Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door tsov »

Ik zag rond het middaguur een De Lijn-belbus in het altijd bruisende Holysloot rijden :shock: Het was zo'n uitgebouwde MB Sprinter (SprinterCity) zoals we ze kennen van TCR. Het mooiste was dat de lijnfilm werkte en gewoon "490 Belbus Lille-Vorselaar" toonde :lol: Het zou best wel eens te maken kunnen hebben met de aanstaande bestelling van nieuwe midibusjes voor lijn 30 en 31.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Mark »

Ik zag gisteren in Enschede ineens een aantal Fryskers rondrijden op de lijndienst, wat hebben die bussen hier opeens te zoeken?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Misschien een omleiding over een fietspad of iets dergelijks? Dat is al eerder gebeurd in Arnhem en Bodegraven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Karl »

Ook in Krimpen aan den IJssel (lijn 97/98), toen er een weg open was gebroken vanwege rioleringswerkzaamheden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Vanavond in Dordrecht de Veolia 5053 (een Amba dus) op buurtbuslijn 231. Dacht dat Zwaluw Reizen voor dit soort ritjes alleen maar Ambassadors had die gewoon in hun eigen nummering opgenomen waren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Onderweg met de s4300 kwam ik vanavond bij Dmnz de CAF-jes 70+71 tegen op GVB-metrolijn 53. Altijd leuk om lijnkleurencodes te zien op lijnen met materieel dat normaal geen lijnkleurencodes voert. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Marc »

Enkele leuke inzetten vandaag:
- Trein t1924 reed tot Eindhoven met vijf V'tje, vanaf Eindhoven gingen drie V's verder als IC (toch blijft het leuk, alles voorbij rijden in een V :D).
- Omdat de trein uit Uitgeest laat was mocht een DDM-1 compositie vanaf Amsterdam Centraal een slagje t5461 / t5446 maken.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Tijdens Koninginnedag waren er ook setjes van 3 x Plan V te bewonderen in Noord-Limburg, omdat de s9600 als 699600 extra was verlengd tussen Ehv en Vl.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Het is nu dan toch zover: SLT op de Hoekse Lijn...
Afbeelding

m2420 in de t4112, m2430 in de s14100
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

De andere stellen waren de 2418, 2419, en de 2423. Die eerste zou vanmiddag nog roet in het eten gooien van wat een begon als een vlekkeloze introductie, maar dat verhaal vertel ik wel bij Reiservaringen. Pokke-SLT... (A)

@ReizigerDdrs: Ik dacht dat de s14100 niet reed tijdens de meivakantie?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Klopt die rijdt niet. Was er echter van overtuigd dat de trein die keert op de t4212 al uit Maassluis West kwam (en dat het dus alleen een startende s14100 kon zijn) maar dat is niet het geval, het was dus het materieel voor die trein dat op spoor 3 klaarstond :wink:
De m2418 zag ik vanmiddag inderdaad in de tuin van Rotterdam staan met "Hoek van Holland Strand" op de koersdisplays.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:De m2418 zag ik vanmiddag inderdaad in de tuin van Rotterdam staan met "Hoek van Holland Strand" op de koersdisplays.
Zover heb ik het dus niet gehaald. Dat pokke-ding leek wel een eigen leven te leiden: Ik wilde "Niet Instappen" op de displays zetten, maar zelfs dat lukte niet eens meer. :evil:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door marvinkok »

Mark schreef:Ik zag gisteren in Enschede ineens een aantal Fryskers rondrijden op de lijndienst, wat hebben die bussen hier opeens te zoeken?
Er rijden iig Fryskers/Procity's een pendel tussen drienerlo en de campus. Daarnaast rijden er ook een paar Friese Amba's als extra om hardnekkige storingen uit infoxx enzo te kunnen verhelpen in de Twents-bussen. Bij die Amba's zag ik dat de Friese bestickering er wel is afgehaald en er volgens mij een regio Twente sticker bijop is geplakt...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Dexter »

Ik hoorde van een collega dat er ook vandaag op de Hoekse Lijn 2x een SLT-tje met problemen is uitgevallen, daardoor is minimaal 1 slag opgeheven en heeft hij 2 slagen gereden met een 'oude' Sprinter. Of het weer die !@#$%^&* :twisted: 2418 was weet ik niet, die scheen vanmorgen gewoon weer te rijden. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Ik heb de 2418 anders nog in de tuin zien staan nadat de laatste startende trein voor de Hoekse Lijn was voorgerangeerd. Dat was de 2401 die "nieuw" was, als in, hij reed er gisteren nog niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door playertwo »

Er was vandaag een SLT verdwaald in de s12100. Zag het stel vanmorgen vertrekken vanaf Gs richting Vs
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Maik »

Het is bijna niet meer afwijkend: Twents lint 44 zag ik een half uurtje geleden in de t30867 en t30870 te Winterswijk.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Ardan »

Hehe, de t30867, daar zat ik dus in :mrgreen:
Was met scouting aanwezig op de Dodenherdenking in Winterswijk. En toen ik voor de terugweg weer bij het station aankwam bleek dat-ie me ook weer naar Zutphen heen mocht rijden als t30878 :lol:

Edit voor ik het vergeet: zag om 15 uur vanuit 'de internationale' bij Duivendrecht West Aansluiting (wat een mond vol, heeft die geen afko?) een SLT'tje de andere kant op scheuren (richting Weesp dus). In de gauwigheid kon ik nog zien dat-ie 'Amersfoort Vathorst' filmde.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Maik »

Ik zat in de auto dus heb je sowieso niet gezien. :wink:

Die SLT zal wel uit Gv komen en met een afnamerit bezig zijn.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Duivendrecht Aansluiting West = Dvaw. Maar als je zegt dat je hem tegenkwam tussen Rai en Dvd is dat misschien duidelijker :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

In het kader van: doe er uw voordeel mee. Vanmorgen stonden er 2 Prov. Utrechtvolvo's (!) op het CS Prins Hendrikplantsoen. Eentje op de 142 en eentje op de 172 :). Waren geloof ik de 4303 en 4305.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Michael »

Reiziger Ddrs schreef:Vanavond in Dordrecht de Veolia 5053 (een Amba dus) op buurtbuslijn 231. Dacht dat Zwaluw Reizen voor dit soort ritjes alleen maar Ambassadors had die gewoon in hun eigen nummering opgenomen waren...
De 5053 is niet meer van Veolia maar van Zwaluw Reizen dus wie weet wordt ie nog omgenummerd
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Marc »

In Hilversum kwam ik trein 5830 tegen, gereden met twee ICMm-drietjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Ja, die heb ik inderdaad ook weer gezien, en dat zijn dezelfde stellen als gisteren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Waalwijker »

Ik zat vanmiddag in een ICM (4025) vanuit Goes naar Roosendaal. In Roosendaal moest iedereen overstappen in een VIRM die door reed naar Amsterdam Centraal. Was maar goed ook want er waren behoorlijk wat staan plaatsen vanuit Bergen op Zoom
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten