Gratis 20% Dalkorting in de bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Daniel »

Gratis 20% Dalkorting in de bus
Geplaatst op: woensdag 21 april 2010 13:12
Laatst bijgewerkt: woensdag 21 april 2010 13:18


Op uw persoonlijke OV-chipkaart in Gelderland, Overijssel en Flevoland.

Persbericht

Heeft u een persoonlijke OV-chipkaart aangeschaft? Ga dan snel naar www.ervaarhetov.nl en profiteer meteen van de voordelen. U kunt vanaf nu namelijk gratis het product ‘Dalkorting’ bestellen. Met dit product op uw OV-chipkaart ontvangt u na 9.00 uur maar liefst 20% korting op uw busreis; dat geldt ook in het weekend en op feestdagen.
De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen, Regio Twente en de vervoerders laten reizigers graag kennis maken met de voordelen van de OV-chipkaart. Daarom bieden zij gratis het reisproduct ‘Dalkorting’ aan. Met dit product op uw persoonlijke OV-chipkaart krijgt u tot 1 september gratis 20% korting op reizen met de bus. De korting geldt wanneer uw busreis op werkdagen na 9.00 uur* start en is tevens geldig in het weekend en op feestdagen. De korting is van toepassing op het basis- en het kilometertarief en is geldig in alle bussen in Gelderland, Overijssel en Flevoland**. Het “dalkortingsproduct” is ontwikkeld door de vervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.

Bestellen
Ga voor meer informatie en het bestellen van de Dalkorting naar www.ervaarhetov.nl. De Dalkorting voor Gelderland, Overijssel en Flevoland is een persoonsgebonden reisproduct en kan dan ook alleen op een persoonlijke OV-chipkaart geladen worden. De actie start nu en loopt 1 september 2010 automatisch af.
Hoe eerder u bestelt, hoe langer u dus met korting in de bus reist. Per 1 september kunt u de dalkorting voor € 7,50 per jaar aanschaffen.

*Reist u met Arriva, Syntus of Veolia: Bij start op werkdagen voor 09.00 en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Het systeem ziet dat als één reis die voor 9.00 uur begonnen is.
Er wordt geen extra basistarief in rekening gebracht en er geldt weliswaar geen korting op het kilometertarief, maar u hoeft ook niet opnieuw het basistarief te betalen.
*Reist u met Connexxion of Breng: dan werkt dit net andersom. Het systeem ziet dat als twee reizen. U krijgt wel korting op het kilometertarief, maar er wordt opnieuw het basistarief in rekening gebracht, zij het ook met 20% korting.
**Exclusief Almere en de stadsdienst Lelystad
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: "Gratis" 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

7,50 per jaar is niet slecht, als je dan voor meer dan 3,13 euro per maand de bus neemt in deze provincies haal je het eruit, hoewel die grap dat bij twee vervoerders een reis voor en een reis na 9 uur niet als overstap geldt flink roet in het eten kan gooien.

Als je je wilt aanmelden moet je wel naam, geslacht, adres, telefoon en email opgeven en daarna 1 cent "administratiekosten" per ideal betalen via TLS. Of bespaar je het invullen van je hebben en houwen en ga gelijk naar de webshop van ov-chipkaart.nl.

En nu maar hopen dat de ophaalpunten het aankunnen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door reisthijs »

Niet slecht? Eerst maakt de OV-chipkaart maakt mijn 'vaste' busrit 25% duurder, nu gaan op dat bedrag 20% korting geven - dus betaal ik uiteindelijk weer evenveel per rit als met de strippenkaart. Maar alleen dus niet 's ochtends.

Ik zou het een prima oplossing hebben gevonden als deze korting gewoon gratis bleef en gewoon voor iedereen. Dus zonder dat je er een speciaal 'product' voor op je kaart hoeft te laden.
*Reist u met Connexxion of Breng: dan werkt dit net andersom. Het systeem ziet dat als twee reizen. U krijgt wel korting op het kilometertarief, maar er wordt opnieuw het basistarief in rekening gebracht, zij het ook met 20% korting.
En dat terwijl Breng uiteindelijk ook gewoon Connexxion is. Belachelijk.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

Waarschijnlijk bedoelen ze dan ook dat die regel geldt voor zowel Connexxion als voor Breng, alleen staat het een beetje ongelukkig. Dus:
08:50 busreis 1 -> basistarief + km-tarief
09:10 check out
09:25 busreis 2 -> basistarief + 80% * km-tarief

waarbij voor Arriva, Syntus en Veolia geldt:
08:50 busreis 1 -> basistarief + km-tarief
09:10 check out
09:25 busreis 2 -> km-tarief (geen korting)

Erg duidelijk is het niet, maar ik denk dat men dit bedoelt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

Je krijgt ook korting op het basistarief.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Raymond »

Blijft het natuurlijk belachelijk dat Connexxion geen overstappen kan verwerken en dus gewoon nog een keer het basistarief in rekening brengt.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

Het iniatief is goed.
Maar waarom moet het dan bij Connexxion weer anders zijn? Hun kunnen ook gewoon overstappen verwerken.
Toch vind ik het systeem van Connexxion beter, want je gaat gewoon naar 9 uur op korting reizen als je opnieuw in checkt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Chauf21 »

Raymond schreef:Blijft het natuurlijk belachelijk dat Connexxion geen overstappen kan verwerken en dus gewoon nog een keer het basistarief in rekening brengt.
Je gaat gebruikmaken van een ander product en dan geldt altijd het nieuwe basistarief. Dat is niets nieuws en is in het strippenkaarttijdperk ook zo.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

Precies, en dan doen ze het beter als Arriva/Veolia/Syntus waar je dan wel niet opnieuw het instaptarief betaald, maar vol tarief blijft reizen tenzei je 35 minuten wacht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

Het hangt er maar net van af wat er meer kost. Als je na 9.00 uur incheckt en maar een kort ritje maakt is het systeem van Veolia et al. weer goedkoper, bij CXX zou je dan opnieuw het basistarief hebben betaald.

Ergo: reis niet voor 9 uur. :pos:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

Begint er toch op te lijken dat een aparte anonieme chipkaart achter de hand houden handig kan zijn.

Alleen als je er twee in je portemonnee hebt moet je er één uithalen in plaats van gewoon je portemonnee voor de lezer te houden. In een tas of jaszak is ook link, je kan 'm per ongeluk langs een lezer halen. In je sok?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

In een loden doosje?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

Waarom is dit product trouwens alleen geldig op een persoonlijke ov-chipkaart? Er worden toch geen eisen gesteld aan de gebruikers (zoals een leeftijdgrens)?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

In de toekomst gaat dit produkt geld kosten en we kunnen natuurlijk niet hebben dat een heel gezin door een uitgekied kaartruilschema met korting reist terwijl er maar één keer betaald is.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Waarom is dit product trouwens alleen geldig op een persoonlijke ov-chipkaart? Er worden toch geen eisen gesteld aan de gebruikers (zoals een leeftijdgrens)?
Aansluitend op wat iljitsch zegt: de huidige NS-kortingskaart is toch ook persoonsgebonden? Waarom zou dat nu dan ineens een probleem moeten zijn?
De persoonsgebonden kaart is gewoon een productvoorwaarde. Het staat je vrij om daarmee akkoord te gaan en het product af te nemen, of om dat niet te doen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Wellicht zou men ook een iets duurdere variant kunnen ontwikkelen voor anonieme kaarten, zodat die kaarthouders ook met korting kunnen reizen (maar de vervoerders weer worden gecompenseerd voor eventueel 'dubbel' gebruik door gezinsleden e.d.) :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

Daar ben ik geen voorstander van. Als je met korting wil reizen is dat meestal omdat je regelmatig reist, en dan is een persoonlijke OV-chipkaart toch het beste.

Een anonieme kaart is voornamelijk voor mensen die wat minder vaak reizen (dus geen kortings abonement nodig hebben) en/of hun kaart onderling uitwisselen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door reisthijs »

Chauf21 schreef:Je gaat gebruikmaken van een ander product en dan geldt altijd het nieuwe basistarief. Dat is niets nieuws en is in het strippenkaarttijdperk ook zo.
Niet alles uit het strippenkaart tijdperk is per definitie goed. Sommige dingen waren technisch of praktisch gewoon niet mogelijk. Met papieren kaartjes kan het inderdaad moeilijk anders dan per product apart betalen.

De komst van de OV-chipkaart, die technisch gezien veel meer mogelijkheden heeft, was nou juist een mooie kans geweest om dit te veranderen. Bijvoorbeeld door bij álle overstappen geen basistarief te berekenen bij overstappen. Of anders misschien een korting bereken in dit soort gevallen.

Maar nee stel je voor dat reizen met de OV-chipkaart aantrekkelijker zou zijn dan reizen met de strippenkaart, dat is natuurlijk niet de bedoeling :evil: :neg:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Chauf21 schreef:
Geert schreef:Waarom is dit product trouwens alleen geldig op een persoonlijke ov-chipkaart? Er worden toch geen eisen gesteld aan de gebruikers (zoals een leeftijdgrens)?
Aansluitend op wat iljitsch zegt: de huidige NS-kortingskaart is toch ook persoonsgebonden? Waarom zou dat nu dan ineens een probleem moeten zijn?
De persoonsgebonden kaart is gewoon een productvoorwaarde. Het staat je vrij om daarmee akkoord te gaan en het product af te nemen, of om dat niet te doen.
En huidige abonnementen in stads- en streekvervoer zijn ook persoonsgebonden door de stamkaart. Of je moet steeds de foto in je stamkaart moeten vervangen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Hoe werkt dat aanvragen eigenlijk? Ik heb overwogen om het eens uit te proberen. Is toch gratis en misschien maak ik dan een keer gebruik van de OV-chipkaart in de periode van de Vierdaagse straks, als de KAN-kaartjes niet geldig zijn (moet nog uitrekenen of dat wel goedkoper is dan de strippenkaart). Maar als ik naar het bestelformulier kijk heb ik zo het gevoel dat ik een nieuwe OV-chipkaart ga krijgen met dat product erop. Dat wil ik niet. Ik wil het laden op mijn OVC van de NS waar ook mijn VDU abonnement op staat. Ik zie echter geen mogelijkheid om een kaartnummer in te vullen. Ik had verwacht dat dit bij een abonnement dat je aanvraagt voor een persoonlijk OVC toch wel zou moeten. Hoe weet die ophaal automaat anders dat het voor mij is?
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

Ga gewoon naar de webshop van www.ov-chipkaart.nl en daar kan je het produkt voor € 0,01 aanschaffen op dezelfde manier als andere produkten aldaar. Dus: je kiest het produkt, geeft je chipkaartnummer op, betaalt met ideal en daarna naar een ophaalautomaat waar het produkt op je kaart gezet wordt. Als je een account op ov-chipkaart.nl hebt kan je natuurlijk inloggen en hoef je je kaartnummer niet in te typen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

iljitsch schreef:Ga gewoon naar de webshop van http://www.ov-chipkaart.nl en daar kan je het produkt voor € 0,01 aanschaffen op dezelfde manier als andere produkten aldaar. Dus: je kiest het produkt, geeft je chipkaartnummer op, betaalt met ideal en daarna naar een ophaalautomaat waar het produkt op je kaart gezet wordt. Als je een account op ov-chipkaart.nl hebt kan je natuurlijk inloggen en hoef je je kaartnummer niet in te typen.
Bedankt voor de tip. Ik ga het thuis eens proberen zodra ik heb uitgezocht of ik inderdaad goedkoper uit ga zijn. Ik had die site nog niet eerder uitgeprobeerd.

Die blauwe automaten in de Breng bussen, zijn dat oplaadpunten waar ik bestelde producten kan ophalen?
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Karl »

Als jouw reizen - tot september - minder dan €0,05 kosten, dan is het inderdaad de moeite niet... :?:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Gaat er mij om of de ritprijs Nederasselt - Nijmegen met die 20% korting goedkoper is dan stempelen met de strippenkaart. Als dat niet zo is, dan ga ik het ook niet gebruiken en zie ik het nut niet om dat abonnement te laden, ook al is het gratis (die 1 cent kan er nog wel af).
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in m'n leven de bus genomen heb in Arnhem of Nijmegen dus over die blauwe automaten kan ik niks zinnigs zeggen. Maar hier kan je kijken waar in je buurt ophaalautomaten zijn. Let wel op dat verschillende automaten verschillende dingen kunnen, bijvoorbeeld die van de NS kunnen geen ov-chipkaart.nl produkten ophalen, wat je nodig hebt is een plek waarbij staat "Bestellingen uit de webwinkel van de OV-chipkaart ophalen", te vinden op de Google Map van ov-chipautomaten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten