Eurlings belooft drie nieuwe stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Wubbo »

Eurlings belooft drie nieuwe stations
Geplaatst op: donderdag 22 april 2010 21:45
Laatst bijgewerkt: donderdag 22 april 2010 21:46


In Hengelo, Barneveld en Groningen komen nieuwe treinstations. Dat zei demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) donderdag in een overleg in de Tweede Kamer. Het betreft de stations Hengelo-Gezondheidspark, Barneveld-Zuid en Groningen-Europapark. De minister sprak verder de verwachting uit dat ook in Westervoort, bij Arnhem, een halteplaats gaat komen.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Daniel »

Over nieuwe stations gesproken: in het college-akkoord van Dordrecht is ook opgenomen dat er een nieuw station Dordrecht Leerpark en Dordrecht Copernicusweg moet gaan komen en dat station Dordrecht Zuid dan wordt gesloten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Dexter »

Ik vraag me toch ernstig af wat buiten de schooltijden en in het weekend het nut van een station Dordrecht Leerpark is, zelfs de stadsbus rijdt daar s'avonds 1x per half uur voorbij zonder te hoeven stoppen. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Over nieuwe stations gesproken: in het college-akkoord van Dordrecht is ook opgenomen dat er een nieuw station Dordrecht Leerpark en Dordrecht Copernicusweg moet gaan komen en dat station Dordrecht Zuid dan wordt gesloten.
Leuk bedacht door de politieke partijen, maar de gemeente heeft daar formeel niet zo veel over te zeggen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Daniel »

Wat station Leerpark betreft: dat komt ook zo'n beetje neer op het verlengen van de perrons van het centraal station... 'tis dat er een scherpe bocht tussen zit, anders zou je het in de verte nog zien liggen ('tis al maar 5 minuten per stadsbus)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door iljitsch »

Het lijkt me toch dat de gemeente hier een belangrijke partij in is... Natuurlijk wil het niet zeggen dat als de gemeente het wil het ook gelijk gebeurt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Daniel »

Station Copernicusweg is overigens een alternatief voor Dordrecht Amstelwijck wat niet doorgaat door de achterblijvende ontwikkeling van het kantorenpark aldaar. 't ligt er zo'n beetje tussenin en (net als het huidige station Zuid) tussen de wijken Crabbehof en Sterrenburg, maar dan wel iets dichter op de bewoonde wereld.
Ze zijn alleen een essentieel puntje vergeten: voor- en natransport vanaf die locatie is een klein drama terwijl het huidige station Zuid juist mooi in het busnetwerk is opgenomen (bus hoeft er niet voor om te rijden, hij komt er toch al langs)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Fles »

Hoe zit het met Utrecht Vaartsche Rijn eigenlijk? :?:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door reisthijs »

De bouw van station Vaartsche Rijn is nog steeds onderdeel van de spoorverdubbeling Utrecht-Houten en zou in 2015 af moeten zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Dexter »

Ik las vandaag toevallig dat er onlangs een start is gemaakt met de bouw van het nieuwe station Vaartsche Rijn en het vernieuwde station Lunetten.
Vallend blad maakt rails glad.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door willy84 »

Reiziger Ddrs schreef:Station Copernicusweg is overigens een alternatief voor Dordrecht Amstelwijck wat niet doorgaat door de achterblijvende ontwikkeling van het kantorenpark aldaar.
Zijn ze er daar wél achter dat er een groot overschot aan kantoren is :pos:
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Daniel »

Je kunt beter stellen dat ze er ondertussen wel zo'n beetje achter komen. Het betreft hier namelijk geen locatie waar men kantoren voor de verhuur wilde bouwen, maar waar bedrijven een stuk grond konden kopen om hun kantoorpand op te bouwen.
Eigenlijk komt het er nu pas op gang: lang stond er slechts één pand, inmiddels vier en een hotel is er in aanbouw. Maar OV... tja dat is er dus niet daar. De ligging is eigenlijk alleen handig om het per trein te ontsluiten (spoorlijn loopt er direct naast), je kunt bijna niet een bus erlangs laten rijden die dan richting een plek met meer reizigersaanbod gaat zonder die weer ergens anders weg te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Justin »

Het Trust gebouw ? :P.

Beetje onzin al die nieuwe stations in Dordt. Een gebied zonder OV, die het eventueel wel nodig zou hebben... juist... In mijn ervaring toen ik in de Kil moest werken: bus is horrible. Enig alternatief was de auto of mn brommer destijds...

3 is al prima vind ik :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Daniel »

Dordtse Kil ligt nog wel een aardig eindje vanaf de geplande plek van station Amstelwijck af hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurlings belooft drie nieuwe stations

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Eigenlijk komt het er nu pas op gang: lang stond er slechts één pand, inmiddels vier en een hotel is er in aanbouw. Maar OV... tja dat is er dus niet daar. De ligging is eigenlijk alleen handig om het per trein te ontsluiten (spoorlijn loopt er direct naast), je kunt bijna niet een bus erlangs laten rijden die dan richting een plek met meer reizigersaanbod gaat zonder die weer ergens anders weg te halen.
Reed in SVD-tijdperk niet 'bus' 4T daar? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten