Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gast

Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Gast »

Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen
Geplaatst op: woensdag 14 april 2010 19:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 april 2010 19:49


Koningin Beatrix heeft woensdag per trein de tentoonstelling Royal Class, vorstelijk reizen in het Spoorwegmuseum in Utrecht geopend. In het Spoorwegmuseum zijn voor het eerst koninklijke treinen uit heel Europa op één tentoonstelling te zien. Ook de treinen van Beatrix en koningin Juliana en prins Bernhard zijn te bezoeken.
Lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Joshua »

Nice. Ik wil ook een eigen trein. Doe mij maar een eigen ICE :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Daantje »

Als ik het goed begrepen heb zijn die koninklijke rijtuigen inmiddels alweer weg daar omdat ze nodig waren omdat de koningin naar Denemarken moest en er op dit moment geen vliegtuigen gaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Geert »

Zondagochtend is Trix' trein er weer, volgens verwachting. De oudere rijtuigen staan er volgens mij nog wel.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Daan »

Klopt, alleen die Nederlandse kar is richting Denemarken. Leukste is nog dat ze 'm gewoon achter de CNL gehangen hadden :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Caspar »

Moest dat rijtuig ook de enorme omweg maken die de CNL maakt? Of is het rijtuig met Beatrix ergens in Duisburg ofzo al afgekoppeld? Kan me niet voorstellen dat ze Beatrix een omweg van een uur of 5 laten maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Daniel »

Ik zag op Somda geloof ik een link naar een foto van het rijtuig in Wuppertal, lijkt wel op de omweg van de CNL dus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Geert »

EN t447 komt toch op een mooie tijd aan in København H aan? :)

Kwam trouwens dit filmpje nog tegen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door deadlock »

Geert schreef:EN t447 komt toch op een mooie tijd aan in København H aan? :)

Kwam trouwens dit filmpje nog tegen:
10 voor 10. Maar errr, hoe hebben ze dit gehosseld dan, het is een verbouwde ICR en die trein rijdt toch 200km/u in Duitsland en 180 in Denemarken... Daarnaast hangt 'ie aan het verkeerde gedeelte van de trein, de achterste vier zijn samen de 40447 naar KBH.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Geert »

Rijdt die trein 180 km/h door Denemarken? Vorig jaar weinig van gemerkt dan :lol:. Sowieso rijdt het ding het eerste stuk door Duitsland al niet erg hard, misschien dat er halverwege voor gekozen is om het koninklijke rijtuig los te rijden met een loc.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door Jurjen »

Ding heeft inderdaad tot Hannover mee gereden op z'n minst. Vermoedelijk helemaal, want uit het treindeel uit Basel miste ook een rijtuig, waarschijnlijk zodat de koningin mee kon.

Rond 14:00 zijn de rijtuigen met een loc 110 in Elmshorn gespot op weg naar het zuiden. Vermoedelijk dus via Stendal-Hannover naar Nederland, want de brug tussen Hamburg Hbf en Hamburg Harburg is niet beschikbaar momenteel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Wonderlijke rentree koninklijke trein

Bericht door Wubbo »

Wonderlijke rentree koninklijke trein
Geplaatst op: zaterdag 17 april 2010 14:30
Laatst bijgewerkt: zaterdag 17 april 2010 14:32


Het koninklijke rijtuig Sr10 was woensdag nog een museumstuk. De Oranjes leken niet te malen om het treinstel dat in 1993 speciaal voor hen was ingericht, met een salon en couchettes. De koninklijke trein is een museumstuk geworden. Maar toen spuwde in het verre IJsland een vulkaan enorme wolken as en opeens veranderde ook het leven van een Nederlandse koninklijke trein.
Lees verder
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Rijdt die trein 180 km/h door Denemarken? Vorig jaar weinig van gemerkt dan :lol:. Sowieso rijdt het ding het eerste stuk door Duitsland al niet erg hard, misschien dat er halverwege voor gekozen is om het koninklijke rijtuig los te rijden met een loc.
Het grootste gedeelte rijdt die trein 180 door Denemarken inderdaad. De lijn Emmerich-Duisburg is 160 geloof ik maar het valt me daar op dat het vaak kruipwerk is, dan naar Keulen 200, richting Dortmund gaat het dan heel erg langzaam, daarna is het een stuk ausbau van 200km/u en een stuk 160km/u naar Hannover, van Hannover naar Hamburg is het 200 en dan tot Flensburg 160.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door playertwo »

Lees in het artikel dat het rijtuig een complete revisie heeft gehad in Maastricht. Wellicht dat ze met andere onderstel en drukdichte deuren wel een 200km/h-toelating hebben gekregen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Koningin rijdt Spoorwegmuseum binnen

Bericht door deadlock »

playertwo schreef:Lees in het artikel dat het rijtuig een complete revisie heeft gehad in Maastricht. Wellicht dat ze met andere onderstel en drukdichte deuren wel een 200km/h-toelating hebben gekregen?
Dat zou inderdaad kunnen, maar ik zag wat foto's op een Deens railforum en daar staat nog steeds 160 op de labels.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten