Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Wubbo »

Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus
Geplaatst op: woensdag 14 april 2010 19:43
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 april 2010 19:44


Met de bus reizen met korting kan in Brabant ook na 1 juli. Gedeputeerde Staten willen dan een dalurendagkaart voor het bedrag van drie euro invoeren. Het dagelijks bestuur van de provincie ziet dit als compensatie voor het beëindigen van de proef met goedkope buskaartjes per 1 juli.
Lees verder
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Ederveen »

Hopen maar dat het SRE er dan in mee gaat, aangezien dat altijd maar de vraag is.
Jammer dat het alleen in de daluren geldig is dan, net als eerst, aangezien ik net als de meeste mensen nou niet echt een flexibele werkgever heb als het op 'werktijden/buiten de spits reizen' aan komt.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

Het zou ook prima kunnen, een extreem laag brabants tarief op de OV-chipkaart of een dag product er op laten zetten. Ik denk zelfs dat ze daarmee de OV-chipkaart extra onder de aandacht kunnen brengen op een positieve manier.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door iljitsch »

Moet je dan zo'n kaart bij de chauffeur kopen iedere dag? Da's toch niet meer van deze tijd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door fogeltje »

Ik zou haast willen voorstellen om de prijs te verhogen naar 5 euro. Dat is nog steeds spotgoedkoop als je bedenkt dat je daar de hele dag (eventueel pas vanaf 9 uur) in de hele provincie mee kan reizen (als SRE mee gaat). Men is dan al even duur uit wanneer men een retour rit maakt die in een richting 5 strippen normaal kost (tien strippen totaal even uitgaande van 50 cent per strip). Voordeel van de prijsverhoging is dat het iets minder geld kost voor de provincie en het is makkelijker met afrekenen bij de chauffeur omdat ik toch vaak mensen met briefjes zie betalen. Maar ja, dan krijgen we natuurlijk een "prijsverhoging" van bijna 100% en dat zal de reiziger natuurlijk nooit accepteren. De mensen om mij heen beseffen niet hoe goed wij het de laatste jaren hebben gehad (GOV2 en daarvoor de dalurendagkaartjes en metelkaartjes).
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Michael »

ik ben blij dat er toch nog een dalurendagkaart wordt ingevoerd kan ik tenminste nog goedkoop reizen. alleen inderdaad jammer dat het dan alleen maar na 9 uur is
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door waldo79 »

In de spits moet je niet te goedkoop reizen willen aanbieden :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door find_your_spot »

In onze AenM concessie hebben we ook een dalkaartje van 3 euro. Alleen is de reis die je moet maken minimaal van Haarlem naar Wilnis zijn anders haal je het geld er niet uit. Verder met uitzondering van de Zuidtangent.

Daarom vind ik dat een dalkaartje altijd goedkoper moet zijn van reizen met strippenkaart of ov-chipkaart.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Suus »

De kans is groot dat Connexxion Amstelland binnenkort overgaat op een 1-uurskaartje van 2,60, de doelstelling van Connexxion en Arriva is om het kaartje van het GVB te kunnen accepteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Bart »

find_your_spot schreef:Daarom vind ik dat een dalkaartje altijd goedkoper moet zijn van reizen met strippenkaart of ov-chipkaart.
Er moet wel een stimulans zijn om kaartjes in de voorverkoop te halen. Als de chauffeur bij iedere instapper moet gaan prutsen met muntgeld vertraagt dat de bus nogal.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

Sowieso moet de prijs van een dagkaartje nu niet omhoog. Dan zal er meteen geroepen gaan worden in brabant dat die OV-chipkaart alles duurder maakt. En toch zie ik graag dat je straks op je OV-chipkaart ook gewoon een dagkaart kan zetten.
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door TomSteyl »

Bee schreef:De kans is groot dat Connexxion Amstelland binnenkort overgaat op een 1-uurskaartje van 2,60, de doelstelling van Connexxion en Arriva is om het kaartje van het GVB te kunnen accepteren.
Volgens mij heeft Connexxion en haar dochtermaatschappijen andere plannen :

AfbeeldingAfbeelding

Afkomstig van het Kaartjesforum
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Suus »

TomSteyl schreef:
Bee schreef:De kans is groot dat Connexxion Amstelland binnenkort overgaat op een 1-uurskaartje van 2,60, de doelstelling van Connexxion en Arriva is om het kaartje van het GVB te kunnen accepteren.
Volgens mij heeft Connexxion en haar dochtermaatschappijen andere plannen :

[plaatjes]

Afkomstig van het Kaartjesforum
In het Reizigersoverleg van de Stadsregio Amsterdam en de Stadsregio zelf dringen er redelijk hard op aan dat die kaartjes van elkaar geaccepteerd moeten worden, en dat het GVB dan de oorspronkelijke uitgever van de kaartjes is. En als de Stadsregio iets wil, hebben ze de touwtjes vaak zo strak in handen dat het ook wel gaat gebeuren :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Ederveen »

TomSteyl schreef:
Volgens mij heeft Connexxion en haar dochtermaatschappijen andere plannen :

Afkomstig van het Kaartjesforum
2 euro voor één enkele rit binnen de 'grenzen van de plaats'? Welke grenzen, gemeentegrenzen (voordelig in Haarlemmermeer maar totaal niet in een kleine gemeente zoals bijvoorbeeld Urk), zonegrenzen, of echt de 'plaatsgrenzen', oftewel alleen binnen Hoofddorp maar niet naar Nieuw-Vennep ofzo.
of 4 euro voor een lange rit ongeacht door hoeveel 'plaatsen' deze lijn komt.

Beetje gek systeem, vooral prijzig...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door fogeltje »

Bij Veolia kwam ik het volgende tegen: http://www.veolia-transport.nl/veolia-t ... d/brabant/

Hierin wordt gezegd dat er ten eerste een coulanceregeling met GOV2 vervoerbewijzen komt (abonnementen t/m 12 juli geldig, strippenkaarten t/m 18 juli) en dat het oude Dalurendagkaartje inderdaad terug gaat komen.

Ik weet niet of dit voor heel Brabant (dus inclusief SRE) gaat gelden of alleen voor de concessies van de Provincie (waar Arriva en Veolia rijden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Daniel »

Heb elders gelezen dat het inclusief SRE zou zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door fogeltje »

Dat zou wel gunstig zijn voor mij. Chauffeurs zullen er minder blij mee zijn, ik denk dat die liever van alle kaartverkoop in de bus af willen. Het zal nu wel wat erger worden met vertraging als mensen die nu een GOV2 abonnement hebben straks weer dagkaartjes gaan kopen (waaronder ik).
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Raymond »

De provinciesite bevestigt dat de dalurendagkaartjes inderdaad ook in het SRE geldig zullen zijn. Waarbij het gerust belachelijk genoemd mag worden dat op de afbeelding van het kaartje de logo's van het SRE en Hermes ontbreken.
Oud forumgebruiker

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:In het Reizigersoverleg van de Stadsregio Amsterdam en de Stadsregio zelf dringen er redelijk hard op aan dat die kaartjes van elkaar geaccepteerd moeten worden, en dat het GVB dan de oorspronkelijke uitgever van de kaartjes is. En als de Stadsregio iets wil, hebben ze de touwtjes vaak zo strak in handen dat het ook wel gaat gebeuren :X
Als ik op de website van Connexxion kijk en klik op de banner "per 3 juni alleen nog OV-chip in de regio A'dam" staat dat ze toch met de OV-ritkaarten gaan werken van 2 en 4 euro. Volgens de site worden de grensen bepaald door de plaatsgrensen waar het kaartje gekocht is. Waarom er niet, net als bij GVB, wegwerpchipkaarten verkocht worden is mij ook een raadsel.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Klaasje »

Ik heb het vermoeden dat het produceren van papieren kaartjes wat goedkoper is dan van een wegwerpchipkaart. :X
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

Klaasje schreef:Ik heb het vermoeden dat het produceren van papieren kaartjes wat goedkoper is dan van een wegwerpchipkaart. :X
Dat weet ik wel zeker. Een stukje papier is goedkoper dan karton met een chip er tussen. En naar mijn idee blijven papieren kaartjes ook wel voor verkoop in de bus. Alleen doen de GVB en RET het gewoon met wegwerp kaartjes omdat hun ook poortjes hebben.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Bart »

Heeft die voorwaarde dat je niet mag overstappen nog een bepaalde reden of is het alleen maar om geld te verdienen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door fogeltje »

Mensen aan de OVC krijgen. Door papieren kaartjes zo onaantrekkelijk mogelijk te maken zullen de meeste mensen wel een OVC kopen (of de bus links laten liggen).
"Een touringcar is geen bus"
Oud forumgebruiker

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Joshua schreef:Dat weet ik wel zeker. Een stukje papier is goedkoper dan karton met een chip er tussen. En naar mijn idee blijven papieren kaartjes ook wel voor verkoop in de bus. Alleen doen de GVB en RET het gewoon met wegwerp kaartjes omdat hun ook poortjes hebben.
Waarom moeten diezelfde papieren kaartjes dan twee maal zo duur zijn? Nu zijn ze resp. 1 en 2 euro geloof ik, met dezelfde grenzen. Als het twee maal zo duur wordt verwachtte ik toch op z'n minst een wegwerpchipkaart.
Oud forumgebruiker

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Overigens is een rit met GVB sowieso goedkoper dan bij Connexxion. Voor 2,60 kan je een uur lang onbeperkt reizen in een groter gebied met alle modaliteiten. Bij Connexxion is het 2- voor slechts één rit binnen een nog kleiner gebied met één modaliteit en zonder overstap.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten