Mag ik even kwijt #42

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

Het Koninklijk Rijtuig van Bea is alweer weg uit het Spoorwegmuseum, want ze moet morgen voor staatsbezoek naar Denemarken en Schiphol is dicht :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

tsov schreef:Omdat sneeuw een jaarlijks terugkerend iets is en een aswolk met dergelijke verstrekkende gevolgen eens in de zoveel decennia voorkomt. Daarnaast is er geen man overboord als een trein strandt in de middle of nowhere, maar als een vliegtuig er op tien kilometer hoogte ineens mee ophoudt geeft dat wat meer ongemak.
Maarja zo vaak komt die sneeuw nu ook weer niet voor, en dat vliegtuig hoeft dus helemaal niet neer te storten als het is aangepast cq anders is ontworpen. En ik verbaas me er gewoon om dat mensen sowieso nooit klagen als ze vertraagd zijn met vliegen. 4 uurtjes langer wachten door een vertraging op een luchthaven... tsja dat hoort er gewoon bij :?
En als ze dan stranden op Schiphol om 1 uur snachts, is het niet de luchtvaartmaatschappij, maar de bus of de trein die de boosdoener is, want het is natuurlijk belachelijk dat er dan geen aansluitend vervoer meer is.


En voor de liefhebbers van Starbucks:

Afbeelding
Het visitekaartje van een winkel is meestal wel de etalage/ ingang. Nou dan hebben ze bij Starbucks Amsterdam daar geen oog voor...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door mb90 »

Fles schreef:Het Koninklijk Rijtuig van Bea is alweer weg uit het Spoorwegmuseum, want ze moet morgen voor staatsbezoek naar Denemarken en Schiphol is dicht :lol:
Volgens meldingen op Somda is haar rijtuig met een slaaprijtuig in Asd hiervoor zelfs achter CNL 447 naar Kopenhagen gehangen, zodat ze daar morgenochtend aan kan komen. Zal wel een apart treintje nu zijn. :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

Dat lijkt me tamelijk ongewoon, omdat er normaal gesproken zelfs een dieselloc met de koninklijke trein mee rijdt voor het geval de normale loc het begeeft. Plus dat andere treinen aan de kant worden genomen als de koninklijke trein rijdt, zodat deze onderweg nergens hoeft stil te staan ivm veiligheid etc.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Jurjen schreef:Mijn oplossing voor goede koffie: gewoon buiten de deur halen.
Werkte jij niet bij Servex? :?:
Ja. So?
find_your_spot schreef:
Jurjen schreef:Mijn oplossing voor goede koffie: gewoon buiten de deur halen.
Koffie buiten de deur halen vind ik prima. Zolang je maar niet begint over dit walgelijke concept...

Afbeelding


In mijn visie wordt StarFucks gedronken door dezelfde mensen die zeggen ""Mc Donalds is een culinair restaurant"",
want die zooi is gewoon smaakloos....
Nee.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

mb90 schreef:Volgens meldingen op Somda is haar rijtuig met een slaaprijtuig in Asd hiervoor zelfs achter CNL 447 naar Kopenhagen gehangen, zodat ze daar morgenochtend aan kan komen. Zal wel een apart treintje nu zijn. :P
Voorop zal je bedoelen :( Hij zit direct achter de loc. Heb dus een half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme :| Ding werd ook nogeens keurig gemaskeerd door de net vertrekkende t3068 (waar ik geen last van gehad zou hebben als hij inderdaad achterop gehangen had...) Flink balen dus. Maar goed.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Er rijdt ook een extra InterCity Brussel, t9276 die normaal alleen op zaterdag rijdt.
Ah, dat compenseert weer mooi de t9256 die uit was gevallen (in Rotterdam zo te zien). :P
Caspar schreef:Ja en daar lacht iedereen om, van ja dat is nu eenmaal zo he. En niemand moppert. Is er iets met de trein, dan is meteen de wereld te klein om te klagen. Nu kan je toch ook zeggen: waarom kan er niet gevlogen worden met een beetje as? :?
Er zal wel genoeg gemopperd worden hoor...

@Koninklijk treintje: lol :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Mark »

Jurjen schreef:En bij gebrek daaraan: Coffee Company of Bagels & Beans
Heerlijke koffie daar! Zit er ook eentje van in Enschede, ga er regelmatig met pa&ma even een bakkie doen op zaterdagochtend :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:En niemand moppert. Is er iets met de trein, dan is meteen de wereld te klein om te klagen. Nu kan je toch ook zeggen: waarom kan er niet gevlogen worden met een beetje as? :?
Nou inderdaad en dan vooral tegen die mensen die als ze terugkomen van vakantie tegen elkaar zeggen: "Gelukkig hadden we maar 6 uur vertraging, dat viel mee!" En die vervolgens helemaal uit hun naad gaan als ze beneden op het perron in Shl komen en zien dat hun trein 5 minuten vertraging heeft... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Jurjen »

Mark schreef:
Jurjen schreef:En bij gebrek daaraan: Coffee Company of Bagels & Beans
Heerlijke koffie daar! Zit er ook eentje van in Enschede, ga er regelmatig met pa&ma even een bakkie doen op zaterdagochtend :)
Bij B&B verschilt het helaas erg per vestiging en tijdstip. In Den Bosch was 'ie erg goed, in Alkmaar was 'ie doordeweeks goed, dan waren de eigenaren er en in Amsterdam heb ik aan de Raadhuisstraat ronduit vieze koffie gehad.

Daarom heb ik liever een- of weinigmanszaakjes, waar ze allemaal verstand er van hebben...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:
Caspar schreef:En niemand moppert. Is er iets met de trein, dan is meteen de wereld te klein om te klagen. Nu kan je toch ook zeggen: waarom kan er niet gevlogen worden met een beetje as? :?
Nou inderdaad en dan vooral tegen die mensen die als ze terugkomen van vakantie tegen elkaar zeggen: "Gelukkig hadden we maar 6 uur vertraging, dat viel mee!" En die vervolgens helemaal uit hun naad gaan als ze beneden op het perron in Shl komen en zien dat hun trein 5 minuten vertraging heeft... :N
De vorige keer dat ik een flinke internationale treinreis maakte (naar Wenen) had ik ook drie uur vertraging; iets dat me met vliegtuigen nog nooit overkomen is :P

Maar nee; ik hou zelf niet zo van het doelloos rondhangen op vliegvelden. Vind dat het meest hatelijke aan vliegen, eerlijk gezegd; en het comfort van een trein is ook hoger dan dat van een vliegtuig. Wat dat betreft zit ik het liefst in een ICE. Dan schiet je op en hoef je niet in te checken enzo. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

Ik zag dat er bij Schiphol zeker 300 mensen stonden in de rij voor de 2 geopende balies van Hispeed. Dan sta je nog wel even als je achteraan moet aanschuiven :roll:

Op Amsterdam centraal draaide een bandje van de omroep met het verzoek je kaartje uit de automaat te halen, vanwege de drukte bij het loket.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:Maar nee; ik hou zelf niet zo van het doelloos rondhangen op vliegvelden. Vind dat het meest hatelijke aan vliegen, eerlijk gezegd; en het comfort van een trein is ook hoger dan dat van een vliegtuig. Wat dat betreft zit ik het liefst in een ICE. Dan schiet je op en hoef je niet in te checken enzo. :idea:
Ik ben het helemaal met je eens, dat vliegen is een enorm tijdrovend gedoe. Alle tijdwinst die je in de lucht maakt, wordt op de grond teniet gedaan. :neg: En in de trein heb je tenminste (meestal) leuk uitzicht, is er vaak een bar/restauratierijtuig en kan je tenminste normaal sms-en, internetten of een filmpje kijken zonder hysterisch gedoe over mogelijk falende boordsystemen. Dus ik geef de voorkeur aan hogesnelheidstreinen. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Caspar »

Wat ik dan wel weer tof vind aan vliegen, is het landen op een luchthaven die nog echt de Oostblok sfeer uitademt. Met van die norse en extreem serieus kijkende douaniers, veel beton, weinig sfeer, en lekker warm en plakkerig in de zomer. Het moet niet te lang duren, maar je weet dan wel meteen waar je aan gekomen bent. :D Bij de trein gaat het allemaal veel geleidelijk aan die culturele en landschappelijke overgangen. Wat natuurlijk ook een voordeel kan zijn van de trein, je hebt een beter besef hoe ver van huis je bent als je het landschap langzaam ziet veranderen. Voor beiden valt wat te zeggen vind ik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daantje »

Ik vind trein (of auto) fijner, omdat je dan lekker je bagage bij je hebt, niet vooraf hoeft na te denken wat je in kan checken en wat je bij je wilt houden, geen zorgen over dat jij wel aankomt maar je bagage niet. En de overgang tussen vakantie-thuis is kleiner omdat je reistijd hebt waarin je langzaam kan wennen aan op vakantie gaan en weer naar huis gaan.

Maar een keertje vliegen vond ik ook leuk en toen hadden we ook best tof uitzicht :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

Vanavond slaap ik voor het eerst sinds 109 nachten weer in mijn eigen bed. Twee van mijn vier huisgenoten zijn inmiddels vertrokken en vervangen, de derde zit net voor een half jaar in Oxford en de vierde was net nieuw. Stranger in a strange land -O-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daantje »

Ow, dat is naar :( hopelijk slaap je wel weer lekker in je eigen bed :) Gaat alles nu weer goed? :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door ODRAIL »

Een gevalletje oops:
[yt]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/84-egMy9GTM&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/84-egMy9GTM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]
:shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Gaat alles nu weer goed? :)
Nog lang niet hoor. Eerst maar eens een weekendje proberen of ik zonder de thuishulp weer zelf kan douchen en alles. En maandag voorzichtig weer aan het werk. Een paar uurtjes.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daantje »

Fles schreef:
Daantje schreef:Gaat alles nu weer goed? :)
Nog lang niet hoor. Eerst maar eens een weekendje proberen of ik zonder de thuishulp weer zelf kan douchen en alles. En maandag voorzichtig weer aan het werk. Een paar uurtjes.
Jeetje, dat je zolang zoet bent met zoiets zeg. Maar fijn als je iig weer zelf kan douchen, dat is echt zo lekker dan en gewoon ff alleen kunnen zijn enzo :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daantje »

Ik ben zo bizar moe dat ik nu echt in bed kan gaan liggen en kan slapen. Maar ben bang dat ik dan morgen heel vroeg wakker ben dus lig nu maar lekker met m'n laptop, een hoop tijdschriften en koffie op de bank, zo houd ik het nog wel ff een uurtje vol :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Jeetje, dat je zolang zoet bent met zoiets zeg. Maar fijn als je iig weer zelf kan douchen, dat is echt zo lekker dan en gewoon ff alleen kunnen zijn enzo :)
Ik heb een aardig idee opgebouwd van hoe het moet zijn om gehandicapt te zijn inmiddels ja. Echt, als je het niet zelf bent, je hebt geen flauw idee. Er is geen lol aan om geholpen te moeten worden over een drempel van anderhalve centimeter hoog, omdat je niet even een wiel van je rollator op kunt tillen. En als er dan niemand in de buurt is, dan sta je daar dus. Geklopt door een drempel. Van anderhalve centimeter hoog. Daar maak ik geen grappen meer over :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Stefan »

Daantje schreef:Ik ben zo bizar moe dat ik nu echt in bed kan gaan liggen en kan slapen. Maar ben bang dat ik dan morgen heel vroeg wakker ben dus lig nu maar lekker met m'n laptop, een hoop tijdschriften en koffie op de bank, zo houd ik het nog wel ff een uurtje vol :D
Ik heb echt het zelfde, al heel de week al. Dus ik ga over een half uurtje of wat lekker naar bed, ik ben echt gesloopt. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daniel »

Goh wat klinkt dat allemaal bekend. Ook ik ben echt doodmoe... heel deze week nog geeneen keer voor elkaar gekregen om op m'n gebruikelijke tijd het bed uit te komen, had steeds de behoefte even te blijven liggen om enigzins wakker te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door tsov »

Grafzerken in kunststeen en natuursteen. Levenslange garantie tegen verzakking.
Den Haag wil huiseigenaar in problemen helpen
Advieskliniek over geslacht kind heropend
Politie mishandelde verkeerde arrestant
Te koop: uitschuifbare takkeschaar
Uit DNA-onderzoek is vast komen te staan dat jij een kind van je vader bent.
Echt lezenswaardig!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten