Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en meer

Bericht door mb90 »

Dit weekend besloot ik met het mooie weer en wat leuke omleidingen in het vooruitzicht om hiervan wat foto's te gaan maken. Op zaterdagmiddag/avond na het werken in Den Dolder en op zondagmiddag in Hegelsom (bij station Horst-Sevenum).

Het begon dus zaterdagmiddag na het werken in Den Dolder. Daar kwam ik na een bezoekje aan de plaatselijke AH een busje tegen op lijn 59 naar Hilversum:
Afbeelding

Na het avondeten op een zonnig terrasje ging ik weer terug naar het spoor. Daar kwam al snel een eerste omgeleide trein langs en wel de 690760 vanuit Leeuwarden en Groningen naar Utrecht Centraal i.p.v. Schiphol met de ICMm 4045 voorop:
Afbeelding

Vlak erachter volgde 2x Plan V die de 5560 vanuit Baarn naar Utrecht reden:
Afbeelding

Een klein half uurtje later volgde weer een ICM-combi met nu de opvallende 4248 voorop en de net gereviseerde 4205 achterop als IC 562 naar Den Haag en Rotterdam:
Afbeelding

Op 3 minuten gevolgd door weer een omgeleide trein en dit keer een leuke. Het is namelijk IC 144 die door loc 1755 naar Utrecht getrokken wordt:
Afbeelding

Als afsluiter van deze dag dezelfde stam, maar nu in Utrecht waar he met loc 1770 voorop klaar staat voor vertrek als IC 243:
Afbeelding


Dan naar de zondag. Toen ging het in de ochtend langs de bollenvelden (zonder foto's) om daarna via Amsterdam Centraal naar Hegelsom te gaan. In Amsterdam kon nog net een leuke combi vastgelegd worden, namelijk deze Railion 6497 met EN 446 opweg naar de Watergraafsmeer:
Afbeelding

Toen kwam ik rond 13:00 uur aan in Horst-Sevenum en liep ik daarna naar de westkant van de welbekende boog aldaar. Het wachten op een trein daar was geen straf, want de thermometer wees inmiddels een zomerse 25 graden aan en met een licht zonnetje was dat dus goed te doen.
Om 13:40 uur volgden er cargo's uit beide richtingen. Dat werd dus snel klikken. Eerst de ACTS 7105 met de Mortara-shuttle opweg naar Rotterdam:
Afbeelding

En direct daarna de omgeleide Linz-shuttle van RTB met de V262 voorop opweg richting Venlo en verder:
Afbeelding

Vlak achter RTB zat een ICE. Dit was deze 4654 als ICE 125 naar Frankfurt:
Afbeelding

Na wat gebruikelijke treinen volgde een kleine 45 minuten later de ICE richting Utrecht. Dit was deze 4683 als ICE 126:
Afbeelding

Vlak daarna volgde weer een omgeleide trein. Dit keer deze kolentrein met 2 189-ers voorop. Rechts ervan is met de stofwolk (niet van de trein overigens) ook goed te zien dat het al een tijdje erg droog is :
Afbeelding

Nu even geen omgeleide trein, maar een VIRM. Wel een opvallende, want het is de Lekker-lezen-in-de-trein-VIRM 9514 als IC 1952 naar Den Haag:
Afbeelding

Een half uurtje later was er weer een cargo en wel deze containertrein opweg naar Rotterdam met de Railion 189 048 voorop:
Afbeelding

De leukste trein werd echter voor het laatst bewaard, want om 15:10 uur was ik al aan het inpakken om met de trein van 15:31 uur naar Rotterdam te gaan voor de bekerfinale, totdat ineens de SBB 186 182 met de eerst niet rijdende DBM-trein naar Amsterdam langskwam. :) :
Afbeelding
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door |Pim| »

Was jij daar op de laatste foto's met een groep van spoortechniek.

En niet over de hek klimmen, die foto's herken ik van Henk.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door mb90 »

Ik stond daar het laatste kwartiertje met 3 andere spotters (daarbuiten stond ik er alleen), maar die waren voorzover ik weet niet van spoortechniek. En bovendien zijn die foto's gewoon te maken vanaf de overweg daar zonder dat er over een hek geklommen hoeft te worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door Ardan »

Geinige foto's, altijd leuk om een ICE op een vreemde plek te zien.
Vraagje: wat is er nou zo opvallend aan die m4248, zoals je schrijft? Kan het niet ontdekken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door Suus »

Twee hints:
Hij is nog niet gereviseerd, en kijk eens naar de neus :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door Ardan »

Verhip :shock:
Stom dat ik dat niet meteen zag..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en mee

Bericht door STF »

Doen ze toch al langere tijd bij botsschade; gelijk zo'n plaat erin?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten