Dienstregeling 2009

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door AppleMoose »

Leuk!, weer getrokken mat. in Dieren 8-) en de rest Virm, prima! geen mat. 64 meer als ic :) oude 3600 terug, oude 7600 terug, we gaan dus weer aantal jaar terug in de tijd :D

Is het al 16 december? 8-) :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door playertwo »

Nu nog even leren dat de 3600 niet als stoptrein hoeft te rijden tussen Arnhem en Nijmegen en dan zijn we inderdaad terug bij de 'oude' situatie.:twisted: Ben benieuwd of ze de trein dan ook terug 'degraderen' tot 'sneltrein' :mrgreen:
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door IC3 »

Nu ja, gelukkig niet helemaal volgens de oude situatie, want de sneltrein stopte ook in Gilze-Rijen en Tilburg West; wat ben ik blij dat de intercity daar nu niet stopt. Het scheelt me toch weer bijna vijf minuten per reis tussen Etten-Leur en Nijmegen die ik erop vooruit gegaan ben sinds december 2006. :-)
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Thijs »

IC3 schreef:Het scheelt me toch weer bijna vijf minuten per reis tussen Etten-Leur en Nijmegen die ik erop vooruit gegaan ben sinds december 2006. :-)
Zozo, 5 minuten ;) Dat ben ik er ook nog wel bereid achteruit te gaan 8-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Justin »

De studenten aan de UvT zullen wat minder enthousiast zijn geweest met het schrappen van de stop te Tilburg West ;).
Laatst gewijzigd door Justin op za 11 okt 2008, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door waldo79 »

Hoezo, de IC stopt al sinds dec '06 niet meer in Tilburg-West? Het station blijft toch door de series 13600 (Den Bosch-Breda) en 5200 (Deurne-Tb West) bediend worden :roll:
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door IC3 »

De directe verbinding met Roosendaal en Etten-Leur is verloren gegaan. Voor reizigers uit Bergen op Zoom en Zeeland betekent het twee overstappen ipv één, waarvan die in Breda vrij lang is.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door playertwo »

waldo79 schreef:Hoezo, de IC stopt al sinds dec '06 niet meer in Tilburg-West? Het station blijft toch door de series 13600 (Den Bosch-Breda) en 5200 (Deurne-Tb West) bediend worden :roll:
De 5200 start in West, en rijdt 4 minuten voor de 13600 (richting Tilburg), maar de overstap op de IC richting Eindhoven is er dus niet, omdat de IC daar weer een minuut of 2 voor zit. De werkelijke kwartiersdienst die er was met de stoptrein Breda - Eindhoven/Weert en de sneltrein Roosendaal - Zwolle is hiermee helaas om zeep geholpen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Meltrain »

Thijs schreef: En de 7600 komt om .07/.37 aan straks, en zal om .11/.41 vertrekken. Als je vanuit Utrecht komt met de 3000, heb je dus straks een mooie overstap op de stoptrein naar Nijmegen ;)

Overigens: de rijtijden zijn volgens Michiel op Somda alleen te halen met..... sprintermaterieel! :shock: :P
Leuk toch?
Weet NS gelijk waar ze de eerste SLT'tjes kan inzetten. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Geert »

De eerste nieuwe sprinters worden ingezet in de 9800 (Utrecht - Den Haag) ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Meltrain »

Weet ik. Maar in die serie kunnen ze eventueel ook Mat'64 inzetten.
In de 7600 (Arnhem-Nijmegen) zijn de rijtijden te kort en daarom zou het beter zijn om daar de SLT's in te zetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Thijs »

Of gewoon SGMm. Dan ben ik ook al heel blij ;)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door BR628 »

IC3 schreef:Voor reizigers uit Bergen op Zoom en Zeeland betekent het twee overstappen ipv één, waarvan die in Breda vrij lang is.
Ik krijg gewoon het gevoel dat de NS er alles aan wil doen mensen uit Zeeland te krijgen :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Daantje »

BR628 schreef:Ik krijg gewoon het gevoel dat de NS er alles aan wil doen mensen uit Zeeland te krijgen :lol:
Ik heb meer het idee dat ze er zoveel mogelijk aan doen om iedereen juist in Zeeland te houden :wink:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Jurjen »

En we krijgen een directe verbinding vanuit Nederland met Bünde en Bad Oeynhausen in Duitsland. Elke 4 uur, dus ik neem aan dat de IC's afwisselend gaan halteren om zo de reistijd op het gehele traject gelijk te houden. Bron: streckenkarte EC/IC 2009.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Vinny »

Langzamerhand gaat deze IC op steeds meer plaatsen stoppen... Zou Oldenzaal ooit nog terugkeren als reguliere stop? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Langzamerhand gaat deze IC op steeds meer plaatsen stoppen... Zou Oldenzaal ooit nog terugkeren als reguliere stop? :twisted:
Nouja, Bünde en Bad Oeynhausen waren in IR-tijden natuurlijk allang stops van deze trein... Het begint alleen steeds meer een veredelde RE te worden; misschien moeten we het maar een IRE noemen.

Wat mij betreft vervallen alle stops in plaatsen van minder dan 75.000-100.000 inwoners, enkele verkeersknooppunten wellicht uitgezonderd. Gewoon Den Haag-Schiphol-Amsterdam Zuid-Amersfoort-Deventer-Hengelo-Osnabrück-Hannover-Wolfsburg-Spandau-Berlin.

Maarja, dat komt er voorlopig niet van. ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Suus »

Apeldoorn, waar hij bij jou niet stopt, is met 155.000 inwoners nog altijd groter dan Wolfsburg met 120.000 inwoners. Helemaal ideaal is dat lijstje dus ook nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Jurjen »

(Ik zal meteen toegeven dat ik Apeldoorn gewoon vergeten was, maar...)

Wolfsburg heeft een belangrijke functie in de zin van het hoofdkantoor en fabriek van VW. Apeldoorners kunnen makkelijk met de in 15-Minuten-Takt rijdende binnenlandse IC's naar het kleinere maar vervoerstechnisch belangrijkere Deventer reizen, om daar over te stappen.

Serieuzer dan: Okay, de stop in Deventer vervalt (weinig inwoners, weinig overstaptechnische waarde: het Noorden reist net zo makkelijk via Amersfoort, Arnehm e.o. via Duisburg) en Apeldoorn komt erin. ;-)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door MdJ »

Belastingdienst, Kadaster, politieacedemie, een belangrijk werkgelegenheidscentrum van N-O Nederland, verder iemand?
Maar omdat Wolfsburg VW heeft, zou Apd al helemaal een stop rechtvaardigen.

Als je alleen kijkt naar het vervoer, is het natuurlijk onzin dat Apd een stop rechtvaardigd, Maarja qua vervoer stelt het niet veel voor natuurlijk, Noord- Nederland gaat via Dv, Zuid-Nederland via Amf/Dv.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Ruben »

Lijkt op dezelfde discussie als die ooit gevoerd is toen die IC in beginsel werd geïntroduceerd, toen was het ook Dv of Apd?
Als de IC daadwerkelijk elke 15 minuten langstuft heb je ook niet zo veel ellende aan een minder stoppende t140. :)


Is er voor 2009 al iets bekend over interessante materieelverschuivingen / inzet?
De NoordOost gaat nog niet doortuffen op het stuk Schiphol - Den Haag C lijkt me, nu de Oude Lijn nog niet gereconstrueerd kan worden vanwege de uitgestelde HSL?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Stephan »

Natuurlijk de SLT stellen. Die gaan instromen in de (1)9800 tussen Den Haag - Gouda / Utrecht. Verder natuurlijk SGMm in de 7500 tussen Zutphen en Nijmegen. Het terzijde stellen van ICK gebeurd door ICRm uit de 3500 (Eindhoven - Schiphol) en de nieuwe 3100 (Nijmegen) - Schiphol) naar de 1900 (Eindhoven - Venlo) te schuiven. Het nieuwe VIRM maakt deze rijtuigen vrij. En verder blijft het volgens mij grotendeels hetzelfde...

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Meltrain »

Jurjen schreef:En we krijgen een directe verbinding vanuit Nederland met Bünde en Bad Oeynhausen in Duitsland. Elke 4 uur, dus ik neem aan dat de IC's afwisselend gaan halteren om zo de reistijd op het gehele traject gelijk te houden. Bron: streckenkarte EC/IC 2009.
Wat mij vooral opvalt aan die kaart is dat de s140 niet verder dan Berlin Hbf rijdt. Ik wist niet dat ze dat van plan waren. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door mb90 »

De lijn loopt gewoon verder hoor vanaf Berlin Hbf naar Szczecin, alleen met rondjes i.p.v. streepjes. Dit komt door de lagere frequentie op dat traject vergeleken met de rest van de s140.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2009

Bericht door Meltrain »

Eigenlijk doelde ik vooral op het stuk Berlin Hbf-Berlin Ostbhf. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten