NS bant skimmen uit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS bant skimmen uit

Bericht door Daniel »

NS bant skimmen uit
Geplaatst op: donderdag 15 april 2010 15:44
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 april 2010 15:46


UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen lijken een doeltreffende methode te hebben gevonden om het skimmen van kaartjesautomaten tegen te gaan.
In heel 2009 voorzagen criminelen 467 keer een automaat van een valse voorzet waarmee ze passen konden scannen, met in maart een piek van 106 gevallen.
Nadat de NS eind augustus begon met het aanbrengen van de nieuwe Veilige Pasinvoer, zakte het aantal incidenten naar nul in december. In 2010 is nog geen enkel incident geregistreerd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door Vinny »

Voor zolang het duurt natuurlijk. Skimmers zullen wel weer broeden op een nieuw soort gereedschap. Zo gaat dat altijd, kat-en-muis...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door find_your_spot »

Vergeet niet dat de eerste methode met die gekke noppen minder succesvol was.
Maar sindsdien ze dat gigantische doolhof/labyrinth pasinvoer ervoor hebben geplaatst gaat het dus zeer goed.

Toch hulde voor degene die het heeft uitgevonden.

Meest komische is dat alle rechtshandige moeite ermee hebben, terwijl linkshandigen hun pas er zo in en uithalen. :Y
For Your Railroad Adventures
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door Bastiaan »

Linkshandigen FTW *O*

De procedure wordt er wel iets ingewikkelder door.

* Pas op voorzetdingetje leggen
* Pas in gleuf duwen
* Denken dat je nu je pincode moet intoetsen, maar de pas komt ineens weer terug
* Pas verder uit gleuf trekken (anders kun je pincode niet intoetsen)
* Pas op een of andere manier uit het voorzetdingetje pulken
* Pincode intoetsen
* Ja drukken
* "Geen bon" indrukken (sommige mensen kiezen een bon en nemen 'm niet mee)
* Procedure beëindigd

Maargoed, als het risico op skimmen daardoor is uitgesloten, dan heb ik er vrede mee.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door STF »

Ik ben linkshandig en vind het eigenlijk al een gepriegel om die pas er in en uit te krijgen maar inderdaad, voor rechtshandigen zal het nog een tikkeltje lastiger zijn.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door Joshua »

Naar een paar keer oefenen ging het eigenlijk prima. Alleen bij de pas er uit halen heb ik wat meer moeite, omdat als de pad naar buiten schuift niet in sommige automaten niet ver genoeg gebeurd waardoor je je pas er echt uit moet pulken.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Vergeet niet dat de eerste methode met die gekke noppen minder succesvol was.
Maar sindsdien ze dat gigantische doolhof/labyrinth pasinvoer ervoor hebben geplaatst gaat het dus zeer goed.

Toch hulde voor degene die het heeft uitgevonden.

Meest komische is dat alle rechtshandige moeite ermee hebben, terwijl linkshandigen hun pas er zo in en uithalen. :Y
Eindelijk!!! :lol: linkshandigen moeten vaak genoeg klooien met rechtshandige uitvindingen :twisted:

Ik heb ook al een aantal hele haastige reizigers meegemaakt die zo staan te stressen om even snel nog een kaartje te pinnen dat ze de pas er zowat uitrukken, en hij daardoor afbreekt. Ook hier geldt dus weer "haastige spoed..."
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:
find_your_spot schreef: Meest komische is dat alle rechtshandige moeite ermee hebben, terwijl linkshandigen hun pas er zo in en uithalen. :Y
Eindelijk!!! :lol: linkshandigen moeten vaak genoeg klooien met rechtshandige uitvindingen :twisted:

Ik heb ook al een aantal hele haastige reizigers meegemaakt die zo staan te stressen om even snel nog een kaartje te pinnen dat ze de pas er zowat uitrukken, en hij daardoor afbreekt. Ook hier geldt dus weer "haastige spoed..."
Gefeliciteerd, hebben jullie ook weer is ergens mazzel mee!

Het feit is dat veel reizigers hun pin pas naar zich toe trekken ipv eerst 9 uur naar links en daarna omhoog wippend.
Zelf daar nog nooit problemen mee gehad, stukje inzicht....

En met die rechtshandige uitvindingen...., had je niet beter rechtshandig kunnen kiezen? :Y
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door iljitsch »

Als ze dat ding nu gewoon in het midden van het apparaat stoppen dan kan iedereen erbij zonder z'n arm te verrekken. De huidige situatie is onhandig omdat het ding helemaal aan de rechterkant zit met de opening aan de linkerkant. Dus zowel met je linker- als rechterhand is dit onhandig.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door deadlock »

Ik ben rechtshandig maar ik heb nooit moeite met het verwijderen of inleggen van de pas.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door STF »

De originele pinpas-invoer zat natuurlijk rechts i.v.m. rechtshandigen en als je er dan een andere invoer aan monteert kun je hem niet eventjes naar midden of links verplaatsen. Wellicht dat ze bij nieuwe automaten de constructie aan zullen passen?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door Joshua »

STF schreef:De originele pinpas-invoer zat natuurlijk rechts i.v.m. rechtshandigen en als je er dan een andere invoer aan monteert kun je hem niet eventjes naar midden of links verplaatsen. Wellicht dat ze bij nieuwe automaten de constructie aan zullen passen?
Maar zie jij op kort termijn een heel nieuwe model kaart automaten verschijnen op de stations dan?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NS bant skimmen uit

Bericht door STF »

Ik bedoel bij nieuwe exemplaren van hetzelfde model.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten