Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Bedoel je niet Blauw/Geel? Dat zou dan nog een van de nieuwe hybrides van Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden Holland kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door MdJ »

Nee, die (hele) nieuwe :wink:
Afbeelding
(via OViB)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Dat _is_ een hybride voor DBLRMH :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door MdJ »

Ik dacht dat je die dingen bedoelde die in Alpen/Leiden (488x) rijden :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Het is dan ook hetzelfde type bus, alleen zijn deze nu in een hip kleurtje :P

Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=3993
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Maar wat houdt de inzet op dit moment eigenlijk tegen. Bekendheid van het personeel met het mat?
Nee, want al het personeel dat er op zou gaan rijden is al 1,5 jaar geleden opgeleid, heeft tussentijds nog een opfriscursus gehad en is tijdens de eerste SLT-ritten ook begeleid. Het gaan echt om problemen met het materieel zelf.

Daarnaast is er op het moment een grote software-update gaande, waardoor de omlopen door elkaar gegooit worden. Verder zijn de verschillen tussen de geupdate en niet-geupdate stellen zo groot dat ze niet gecombineerd mogen rijden. Om de verschillen aan te geven krijgen de stellen een groene of rode sticker rechtsonder op de voorruit, dus als je SLT's met een rode of groene stip ziet rondrijden dan weet je nu waarom. :wink:

En als je ziet dat er toch een rode met een groene gecombineerd dreigt te worden, roep dan heel hard: NEEEEE! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Geert »

Net als met die sprinters anderhalf jaar geleden ofzo (die toen een groene sticker kregen als ze opgevoerd waren).
Toen schijnt er alsnog een opgevoerde sprinter met een niet-opgevoerde sprinter gecombineerd te zijn, en dat ging niet goed ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Dat is wel helemaal hip tegenwoordig, softwareupdates die niet met elkaar compatibel zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door --Stefan-- »

Ohjaaa helemaal vergeten....
Was maandag onderweg met lijn 400 naar Oosterhout en toen kwam er bij Vianen Busstation Lekbrug en MAN Lion's City van Cxx voorbij. 38xx ofzo?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Ardan »

Gisteren: CAFjes (102+..) op de metro 53/54! :D
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Caspar »

Ik zie nu 2 slt's gecombineerd tussen Purmerend en Zaandam rijden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door MdJ »

In het kader van het goede materieel op de goede lijnen rijden:
-de 5051 (met witte achterkant) op lijn 10 (Ugchelen-Kerschoten) / 18 (Zonnehoeve-station)
-de 5464 (zonder hert) op lijn 10/15 ((Teuge-)rotonde Spatie - station)
-de 5463 (ook zonder hert) op lijn 9 (Componistenkwartier-Anklaar)
-de 3827 eerst uitrukkend voor een defecte The Wispher 3810 op lijn 11 (slagje Stadhoudersmolen verviel maar even), terug naar de garage en later terug voor lijn 43 (Apeldoorn-Dieren-Arnhem)
-de 3809 op lijn 109 (Apeldoorn-Eerbeek), leeg naar station, lijn 90s (Apeldoorn-Zwolle)
-de 5420 op de andere lijn 9 (Componistenkwartier-Anklaar)
-de 5423 op lijn 5 (ter vervanging van een scheef staande 3806, die eerder die omloop reed)

Al met al: 2 volvo's op de streekdienst, 4 citaro's en een amba op de stadsdienst... Er stonden nog minstens 2 volvo's op de buffer (tegen 20:00), en na 19:00 heb je ook nog de bussen van de lijnen 2 (2x), 4 (2x), 5 (2x), en 8 (1x).

Je hoort mij niet klagen dat er streekwagens op de stadsdienst rijden (beter dan een rit te laten vervallen), maar om dan stadswagens op de streekdienst te laten rijden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij is dat nog altijd een stuk beter dan geen bus, met name als er een uurdienst geboden word. En over streekwagens op stadslijnen valt sowieso niet te klagen *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

In Dordrecht reed de ex-Groningse Arriva 536 vandaag op lijn 7. Je zou zeggen wat is daar bijzonder aan, nou, die bus kwam ik al anderhalve week elke dag om dezelfde tijd op lijn 4 Staart tegen... kennelijk heeft 'ie dat lijntje nu eens los kunnen laten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Klaasje »

Vandaag heeft een vriend van me een wat vreemde Ambulance gespot bij de spoedeisende hulp van het Flevoziekenhuis in Almere. Er werd volgens hem iemand uit de bus getild door het ziekenhuispersoneel.. De foto is een beetje vaag:
Afbeelding
Op de bestemmingsfilms stond "158 Geen Dienst"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.
Waar hebben ze die in hemelsnaam binnengenomen? Spoor 1 is met het tijdelijke perron maar net lang genoeg voor 1 stel en spoor 6 en 9 kunnen net 12 bakken VIRM herbergen. Dat moet dan op spoor 11, 12, 13 of 14 geweest zijn, want veel andere sporen in Rtd die 400 meter trein kunnen ontvangen kan ik me zo snel niet bedenken.

Edit: Ik lees net je bericht bij de Reisinfomissers dat het spoor 14 was... :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Joshua »

Ik zag vandaag in Nijmegen de vrijheidstrein staan. Zo rond 6 uur op het rangeerterrein.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door JeePee »

Trein t1657 met een losse ICM-IV. Dat levert tussen Dv en Aml iig staanplaatsen in de gangpaden op. Gezien het aantal uitstappers op Dv en hoeveel er nog in de trein zat op dat moment, daarvoor ook in ieder geval. Beetje jammer.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door mb90 »

Thalys t9346 reed vanmiddag met 2 stellen. Opvallender was echter het spoor waarop de trein (met +25 overigens) door Rotterdam Zuid kwam. Dit was namelijk spoor 1 en dat is normaal het spoor voor de IC's naar Rotterdam Centraal. Vanaf het Varkenoordseviaduct zag ik dit door een kruisende 5100 wat laat en dat leverde de volgende 2 foto's van de trein op:
Afbeelding

en:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Zo raar is dat niet: je kunt niet op een ander spoor komen als op Rotterdam Centraal vanaf spoor 14 (de enige die lang genoeg is voor 2x Thalys) in zuidelijke richting vertrokken wordt :wink:
Eerste overloopmogelijkheid waarbij je ook nog op de HSL terecht komt is Hsbrdo.... (en die kent 'ie dus nog niet: HSL Barendrecht overloopwissels is 'ie volledig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door playertwo »

Zijn de wissels in ieder geval gepoetst rondom Rotterdam (ding komt vanaf de HSL normaal ideaal uit op 3/4) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Zoveel normaal niet gebruikte wissels kom je dan ook weer niet tegen... vanaf rechterspoor op de HSL kan je zowel direct naar spoor 4 als naar spoor 10. Die laatste aansluiting gebruikt Fyra (die van spoor 11 vertrekt) ook dagelijks.
Alleen wissel 255A/B wordt zelden gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Willem »

Reiziger Ddrs schreef:Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.
Gisteren (vrijdag) reed rond het middaguur over het spoorviaduct in Delft twee gekoppelde Thalys-stellen voorbij in de richting van Amsterdam. Gezien het tijdstip zou dat trein 9319 geweest moeten zijn. Waarom reed die trein via Den Haag en niet via de HSL naar Schiphol?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Gekko123 »

Gisteren zag ik in de s7400 een DDAR-stammetje met mDDM rijden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten