek »

Bee schreef:Arriva klaagt zichzelf aan? Dat is op zich wel bijzonder.
oeps, arriva moet natuurlijk Veolia zijn. Ik weet niet zeker of Arriva zelf ook beroep heeft aangetekend, heb dit wel ergens opgevangen. Ddat kan natuurlijk best, om bijvoorbeeld een hogere score veilig te stellen.

@NS-Reiziger: reken maar op 2/3 maanden, kijk naar de andere concessie ook daar wordt nog steeds alles geheim gehouden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Ruben »

Had even uit het oog verloren dat Achterhoek/Rivierenland begin januari al 'gegund' is maar dat daar nog steeds niets over bekend is. Dat wordt dus wachten tot de zomer, en minder voorbereidingstijd voor Syntus. -O-

Uit het persbericht van Gelderland van een maand geleden: "Syntus biedt in alle kernen met meer dan 800 inwoners openbaar vervoer aan". Als dat klopt dan heeft Veolia het dus over 18 dorpen met minder dan 800 inwoners. En dan is het niet alsof zij daar nu wel rijden, zie bijvoorbeeld de opheffing en daarop gevolgde minieme herintroductie van lijn 104 Apeldoorn - Harderwijk, die zelfs dorpen aandoet van nog groter formaat. Ik heb niet het vertrouwen dat Veolia aan dat soort praktijken opeens een socialere draai gaat geven vanaf 2011.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door fogeltje »

Als dat in het PvE geeist wordt of Veolia dit contractueel aanbiedt, dan moeten ze wel. Maar ja, ook ik heb er mijn twijfels bij of Veolia dit hard zal doorzetten. Zie Limburg, daar vervallen in de avonduren en weekenden steeds meer buslijnen en worden vervangen door ringlijnen waardoor vele rechtstreekse verbinding in die uren wegvallen. De dorpen hebben nog wel een bus, maar echt blij wordt men er daar niet van geloof ik.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Raymond »

Veolia naar rechter wegens aanbesteding
BARNEVELD – Vervoersbedrijf Veolia stapt naar de rechter. De provincie Gelderland heeft 3 maart j.l. de openbaar vervoer concessie Veluwe voorlopig gegund aan Syntus, en daar is Veolia vanzelfsprekend niet blij mee. “De provincie Gelderland weigert Veolia, de huidige vervoerder op de Veluwe, inzicht te geven in de scores en de motivering van de inschrijving van Veolia en Syntus. Veolia krijgt na 5 weken, ondanks alle pogingen en verzoeken richting Provincie Gelderland, nog steeds geen volledig inzicht in de wijze waarop inschrijvers zijn beoordeeld.”, zegt Suzan van Beek van het bedrijf. “Hiermee is de provincie niet transparant en handelt de provincie Gelderland in strijd met de wettelijke aanbestedingsregels. Veolia ziet zich derhalve helaas genoodzaakt naar de rechter te gaan.”, vervolgt zij.

Lees verder
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door playertwo »

NS-Reiziger schreef:Had even uit het oog verloren dat Achterhoek/Rivierenland begin januari al 'gegund' is maar dat daar nog steeds niets over bekend is. Dat wordt dus wachten tot de zomer, en minder voorbereidingstijd voor Syntus. -O-
Paar dagen geduld hebben, dan is er een uitspraak van de rechter in Den Haag over die concessie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Als dat in het PvE geeist wordt of Veolia dit contractueel aanbiedt, dan moeten ze wel. Maar ja, ook ik heb er mijn twijfels bij of Veolia dit hard zal doorzetten. Zie Limburg, daar vervallen in de avonduren en weekenden steeds meer buslijnen en worden vervangen door ringlijnen waardoor vele rechtstreekse verbinding in die uren wegvallen. De dorpen hebben nog wel een bus, maar echt blij wordt men er daar niet van geloof ik.
"men" de gedeputeerde van Limburg en Veolia beweren dat men nog altijd volgens het PVE rijdt. Feit is dat er van de gewildige impuls van 2006 in het OV daar, niets meer over is.
Er rijden overal inderdaad bussen en belbussen met kernen <2500 inwoners, maar tot 2x overstappen is wel geoorloofd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door MdJ »

Provincie verwerpt bezwaren Veolia

door Jarno Bleumink. dinsdag 13 april 2010 | 20:29

APELDOORN - De provincie Gelderland denkt in haar recht te staan bij de aanbesteding van het busvervoer op de Veluwe aan Syntus.
meer op http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... Veolia.ece
Hulde *bus*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door Suus »

Niet te vroeg juichen, dit is slechts de stellingname, de rechtszaak komt er nog steeds :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Veolia sleept Gelderland voor de rechter

Bericht door playertwo »

Wellicht dat ze kunnen verwijzen naar de vandaag gedane uitspraak voor Ah - Ww (+ het busvervoer)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten