OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Welke dag(en) komen jou goed uit voor een meeting?

Peiling eindigde op ma 12 apr 2010, 17:58

15 mei (za)
12
6%
16 mei (zo)
12
6%
22 mei (za)
15
7%
23 mei (zo)
14
7%
29 mei (za)
16
8%
30 mei (zo)
15
7%
5 juni (za)
17
8%
6 juni (zo)
16
8%
12 juni (za)
18
9%
13 juni (zo)
15
7%
19 juni (za)
16
8%
20 juni (zo)
12
6%
26 juni (za)
18
9%
27 juni (zo)
14
7%
 
Totaal aantal stemmen: 210

STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door STF »

Gaan we ook kwartetten met Fles zijn kwartetspel tijdens de meeting? Welke prijzen zijn er te winnen met de Bingo?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Ik hou het maar even in de terminologie die in dit topic gebruikt wordt: de Reguliersdwars is meer voor als je houdt van achteruit inparkeren... Hoewel ik niet weet wat de SOHO is. Grote kans dat het een tent waar veel geparkeerd wordt ;).
Zal eens niet...

Maar goed, als iemand een Van Hool NewAG300 voor mij regelt wil ik best kijken of ik hem tussen een hoge mast en verkeerspaal kan insteken.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Fles »

STF schreef:Gaan we ook kwartetten met Fles zijn kwartetspel tijdens de meeting? Welke prijzen zijn er te winnen met de Bingo?
Ik wou zeggen, dat geouwehoer over straatje keren hebben we wel gezien nu. We gaan niet kwartetten trouwens.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Etienne »

Opnieuw moet ik de OVinNL meeting verstek laten gaan. Dit keer zit de tentamenweek in de weg. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Dexter »

En ik moet werken op 12 juni. :| Balen, want ik had het wel leuk gevonden om eindelijk eens wat mede-forumleden te ontmoeten en wat leuks gaan te doen. Maar als ik tijdens mijn dienst jullie kant op moet, kom ik zeker wel even mijn gezicht laten zien.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Ardan »

Ouwehoeren met find_your_spot leverde nog een aantal ideëen op :D

- Rush Hour spelen in een busgarage (jeweetwel, dat spelletje waarin je met autootjes moet schuiven om er eentje uit te krijgen)
- Afroeplingo (Volgende halte: Kerkstraat, K-E-R-K-S-T-R-A-A-T.. *diediedumdumbopdiebopdumdiedum*)('U mag grabbelen!!!' *rammelrammelrammel* 'Lijn.. 66!' 'LINGO!!!!!!' *pahpaampahpampadam!*)
- Levend Stratego in een VIRM ('Pardon mevrouw, heeft u toevallig de vlag?')
- Twister in het héééééél groot ('Linkerhand op..... SLT! ......... Rechterhand op.... VIRM!')

Afroepkaraoke lijkt me ook wel lachen trouwens. ('Anna Paulowna blancaaaaaaaaaaaaaaahh, aaaaaim just a train on the rails...')
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door STF »

Ardan schreef:Ouwehoeren met find_your_spot leverde nog een aantal ideëen op :D
- Twister in het héééééél groot ('Linkerhand op..... SLT! ......... Rechterhand op.... VIRM!')
En find_your_spot gaat weer met de eer strijken... Beetje mijn idee inpikken...

Ik speel trouwens liever afroepbingo; bij diverse haltes worden nummers opgenoemd van lijnen waarop je kunt overstappen, wie het eerste zijn bingokaart vol heeft wint een mooie prijs. GONG Chinastraat, overstappen op bus 15, 40, 65 en streekvervoer.

Of wat dachten jullie van waterskieen, hangend achter de veerpont?

Of grootwagennummerrace; doel is om een zo'n groot mogelijke afstand af te leggen waarbij er alleen op metro's/trams/bussen mag worden overgestapt die een hoger grootwagennummer hebben dan waar men zich reeds in bevind.

Of het omleidingspel; doel is om met behulp van omleidings / wegwerkzaamheden-borden telkens de weg af te zetten om de buschauffeur een zo'n groot mogelijk omweg te laten maken.

Of de OV-athlon; eerst vijf kilometer met de metro, dan tien kilometer met de tram en tot slot vijftien kilometer met de bus. Degene met de kortste tijd is de winnaar.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Stefan »

STF schreef:Of grootwagennummerrace; doel is om een zo'n groot mogelijke afstand af te leggen waarbij er alleen op metro's/trams/bussen mag worden overgestapt die een hoger grootwagennummer hebben dan waar men zich reeds in bevind.
Ja, dan moet je in ieder geval de Zuidtangent vermijden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:
Ardan schreef:Ouwehoeren met find_your_spot leverde nog een aantal ideëen op :D
- Twister in het héééééél groot ('Linkerhand op..... SLT! ......... Rechterhand op.... VIRM!')
En find_your_spot gaat weer met de eer strijken... Beetje mijn idee inpikken...
Kan niet, want dit had ik gisteravond omstreeks 22:00 tegen Ardan gezegd.

Toen had ik nog niet met je gechat... (A)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Suus »

Stefan schreef:
STF schreef:Of grootwagennummerrace; doel is om een zo'n groot mogelijke afstand af te leggen waarbij er alleen op metro's/trams/bussen mag worden overgestapt die een hoger grootwagennummer hebben dan waar men zich reeds in bevind.
Ja, dan moet je in ieder geval de Zuidtangent vermijden. :mrgreen:
Dat win ik natuurlijk, zeker met een Citaro op lijn 46: Wagennummer 004 t/m 006 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:- Afroeplingo (Volgende halte: Kerkstraat, K-E-R-K-S-T-R-A-A-T.. *diediedumdumbopdiebopdumdiedum*)('U mag grabbelen!!!' *rammelrammelrammel* 'Lijn.. 66!' 'LINGO!!!!!!' *pahpaampahpampadam!*)
Dat werkt 9van de tramsteden) dus alleen in Amsterdam, want in Rotterdam worden overstappen nooit omgeroepen en in Den Haag worden ze alleen getoond.

@STF: wat is een grootwagennummer? :oops:

Persoonlijk ben ik meer voor levend stratego in een VIRM. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Grootwagennummer is hetzelfde als materieelnummer (dus bij VIRM bijvoorbeeld de 9502) in Amsterdam worden de overstaps alleen omgroepen door de conducteur, zit niet standaard in het afroepsysteem. Bij de metro wel.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door STF »

Het grootwagennummer is het (meestal) vier cijferige nummer dat op de voor/achterkant in een hoekje onder het raam vermeld staat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Fles »

Afroeplingo :lol: Ik doe mee!

DAM. Dee Aa Em. Piep Piep Piep! *O*

Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg (A) :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Dexter »

In Den Haag heb je ook zo'n leuke halte: *ping* "Laan Copes van Cattenburch" L_A_A *trrriiiiiing* Uw tijd is om! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door STF »

Ik mag hopen dat er geen halte is op de Nederland zijn langste straatnaam: Burgemeester Jonkheer Hesselt van Dinterstraat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door tsov »

Jammer ook dat er geen haltes zijn bij de Van Suchtelen van de Haarestraat of het Van Tuyll van Serooskerkenplein. Maar gelukkig hebben we nog het Freule Wttewaalpad (bonusvraag: hoe spreek je dat uit?) en de Jacob Cabeliaustraat (die overigens ligt in de Ruys de Beerenbrouckstraat :lol: ).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Froile Wittewaalpad en Jacob Kabeljauwstraat :) - Ik weet het toevallig omdat een vriend van mij een tijd in de, ja daar komt ie, Wigbolt Ripperdastraat heeft gewoond :lol:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door tsov »

*EEH* en *PING*
Freule Uuttewaalpad (die W is een dubbele u) ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Fles »

Bestaat er ook zoiets als een kleinwagennummer? Of is het weer net zo'n gevalletje interessant doen analoog aan de term "hoofdconducteur"? :?
Oud forumgebruiker

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat dus :P. Je hebt een grootwagennummer dus en een dienstwagennummer, dat is zegmaar het omloopnummer.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Chauf21 »

Grootwagennummer is dus gewoon het wagenparknummer, zeg maar.
Stefan schreef:
STF schreef:Of grootwagennummerrace; doel is om een zo'n groot mogelijke afstand af te leggen waarbij er alleen op metro's/trams/bussen mag worden overgestapt die een hoger grootwagennummer hebben dan waar men zich reeds in bevind.
Ja, dan moet je in ieder geval de Zuidtangent vermijden. :mrgreen:
Zal ik de 9969 alvast claimen dan :mrgreen:
Oud forumgebruiker

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Oud forumgebruiker »

Knap als je die in de reguliere dienst tegenkomt ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVNL meeting: Zaterdag 12 juni 2010!

Bericht door Suus »

STF schreef:Ik mag hopen dat er geen halte is op de Nederland zijn langste straatnaam: Burgemeester Jonkheer Hesselt van Dinterstraat
De langste straatnaam zonder spaties is veel leuker om over te struikelen :P Haaldersbroekerdwarsstraat in Zaandam. Al komt de Blindeliedengasthuissteeg in Dordrecht toch ook goed in de buurt. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten