Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door LaiWong »

Ik ben momenteel aan het afstuderen met als onderwerp: GPS navigatie voor OV-reizigers.
Er zal een prototype worden ontwikkeld die de mogelijkheid biedt om je van beginpunt naar eindpunt te kunnen leiden.
Dit zal worden gecombineerd met het navigeren naar het station en het navigeren van station naar je eindbestemming. Verder zal er gebruik worden gemaakt van het reisadvies die beschikbaar is voor het openbaar vervoer.

Het is de bedoeling dat dit een totale oplossing wordt en daarbij de kaart wordt geïntegreerd in het prototype.

Hiervoor wil ik vragen of er gebruikers de volgende vragen kunnen beantwoorden.

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
3. Wat voor telefoon gebruik je?
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
5. Zou je het zelf willen gebruiken?

Je kunt antwoord geven in deze topic of per e-mail uw antwoorden doorsturen naar laisheung.wong@and.com.
Laatst gewijzigd door LaiWong op do 29 apr 2010, 12:19, 5 keer totaal gewijzigd.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door webguy »

Interessant ;) Heb hier zelf ook over nagedacht en er zo m'n ideeën over, het blijft lastig, dat wel.

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Bus, Trein, Tram (Den Haag)
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
(m.)Ns.nl, (m.)9292Ov.nl, Vertrekstaten
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Binnenkort een Android geval
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
"Herbereken": vinden van alternatieven onderweg aan de hand van de locatie, dat is vooral handig bij verstoringen.
Van/naar station intereseert me minder: daar heb je Google Maps voor, etc. tenzij het goed uitgewerkt is.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Tuurlijk, mits gratis/betaalbaar en goed toegankelijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Geert »

1. Bus, tram, metro, trein
2. 9292ov.nl of site van vervoerder
3. Blackberry, WinMo
4. Ik zou graag zien dat actuele informatie wordt verwerkt. Statische informatie kun je vooraf ook opvragen, de meerwaarde zit vooral in actuele gegevens. Ook lijkt het me handig dat je huidige locatie wordt gebruikt (GPS bijvoorbeeld), complete haltenamen of stationsnamen intypen is in ieder geval niet handig.
5. Denk het wel :)
Oud forumgebruiker

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Oud forumgebruiker »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Stadsbus, tram, metro, trein.
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Meestal uit het hoofd, anders website GVB.nl of NS.nl.
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Samsung Omnia Qwerty, Windows Mobile.
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Een kaart van het omgevingsgebied, zodat je na aankomst op de halte ook direct kunt zien hoe je verder moet lopen.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Absoluut, mits gratis.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Ardan »

Zozo, dat is heel wat! Wil graag mijn bijdrage leveren :wink:

1. Trein, RandstadRail, metro, tram, bus, veerboot, vooral in West-, Midden- en Oost-Nederland.
2. Ik gebruik vooral de kennis die ik al van het OV in mijn hoofd heb zitten. Extra hulpmiddelen die ik wel gebruik zijn natuurlijk statische informatievoorzieningen als vertrekstaten, spoor/busboekjes en lijnennetkaarten en de dynamische voorzieningen op haltes en stations, en verder ben ik ook grootverbruiker van de mobiele AV op m.ns.nl.
3. Samsung S8300, met de beschikking tot 3G+ - internet en GPS
4. Net als de bovenstaande leden zou ik graag willen dat het systeem met een soort van stream of RSS-feed werkt, laat ik het zo zeggen: dat het regelmatig ververst wordt, elke minuut of zo. En ook dat storingen, omleidingen en geplande werkzaamheden erin verwerkt zitten. Vaak ga ik bij accuute verstoringen op mijn intuïtie af om een alternatief te kiezen in plaats van dat ik de 'echte' adviezen opvolg, maar deze OV-navigatie kan een handig hulpmiddel zijn. Daarom is dus mijn antwoord op....
5. ......ja, ik zal er naar alle waarschijnlijkheid wel gebruik van maken.

Ik wens je heel veel succes met dit afstudeerproject!
Ik doe ook maar wat
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door LaiWong »

Alvast bedankt voor degene die al gereageerd hebben. :D
Met jullie bijdragen erbij zal het prototype steeds meer vormgeven.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door iljitsch »

1. Vervoermiddelen:

Met name de trein, gezien het feit dat ik geen rijbewijs heb, familie en vrienden verspreid door het land wonen en ik regelmatig vlieg.

Ik ben tegenwoordig ook een regelmatige gebruiker van randstadrail lijn E omdat ik vaak in Nootdorp moet zijn. Afgezien daarvan voornamelijk de tram (met name in Den Haag) en ook wel metro en bus en een enkele keer een (veer)boot.

2. Plannen:

Ik plan mijn reis niet altijd, in/tussen de grote steden en als het niet al te laat of al te vroeg is neem je gewoon de tram/bus/metro/trein en lukt het ook wel zonder uitgebreide planning.

Plannen is met name nodig als er meerdere opties in het spel zijn. Bijvoorbeeld: ik moet van Rilland naar Nootdorp. Ik kan in Rotterdam op RR E overstappen, op Den Haag HS op tram 15 of op Den Haag CS op de trein naar Den Haag Ypenburg of RR E of op Den Haag LvNOI op RR E. Met name op zondag kan dit enorm schelen omdat randstadrail E dan maar twee keer per uur rijdt. Meestal gaan dit soort dingen met 9292ov.nl, in een enkel geval met de lijnenboekjes online en als het alleen om de trein gaat met ns.nl. Verder kijk ik ook regelmatig op Google Maps om te zien waar haltes zich bevinden en op öpnvkarte.de hoe lijnen rijden.

3. Type telefoon: iPhone 3G

4. Wat ik graag zou willen zien:

Iets waar de info van alle velden makkelijk is. De vorige versie van 9292 Pro voor de iPhone was een goed voorbeeld van hoe het NIET moet, je kan daar nieteens namen intypen. 9292ov.nl is mij te kritisch en ook vreemd. Vaak ben ik niet geinteresseerd in hoe ver het lopen is van/naar de halte (al helemaal niet "14 minuten lopen" zonder vermelding van in welke richting!) en het is moeilijk om 9292ov.nl zo te krijgen dat-ie van halte naar halte berekent.

Ook belangrijk is dat het systeem nog wat zinnigs doet als je geen dataverbinding hebt, zodat je op z'n minst je eerder berekende routes kan bekijken. En ook mooi zou zijn een knop "aansluiting gemist" waarbij dan de beste optie getoond wordt, kan zijn op de volgende wachten of een andere lijn nemen.

Het zou mooi zijn als gebruikers van het systeem automatisch doorgeven waar je zijn op welk moment zodat het systeem leert hoe snel routes zijn. Later kunnen gebruikers dan zien hoeveel ze voor of achter lopen op schema.

5. Of ik het zelf zou willen gebruiken

Ja, maar alleen als het lekker werkt, op de telefoon dit soort dingen doen is altijd zo'n gepriegel.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Jurjen »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Trein, waar mogelijk. Tram, metro en bus (in die volgorde) als er geen station in de buurt is.
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Thuis: ns.nl (nationaal) of bahn.de (internationaal)
Onderweg: m.ns.nl of, als trein geen alternatief is, m.9292ov.nl
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Symbian S60v5 met internet en GPS.
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Integratie Google Maps als oplossing voor laatste stuk lopen. Die kaarten zijn actueel, duidelijk en bekend. De looptijd van/naar haltes niet weergeven in een 'reisadvies', maar daar de vertrek- en aankomsttijden van bus/trein gebruiken, aangevuld met een indicatie van de looptijd. 9292 geeft namelijk de 'vertrektijd van huis', maar houdt geen rekening met iets eerder op een halte aankomen omdat een bus ook 1-2 minuten eerder kan komen.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja, mits gratis of, als het allemaal vlekkeloos werkt, 1-4 euro.
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door LaiWong »

iljitsch schreef: Vaak ben ik niet geinteresseerd in hoe ver het lopen is van/naar de halte (al helemaal niet "14 minuten lopen" zonder vermelding van in welke richting!) en het is moeilijk om 9292ov.nl zo te krijgen dat-ie van halte naar halte berekent.
Daar ben ik helemaal mee eens. Ik ben toen naar Doetinchem geweest en op het reisadvies stond 15 min lopen vanaf station.
:(

Daar wil ik een verandering maken. Daarvoor in de plaats komt er een routebeschrijving met kaart.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Suus »

1.Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Trein, tram, bus, metro
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Treintijden Lite, NS Mobiel, Normale NS site (gebruik ook 9292ov vanuit die site)
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Sony Ericsson Xperia X10, dat is met Android
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Een applicatie die zowel storingen als het opzoeken van een reisroute als het weergeven van actuele vertrektijden heeft. Een dergelijke App is er wel voor de Android (ik gebruik hem zelf), maar die is alleen voor de trein. Zo'n applicatie zou ik graag voor het gehele OV willen zien. Helaas heeft 9292OV het te druk met een waardeloze chatbot.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Gekko123 »

1.
Met grote regelmaat trein en bus. Soms (als ik in één van de grote steden ben) tram en metro.
2.
Als ik ze plan is het vaak 9292ov. Voor plannen van treinreizen pak ik soms (lekker ouderwets) het spoorboekje erbij.
3.
Op moment een HP smartphone zonder GPS, maar met internetmogelijkheid. Besturingssysteem: Windows Mobile
4.
Een routebeschrijving van/naar halte/station. Indien het een bekende omgeving betreft mogelijkheid om begin- of eindhalte in te voeren, wat nu al kan bij 9292ov. Belangrijkste zijn voor mij actuele gegevens en een mogelijkheid om een alternatieve route te vinden.
5.
Ja, mits het eenmalige aanschaffingskosten betreft die niet al te hoog zijn.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door iljitsch »

Een mooie optie zou zijn om als je ergens bent te laten zien in welke richting en op welke afstand haltes en stations zijn. Het hoeft nog nieteens gelijk met een kaartje en de route daarop (hoewel een link daarnaar natuurlijk nooit weg is), als de straten redelijk recht lopen en er geen grachten e.d. in de buurt zijn is dat vaak voldoende. En bij grote stations als bijvoorbeeld Amsterdam CS kan de plek waar een bepaalde tram of bus stopt vinden nog best lastig zijn.

Ook handig: bij een reis die langs meerdere punten gaat onafhankelijk van elkaar opties kunnen kiezen voor de verschillende stukken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Stefan »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Bus, trein, tram en metro
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
9292ov.nl, NS.nl (ook de mobiele versies van deze sites) en vertrekstaten.
3. Wat voor telefoon gebruik je?
HTC Touch Diamond
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Actuele informatie over de reis zelf en alternatieve reismogelijkheden bij bijvoorbeeld verstoringen/vertragingen.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja, mits het goedkoop/gratis en gemakkelijk in gebruik is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Wubbo »

Ik mis in de huidige generatie reisplanners ook de 'niet via'-optie. Actuele reisinformatie is, zeker aan het begin van een verstoring wanneer de vraag naar informatie het grootst is, nog niet up to date. NS/ProRail heeft nog niet alle vervallen treinen verwerkt en andere vervoerders zijn nog summierder met actuele reisinformatie. Mooi voorbeeld is een verstoring bij Gouda. Wat is dan de snelste manier om van Utrecht in Rotterdam te komen? Via Schiphol, via Geldermalsen of met de bus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Suus »

(Via Bodegraven :idea: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Tochjo »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Iedere werkdag de trein, bijna iedere werkdag de bus. Metro en tram alleen incidenteel.

2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Op internet: treinreizen met ns.nl, andere reizen of gecombineerde reizen met 9292ov.nl of de website van de vervoerder.

3. Wat voor telefoon gebruik je?
Een Nokia 2610, die precies kan wat een telefoon mijns inziens moet kunnen: bellen en sms'en. Mobiel internetten kan ook, al is dat wat oncomfortabel met het hele kleine schermpje. Af en toe, voornamelijk bij onregelmatigheden, raadpleeg ik daarop de Actuele Vertrektijden van treinen of probeer ik een nieuwe reis te plannen met de reisplanner.

4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Automatisch kunnen bepalen van huidige locatie op basis van GPS, reizen kunnen plannen vanaf huidige bestemming naar eindbestemming op verschillende manieren en met verschillende modaliteiten (bijvoorbeeld alleen per bus, ook van station naar station; hierbij denk ik ook aan Wubbo's gesuggereerde "niet-via"), en aanwijzingen hoe te lopen van begin naar bestemming. Hoe simpeler, hoe beter ("rechtdoor, na 200 meter rechtsaf, ...").

5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja, mits niet te prijzig.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Chauf21 »

4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Is dat synoniem voor: wat mis je bij de huidige OV-planners? In dat geval:
- ik mis de optie om bepaalde lijnen (lijnnummers) uit te schakelen. Bij 9292 krijg je nog wel eens adviezen om een eind te lopen, terwijl er een halte voor de deur ligt. Nu weet ik, zeker op onbekende locaties, niet hoe al die haltes heten of komen er meerdere (wel gewenste) lijnen bij dezelfde halte. Vaak weet ik echter wel welke lijn ik juist wel of niet wil/kan hebben. Evenzo wil ik soms de mogelijkheid hebben om een bepaalde modaliteit (tram, bus) bij het vertrekpunt juist uit te schakelen en bij de bestemming wel mee te nemen in het advies. Het zou een boel schelen als je bepaalde lijnnummers juist wel of niet kan selecteren. Bij de bestaande planners kan dat niet.
- ik mis de optie om overstaptijd te veranderen. Soms wil ik tussendoor nog even iets bij een stationswinkel halen of is een aansluiting mij te krap/ruim. Bij sommige treinplanners kan je die overstaptijd aangeven, bij de meeste OV-planners echter nog niet.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Frank »

Als ik een reis vanuit Elst naar de Uithof in Utrecht plan wordt op 9292ov de helft van de tijd een advies gegeven met overstap op bus in Driebergen-Zeist. In de praktijk reis ik toch altijd via Utrecht Centraal en stap ik daar over op één van de bussen. Vaak is dat nog sneller ook.

Dat komt ten eerste doordat 9292ov een veel te grote overstaptijd hanteert. Maar verder is het natuurlijk ook veel fijner om op een frequente verbinding over te stappen; er kan immers veel mis gaan bij een halfuursdienst. Ik wil best wat minuten reistijd inleveren om toch maar een wat frequentere busdienst te pakken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Daniel »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Met name bus en trein.

2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Meestal uit het hoofd met behulp van actuele vertrektijden, bij verstoorde situaties via m.ns.nl of m.9292ov.nl

3. Wat voor telefoon gebruik je?
Samsung M8800

4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Een actuele planner die trein en overig OV combineert. Met de mobiele site van 9292 is het nu zo goed als onmogelijk alternatieve verbindingen per bus te vinden als er ergens ook een trein rijdt, tenzij je zelf van het bestaan van de bus afweet (dan kan je nog met een knooppunt halverwege als bestemming er iets uit krijgen).
Verder ook een mogelijkheid niet altijd een standaard (lange) overstaptijd of (in het geval van plannen met NS) officiële overstaptijd te laten hanteren, dat kan in bepaalde gevallen erg veel tijd schelen.

5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja, mits het zich eenvoudig laat gebruiken en betaalbaar of gratis is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door STF »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Metro, tram en bus.
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Via de website van het vervoersbedrijf.
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Ik heb geen mobiele telefoon.
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Niet van toepassing, zie mijn antwoord op vraag 3 en 5.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Nee, ik heb totaal geen behoefte aan dat soort systemen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Mark »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Trein en bus

2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
9292ov.nl of NS.nl

3. Wat voor telefoon gebruik je?
LG Viewty

4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Een mobiele applicatie die op basis van mijn positie snel een reis kan plannen naar een station, adres of iets anders. Inclusief actuele reisinformatie zoals vertragingen of omleidingen.

5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Als het gratis is wel.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Justin »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Met enige regelmaat: Bus, Trein, Tram, Veerpont, Metro (met name de eerste twee gebruik ik het vaakste)

2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Websites vervoerders voor vertrekstaten, m.9292ov.nl, m.ns.nl, m.waarisdetrein.nl

3. Wat voor telefoon gebruik je?
HTC Touch Diamond Pro

4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
- Filteren van modaliteiten (mobiel 9292 via windows mobile kan dat nog niet, naar ik meen in een reactie van hen zelf, alhoewel dat nog in ontwikkeling is. Is alleen al een tijdje geleden) (bijvoorbeeld, alleen busreizen ipv trein)
- Volledige integratie van alle modaliteiten op de correcte manier.
- Actuele reisinformatie van niet-trein vervoer.
- Uitschakelen van reisroutes (bijvoorbeeld met de trein van Amersfoort naar Zwolle, via Deventer, indien stremming op Amersfoort-Zwolle).
- Kleine reiskaartjes/trajectroutes indien opvraagbaar.

5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Ja
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door LaiWong »

Ik wil iedereen bedanken voor het beantwoorden van de vragen. Zodra het prototype afgerond is, zal deze op het forum gepost worden.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door LaiWong »

Voor degene die nog willen reageren kan dit nog tot volgende week.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Behoeftenpeiling OV reisadvies / reisplanning

Bericht door Meltrain »

1. Met welke openbaar vervoersmiddelen reis je zoal?
Vrijwel dagelijks met de trein en meestal ook tram, minder vaak per bus en metro.
2. Op welke manier plan je momenteel je reis?
Via de website van het vervoersbedrijf of (als ik de haltes niet weet) via 9292OV, al check ik dan vaak de site van de veroerder nog voor de zekerheid. ;) De OVinNL Wiki biedt vaak ook uitkomst als je alleen de route wilt weten!
3. Wat voor telefoon gebruik je?
Eentje van Samsung. Veel te simpel, maar ik kan er alles mee wat ik wil. ;)
4. Wat zou je graag willen zien in een oplossing?
Zoals al eerder gezegd: een dynamisch advies, die ook vertragingen, omleidingen, verstoringen etc. up to date weergeeft.
5. Zou je het zelf willen gebruiken?
Alleen als het gratis is of als de prijs-kwaliteit verhouding echt goed (lees: in mijn voordeel) is en je niet gelijk ann allerlei vage contracten zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten