Mag ik even kwijt #43

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Tuurlijk niet, je zet jezelf niet in een negatief daglicht... Syntus knalde het ook meteen op de site toen ze Salland en later de Veluwe hadden gewonnen, maar dat ze de Achterhoek kwijt zijn is nog steeds nergens te vinden...

Overigens, ik ben goed bezig: gestopt met roken XD meer noodgedwongen dan uit vrije wil omdat de knaken op zijn, maar toch. Proberen vandaag, nu ik weer geld binnen ga krijgen, het vol te houden. Zondagmiddag was de laatste.
Maar ik heb morgen afgesproken met iemand die wél rookt.. hou ik dát ook vol?
PR = PR he ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door STF »

Zaterdag eventjes opgesloten gezeten in de "gevangenis" van Dordrecht; de beheerder van het clubgebouw dacht dat er niemand meer aanwezig was, had het inbraakalarm ingeschakeld en deur op slot gedraaid. Wij zaten nog rustig te vergaderen met een tiental personen, toen de vergadering klaar was en we opstonden begon het alarm keihard te loeien en een zwaailicht te knipperen (de bewegingssenor zag ons opstaan). Geen nooduitgang of raampje te vinden in dat gebouw, dus met vingers in onze oren stonden we daar af te wachten tot de politie of beheerder zou komen om te kijken waarom het alarm af ging maar toen het ons te lang duurde heeft iemand hem maar gebeld. Na twintig minuten konden we er weer uit. (Echt nuttig dus zo'n inbraakalarm, want er verscheen geen politie, niemand...)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Overigens, ik ben goed bezig: gestopt met roken XD meer noodgedwongen dan uit vrije wil omdat de knaken op zijn, maar toch. Proberen vandaag, nu ik weer geld binnen ga krijgen, het vol te houden. Zondagmiddag was de laatste.
Maar ik heb morgen afgesproken met iemand die wél rookt.. hou ik dát ook vol?
De oplossing voor geenknakenenstudentzijnmaarwelwillenroken is hagelslag. Je koopt voor 60 cent een pak euroshopper hagelslag en daar kan je een dag van leven. En dan gewoon naar binnen gieten uiteraard.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Dexter »

STF schreef:Hierboven foto's van de door nachtbuslijn 355 afgelegde route nadat de chauffeur de afslag voorbij was gereden
Laat me raden, het was vast een nagelnieuwe Citaro? :wink: Is het trouwens niet zo dat een gelede bus vast slaat na een extreme bocht? Dan hebben jullie nog geluk gehad.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Suus »

Dexter schreef:
STF schreef:Hierboven foto's van de door nachtbuslijn 355 afgelegde route nadat de chauffeur de afslag voorbij was gereden
Laat me raden, het was vast een nagelnieuwe Citaro? :wink: Is het trouwens niet zo dat een gelede bus vast slaat na een extreme bocht? Dan hebben jullie nog geluk gehad.
Ze zeiden dat het een Volvo was (= Jonckheer Geleed) (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Is het trouwens niet zo dat een gelede bus vast slaat na een extreme bocht?
Volgens mij wel ja. Meen me te herinneren dat ze door zo'n probleempje in Den Haag een gelede bus overdwars bij halte Grote Markt hadden staan ooit. Niet lang daarna is lijn 25 met 12-meterwagens gaan rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Wout87 »

Vandaag een oude lul geworden. Alweer 23 jaar dat ik op deze aarde loop
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

En jij meldt je niet even? Van harte gefeliciteerd! *O*
*gooit een krat pils naar Wout87 toe*
*zet het even in het verjaardagen-topic*
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Maik »

Gefeliciteerd!
Ardan schreef:Tuurlijk niet, je zet jezelf niet in een negatief daglicht... Syntus knalde het ook meteen op de site toen ze Salland en later de Veluwe hadden gewonnen, maar dat ze de Achterhoek kwijt zijn is nog steeds nergens te vinden...
Leest Syntus hier mee? :lol:
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

Had het ook al gezien, ik denk het wel jah :lol:
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Justin »

Gezellig :P.

Mn shin splints zijn verergerd en heb óf mn duim zwaar gekneusd óf hij is gebroken. Enige sport, dat aussie rules. Maar stoppen? Dacht het niet :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Wout87 schreef:Vandaag een oude lul geworden. Alweer 23 jaar dat ik op deze aarde loop

Jouw soort mensen definieert dat soort termen niet vriend :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door deadlock »

Fles, wat betekent die nul achter het kilometrage in je sig voor 2010? Aantal internationale reizen oid?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door STF »

Dexter schreef:Laat me raden, het was vast een nagelnieuwe Citaro? :wink: Is het trouwens niet zo dat een gelede bus vast slaat na een extreme bocht? Dan hebben jullie nog geluk gehad.
Nee het was zo'n oude rammelbak, vering behoorde toendertijd zeker tot de optionele accessoires...
Find_your_spot en ik riepen tijdens het achteruitrijden gelijk al tegen elkaar; wat gaat die sukkel nou doen...zometeen duikt ie in zijn knikbeveiliging. Maar de beveiliging bleek vrij tolerant.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Fles, wat betekent die nul achter het kilometrage in je sig voor 2010? Aantal internationale reizen oid?
Stoomkilometers he, net als die 211 voordien :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #42

Bericht door find_your_spot »

STF schreef: Find_your_spot en ik riepen tijdens het achteruitrijden gelijk al tegen elkaar; wat gaat die sukkel nou doen...zometeen duikt ie in zijn knikbeveiliging. Maar de beveiliging bleek vrij tolerant.
Ik heb de hele bus bij elkaar gegilt en stond op het punt om onder de stoel van htm_tram te gaan duiken... :X

Enige wat ik dacht was: HIER GAAN STRAKS GLAS SPLINTERS VLIEGEN!!
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door deadlock »

Ah wauw! Dat is best een hoop. Ik kom op Deventer-Zwolle en een paar km met 01-1075 :p

Ik wil ook uitrekenen hoeveel kilometers ik heb afgelegd maar ik heb geen flauw idee hoeveel km de nachttrein van hier naar Kopenhagen aflegt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ah wauw! Dat is best een hoop. Ik kom op Deventer-Zwolle en een paar km met 01-1075 :p
Valt wel mee hoor. Museumritje hier, donateursritje daar....
Ik wil ook uitrekenen hoeveel kilometers ik heb afgelegd maar ik heb geen flauw idee hoeveel km de nachttrein van hier naar Kopenhagen aflegt.
Ik heb voor Utrecht - Kopenhagen in 2008 een keer 1241 km enkele reis gerekend. Was op basis van jizdenka en google earth. Vanaf Amsterdam C dus 1280, vanaf Arnhem dus 1183.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door deadlock »

Dat is dus al 25.000km in drie jaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door STF »

Eigenlijk is het wel diep triest dat je als chauffeur geen seconde meer bij je geldlade en voorraadje vervoersbewijzen weg kunt lopen; nachtbus 354 kwam afgelopen weekend bij de halte Leidseplein niet meer van zijn plek weg doordat iemand aan de buitenzijde van de bus de noodknop van de middelste deur had bediend, ik liep maar even snel naar voren om het te melden aan de chauffeur die vervolgens direct zijn spullen wilde gaan inpakken om de bus uit te kunnen gaan en de noodknop te resetten. Ik ben zelf maar even naar buiten gegaan om de noodknop te resetten, i.p.v. de chauffeur. (Het enige dat ik eventueel kwijt kon raken in de bus terwijl ik buiten stond te rommelen, was me zitplaats. :wink:)

Waarom die knoppen überhaupt aan buitenzijde van bussen gemonteerd worden heb ik nooit begrepen; treinen, metro's en trams hebben zoiets toch ook niet (behalve bij het DDM materieel maar die knopjes vallen nauwelijks op, zo laag onder de trein). Maak op zijn minst een verzegeling voor die knoppen bij de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Daniel »

Bah, voel me beroerd sinds gisteravond... kan alleen pas vanmiddag bij een huisarts terecht. Nouja, hopelijk gaat het daarna snel beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door find_your_spot »

STF schreef: (Het enige dat ik eventueel kwijt kon raken in de bus terwijl ik buiten stond te rommelen, was me zitplaats. :wink:)
En zelfs die kon je niet kwijt raken want ik heb in die tussentijd 8 mensen weggemept dat die zitplaats al bezet was... :twisted: :evil: :twisted: :evil:
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Gastvrijheid troef bij het GVB, ik hoor het al :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Mag ik even kwijt dat ik een ONT ZET TEND gaaf spoorwegkwartetspel van mijn ouders kado gekregen heb bij gelegenhid van mijn repatriëring? Zal vanavond wat plaatjes posten, het is echt erg tof. Zelden of nooit gebruikt, en volgens mij uit 1934 of 1935 *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Da's zeker vet! :pos: Wel zuinig op zijn he? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten