OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Raymond »

lint41 schreef:Wie bedenkt er dan ook om alle lijnen die normaal via centrum (o.a. 4, 11, 50, 53)rijden over die busbaan te sturen zonder de verkeerslichten aan te passen :neg:
Helaas gaat het niet zo makkelijk om voor eenmalige dingen de verkeerslichten even aan te passen (afgezien van uitschakelen)
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 30 apr 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote hersteld
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Etienne »

Qua drukte vanochtend in de t5731 richting Asdz viel het allemaal nog vanochtend, pas vanaf Schiphol vulde de trein zich goed.

De machinist Benelux t9205 werd te Asdz opgeroepen om contact te zoeken met de treindienstleider. Hij wilde maar niet weg van het perron. :roll:

Verder een gigantische drukte in de s3900, s5700, s5800 richting Amsterdam. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Karl »

Raymond schreef:(...) Helaas gaat het niet zo makkelijk om voor eenmalige dingen de verkeerslichten even aan te passen (afgezien van uitschakelen)
Maar dit is toch niet de enige keer dat zoiets gebeurt? Waarom geef je zo'n installatie dan geen feestregeling?
Het is een spectrum.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door playertwo »

En het is zoals bijna jaarlijks, weer een bende rondom Amsterdam. Van-naar Asd en Hlm geen treinverkeer, Sloterdijjk is ontruimd op last van de politie. Hoog tijd dat de ME die sporen maar eens vakkundig gaat schoonvegen, en alles wat ze tegenkomt arresteert. Tyraps en de hondenbrigade doen in zo'n soort gevallen wonderen om mensen vast te zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

In Dordrecht trokken de mensen iets te massaal richting centrum vanaf het moment dat het droog werd. Arriva kon het niet helemaal aan aangezien men, gebaseerd op ervaringen uit voorgaande jaren, juist reservebussen voor het einde van de middag had geregeld (rekening houdend met gespreide aankomst en massale afvoer). Het gevolg wordt door onderstaande foto mooi geillustreerd...

Afbeelding

Even na 17.00 uur zag ik overigens nog een inrukkende bus van lijn 10 passeren die als versterking voor lijn 4 dienst deed. Tja, vanaf het centrum naar de stalling rijdt je toch al grotendeels de route van die lijn dus dat was aardig efficient zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Stefan »

Leuk dat Arriva hun excuses vól aanbood. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Gekko123 »

Nog een melding van gisteravond (had ik nog niet gepost): op lijn 41 reden versterkingsritten wegens koninginnenacht, gereden door gelede bussen. Was meteen een beetje overkill. Hadden ze misschien beter de reguliere bussen geleed kunnen rijden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

playertwo schreef:En het is zoals bijna jaarlijks, weer een bende rondom Amsterdam. Van-naar Asd en Hlm geen treinverkeer, Sloterdijjk is ontruimd op last van de politie. Hoog tijd dat de ME die sporen maar eens vakkundig gaat schoonvegen, en alles wat ze tegenkomt arresteert. Tyraps en de hondenbrigade doen in zo'n soort gevallen wonderen om mensen vast te zetten.
Misschien moet je wat beter opletten soms, want wat jij beschrijft als hoogtijd, dat was intussen al gebeurd op het tijdstip van jou post :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

De dag begon zo hoopvol op het spoor, maar helaas vonden sommige mensen het nodig om aan de noodrem te trekken en de deuren te forceren met de noodknop, om vervolgens langs het spoor te gaan lopen. Verder was er rond 20:00 uur een kortstondige brandmelding in de Barendrechttunnel, vermoedelijk ook door spoorlopers veroorzaakt. De storing was net afgelopen toen ik met de s1900 uit Ddr vertrok, dus had ik er verder geen last van.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Ik heb vanmiddag 2 uur gedaan over Hoorn- Amsterdam centraal. De trein van Hoorn naar Amsterdam reed niet verder dan Zaandam, en daar strandde ik op het perron, omdat het station van Zaandam op dat moment door de politie geheel was afgesloten. Ik was binnen gekomen op spoor 1, en op spoor 5 vertrok nog wel de stoptrein naar Hoofddorp, maar daar kon ik dus niet bijkomen, want ik kon heel het perron niet afkomen in Zaandam. De enige optie was terugrijden naar Zaandam Kogerveld, en daar over te stappen op de stopper naar Sloterdijk en Hoofddorp. Dat dus gedaan, en in Sloterdijk stadsbus 48 genomen naar Centraal station. Onderweg werd wel een keer of 10 de noodkraan voor de deuropening gebruikt door dronken lui. In de trein vanuit Hoorn naar Zaandam heerste er al een tamelijk agressief sfeertje, met diverse lui die gewoon op het balkon stonden te plassen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Het lijkt wel alsof Koninginnedag elk jaar weer door randdebielen massaal wordt aangegrepen om volledig los te gaan. Ik had vandaag een slag Gvc - Vl, gelukkig niet naar Amsterdam (niet eens in de buurt van Asd geweest zelfs) dacht ik nog, maar voor ik het wist had een hele lading New Kids-achtig tuig in de trein die alles onderkotsten en op bijna elk station de deuren openhielden. Gelukkig is bij mij in de trein alles heel gebleven, maar een collega die naar Hld was geweest had bijvoorbeeld een vechtpartij in de trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

En tsja als mensen niet het geduld kunnen opbrengen om een paar minuten voor een rood sein te wachten dan krijg je meteen dit soort toestanden:
Afbeelding
Daarmee dupeer je nog meteen een hele hoop andere reizigers.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door STF »

Caspar, wat doet een bus eigenlijk als de noodknop van de deur tijdens het rijden bediend wordt? Automatisch maximale remkracht o.i.d.?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door webguy »

Gisteren reden trouwens de trams in Den Haag met vlaggetjes, een rood/wit/blauw en de ander oranje. Best leuk, behalve dat de meeste trams gistermiddag al een of beide vlaggetjes misten :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Dat deden vroeger bijna alle gemeentevervoerbedrijven en de streekvervoerders, maar ik geloof dat de private vervoerders (lees: geldwolven) daar niet meer om geven. Je ziet het in ieder geval een stuk minder dan vroegah. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Het ligt niet aan de private vervoerders: eerder aan de ARBO-regels die het plaatsen van die vlaggetjes gevaarlijk noemen. (Ook SVD vlagde bv. al niet meer de laatste paar jaren...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Klaasje »

Volgens mij had het ook wat met de brandstofkosten te maken. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het per voertuig op jaarbasis toch een redelijk bedrag scheelde als er geen vlaghouders op de bus zitten. En tjah.. meer dan alleen leuk is het niet, dus dan heb ik van het belastinggeld liever een extra bus 's avonds dan één keer per jaar vlaggetjes
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Justin »

Wat een troep rondom Asd. Vanuit Noord moesten we naar Osdorp, en we hadden het ingepland om met de stopper van Asd naar Asdl te gaan. Helaas viel die van 20:41, 20:50, 21:11 én 21:20 uit (we hadden gemikt op die van 21:20), en er stond een koeienrij voor alle automaten en met name in de trein richting Den Haag/Rotterdam. Heel Asd was bomvol mensen...

Ik koos eieren voor m'n geld; kocht voor de zekerheid een enkeltje Asd-Asdl via Shl, mochten we de s2600 of pseudo- s3900 missen (dan konden we terugsteken).

Uiteindelijk in de eerst volgende trein (21:27) naar Alkmaar gestaan en in Sloterdijk eruit. Heb alleen de verkeerde deur uitgekozen, aangezien deze stampvol zat (terwijl het andere balkon leeg was), en tezamen met een stel irritante dronkelappen opgezadeld gezeten. Toen maar verder met de metro gegaan... dat was een stuk aangenamer. Oase van rust!

Had ook de bus vanuit Noord kunnen pakken natuurlijk, maar moest eerst iemand aflossen en namen toen de pont namelijk... ;).

ik HAAT koninginnedag in grote steden :neg: Mongolen dronkelappen :evil: . Nationaal excuus blablabla. Echt ramdebielen dat men weer niet kan wachten en aan de noodrem gaan trekken. History repeating. En dan maar klagen dat men niet op tijd kan rijden terwijl men het zelf in de hand heeft echt :evil:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Meltrain »

In Citadis 2053 wilde de RET ons vanmiddag de goeie ouwe tijd laten herbeleven: defecte OV-Chipkaart lezers, maar werkende stempelautomaten. :lol:
Het werd dus een goedkoop ritje Vierambachtstraat - Vuurplaat en (dankzij oude treinkaartjes die ik nog bij me had) heb ik ook nog twee stempels van vandaag (eentje van 5300 en eentje van 5314). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Stefan »

Gisteren ging ik voor het eerst met de Fyra mee, voorlopig is dat ook voor het laatst.. Ik het een e-ticket gekocht voor de t1069 van Rtd naar Shl en zijn uiteindelijk met +37 uit Rtd vertrokken..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door iljitsch »

meltrain schreef:In Citadis 2053 wilde de RET ons vanmiddag de goeie ouwe tijd laten herbeleven: defecte OV-Chipkaart lezers, maar werkende stempelautomaten. :lol:
Het werd dus een goedkoop ritje Vierambachtstraat - Vuurplaat en (dankzij oude treinkaartjes die ik nog bij me had) heb ik ook nog twee stempels van vandaag (eentje van 5300 en eentje van 5314). :wink:
Huh?? Maar de strippenkaart is niet meer geldig in het RET-gebied (behalve dan metro E ten noorden van Pijnacker Zuid maar die heeft geen stempelautomaten aan boord) dus afstempelen is zinloos. Oh wacht, je had op iets anders dan een strippenkaart gestempeld.

Wel typisch dat die stempelautomaten het nog doen na een paar maanden, blijkbaar hebben ze weinig onderhoud of verse inkt nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

De snelheid waarmee "prullaria" van de tijd van de strippenkaart wordt verwijderd bij de RET en het GVB is toch wel enerverend te noemen. Bij de RET heeft het ruim een jaar gekost, en het GVB is ook meer dan een jaar bezig geweest strippenkaartautomaten op bijvoorbeeld het Centraal Station te verwijderen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Maik »

Stefan schreef:Gisteren ging ik voor het eerst met de Fyra mee, voorlopig is dat ook voor het laatst.. Ik het een e-ticket gekocht voor de t1069 van Rtd naar Shl en zijn uiteindelijk met +37 uit Rtd vertrokken..
Vanuit Amsterdam ging het ook niet lekker met de Fyra: t1034 vertrok met ruim +30 uit Asdz.
Pommes.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door iljitsch »

Tja dan kan je beter de randstadrailtrams hebben, die hadden de stempelmachines al jaren voordat de chipkaart ten tonele verscheen "verwijderd"... Met als bizar effekt deze winter dat de enige trams waar je niet kon chippen je ook niet kon stempelen. (Voor degenen die niet zo vaak in Den Haag komen: bij randstadrail-haltes staan stempelautomaten op de halte, maar de chipkaartlezers zitten bij de HTM altijd in het voertuig. (Om het simpel te houden staan ze bij de delen van haltes die door RET-randstadrail aangedaan worden wel op het perron maar niet in het voertuig.))
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef: Wel typisch dat die stempelautomaten het nog doen na een paar maanden, blijkbaar hebben ze weinig onderhoud of verse inkt nodig.
Ze werkten eigenlijk al die tijd nog, maar meestal waren ze 'buiten dienst' oftewel, d.m.v. een metalen pin afgesloten. In de 2053 vanmiddag dus niet blijkbaar.
iljitsch schreef: (Om het simpel te houden staan ze bij de delen van haltes die door RET-randstadrail aangedaan worden wel op het perron maar niet in het voertuig.)
Wat te denken van de situatie 5/51 in Amstelveen?! Daar zit de verschillendheids'logica' nota bene bij dezelfde vervoerder.
De situatie in Leidschendam kunnen we tenminste nog afschilderen als een voorbeld van 'gebrekkige onderlinge communicatie', Amstelveen is 'gebrekkige interne communicatie' o.i.d.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 01 mei 2010, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten