OVer je treinreiservaringen in april 2008
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Gisteren had ik twee kaartjes gekocht: een rondreis Utrecht Centraal -> Rotterdam Centraal -> Amsterdam Bijlmer ArenA en een enkeltje Amsterdam Centraal -> Amsterdam Bijlmer ArenA. Het eerste kaartje was om via Rotterdam (werk) naar Amsterdam (Ikea en bezoek bij iemand) te reizen, het tweede om vanaf Amsterdam C. terug te kunnen reizen. De HC had duidelijk moeite toen ik de twee kaartjes liet zien op de late zaterdagavond (hij begreep er ongeveer niets van ) maar toen hij Wubbo's vrijvervoerbewijs zag was het ineens in orde.
Verder een banaan in de 4000 die ik vanaf Rotterdam naar Bijlmer nam, en die was heerlijk rustig tot Woerden
Verder een banaan in de 4000 die ik vanaf Rotterdam naar Bijlmer nam, en die was heerlijk rustig tot Woerden
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Vrijdag kwam tussen Zwolle-Groningen de HC langs en hoefde alleen de kaartjes te zien van de mensen die te Zwolle waren ingestapt (en dat was ik die dag ). Daarop wilde ik even het geheugen van de HC testen en toonde dus niet mijn SOV. En jahoor: ik werd niet aangezien als nieuwe passagier en werd overgeslagen .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Vanmiddag zag ik toevallig de trein met Roda JC-supporters op weg naar Rotterdam Stadion door Dordrecht komen: 12 bakken IRM, waarvan de achterste 5 geheel leeg. Waren de viertjes op in Limburg ofzo, je zou toch zeggen dat je met dit soort vervoer vantevoren weet hoeveel personen er vervoerd moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Lourdes (of hoe je het ook maar schrijft),dat ding was best lang, heel spoor 4 bezetten. o.oCaspar schreef:Waar ging die bedevaartstrein eigenlijk heen?
Groningers zijn al zo lekker bijgelovig, aangezien de Biostabil hier vandaan komt en in ik in grote getalen er mensen mee heb zien lopen
Ik meende dat een medewerker had gezegd dat het bisdom in Groningen het organiseerde vanwege het 15 jarig bestaan ofso, normaal vertrekt dat ding uit Den Bosch en komt ie dus niet zo noordelijk.
Vandaag op Groningen ging mijn 16.03 trein naar Lw te vroeg weg (halve minuut ofso) wat kut was omdat ik zo een uur kon wachten, maar ik zag een Olympische ICM in de stoptrein naar Zwolle en er stond een Kamperbuffeltje samen met een andere buffel op spoor 6 te nietsen.
Rijden er nu meer treinen later op de zondag tussen Leeuwarden en Groningen, ik meende dat er eerst nooit een 17.33 trein uit Groningen naar Leeuwarden ging (andersom overigens niet) en ook geen 18.33 (beide richtingen). Ik dacht dat ze alleen 19/20/21 .33 reden.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Werd er bij die Lourdestreinen niet gewerkt met die 'blauwe', 'witte' etc. treinflapjes op de CTA's? Of was dat alleen vroeger zo?
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Dat is in ieder geval al 5 jaar zo (sinds ik in Groningen woon let ik daar op ).Rijden er nu meer treinen later op de zondag tussen Leeuwarden en Groningen, ik meende dat er eerst nooit een 17.33 trein uit Groningen naar Leeuwarden ging (andersom overigens niet) en ook geen 18.33 (beide richtingen). Ik dacht dat ze alleen 19/20/21 .33 reden.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Ja, het was gisteren een oranje trein las ik ergens :)Dubbele P schreef:Werd er bij die Lourdestreinen niet gewerkt met die 'blauwe', 'witte' etc. treinflapjes op de CTA's? Of was dat alleen vroeger zo?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Het was een 'oranje trein' inderdaad, maar de CTA kondigde 'm slechts aan met 'extra trein voor gezelschapsvervoer' ;) .
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Ik heb één keer in de Beneluxtrein meegemaakt (jaren geleden) dat er na íedere stop gecontroleerd werd. De vrouw die controleerde herkende alle passagiers. Zo kan het dus ook...Vrijdag kwam tussen Zwolle-Groningen de HC langs en hoefde alleen de kaartjes te zien van de mensen die te Zwolle waren ingestapt (en dat was ik die dag ). Daarop wilde ik even het geheugen van de HC testen en toonde dus niet mijn SOV. En jahoor: ik werd niet aangezien als nieuwe passagier en werd overgeslagen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
In Duitsland zijn ze daar over het algemeen ook wel sterk in, dat is echt dé manier van controleren daar, misschien komt het omdat het daar "Zug Manager" heet
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Vanmorgen zat ik van Dordrecht tot Leiden Centraal in een nagenoeg uitgestorven 2118 (7.43 Dordrecht->Amsterdam C.), wat me nogal verbaasd deed kijken naar het stoptreintje wat we onderweg inhaalden. Nouja, treintje... de 5118 (7.37 Dordrecht->Den Haag C.) reed met 2x DDAR
Weliswaar is 't gebruikelijk dat de 5100 (stoptrein Roosendaal-Den Haag C.) versterkt wordt als in de vakanties de 5000 (stoptrein Dordrecht-Leiden C.) niet rijdt, maar dan nog blijft het vaak bij hooguit 6 bakken Mat'64 of een losse DDAR.
Op de terugreis trof ik in de 2239 (10.18 Leiden C.->Dordrecht) precies de enige, als ik me niet vergis, gedeklasseerde DDM-1 ABv die nog rondrijdt. Tja, 1e klas stoelen met 2e klas bekleding in combinatie met een vrij stille trein deden me maar besluiten lekker tot Dordt te blijven zitten en niet in Den Haag op de benelux over te stappen die net een bus eerder haalbaar maakt.
Vanaf Dordrecht ging deze trouwens leeg door richting Breda/Roosendaal: voor de kerende trein werd net voor onze binnenkomst 2x DDAR voorgerangeerd. Er stond trouwens ook al een IRM-VI klaar voor de IC naar Amsterdam van 11.43 uur, terwijl op het aankomstspoor 5 van de IC daarvandaan de CTA's op niet instappen stonden. Kennelijk werd die ook al gewisseld...
En owja, de 5130 (10.56 Rotterdam Blaak -> Den Haag C.) werd door een IRM-VI gereden.
Weliswaar is 't gebruikelijk dat de 5100 (stoptrein Roosendaal-Den Haag C.) versterkt wordt als in de vakanties de 5000 (stoptrein Dordrecht-Leiden C.) niet rijdt, maar dan nog blijft het vaak bij hooguit 6 bakken Mat'64 of een losse DDAR.
Op de terugreis trof ik in de 2239 (10.18 Leiden C.->Dordrecht) precies de enige, als ik me niet vergis, gedeklasseerde DDM-1 ABv die nog rondrijdt. Tja, 1e klas stoelen met 2e klas bekleding in combinatie met een vrij stille trein deden me maar besluiten lekker tot Dordt te blijven zitten en niet in Den Haag op de benelux over te stappen die net een bus eerder haalbaar maakt.
Vanaf Dordrecht ging deze trouwens leeg door richting Breda/Roosendaal: voor de kerende trein werd net voor onze binnenkomst 2x DDAR voorgerangeerd. Er stond trouwens ook al een IRM-VI klaar voor de IC naar Amsterdam van 11.43 uur, terwijl op het aankomstspoor 5 van de IC daarvandaan de CTA's op niet instappen stonden. Kennelijk werd die ook al gewisseld...
En owja, de 5130 (10.56 Rotterdam Blaak -> Den Haag C.) werd door een IRM-VI gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Niet echt bijzonderheden, maar ik werd zowaar in Daniël zijn trein 1963 van Rotterdam naar Dordrecht gecontroleerd ;). Aangezien de stopper naar Dordrecht van 17.15 (5063) toch niet reed, ging ik met deze 1963 en in Dordrecht terugsteken... Je kon hier niet echt merken dat het vakantietijd was; in de 2800 van Utrecht naar Rotterdam om 16.33 had ik een 4-zit voor mijzelf alleen (net als zovelen), helemaal achterin. En ruim op tijd!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Mijn 2200 van vanmorgen van Laan van NOI (vertrektijd 7.56 uur) naar Schiedam Centrum was nog vrij druk maar dat komt dan waarschijnlijk ook doordat in vakantieperioden de 5000 niet rijdt :) Het viel me overigens op hoeveel mensen er nog in en uitstapten op Laan van NOI. Die vaste stop daar van de 2200 is wel een succes. Gistermiddag stapten er ook nog vrij veel mensen uit voor de hoeveelheid mensen die er in de trein zat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
@Justin: tja, alleen is de 1963 mijn treintje nu niet meer Kan altijd beter... in de 2239 heb ik tussen Leiden en Dordrecht wel 5x de HC langs zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Gister zag ik een Virm in de trein van Utrecht naar Zwolle. Ook kwam ik omstreeks 17:00 ter hoogte van meppel een 1600 tegen in combinatie met een class 58. Zal wel aan het proefrijden zijn geweest voor ACTS.
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
In de 5600 (stoptrein Utrecht - Zwolle) bedoel je denk ik? :) Daar zag ik gisteren ook een VIRM in rijden, die reed er volgens mij zo'n beetje de hele dag in.Sebastiaan schreef:Gister zag ik een Virm in de trein van Utrecht naar Zwolle.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
De IC naar Den Haag Centraal van 11:00 uur vanaf Eindhoven (het nummer kan ik nu even niet opzoeken) reed met 8 bakken ICK i.p.v. 11. Verder reed er opvallend veel IRM-IV in de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo v.v.). Tussen Eindhoven en Venlo heb ik er al 3 gezien.
En volgens mij is vandaag het koninklijke rijtuig alvast van stal gehaald. Ik zag rond 13:30 uur in Horst-Sevenum loc 1747 met 7 bakken ICK of ICRm (ik kon het niet goed zien, wel zag het middelste rijtuig er apart uit) richting het westen rijden.
En volgens mij is vandaag het koninklijke rijtuig alvast van stal gehaald. Ik zag rond 13:30 uur in Horst-Sevenum loc 1747 met 7 bakken ICK of ICRm (ik kon het niet goed zien, wel zag het middelste rijtuig er apart uit) richting het westen rijden.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Ja, het was idd de stoptrein.Geert schreef:In de 5600 (stoptrein Utrecht - Zwolle) bedoel je denk ik? :) Daar zag ik gisteren ook een VIRM in rijden, die reed er volgens mij zo'n beetje de hele dag in.Sebastiaan schreef:Gister zag ik een Virm in de trein van Utrecht naar Zwolle.
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Da's de 1936 Die van een half uur eerder reed ook al met 8 bakken trouwens.mb90 schreef:De IC naar Den Haag Centraal van 11:00 uur vanaf Eindhoven (het nummer kan ik nu even niet opzoeken) reed met 8 bakken ICK i.p.v. 11.
Zullen we het op toeval houden: heb er vandaag precies nul gezien...Verder reed er opvallend veel IRM-IV in de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo v.v.). Tussen Eindhoven en Venlo heb ik er al 3 gezien.
In de 1934 (11.29 Dordrecht->Den Haag C.), die met +15 reed, werd bij Rotterdam Centraal zeer uitgebreid en in zowel het Nederlands als Engels omgeroepen dat overstappers naar Schiphol en Amsterdam op spoor 11 moesten blijven omdat ze de IC van 11.59 uur daarnaartoe niet meer zouden halen. In 't Engels ging dat ongeveer zo: "Do not hurry with all your luggage to platform nine, I repeat, do not hurry to platform nine. You will miss the 11.59 train to Schiphol and Amsterdam, the next train will depart at 12.08 from platform eleven where we are arriving now"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Vanavond heeft Spurt 305 pech gekregen t.h.v. Sappemeer Oost... Het viel me al op dat eerdere stations op lage snelheid werd binnengereden, maar na Sappemeer Oost kwam de GTW niet meer weg. Na een kwartier was de storing opgelost en konden we weer verder.
(enigszins OT hier, maar onhandig om in het andere topic te zetten:) Te Zuidbroek stond lijn 74 nog te wachten (en had bij vertrek ook +15): mijn complimenten en dank daarvoor! Consequentie was wel dat slechts tot het busstation werd gereden en het stadsrondje Veendam maar even werd overgeslagen vanwege tijdsgebrek. Maargoed: dankzij een andere extra bus (vanwege feestnacht Stadskanaal) die vertrok vanaf Veendam kon ik toch nabij mijn huis worden afgezet. Ik was blij dat ik eruit mocht, wat een tuig zat daarin (constant op het stopknopje drukken, kabaal maken, harde MP3-speler etc...)
(enigszins OT hier, maar onhandig om in het andere topic te zetten:) Te Zuidbroek stond lijn 74 nog te wachten (en had bij vertrek ook +15): mijn complimenten en dank daarvoor! Consequentie was wel dat slechts tot het busstation werd gereden en het stadsrondje Veendam maar even werd overgeslagen vanwege tijdsgebrek. Maargoed: dankzij een andere extra bus (vanwege feestnacht Stadskanaal) die vertrok vanaf Veendam kon ik toch nabij mijn huis worden afgezet. Ik was blij dat ik eruit mocht, wat een tuig zat daarin (constant op het stopknopje drukken, kabaal maken, harde MP3-speler etc...)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Vandaag in de ICE Arnhem-Utrecht:
Cateringmedewerker tegen de passagiers voordat hij de voorste cabine ging: 'Wie geht es den lockf
Cateringmedewerker tegen de passagiers voordat hij de voorste cabine ging: 'Wie geht es den lockf
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Och, ik heb ze ook weleens gehoord over lekkere roekwoersten van de hema
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
De treinen die vandaag naar Franeker reden, waren netjes op volle sterkte: 2x een GTW 2/8 (meer past niet langs de perrons daar). Op station Franeker was veel politie aanwezig, deze moest o.a. voorkomen dat de vele mensen bij het onbewaakte overpad bij het station door bleven lopen (mensen zijn echt net kuddedieren wat dat betreft...). Toen ik terug wilde reizen ook ingangscontrole gehad aldaar.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Hoewel het vandaag een zaterdagsdienstregeling was reed er in de trein Arnhem - Den haag toch een zetje ICL.
Waarschijnlijk omdat er nogal wat VIRM voor Amsterdam nodig was.
Waarschijnlijk omdat er nogal wat VIRM voor Amsterdam nodig was.
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008
Ook nog losse VIRM-viertjes in de 2000. Verder heel veel mensen, het was wat duwen in de treinen, maar alles naar Amsterdam reed op volle sterkte dus dat ging prima, was de indruk!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten