NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Bram »

Reiziger Ddrs schreef:Dat zijn snellere wissels als 't kruis bij Holendrecht.
Dat zijn snellere wissels DAN 't kruis bij Holendrecht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door deadlock »

Bram schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Dat zijn snellere wissels als 't kruis bij Holendrecht.
Dat zijn snellere wissels DAN 't kruis bij Holendrecht.
Weet je wat Netiquette is?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Geert »

Het gaat in dit topic over voetbalsupporters, niet over de juiste spellingsregels. On-topic graag.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Caspar »

Wat ik niet snap, er zijn een kleine 50.000 bezoekers bij de wedstrijd aanwezig als het goed is. 10.000 supporters van Ajax en een zelfde aantal van Feyenoord. Wie zijn de overige 30.000? Die kunnen neem ik aan gewoon met eigen vervoer naar de Kuip afreizen? Zitten daar geen Ajax fans tussen?
Als ik in de buidel tast kan ik namelijk gewoon een kaartje kopen, en op eigen kracht naar de Kuip afreizen, wie zegt dat ik niet die vreselijke Ajax hooligan ben die daar in de omgeving voor een enorme overlast ga zorgen na de wedstrijd?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door mb90 »

De overige kaarten zijn voor sponsoren en andere relaties van de KNVB zelf. Ook daar kunnen dus natuurlijk Feyenoord of ajax-supporters tussen zitten. De allerbeste oplossing voor mij persoonlijk is dus gewoon geen treinen vanuit Amsterdam naar Rotterdam, dan heb ik ook nog eens meer kans op een kaartje. :P
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door iljitsch »

Is echt maar 40% van de kaarten gewoon te koop en 60% voor vriendjes?

Onvoorstelbaar.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Caspar »

Van die dubieuze ticketbureau's bieden ze aan met een vanaf prijs van 199€. Ik vraag me altijd af hoe die bedrijfjes aan een massa kaarten kunnen komen, terwijl het voor de gemiddelde consument erg lastig kan zijn. (ook met bv festivals die binnen een half uur uitverkocht zijn, kunnen die bedrijfjes gewoon kaartjes leveren)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Geert »

Volgens mij was het deel dat niet voor Feijenoord- en Ajax-fans bestemd is, gewoon in de verkoop gegaan voor 'neutrale' bezoekers. Deze kaarten zijn wel op naam gesteld (als ik me goed herinner), eventuele bekende relschoppers kunnen ze dan natuurlijk bij voorbaat al weigeren een kaartje te verkopen...

(Maar als ik het mis heb, hoor ik het graag. Heb niet zoveel met voetbal :mrgreen:)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door playertwo »

Is correct, kaarten voor beide supportersgroepen zijn overigens op naam. Neutrale kaarten worden daarmee niet verkocht aan mensen met een clubcard van Ajax of Feijenoord.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Ardan »

Het gaan overigens maar 7 treinen worden in plaats van 9, zoals hier te lezen valt. Er worden namelijk 2300 kaarten teruggeroepen om de risico's op ongeregeldheden te verkleinen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Vinny »

Wat mij betreft wordt de bekerfinale zonder publiek gespeeld en ergens op de Veluwe ofzo, zodat niemand er last van heeft. Wat het nog erger maakt is dat de relschoppers bij Hoek van Holland inmiddels weer vrij rondlopen. We moeten eens af van de klojo's die het voor anderen verzieken. Wordt je gearresteerd bij dit soort rellen, dan moet het over en uit zijn. Pas weer met publiek gaan voetballen, als er geen kans meer is dat er een paar eikeltjes het verzieken. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door tsov »

Vinny schreef:Wat mij betreft wordt de bekerfinale zonder publiek gespeeld en ergens op de Veluwe ofzo, zodat niemand er last van heeft.
Ik ben het een keer eens met Vinny 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Caspar »

Tussen de 7 treinen zit telkens 30 minuten tijd. De Supporters zitten dus in sommige gevallen bijna 4 uren voor de wedstrijd al in het stadion. En na afloop het zelfde, ook een per half uur. Dan zit je dus ook tot 4 uur na de wedstrijd in het stadion.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door iljitsch »

Tja, en dan verbaasd zijn als ze de tent afbreken...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door playertwo »

Peleton ME alles laten neerknuppelen wat maar "knip" uit de pas loopt doet wonderen. Honden mee, alles preventief fouilleren, en bovenal de bekende hooligans preventief ophouden voor verhoor. Ze verzinnen maar wat, maar dan zijn ze sowieso rondom die wedstrijd van straat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Suus »

Om de weken erna programma's vol huilende supporters te hebben die zinloos neergeknuppeld zijn. Nee, dat kennen we maar al te goed van de vorige keer Ajax-Feyenoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Wubbo »

Voetbal is overrated. Afschaffen dat hele zootje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Ennes »

playertwo schreef:Doorrijden naar Diemen Zuid, daar net voorbij het station kopmaken en terugrijden kan toch ook? Als ze slim zijn schakelen ze in ieder geval de noodrem uit, en gebruiken ze er mat'64 voor dat toch al afgevoerd moet worden, want een ding is zeker: die treinen kunnen meteen doorrijden naar de werkplaats.
7700 suporters -> 100 reizigers per bak (mat64) uhhhh 77 bakken -> zo'n 19/20 viertjes -O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door playertwo »

Ze hoeven ook niet te zitten; met een beetje goed proppen kan je er meer dan genoeg kwijt per trein. Verder kan je tot 10 bakken mat'64 in de dienstregeling rijden. Dan moet het wel lukken.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Ennes »

playertwo schreef:Ze hoeven ook niet te zitten; met een beetje goed proppen kan je er meer dan genoeg kwijt per trein. Verder kan je tot 10 bakken mat'64 in de dienstregeling rijden. Dan moet het wel lukken.
100 per bak is incl staanplaatsen hè ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Meltrain »

Speculeren over materieel inzet hoeft niet meer, want de hele operartie is afgebroken. -O-
Lees hier maar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door playertwo »

Wees blij. Het is slecht voor het voetbal dat het moet, maar het zal een hele boel overlast besparen, een stuk minder kosten aan politieinzet en andere kosten voor de maatschappij die jij en ik uiteindelijk als belastingbetaler mogen ophoesten, en bovenal er is ook na 25/04 voldoende materieel om de stoptreinseries te kunnen garanderen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Gekko123 »

Het is slecht voor het gehele Nederlandse voetbal. Het zal me niet verbazen dat de UEFA en de FIFA zich wel een paar keer achter de oren zullen krabben of Nederland gastland wordt van een EK of WK.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door Caspar »

En de vraag daarvan is of dat negatief is voor Nederland als we geen EK of WK mogen organiseren. Volgens mij zijn de kosten nog altijd hoger dan de baten van zo'n toernooi.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS brengt Ajax-fans in een keer naar Kuip

Bericht door playertwo »

Euro 2000 heeft uiteindelijk geen verlies opgeleverd, dus het kan wel winstgevend zijn. Enige noemenswaardige problemen waren in België tussen "supporters" uit Duitsland en Engeland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten