Een zonnig weekendje

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Een zonnig weekendje

Bericht door Fles »

Wat was het een schitterend weer afgelopen weekend. Eerst maar eens zaterdag met een vriendin in Zandvoort op het strand gaan zitten. Allereerst was mijn gezelschap "fashionably late", wat mij in de gelegenheid stelde wat trams vast te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Voordat we naar Zandvoort vertrokken, eerst nog even deze lelijke groene Beneluxtreinloc op Amsterdam Centraal.

Afbeelding

En hier de binnenkomst van de trein in Zandvoort, die ons weer terug naar Amsterdam bracht.

Afbeelding

Dan de zondag. Eerst lekker lang uitgeslapen en vervolgens besloten om toch nog wat van de dag te maken. Ik moest nog een alternatief bordje ophalen in Duivendrecht. Dat was niet zo spannend, maar gelukkig kon ik ook nog wat leuke treinen in de zon op de foto krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bovendien zelfs een oude Zilvermeeuw.

Afbeelding

Vanuit Duivendrecht ging ik per InterCity (stopt vandaag extra te Duivendrecht) naar Eindhoven, waar dit aardige koppeltje treinen naast elkaar onder de kap stond.

Afbeelding

Oh, en lelijke bussen hebben ze daar ook. Nou ja, één foto dan, omdat het moet.

Afbeelding

Vlak voorbij Eindhoven kwam ik zelfs een goederentrein tegen :o

Afbeelding

Voor een extra bordje ben ik nog even Duitsland in geweest, waar bleek hoe de lokale hangjongeren denken over de vervoermaatschappij die daar tot voor kort de scepter zwaaide.

Afbeelding

Gelukkig rijdt daar tegenwoordig de Eurobahn, met mooie hagelnieuwe en snelle FLIRT-treinstellen.

Afbeelding

Helaas mogen die kennelijk niet voorbij Kaldenkirchen komen, vandaar dat ik in Venlo nog even het oude rode bekende DB-spul mocht fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

En deze Virm bracht me vervolgens weer terug naar de rest van de beschaafde wereld.

Afbeelding

Overigens had het conducteursgilde klaarblijkelijk een collectieve off-day, want ik heb in heel die rit (442 km alles bij elkaar) helemaal niemand gezien :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Een zonnig weekendje

Bericht door Dexter »

Leuke foto's! Jij treint wat af op een dag. Toch had dat oude rode DB-spul wel z'n charme, die Flirts/GTW-familie wordt zo langzamerhand een beetje een eenheidsworst in Nederland. Linten en de Protos zie je daarintegen niet zo veel.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een zonnig weekendje

Bericht door Karl »

Dat laatste komt wellicht omdat de fabrikant van Protos niet meer bestaat en met LINT was er toch iets met de botsveiligheid?
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Een zonnig weekendje

Bericht door Caspar »

Voor een extra bordje ben ik nog even Duitsland in geweest, waar bleek hoe de lokale hangjongeren denken over de vervoermaatschappij die daar tot voor kort de scepter zwaaide.

Het zou me niets verbazen als het (voormalig) personeel van de DB was die dit soort dingen op hebben gekalkt uit frustratie. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een zonnig weekendje

Bericht door Fles »

Caspar schreef:
Voor een extra bordje ben ik nog even Duitsland in geweest, waar bleek hoe de lokale hangjongeren denken over de vervoermaatschappij die daar tot voor kort de scepter zwaaide.

Het zou me niets verbazen als het (voormalig) personeel van de DB was die dit soort dingen op hebben gekalkt uit frustratie. :lol:
Dat zou ook maar zo kunnen inderdaad :D

@Dexter: Valt in deze periode wel mee eigenlijk hoor, maar dat moet wel weer meer gaan worden ja :)
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Een zonnig weekendje

Bericht door Willem »

Karl schreef:Dat laatste komt wellicht omdat de fabrikant van Protos niet meer bestaat
De fabrikant heeft op de een of andere manier een doorstart gemaakt en ze hopen hun producten weer te kunnen gaan slijten (ongetwijfeld met wat verbeteringen). Het is alleen de vraag welk vervoerbedrijf ze hiervoor warm krijgen: de geschiedenis is bekend en je neemt met een bestelling wel wat risico.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten