IE8 problemen met wiki

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

IE8 problemen met wiki

Bericht door Ederveen »

Goedendag, ik weet niet of het wel het juiste forum hiervoor is, maar het gaat om het volgende:
De wiki wordt bij mij in Internet Explorer 8 'anders' weergeven dan 'hoort', zowel in 32 als in 64 bits, en ook in 'kompatibiliteit modus'.
Het hoofdscherm is dan over de gehele breedte uitgestrekt, de links onder bijv. navigatie en referentie staan eronder, evenals de 'tabs' en de mijn... links die bovenaan de pagina horen. Staat er allemaal onder...

Geen idee waar het aan ligt, misschien aan mijn installatie, maar niks wat ik zo kan vinden (en ben toch redelijk bedreven met computers). 'gewoon' wikipedia werkt ook, evenals andere wiki's over andere onderwerpen. Alleen deze niet (met IE8). Op mijn werk staat IE7 geïnstalleerd, en daar werkt het wel zoals het zou moeten. En ja Firefox werkt ook, en NEE voor de mensen die er altijd tussen zitten: ik gebruik liever IE, hoeveel beter Firefox volgens jullie ook is :P :D .

Zijn er meer mensen met dit probleem misschien? Toch niet iedereen gebruikt Firefox/Opera/Safari/IE7/etc.?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Geert »

Op mijn pc werkt de wiki goed in IE8, zowel in standaardmodus als compatibiliteitsmodus:
Afbeelding

Ook wanneer ik inzoom, de lettergrootte verander of het scherm vergroot cq. verklein gebeuren er geen gekke dingen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Chauf21 »

Wellicht zie je de mobiele versie van die site, die voldoet volgens mij redelijk aan je omschrijving.
Heb je het probleem ook als je niet ingelogd bent? Je kan in je profiel namelijk verschillende lay-outs selecteren. Een van de lay-outs (OVNLmobile/chick) voldoet aan jouw eisen.

Aangezien Geert de technische man is:
@Geert: dat probleem met het automatisch redirecten naar de mobiele versie hebben we eerder gehad (dat had toen met een plugin te maken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Suus »

Ik heb problemen in Internet Explorer 6 met de wiki, maar de schuld daarvan geef ik aan de afdeling IT&V op mijn werk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Daniel »

Ik gebruik de wiki hier al tijden zonder enig probleem met IE8... lijkt dus inderdaad aan de eigen instellingen van Ederveen te liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Geert »

Ja, of andere specifieke zaken (zoals software) die een vreemde layout triggeren.

@Ederveen: als het niet de layout is zoals beschreven door Chauf21 kun je dan eens screenshot plaatsen?
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Ederveen »

Uit Chauf21's beschrijving lijkt het er wel op. Het gekke is ook, maakt niet uit welke lay-out ik selecteer, het blijft hetzelfde, ook met cache legen en al... Wel vreemd. Ik zal binnenkort eens proberen of IE8 opnieuw installeren helpt.

@Bee: IE6 is nou niet echt bepaald veilig te noemen nog. Je kunt evt. aangeven dat er enorme securityholes inzitten zodat 'kwaadwillenden' gevoelige informatie over jou bedrijf zo van het netwerk kunnen plukken (schijnbaar hebben die dus geen verstand!). IE6 zat standaard in Windows XP, de versie uit 2001 al...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Gekko123 »

Ach, bij mij op school zijn ze helemaal oud dan... Sinds ongeveer een maand of twee is het voor leerlingen mogelijk om Firefox te gebruiken en docenten hebben alleen IE7 tot hun beschikking. Als wij als leerlingen IE willen gebruiken zitten we vast aan IE6 :X :N

Back on-topic: Ik heb geen problemen met mijn wiki.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Suus »

Ederveen schreef:@Bee: IE6 is nou niet echt bepaald veilig te noemen nog. Je kunt evt. aangeven dat er enorme securityholes inzitten zodat 'kwaadwillenden' gevoelige informatie over jou bedrijf zo van het netwerk kunnen plukken (schijnbaar hebben die dus geen verstand!). IE6 zat standaard in Windows XP, de versie uit 2001 al...
Heb het reeds voorgelegd, ik kreeg te horen dat het op de planning staat voor de zomer van 2012.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: IE8 problemen met wiki

Bericht door Ederveen »

Bee schreef:
Ederveen schreef:@Bee: IE6 is nou niet echt bepaald veilig te noemen nog. Je kunt evt. aangeven dat er enorme securityholes inzitten zodat 'kwaadwillenden' gevoelige informatie over jou bedrijf zo van het netwerk kunnen plukken (schijnbaar hebben die dus geen verstand!). IE6 zat standaard in Windows XP, de versie uit 2001 al...
Heb het reeds voorgelegd, ik kreeg te horen dat het op de planning staat voor de zomer van 2012.
Zeker ook geen servicepacks geïnstalleerd! :X

2012, lekker snel al :p.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten