OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Daarom zijn die mouse-overs echt een uitkomst! :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Zojuist in bus 37: twee kinderwagens stappen in bij de Maxwellstraat, ééntje wordt ingeklapt. James Wattstraat: twee ouderen met een kinderwagen, en wat zat erin? Een... hond!!! :shock: Krugerplein: nog een kinderwagen erbij. En het kon nog voller: bij het Beukenplein kwam er zo'n dubbele voor een tweeling bij! 5 kinderwagens, allemaal tussen de eerste deur en de chauffeur ingepropt. In combinatie met de redelijke drukte zorgde dit voor hilariteit én kleine ruzies tegelijkertijd. De ingeklapte kinderwagen + de andere die er als eerste inkwam gingen er bij de Insulindeweg uit om naar de kermis te gaan, schiep weer wat ruimte. Maar ja, die dubbele kon niet veel anders dan bij de deur blijven staan. Bij de Zuiderzeeweg ben ik maar achter uitgestapt, hoewel ik redelijk voorin zat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:Daarom zijn die mouse-overs echt een uitkomst! :D
Je bedoelt die mouse-overs die Tbi en Tba niet herkennen? :mrgreen:
(Waardoor ik nog steeds niet weet wat het is, behalve dan ergens ter hoogte van Tilburg.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Het zou inderdaad best aardig zijn als die mouse-overs wat worden uitgebreid. Aeg, Gpda, Asra of Hmla zijn best belangrijke dienstregelingspunten.

Edit, Harmen aansluiting doet het wel, maar Asra bv weer niet :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wubbo »

Dan maar even handmatig: Tbi = Tilburg Industrie (ongeveer halverwege tussen Tilburg en Den Bosch), Tba = Tilburg Aansluiting (splitsing van de lijnen naar Boxtel en Den Bosch).

Over het al dan niet toevoegen van dat soort dienstregelpunten is trouwens al een topic.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Vandaag reed de Girotram op lijn 3. Tijdens een zakelijke lunch bij Bagels & Beans Wibautstraat kwam er bovendien ook nog een lijn 7 voorbij, terwijl die normaal via het Weesperplein rijden. Wie weet meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend was er op station Gouda een opmerkelijk omroepsignaal te horen; in plaats van het gebruikelijke dingdong klonk er iets als pong-pang :) Even daarvoor trof ik overigens een machinist op de stoptrein Rtd-Gdg die keurig stopte bij de bakbordjes. Hij had alleen een SLT bij zich, waardoor het gros van de reizigers alsnog een sprintje kon trekken..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Zag vanmiddag dat het in aanbouw zijnde nieuwe busstation van Dordrecht niet erg concessie-proof is: het Arriva-logo is fraai in stijl met roestvrijstalen letters aangebracht boven de deur van wat de Arriva-store moet gaan worden. Dat laat zich toch wat lastiger vervangen als een simpele lichtbak...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door playertwo »

@ meltrain:
nee was op station Tb zelf, niet op Bd.
Wubbo schreef:Dan maar even handmatig: Tbi = Tilburg Industrie (ongeveer halverwege tussen Tilburg en Den Bosch), Tba = Tilburg Aansluiting (splitsing van de lijnen naar Boxtel en Den Bosch).

Over het al dan niet toevoegen van dat soort dienstregelpunten is trouwens al een topic.
Tbi halverwege? Het ligt op ongeveer 2km van Tba (eerste overweg die je tegen komt), en daar zijn ze bezig om de werkplaats van Nedtrain uit de grond te stampen, en dus nog voor Bke (Berkel-Enschot). Ongeveer halverwege deze spoorlijn ligt Helvoirt, en die plaats had vroeger ook een station (Hv).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Grmbl. Vanmorgen gewoon 40 minuten over Rotterdam Centraal --> werk gedaan, normaal een ritje van 15 minuten :?

Eerst liep ik al verkeerd naar de achterkant (ik wilde mijn fiets daar uit de stalling pakken, maar was vergeten dat ik die nog op mijn werk had laten staan). Toen ik eenmaal weer aan de voorkant was reed bijna voor mijn neus (én twee minuten te vroeg :X ) lijn 38 weg. Goed, normaal 5 à 6 minuutjes wachten op de volgende, maar nu was het gewoon 15 minuten wachten. En toen-ie eindelijk kwam reed-ie nog eens om via Blijdorp, door werkzaamheden aan de Beukelsdijk.
Schiet lekker op zo -O-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wubbo »

Och, ik deed 55 minuten over Utrecht - Amsterdam omdat een goederentrein het nodig vond defect te gaan in de boog van Bijlmer naar Diemen Zuid, en dan precies zo dat je er niet langs kon... Leuk uitzicht hoor, op de Schipholboog :?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Maik »

Syntus is bezig om de treinen tussen Arnhem en Winterswijk te verlengen: t30975 met 3 stellen DM'90. Het achterste stel was afgesloten :wink:
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Praktisch: de t2812 was met een los stel op Rotterdam Centraal gearriveerd, wat dus versterking nodig had om de t2823 op lengte te brengen. Die werd uiteindelijk na vertrektijd nog bijgeplaatst...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Ik had vanwege het vliegverkeer wel een volle ICE naar Basel verwacht. Hooguit 20 procent van de plaatsen zijn in Amsterdam bezet, en toen (alleen NL-talig) dat de ICE defect is en dat mensen voor Utrecht beter de t800 kunnen nemen, bleef nog maar 10 procent van de stoelen bezet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Vandaag reed de Girotram op lijn 3. Tijdens een zakelijke lunch bij Bagels & Beans Wibautstraat kwam er bovendien ook nog een lijn 7 voorbij, terwijl die normaal via het Weesperplein rijden. Wie weet meer?
Aanrijding tussen twee trams op de tijdelijke brug over de Amstel (Sarphatistraat) (c) Metro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Rond de Huishoudbeurs staat station Amsterdam RAI vol met vrouwen.
Rond de AutoRAI staat het station vol met mannen.
En na In Qontrol? Dan staat het perron vol met lamme jongeren, waaronder ik_zij_de_gek :mrgreen:
Afbeelding
Stiekem heb ik dan altijd wel een beetje medelijden met alle argeloze reizigers die denken lekker rustig op zondagmorgen op pad te gaan...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Maar er staan nooit zoveel huisvrouwen tegelijk op dat perron. Hij mag trouwens ook in het Misserstopic, gezien die CTA :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Willem »

Voor veel huisvrouwen moet je op Almere Strand zijn tijdens de Libelle zomerweek (volgende maand weer).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Tijdens Trance Energy doet die situatie van Ardan's foto zich ook voor op Ut, al is dat meer gespreid over veel meer verschillende richtingen. Zo heb ik met vrienden zelf na afloop van Trance Energy ook eens heerlijk in het gangpad van een ICM liggen slapen. Maar dat is inmiddels alweer meer dan 10 jaar terug. :mrgreen: (Reality Check) Oei ik word oud... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Stefan »

Vanmiddag nog even 2 Thalys'jes gefilmd op de HSL. Ik was keurig op tijd voor de t9330, hij was ook op tijd toen ik thuis op de AV keek van Rtd.. Een kwartier later had 'ie volgens de AV +22. Is uiteindelijk +38 geworden. Heb wel goed van de zon kunnen genieten, heerlijk! :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G8NjHp25HaY[/youtube]
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Deze benaming kende ik nog niet: volgens de chauffeuse van de bus die ik vanmiddag naar 't centrum had moest je met een chipkaart "inpiepen" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door waldo79 »

^^Zo gek klinkt dat toch niet. Alles beter dan dat afschuwelijke inchecken :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

De werkzaamheden bij Asd afgelopen weekend leveren wat omgekeerde treinen op... net op Rtd zo'n mededeling voor de t9310 en t9212 direct na elkaar :p
Overigens is spoor 4 in Rtd nu weer in gebruik voor de Thalys, de Hoekse lijn vertrekt nog wel van 1a.

Net ook 'n wel heel korte verstoring op Wd-Ut waardoor de t2823 en t2023 opgeheven werden. t21723 rijdt wel en op de AV van Wd stond een s9800 met +20, dat zal dus een SLTtje met kuren geweest zijn. Opvallend: toen ze net reden gingen ze ook massaal daar defect.

Tot slot is op perron 13/14 te Rtd een Kiosk verschenen tussen kap en loopbrug in... afgelopen vrijdagavond lagen er nog slechts fundamenten, vanmorgen een complete Kiosk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door MdJ »

@Werkzaamheden bij mijn huis / 231Ah-Apd/293 Ahpr-Ah/109 Ebk-Apd/510 Oosterhuizen-Apd/

Bij veolia weten ze blijkbaar van niets, de busjes rijden gewoon door. Tot zolang het duurt dat het hele asfalt weg is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

t2816 was ook opgeheven in Utrecht. Blij dat ik niet op die trein had gegokt, maar die van een kwartier later :)

Bij aankomst in Rotterdam: "Dames en heren, we komen helaas met 2/3 minuutjes vertraging aan in Rotterdam. Reizigers voor de internationale trein naar Antwerpen en Brussel, we hebben helaas geen overstapgarantie kunnen krijgen." We kwamen alleen met -1 binnen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten