OVer Missers in de Reisinformatie #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Arriva meldt...
Goede Reede, lijn 104, 604, 139 en 639 (20:00-7:00 uur)
Begindatum: 26 april 2010
Einddatum: 27 april 2010
Trajectgedeelte: N 57 Ouddorp Stellendam
Reden: Asfalteren
Vervallen haltes: Let op bij goedereede u komt voor de halte uit graag even passagiers roepen.
Tijdelijke haltes: Op de halte komt een zak met tekst waar op te stappen.
Die spelling van de plaatsnaam ook :mrgreen: En de info bij vervallen- en tijdelijke haltes is meer de info voor de chauffeurs...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Wubbo »

Een bus op lijn 53 in De Bilt wist in ieder geval zeker waar ie heen ging: hij filmde Utrecht CS via Utrecht CS. Het lijkt mij dubbelop, maar wie ben ik ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Altijd handig op een nieuw busstation zonder fysieke haltepalen... de DRIP's op station Dordrecht deden het vandaag slechts deels. Op perron A en D werkten ze geheel niet, die van perron B en C toonden alleen streeklijnen :roll:
Zelfs de grote overzichtsborden voor alle haltes toonden alleen streekbussen vertrekkend van perron B en C.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Hier geen misser, maar juist een verbetering:
naast de Parnassusweg, Station Zuid, Weesperplein, de Dam en alle tramhaltes langs de T26 heeft nu ook het Rembrandtplein nieuwe digitale PIDjes!! :D :D
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Altijd handig op een nieuw busstation zonder fysieke haltepalen... de DRIP's op station Dordrecht deden het vandaag slechts deels. Op perron A en D werkten ze geheel niet, die van perron B en C toonden alleen streeklijnen :roll:
Zelfs de grote overzichtsborden voor alle haltes toonden alleen streekbussen vertrekkend van perron B en C.
Ja handig. Komen die haltepalen nog of is het de bedoeling dat er alleen DRIP's komen? Vanmiddag waren ze nog hard bezig om alles af te werken en stonden ze met hoogwerkers tussen de bussen, die overigens massaal de verdeling in vakken aan hun laars lapten. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Geen idee of er palen gaan komen, denk 't niet. Vanavond geen hoogwerkers meer en de bussen stopten ook netjes in de vakken waar ze thuishoorden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Ik snap niet waarom er maarliefst 6 meter tussen elk vak moet zitten. Dat is een halve buslengte verspilling en de gemiddelde reiziger maalt er niet om of twee bussen 1 of 6 meter uit elkaar staan.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

De Amsterdamse oplossing wordt niet toegepast? Zet alle bussen bumper aan bumper achter elkaar neer, op volgorde van vertrek natuurlijk. Als de voorste moet vertrekken, doen alle bussen erachter de deur dicht, en rijden ze net zo ver naar voren totdat alles weer netjes bumper aan bumper staat.

Voor reizigers even wennen, aangezien bussen dus rijden terwijl ze nog niet vertrokken zijn, maar met een goede DRIP weet de reiziger welke bus vooraan staat en dat deze als eerste vertrekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Karl »

Bij het Rotterdamse Kralingse Zoom is een bord met "Kralingsezoom" te vinden, niet bijzonder shocking, maar 't is maar dat je 't weet.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

Op Schiphol heeft de CTA op spoor 3 nog een flapje met 'Amsterdam Zuid WTC'. Hoe lang is dat station al van naam veranderd? Jaar of 3 geleden? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De Amsterdamse oplossing wordt niet toegepast? Zet alle bussen bumper aan bumper achter elkaar neer, op volgorde van vertrek natuurlijk. Als de voorste moet vertrekken, doen alle bussen erachter de deur dicht, en rijden ze net zo ver naar voren totdat alles weer netjes bumper aan bumper staat.
Werd vanmorgen wel toegepast: toen mijn bus aankwam stonden er al twee streekbussen bij perron C waar m'n bus dus achter stopte. Toen korte tijd later de streekbussen vertrokken werd keurig door naar voren gereden.

@Dexter: zonder die afstand tussen de perrons krijg je vast weer taferelen als op het oude busstation met bussen die er tussenuit willen maar dat eigenlijk net niet kunnen. 'tis dat de overkapping nu wat hoger hangt gelukkig... er zijn in het verleden heel wat dak-ruiten van de abri's gesneuveld doordat die net aangetikt werden door een tussen twee bussen uit draaiende bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Komen die haltepalen nog of is het de bedoeling dat er alleen DRIP's komen?
Aldus het AD/De Dordtenaar van vandaag komen er ook nog gele halteborden. Ja je leest 't goed, er stond gele. Arriva kennende zullen het vast groene worden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Etienne »

Vandaag de volgende missers gezien :!:

Een wel erg lange Intercity......
Afbeelding

.....en een sneltrein die eigenlijk een 'Sprinter' is:
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Eigenlijk geen misser: de DRIPs op het busstation van Dordrecht werken inmiddels zoals het hoort. Opmerkelijk genoeg wordt zelfs Biesbus-lijn 801 nu getoond.
Toen die lijn als vaste bus elk uur heen en weer reed werd 'ie niet weergegeven, nu het een belbus voor buiten de zomermaanden is dus wel :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

De digitale CTA's in Brabant werkten vandaag weer eens niet, wat niet echt meehielp met de drukte van vandaag. Maar er werdt wel er duidelijk en vooral vaak omgeroepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Raymond »

Wat de actuele spoorkaart op de NS site probeert aan te geven: ICE's rijden via Eindhoven-Venlo ipv over Arnhem.
Afbeelding
Het kaartje geeft echter wel een wat vertekend beeld alsof het zelfs gevolgen heeft voor reizigers op Heerlen - Aken.

En wie goed keek zag het al: de Betuweroute is tussen Elst en Zevenaar in gebruik als reizigerstraject vanwege werkzaamheden op Zevenaar - Winterswijk. Die lijn loopt helemaal door naar Venlo via de Maaslijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Geen geweldige foto, maargoed... NS loopt nog een beetje achter op Rotterdam Blaak :P
Afbeelding

Merkte trouwens ook op dat er een bordje ontbreekt op het perronniveau: zat achterin de trein vanuit Dordrecht en stapte dus achter de achterste trap uit. En dan hangen er dus wel borden verwijzend naar de metro ri. West (voorbij de eerste trap, naar de middelste), maar er staat nergens dat je de achterste trap moet hebben voor de metro ri. Oost.
Die borden hangen er overigens wel als je diezelfde trap vanaf de andere kant nadert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Marc »

VIRM-viertje 9419, rijdend op trein t2249 filmde in Den Haag HS "Alkmaar" op de buitendisplay's.

En volgens de CTA in Amsterdam Centraal (op spoor 15a) maakte de sprinter naar Almere Oostvaarders een extra ommetje: de normale route tot Almere Buiten en daarna reed het achterste deel via Hilversum, Amersfoort, Nijkerk, Harderwijk, Zwolle en Meppel naar Almere Oostvaarders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Dat flapje is een veel voorkomend probleem in Amsterdam. Ook spoor 14b, 13b, 11b en 10a hebben er op enig moment last van gehad afgelopen jaar :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door reisthijs »

Vanavond in de omgeleide ICE richting Amsterdam, werd omgeroepen dat we in 's Hertogenbosch zouden gaan stoppen, en dat daar aansluiting zou zijn op de trein richting Arnhem. Dat leek me eigenlijk ook wel handig, maar ik dacht toch dat deze niet in Den Bosch zou stoppen?

Goed, afwachten dan maar wat er ging gebeuren. De trein kwam netjes langs het perron (spoor 3), minderde vaart, maar... stopte toch niet! Met veel excuses (in drie talen natuurlijk) voor de valse informatie, toch maar gewoon verder gereden om pas weer te stoppen in Utrecht. Met op het display boven de glazen schuifdeuren nog steeds de mededeling dat het volgende station 's-Hertogenbosch was. :lol:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Milco »

Op de site van de NS staat bij "storingen" ook een leuke:

De beperkingen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Er rijden stopbussen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp. Houdt u nog rekening met een langere reistijd.


De storing is voorbij, maar er rijden wel bussen :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Jep, terwijl het nog een storing van gisteravond is ook :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:Merkte trouwens ook op dat er een bordje ontbreekt op het perronniveau: zat achterin de trein vanuit Dordrecht en stapte dus achter de achterste trap uit. En dan hangen er dus wel borden verwijzend naar de metro ri. West (voorbij de eerste trap, naar de middelste), maar er staat nergens dat je de achterste trap moet hebben voor de metro ri. Oost.
Die borden hangen er overigens wel als je diezelfde trap vanaf de andere kant nadert.
Ik vind Blaak sowieso een vaag station qua bewegwijzering, verdwaalde er zo vaak dat ik uiteindelijk meestal op schiedam centrum overstapte op de metro ipv op blaak.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Klinkt bekend, stap zelf normaal eigenlijk altijd op Rotterdam Centraal over op de metro :wink: Moest dit keer echter naar het Oostplein en had geen zin om door de regen te lopen en dan is Blaak natuurlijk wel een wat logischer overstappunt.

Toen een paar jaar geleden m'n trein een aanrijding op station Blaak had was ik vervolgens echt het spoor bijster en ben ik maar gewoon helemaal naar boven de grond gegaan om vervolgens daar de ingang naar het juiste metroperron te nemen. Wat dat betreft was het oude metrostation Blaak (met gewoon één hal) van voor de Willemsspoortunnel toch makkelijker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Karl »

Blaak vind ik een zeer relaxed station, je hebt tussen alle verbindingen korte en snelle overstapmogelijkheden. Echter heb ik nog nooit goede bewegwijzering gevonden, vanaf het begin al niet.
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten