Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Oud forumgebruiker

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Oud forumgebruiker »

find_your_spot schreef:En het zijn echt niet alleen de hogere flats, ook in de laagbouw en huizen zitten illegalen.
In welk stadsdeel van Amsterdam zitten geen illegalen dan?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door willy84 »

find_your_spot schreef:
iljitsch schreef: Ja, goed idee, gewoon de andere kant op kijken, dan gaat het probleem vast vanzelf weg.
Inderdaad... zo denkt de politie er ook al jaren over...
Dit heeft weinig met de politie te maken. De burgemeester (tot voor kort onze aller PVDA vriend Job Cohen) is de baas van de politie. Die houdt steving ingrijpen tegen criminaliteit al jaaaaren tegen. Er is ook afgesproken dat er geen illegalen zouden worden opgepakt. Enkel bij drugsvangsten. Dat blijkt ook wel uit de inval in cafe "het Vervolg" dat ligt tegenover de Arena. Daar zijn toen iets van 70 illegalen opgepakt en daar was men zeer verontwaardigd over (terwijl de meeste zich met criminele activiteiten bezig houden)

Zoek eens op Google zoals een voorganger schreef en er gaat een wereld voor je open over Amsterdam Zuidoost. Politie optreden en pvda politici die niets doen.

Wisten jullie dat in ZO politici subsidies regelen voor stichtingen waar zij zelf of hun partner inzitten?
En wisten jullie dat de jaarrekening van het stadsdeel jaren niet is goedgekeurd omdat er gerotzooid wordt met belastinggeld?

Wat Amsterdam nodig heeft is daadkracht van mensen die de problemen echt willen aanpakken. Er zijn allemaal stinkende wonden maar zolang iedereen rustig verder slaapt heb je het niet in de gaten. Als je er alleen langsrijdt of op het winkelcentrum rondloopt merk je er niks van. Als je verder kijkt zie je dat er gedealt wordt etc.


Genoeg gezegd. Als je me niet gelooft, kijk eens een avondje op Google en je draait wel bij.
immer kwaliteits posts
Oud forumgebruiker

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij raken we een beetje van het onderwerp af... dat er illegalen wonen in ZuidOost (nogmaals: in welk stadsdeel niet?) heeft volgens mij weinig te maken met de veiligheid in de metro's. Ik vind het een goed initiatief! Het zal meer leefbaarheid in het stadsdeel brengen en dat kan een deel van de problemen die er zijn misschien zelfs wel oplossen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Ardan »

Ik reis regelmatig 's avonds laat in de metro (22 uur of later) om naar Duivendrecht te gaan, en echt onveilig voel ik me nooit. Ja, ik ben zeker op mijn hoede en ik hou iedereen vanuit mijn ooghoek in de gaten, maar bang? Nee. Het meeste aan gajes in de metro is met hun joint in de weer (rollen of in de vingers houden), klooien met hun aansteker, of zitten een partij stoned heen en weer te wiegen op kutmuziek. Meer niet.
Hoe vaak zie je dat niet, stomme figuren die bij elk station uit de deur staan te gapen. En waarom doen ze dat? Om te kijken of er toezicht of politie aankomt/instapt. En wanneer dat het geval is dan maken ze dat ze wegkomen. Menselijk toezicht kan al zo veel schelen. Maar dan moet je het wel goed doen. Sowieso risicostations als Duivendrecht, Spaklerweg of Verrijn Stuartweg 's nachts dichtdoen en voorbijrijden, maar verder drie agenten bij elke uitgang, liefst ook nog twee op het perron, en een enkel CAFje inzetten met twee agenten die in het midden staan.
Ja, dat is duur. En ja, het is jammer dat dat nodig is, maar het is niet anders.
Ik doe ook maar wat
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door willy84 »

Volgens jouw plan geldt het volgende.
12 diensten op de 53/53 met 2 agenten is 24
Drie agenten bij elke uitgang. Ik tel zo 15 stations keer 2 uitgangen is 30 x 3 is 90. Dan kom je op 124 agenten.
Zo'n aantal zijn in een stad van 100.00 mensen s'nachts niet eens aan het werk. Ik schat zo 40 man maximaal ofzo. Meer echt niet.
immer kwaliteits posts
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Karl »

Veertig? Op 100.000?
Ik denk eerlijk gezegd een stuk minder, ik woon in een plaats met 30.000 inwoners en daar heb je 's nachts twee agenten. -O-
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Vinny »

In Amsterdam werken 's nachts meer agenten per hoofd van de bevolking dan in een willekeurige middelgrote stad van 30.000 inwoners hé. In Amsterdam gaat het leven 's nachts door. In veel andere steden van Nederland wordt 's nachts geslapen, en dan heb je nou eenmaal minder ordediensten nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door willy84 »

Als het niet erg vind slaap ik s'nachts ook :X .

Ik weet niet of het aantal van 2 agenten op 30.000 mensen klopt. De politie verteld nooit wat over operationele sterkte. Dat zal wel met reden zijn want het is echt dramatisch slecht. In een stad als Amersfoort met 140.000 inwoners rijden hoogstens 4 wagens rond. En nog 2 of 3 agenten op bureau. Daar houdt het ongeveer mee op.

Dan te bedenken dat veiligheid voor de inwoners taak 1 van de staat is. En daar verzaakt ze dus kei-hard ! Ondertussen wel miljoenen verspillen in Afghanistan en allerlei hobbyprojecten en subsdies.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Geert »

Is de veiligheid van de inwoners dan verzaakt, 's nachts in Amersfoort?

We dwalen overigens wel af...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door willy84 »

De veiligheid is in heel veel steden en dorpen vervaagd. Op ieder bedrijfsterein rijden minstens 4 beveiligings auto's rond. Dat is echt niet omdat die bedrijven geld over hebben. Dat is omdat de politie er niet is en ze al genoeg slachtoffer van diefstal zijn.
In Laren rijden s'nachts wel 8 beveiligingsauto's rond! Dat is toch krankzinnig ?!

(we dwalen wel af ja, veiligheid speelt in de metro net als in heel NL)
immer kwaliteits posts
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Caspar »

Hoe pakt men dat in Berlijn aan, daar rijdt de metro toch de hele klok rond? Zijn daar ook lijnen die daar uitzondering op zijn vanwege mindere buurten die ze bedienen? Want die zijn daar genoeg, als je de Bijlmer daarmee vergelijkt.
Oud forumgebruiker

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Berlijn rijden ze niet de hele dag door. Er zijn een paar uren per dag waarop nachtbussen rijden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Ruben »

Vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag rijdt de U-bahn en de S-bahn ook de gehele nacht, dan rijden de U-bahn vervangende buslijnen niet.
Enkel U4 en U55, de kortste metrolijnen, rijden geen enkele nacht door en kennen ook geen vervangende bus. Dit heeft niets met slechte buurten te maken, maar met vervoerswaarde.
En sowieso heeft men daar een uitgebreider nachtnet met de MetroBus en MetroTram die de gehele week rijden. Sommigen daarvan rijden geeneens richting het centrum, maar alleen door de buitenwijken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door Ardan »

Bij de metro wordt er dan in kwartiersdienst gereden, met zogenaamde 'Kurzzüge'. Dat wil zeggen: 4 bakken. Wat in Amsterdam dus standaard is wordt in Berlijn 'Korte trein' genoemd. Wel worden echt alle stations aangedaan, terwijl sommige S-bahnlijnen wel worden ingekort.
Ik heb daar al een aantal keren 's nachts gereden, maar veel beveiliging heb ik niet gezien. Ook niet op stations waar ik het liever wel gehad zou hebben.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Zuidoost wil de metro ook 's nachts laten rijden

Bericht door STF »

GVB kennende zouden ze in de nacht met 4 stellen LHB aan komen zetten als metro naar de Bijlmer... De nachtbus is namelijk ook belachelijk groot, een gelede-bus met drie reizigers erin...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten