Busstation Dordt over week in gebruik

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Dexter »

21 april 2010


Het nieuwe busstation bij het centraal station van Dordrecht wordt volgende week woensdag in gebruik genomen. Naast haltes en opstelplaatsen komen er een winkeltje en een chauffeursruimte voor vervoersbedrijf Arriva.


Passagiers krijgen informatie via digitale panelen. Bussen moeten naar het nieuwe station via een rotonde op de kruising van Transvaalstraat, Toulonselaan, Oranjepark en Burgemeester De Raadtsingel. Die wordt pas in de zomer aangelegd, dus komt er nu een tijdelijke rotonde door belijning op het wegdek.

De herinrichting van het stationsgebied moet in oktobver helemaal klaar zijn.

Bron: RTV Rijnmond
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Joshua »

Ik en benieuwd, ga denk ik na de opening maar eens naar Dordrecht om wat foto's te maken :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Daniel »

Er hingen vanmorgen al DRIPs en men was bezig met de belijning, dus dat zijn geen zaken die nu echt voor uitstel zorgden (geplande opening was al eind deze week)
Hoorde echter van m'n vader (die op 't stadskantoor in Dordrecht werkt) dat ze vergeten waren te regelen dat er ook prullenbakken geplaatst werden :mrgreen: Dat gebeurd nu dus alsnog, verder zouden er ook nog heuse rookzuilen komen... jaja, de rookzones rukken ook bij de bussen op nu :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Dexter »

Ik denk eerder dat dat bij de bussen meer in de hoop is dat rokers hun peuken niet meer her en der weggooien.

Overigens hoop ik dat ze zo slim zijn om tussen de bankjes in het midden van het perron ook glazen schermen (of hoge rugleuningen) te plaatsen, anders wordt het zeker weten een tochtgat.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Daniel »

Bij een nieuw busstation hoort ook een nieuwe perronindeling. Alles dus keurig op richting gesorteerd en zodoende wat kleine verschuivingen. Ook vertrekken er voortaan wat meer bussen van perron D.
En let vooral op de fraaie spelfouten, tja, Arriva he...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Suus »

Wat is het nut van die perronindeling als je er nog drie bussen achter elkaar neerzet? Maak er dan gewoon twaalf perrons van :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Daniel »

Ze staan natuurlijk in de praktijk niet exact zo over het perron verdeeld als deze plattegrond weergeeft: elk perron heeft drie halteplaatsen (aangeven met de belijning) zodat er meerdere bussen tegelijk kunnen staan maar het is niet zo dat bepaalde lijnen bij een bepaalde halteplaats op het perron stoppen.
Er is dan ook slechts één DRIP per perron aanwezig hangend bij de voorste halteplaats.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Dexter »

@Reiziger Ddrs: Volgens mij zijn de lijnen op halte D gelijk gebleven, behalve dat het nu ook een uitstaphalte is. Bedoel je niet halte B of C?
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Stefan »

Verdeurie... De bussen richting de Hoeksche Waard vertrekken nog steeds helemaal aan 't einde. -O- :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:@Reiziger Ddrs: Volgens mij zijn de lijnen op halte D gelijk gebleven, behalve dat het nu ook een uitstaphalte is. Bedoel je niet halte B of C?
Nee hoor: halte D was altijd uitstap + 10 + 892 in beide richtingen. Daar is nu 892 ri. Rotterdam weggegaan (naar A) en zijn lijn 2, 5, 6, 7 richting Centrum (van C) bij gekomen :wink: Waarbij 2 Centrum een twijfelgeval is want die vertrok volgens de DRIPs van D maar in de praktijk van C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Dexter »

Oh ja, helemaal vergeten, D was eigenlijk alleen een uitstaphalte en de instaphalte van lijn 10 en 892.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Busstation Dordt over week in gebruik

Bericht door Justin »

Stefan schreef:Verdeurie... De bussen richting de Hoeksche Waard vertrekken nog steeds helemaal aan 't einde. -O- :lol:
Die naar Zwijdrecht ook bijna helemaal...

Ze haten mijn dorp ook echt he. Mijn wijk bevat ook al sinds jaar en dag nerds (Nerderhoven)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten