OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door MdJ »

Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door webguy »

Ik had me donderdag nog eens wat :P Ik reisde van Arnhem naar Den Haag en in de s1700 net voor Gouda reden we heel langzaam en stonden we een tijd stil. De Stoptrein stond bij Gdg, en we reden erg traag verder naar Gouda. Er werd omgeroepen dat er een meettrein voor ons reed en dat de vertraging ging oplopen. Uit frustratie zette ik op twitter:
@Webguy schreef:"Dames en heren, we zitten achter een meettrein, waardoor onze vertraging alleen maar zal toenemen." Heerlijk he Prorail en NS :P
Waarop ik een uurtje later een reactie had van Prorail op Twitter :P En er volgde nog een reactie op mijn tegen reactie.
@Prorail schreef:@webguy We doen vaker metingen op het spoor om te kijken of alles nog goed werkt. Hoop dat je niet al teveel vertraagd was hierdoor...
@Webguy schreef:Maar moet dat in de spits? En als de trdl oplet mag de 140km/u IC voor de 80km/u meettrein in Gouda. Verder 4.5u nachtgat daarvoor
@Prorail schreef:@webguy heeft helemaal gelijk! Meettrein rijdt niet in dienstregeling en zeker niet in spits. Was uitzondering. Excuses. Goeie reis vandaag
Je zou zeggen dat Prorail een communicatiestrategie heeft :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:^^Zo gek klinkt dat toch niet. Alles beter dan dat afschuwelijke inchecken :neg:
Zoiets heet 'aanmelden' in correct Nederlands ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

De storing van vanmorgen bleek een seinstoring tussen Gouda Goverwelle en Woerden te zijn, hoe ze in Rotterdam dan op een storing tussen Woerden en Utrecht kwamen... overigens zag ik dat pas in Utrecht op de ARGOS-borden: in Rotterdam wist men nog van niks, alleen dat de t2823 niet zou rijden.
De t21723 werd in ieder geval lekker vol aangezien men in Gouda nooit 2 minuten wil wachten op 't Haagse deel wat deze reizigers een staanplaats in het gangpad opleverde. Aankomst in Utrecht met +5, wat zelfs nog voor het vertrek van de t521 bleek te zijn.
Overigens keerde de s4000 vanuit Amsterdam in Woerden, waarmee hij lekker in de weg stond voor de s9800.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

m8741 (of was het m8641) mist in een van de kopbakken op de onderste verdieping twee stoelen.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 19 apr 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door M57 »

Dat is letterlijk al maanden zo. Wel lekker veel been- en bagageruimte. :pos:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door MdJ »

MdJ schreef:Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten :mrgreen:
Om gezellig met mezelf te praten: 't ding is in Apeldoorn vervangen door een amba, die vervangen werd door een citaro (lijn 11), die weer door de 250 vervangen werd.
Zo klopte het weer :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Marc »

In mijn s800 werd vanmorgen omgeroepen dat er een perronverzakking was op Eindhoven. Als ik het goed gezien heb was deze verzakking op spoor 5 bij de Kiosk. De Intercity's naar Alkmaar en Den Haag vertrokken hierdoor van respectievelijk spoor 3 en 4, de stoptreinen naar Tilburg West en Weert vertrokken van spoor 6 (en keerde zo te zien op zichzelf).
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door robinzes »

MdJ schreef:
MdJ schreef:Mijn geklaag hierzo over stadsbussen op streeklijnen en andersom hebben in die zin gehopen dat ze hier een extra Volvo 7700 hebben... (de 250, een oude 7700 uit Roosendaal), maar om hem nu op de 231s in te zetten :mrgreen:
Om gezellig met mezelf te praten: 't ding is in Apeldoorn vervangen door een amba, die vervangen werd door een citaro (lijn 11), die weer door de 250 vervangen werd.
Zo klopte het weer :pos:
hoe veel KM hebben die volvo's ondertussen al wel niet gelopen ?
Denk dat het in Apeldoorn tijd wordt voor de vervanging van de Volvo's. Denk dat syntus dat vanaf december ook doet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het valt best mee hoeveel kilometer die dingen erop hebben zitten. Komen als ik me niet vergis uit 2005 of 2004 ofzoiets.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door robinzes »

oke, ik dacht dat ze al wat eerder in dienst kwamen. Bij syntus in de achterhoek rijden ze ook met die dingen op alle
streek lijnen samen met de amba's.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was een jongen nogal boos dat er een omgeleide bus (lijn 40 bij de halte Hoornweg in Rotterdam) niet bij z'n halte stopte, terwijl dat wel zou moeten. Hij was zelfs zo boos dat hij aan chauffeur in de volgende bus (mijn bus op lijn 33) vroeg of hij tegen de chauffeur van lijn 40 kon zeggen dat hij er wel moest stoppen. Of dat gebeurt is weet ik niet, maar nog veel gekker vond ik dat de boze jongen de vertrekstaat van lijn 33 en het oranje briefje over de vervangende halte uit de haltepaal had gehaald en in z'n handen had. :shock: Hij wilde ermee naar de RET gaan om verhaal te halen, maar of die er wat mee gaat doen betwijfel ik... Ben benieuwd of alles morgen er weer netjes hangt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

In lijn 77 uit Nieuwegein ri. Bilthoven zaten vanmiddag in Utrecht nog twee personen die in Nieuwegein een kaartje voor één zone hadden aangeschaft. Dat merkte de chauffeur bij de Balijelaan op waarop 'ie ze naar voren riep, maar op halte Bleekstraat liep 'ie maar even naar ze toe.
Ze kwamen er overigens nog goed vanaf met de keuze tussen een kaartje bijkopen of uitstappen bij de Bleekstraat, waarbij het de laatste optie werd. Was wel het extreme geval van niks zeggende reizigers: tijdens dit hele gedoe is er geen woord uit hun mond gekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag een bezoekje afgelegd aan mijn familie. Zowel de heen als terugweg zat ik in dezelfde trein toevallig. De heenweg voor de avondspits was de trein behoorlijk netjes. De terugweg zag ie er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met stakende schoonmakers heeft deze rommel niets te maken, want dit is al heel lang zo. De t3400 wordt volgens mij nergens tussentijds schoongemaakt? In ieder geval geen keerpunt reiniging in Hoorn, dus dit ding ging na Hoorn nog weer zo smerig aan zijn reis beginnen naar Haarlem.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Hij zou in Den Haag schoongemaakt moeten worden, volgens mij staken ze daar sinds afgelopen week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door STF »

In GVB lijn 66 gebeurde ongeveer hetzelfde als Reiziger Ddrs beschreef: een vrouw vooraan in de bus werd door de chauffeur aangesproken dat ze bij het instappen te Bijlmer Arena maar 2 zones had laten stempelen terwijl we IJburg binnenreden (4 zones). Ze hoefde niet bij te stempelen maar moest in het vervolg wel het juiste aantal zones laten stempelen gaf de chauffeur aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Wat de schoonmaak betreft: de t2212 zag er vanmorgen zo ongeveer hetzelfde uit als op de foto's van Caspar te zien is (nouja bijna, dat was DDM-1 i.p.v. DDAR :P ). Lag echt compleet bezaaid met krantjes van afgelopen vrijdag.
Betreft in dat geval een stam die het hele weekend in Roosendaal heeft mogen uitrusten, kennelijk zijn ze daar nu dan ook in staking gegaan. De afgelopen tijd viel het me namelijk reuze mee met de puinhopen in deze trein.

Overigens rook het versterkingsstelletje dat vanmorgen voor de t21723 werd voorgerangeerd in Rotterdam alsof ze het net ontsmet hadden... da's weer het andere uiterste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vanmiddag op de v. Baerlestraat een bus van "Veolia Verkehr" met, jawel, Duits kenteken :).
Afbeelding
Verder kwam rond die tijd ook nog een Alliance van Meering voorbij die ik de laatste tijd weer erg vaak tegen kom (laatst ook al op de Vrijheidslaan).
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op ma 19 apr 2010, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Marc schreef:In mijn s800 werd vanmorgen omgeroepen dat er een perronverzakking was op Eindhoven. Als ik het goed gezien heb was deze verzakking op spoor 5 bij de Kiosk. De Intercity's naar Alkmaar en Den Haag vertrokken hierdoor van respectievelijk spoor 3 en 4, de stoptreinen naar Tilburg West en Weert vertrokken van spoor 6 (en keerde zo te zien op zichzelf).
Die verzakking schijnt veroorzaakt te zijn door een gesprongen waterleiding. Ik maakte vandaag een slagje Vl en de aansluitingen s800 <-> s1900 v.v. werden keurig in de gaten gehouden, daardoor vertrokken we 2 minuutjes later uit Ehv.

Daardoor vandaag geen s800 vs s1900 race dacht ik :| maar even voorbij Best zag ik ineens de s800 stilstaan en wisselde ik door van het buitenspoor naar het binnenspoor. Ik haalde dus alsnog de s800 in en later nog een goederentrein op het buitenspoor, vandaar de grote wisseltruc. Maar waarom ze dan de s800 lieten wachten is me een raadsel, die vertrok zeker 2 minuten eerder dan ik uit Ehv. Maar mij hoor je niet klagen, ik was bijna weer op tijd in Tb.

In Tb kwam naast ons op spoor 3 een s13600 met +10 binnen, die eigenlijk nog voor ons langs veilig stond. Ik belde meteen de trdl om te zeggen dat ik geen trek had om daar tot Bd achter te zitten. De trdl loste het bijzonder creatief op door eerst de s5200 uit Tbwt in Tb binnen te halen en ons via het linkerspoor tegelijk met de s13600 richting Tbwt te sturen. Vervolgens konden we voor de s13600 (die aan het perron van Tbwt stond) via Tilburg Goederen doorwisselen terug naar het rechterspoor. Dit leverde wel 6 minuten vertraging op, maar zo kon ik toch nog lekker doorrijden en had ik in Bd nog maar +4.

Bij Zlw mochten we zelfs nog voor de s9200 (die niet eens zo gek veel te laat was, maar ook daar hoor je mij niet over klagen) :wink: uit over de Moerdijkbrug en waren in Ddr weer op tijd. :D Helemaal perfect geregeld dus! :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door kliko »

Gistermiddag in de stoptrein Amsterdam - Haarlem - Uitgeest:

Mijn bedoeling was uit te stappen op station Haarlem Spaarnwoude. Voor mijn gevoel reed de trein inderdaad nog stevig door bij Haarlemmerliede (waar normaal de remming wordt begonnen) en inderdaad:

"Dames en heren, mijn excuses maar ik ben zojuist Haarlem Spaarnwoude voorbij gereden, het volgende station is Haarlem en hier kunt u overstappen naar Spaarnwoude."

En bij Haarlem: "....... passagiers voor Haarlem Spaarnwoude u trein vertrekt over 4 minuten van spoor 1."

Vanochtend op Amsterdam Amstel (6.59 uur) de roze ov-trein gezien op weg naar Nijmegen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door tsov »

ziggy schreef:Zag vanmiddag op de v. Baerlestraat een bus van "Veolia Verkehr" met, jawel, Duits kenteken :).
Afbeelding
Verder kwam rond die tijd ook nog een Alliance van Meering voorbij die ik de laatste tijd weer erg vaak tegen kom (laatst ook al op de Vrijheidslaan).
Die Veolia-Verkehr-bus zal wel van Taeter uit Aken zijn geweest. Dat is een OV- en Touringcarbedrijf dat ik regelmatig door Amsterdam zie rijden en eigendom is van Veolia. Ook te herkennen aan de kentekens met AC-TA xxx(wagenparknummer).
Meering doet al sinds mensenheugenis scholierenvervoer met oude OV-bussen. Ik ging in 97/98 wekelijks met de klas naar verschillende musea (Rijks, Van Gogh en Stedelijk) en altijd met Meering. Soms met een touringcar, vaker met een oude NZH-gelede.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Vandaag mocht er een Albatros buitenspelen, hij stond buiten de Watergraafsmeer vlakbij station Amsterdam Muiderpoort. Er stond ook nog een reeks 11.8 locomotief buiten, als ik mij niet vergis de m1192. Het valt mij al langer op dat die op de Watergraafsmeer is geparkeerd, willen de Belgen hem niet meer terug ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

@tsov: hier idemdito, destijds nog met CSA's elke week naar het (oude) Sloterparkbad voor zwemles :lol: en die NZH-gelede is die MBG200? Die zag ik in 2007 nog, maar later nooit meer gezien... volgens mij is dat ding net als de CSA's vervangen door nieuwer spul. Ik dacht zelfs door een O405G (ex-ZWN). De CSA's waren ook pas in 2006 o.i.d. vervangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Meering heeft nog wel een gelede bus rondrijden, die heb ik vorige week zien rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat zou dan deze O405G moeten zijn ;).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten