OVer Missers in de Reisinformatie

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door find_your_spot »

Milco1995 schreef:en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?
Lijn 392 is een Schiphol Sternet lijn. Vroeger stonden de 192 en 195 ook op de site, maar dat is sinds dit jaar verdwenen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) <knip> op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Andersom heeft veolia ook de dienstregeling van Connexxion lijn 39 op haar site staan.
Niet echt bij de dienstregelingen, maar wel in het busboekje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Over vertrekstaat-missers gesproken... op Utrecht Centraal was vorige week (zoals vast op elk station) het bandje over het wijzigingsblad te horen, met aan het eind "Of kijk vanaf 12 april op de blauwe vertrekstaten op het station". Reizigers die blauwe vertrekstaten zoeken kunnen toch wel erg lang zoeken in Utrecht deze week... :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De actuele vertrektijden van Rotterdam Centraal hielden vanmorgen hardnekkig vol dat de t9310 van spoor 4 zou vertrekken, da's nou niet erg toegankelijk :P Gelukkig was de omroep op 't station beter, de reizigers stonden namelijk allemaal op het juiste perron: dat van spoor 14.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

^^^
Die actuele vertrektijden zijn die niet gekoppeld aan procesleiding van de VL-post? Als de treindienstleider dan de trein afwijkt naar een ander spoor door zelf een rijweg in te stellen, en dat niet via het plan doet, dan kan de omroep het dus wel meekrijgen/horen via de treindienstleider, maar de ''meekijkers'' van buiten de VL-post zien dan niets.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chauf21 »

Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?
Karl schreef:Rijdt door CXX gebied heen en CXX heeft een informatieplicht, vanuit de concessie-eisen opgelegd gekregen?
Zowel de lijnen 39 als 45 rijden door zowel de concessie Haaglanden als Bollenstreek. In elk van die concessies is de betreffende vervoerder verantwoordelijk voor de lijnvoering, informatievoorziening etc. zoals dat in de concessie-eisen is opgenomen. Connexxion heeft (in Leiden en Voorschoten) dus de verplichting om lijn 45 gewoon als 'eigen lijn' te behandelen. Zodoende zijn ook de dienstregelingen en omleidingen etc. ook op de site van Connexxion op te vragen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Raymond »

In Eindhoven is men nog erg gehecht aan de stop van de t3500 in Best. Nadat het een paar dagen goed is gegaan stond er vandaag weer op alle schermen: Stopt ook in Best
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Die actuele vertrektijden zijn die niet gekoppeld aan procesleiding van de VL-post? Als de treindienstleider dan de trein afwijkt naar een ander spoor door zelf een rijweg in te stellen, en dat niet via het plan doet, dan kan de omroep het dus wel meekrijgen/horen via de treindienstleider, maar de ''meekijkers'' van buiten de VL-post zien dan niets.
Dan is het nog een raadsel hoe spoor 4 op de AV kwam... volgens het plan vertrekt 'ie immers van 1b.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Chauf21 schreef:
Milco1995 schreef:Weet iemand waarom Connexxion ook de dienstregelingen van Veolia-buslijn 45 (Den Haag CS - Leiden) en van GVB-nachtlijn 392 (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Plaza) op de site heeft staan? Veolia en GVB hebben niks met Connexxion te maken.
Wie kan mij meer duidelijkheid geven?
Karl schreef:Rijdt door CXX gebied heen en CXX heeft een informatieplicht, vanuit de concessie-eisen opgelegd gekregen?
Zowel de lijnen 39 als 45 rijden door zowel de concessie Haaglanden als Bollenstreek. In elk van die concessies is de betreffende vervoerder verantwoordelijk voor de lijnvoering, informatievoorziening etc. zoals dat in de concessie-eisen is opgenomen. Connexxion heeft (in Leiden en Voorschoten) dus de verplichting om lijn 45 gewoon als 'eigen lijn' te behandelen. Zodoende zijn ook de dienstregelingen en omleidingen etc. ook op de site van Connexxion op te vragen.
Maar dan vind ik wel dat Connexxion op de site moet zetten dat Connexxion-vervoersbewijzen weer niet geldig zijn omdat lijn 45 een Veolia-buslijn is. Aners staan er mensen met Buzzers te wachten op lijn 45...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Caspar »

Dan blijft er een mogelijkheid over, trein is in het plan aangeleverd voor spoor 1b. Treindienstleider verwerkt in het plan een spoorafwijking naar spoor 4, komt dan tot de conclusie dat spoor 4 ook niet gaat werken, en past via zijn bedienscherm die trein aan naar spoor 14.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chauf21 »

Milco1995 schreef:Maar dan vind ik wel dat Connexxion op de site moet zetten dat Connexxion-vervoersbewijzen weer niet geldig zijn omdat lijn 45 een Veolia-buslijn is. Aners staan er mensen met Buzzers te wachten op lijn 45...
Op het Leidse gedeelte van lijn 45 moeten gewoon Connexxion dalkaartjes verkocht worden. Het lijkt mij dat Buzzers (tussen Voorschoten en Leiden) ook geaccepteerd moeten worden, maar dat durf ik niet zeker te zeggen (en ik vermoed ook dat niet alle chauffeurs dat anders zouden accepteren).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Marc is soms trouwens ook aardig van slag, zoals deze week.
In tram 1:
*Doing* Het Spui
*Doing* Het Spui
*Doing* .........
.....................
............... Het Spui

^Dat dus allemaal achter elkaar.
In tram 26:
*Doing* Centraal Station. V...oertuig? .........met uw ov-chipkaart. Eind........ ting the *conducteur drukt weg*
......................................
*Doing* Centraal Station. Verlaat u het voertuig?
conducteur: 'eeeh vergeet dan niet uit te stappen!'
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had net ook wat moois in de 51;
- Spak*tuuuduuu*lerweg
- Over*tuuuduuu*Amstel

En die tuuduu was dan het deursignaal dat dus tijdens het afroepen over de speakers van de afroep ging.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jurjen »

Ach, op Weesperplein had ik ook een mooie:
Deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat, deze trein gaat naar Centraal Station
Of iets dergelijks, in elk geval. ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Misschien werkt het GVB wel mee aan een hip rap-nummer. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Dat hebben we al gehad

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2_uoc5ZztZ8[/youtube]

:cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jurjen »

Hadden ze toch laatst al gedaan over de sjipkaart? In elk geval riepen m'n vriendin en ik allebei tegelijk 'Oh!' toen de trein toch nog een bestemming kreeg. :')
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Dat hebben we al gehad

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2_uoc5ZztZ8[/youtube]

:cry:
Net zo geloofwaardig als Sinterklaas voor 12+ers. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

Ik las net op Somda dat de terugkeer van de SR10 gewoon als extra trein in de reisplanner en de AV staat.
stefanvdw: Uit de AV van Hgl en de NS reisplanner is onderstaande info te halen:

V 18:54 Leiden Centraal
Intercity
Extra trein

Trein 28400.

Hgl V 18.54
Ledn A 21.13

Dat is dus de SR10 op de terugweg. Slordig dat het in de reisplanner komt te staan
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.somda.nl/forum/8435/Opvallen ... +17+april/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Dordrecht heeft met de CTA van spoor 20 aan weerszijden van een DEFECT-sticker voorzien. Al was zonder die sticker ook al wel duidelijk dat'ie niet bepaald goed meer werkt...
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Die arme CTA op spoor 20 in Ddr is niet alleen langdurig defect, ze gebruiken hem ook als pluk-CTA om andere manke CTA's te repareren en van onderdelen of van paletjes te voorzien die niet voorradig zijn of die ze niet bij zich hebben.

Ze hangen blijkbaar ook vrolijk overbodige boekjes uit andere CTA's ervoor in de plaats terug, want ik zie niet in hoe je zonder ingewikkelde rangeerbeweging vanaf spoor 20 (kopspoor aan Zwd -zijde) in Brabant kunt belanden. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Alle CTA's op een station hebben dezelfde boekjes, ook als dat onmogelijke eindbestemmingen oplevert ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zal even moeten terugzoeken of ik 'n foto daarvan heb, maar het ultieme bewijs was ooit een stoptrein naar Geldermalsen die naar spoor 20 werd gespoorwijzigd en dus ook keurig aangekondigd stond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Gisteren ook een paar missers die constant terugkeerden in Db.
De CTA op spoor 2 aan de trapzijde vond dat de s3100 tot station Mas als stoptrein reed...
Tevens had de CTA op spoor 1 het idee dat de s3100 eindigt in Ah ipv Nm.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dexter »

Toch is er ooit eens een reizigerstrein vanaf spoor 20 richting het zuiden vertrokken uit Ddr. Er was een jaar of 5 geleden eens een enorme versperring en er is toen s'avonds een (toen nog) serie 2400 ingelegd via Bd - Ht - Ut naar Asd. Die moest dus wel eerst de oprit van de brug oprijden en kopmaken, dat alles met reizigers aan boord. Voor zover ik weet is rangeren met reizigers aan boord niet toegestaan, maar deze situatie was dan ook wel erg uitzonderlijk.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten