Mag ik even kwijt #43

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Mijn trein vanuit Maastricht reed nit verder dan Utrecht omdat er teveel mensen naar Amsterdam wilden. Mja, edan rij maar niet inderdaad, geweldig plan. Gelukkig hoefde ik dus maar tot Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Mwah, dat was ook zo in Den Haag / Scheveningen bij de Vrijmarkt op de Frederik Hendriklaan. Politie had daar niks te doen, behalve af en toe de weg vrij maken voor de tram...
Hier was wat meer aan de hand, uitgangen van het station werden extra goed in de gaten gehouden hierom (die trein komt immers ook langs Dordrecht...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door mb90 »

Ik vind het allemaal een beetje overdreven die klopjachten van de ME en de politie de laatste tijd. Als je ergens in Feyenoord-kleren loopt is er meteen grote paniek lijkt het wel. Nu mag ik dus, als ik het goed lees, met een Feyenoord-jas (en ja die heb ik) Eindhoven niet in, omdat ik gevaarlijk zou kunnen zijn. Je zal er wonen als Feyenoord-supporter... :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15338
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door ODRAIL »

Cookie-O-Fiel schreef:Net terug uit Arnhem :) . Kwam op de vrijmarkt toevallig 2 dvd's tegen van "Spanning op het spoor" en "Spoor van leven" van ProRail, voor EUR 1,50 weer 2 nieuwe items in de 'collectie' :P .
Deze dvd's liggen bij mij al geruime tijd in de kast en hebben mij geen cent gekost. Heb ze namelijk van ene firma prorail gekregen :wink: :pos:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Suus »

Zo, dat was een dagje Keulen. Jammer dat daar in het centrum misschien nog wel meer Nederlanders rondliepen dan in een willekeurig dorp in Nederland vandaag :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Caspar »

Zo net een biertje open getrokken, dat smaakt erg lekker, het eerste biertje van de dag.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door find_your_spot »

Na 26 uur vertraging, 4 verschillende vluchten, gillen en communiceren bij Delta Airlines balies ben ik dan uiteindelijk aangekomen in Florida! *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Vinny »

STF schreef:De Belgen en Luxemburgers zijn niet erg blij dit jaar met hun 1 mei viering, valt tenslotte op zaterdag dus levert geen extra vrije dag op. :wink:
Ik dacht dat in België de regel gold, dat een feestdag in het weekend een compenserende feestdag op de maandag erna volgde. In de VS is het ook heel gebruikelijk dat wanneer kerst in het weekend valt, 'Boxing day' (tweede kerstdag) in plaats van op zondag, op maandag wordt gevierd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Vinny »

mb90 schreef:Ik vind het allemaal een beetje overdreven die klopjachten van de ME en de politie de laatste tijd. Als je ergens in Feyenoord-kleren loopt is er meteen grote paniek lijkt het wel. Nu mag ik dus, als ik het goed lees, met een Feyenoord-jas (en ja die heb ik) Eindhoven niet in, omdat ik gevaarlijk zou kunnen zijn. Je zal er wonen als Feyenoord-supporter... :roll:
Mij ontgaat het nut van het aantrekken van een Feyenoordshirt op koninginnedag in Eindhoven. Volgens mij is dat een statement maken: "Kijk uit, ik ben hooligan''.

Ik ben het op zich met je eens dat iedereen altijd zou moeten kunnen dragen wat hij wil, maar in dit geval is er een concrete dreiging van relschoppers. Dan is het terecht dat er maatregelen genomen worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door webguy »

find_your_spot schreef:Na 26 uur vertraging, 4 verschillende vluchten, gillen en communiceren bij Delta Airlines balies ben ik dan uiteindelijk aangekomen in Florida! *O*
Via Atlanta zeker? Ben er nog nooit geweest, maar hoor alleen vreselijk verhalen over hoe bagger het is bij immigratie en qua vluchten enzo. Zelf nu 2x in de VS geweest met US Airways, via Philadelphia. Dat is een erg relaxed vliegveld en de vlucht uit Amsterdam komt op een tijdstip aan zonder veel andere vluchten, dus met 2 min ben je door de immigratiegebeuren heen (als je papieren kloppen ;) )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Damn.. Was vannacht mee met een maat van me op het nachtnet in AML, wat een bende was het in Amsterdam, allemachtig. :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door STF »

Vinny schreef: Ik dacht dat in België de regel gold, dat een feestdag in het weekend een compenserende feestdag op de maandag erna volgde. In de VS is het ook heel gebruikelijk dat wanneer kerst in het weekend valt, 'Boxing day' (tweede kerstdag) in plaats van op zondag, op maandag wordt gevierd.
Gezien het feit dat we deze keer totaal geen Belgen op de camping hebben staan, zullen ze geen compenserende dag hebben want andere jaren hadden we altijd flink wat Belgen staan met 1 mei.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Justin »

find_your_spot schreef:Na 26 uur vertraging, 4 verschillende vluchten, gillen en communiceren bij Delta Airlines balies ben ik dan uiteindelijk aangekomen in Florida! *O*
Heel veel plezier en fijne vakantie :pos: *O*

Ik ga volgend jaar het land uitvluchten met koninginnedag. Ben het zat :evil: .

Yeeeeeuy, Titans gewonnen van de Panthers ^^
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

Nog half verdoofd van gisteren kwam ik rond 14 uur weer thuis.... en ik hoor me daar toch een herrie! Blijkt er aan de andere kant van het plein een soort Hindoestaanse bruiloft bezig te zijn, en ja, dat gaat gepaard met veel getrompetter en getrommel. Hartstikke leuk hoor, een multicultureel buurtje, maar ze zijn na een pauze nu alweer een uur herrie aan het schoppen.
*zet volumeknop cd-speler nog maar wat hoger*

Edit 20 minuten later: Hehe, de muziekmakerij is afgelopen. Nu gaan ze luid claxonneren.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Dexter »

Arme Ardan, weet je dan niet dat Hindoestaanse bruiloften 4 dagen duren? Sterkte... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

Dan hoop ik dat ze donderdagavond al zijn begonnen (toen ben ik van huis gegaan), dus dan duurt het niet lang meer. Nu zijn ze trouwens allemaal weggereden en de rust in de buurt is weergekeerd. Geen idee of het überhaupt Hindoestanen waren, ik gokte maar wat afgaande op de kledij :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21309
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Meltrain »

Zo, vanochtend van 7 tot 12 gewerkt bij Jumbo en in de middag nog een uurtje bijles gegeven. Ik heb dus lekker verdiend vandaag. :D
Dat werken bij Jumbo was overigens totaal niet mijn idee, maar donderdagavond werd er gebeld en omdat ik er niet was, heeft mijn moeder dat toegezegd. :? Beetje jammer van het vroeg opstaan, maar het werk was best wel relaxt eigenlijk, want je hebt de hele dag nog voor je en er was niet echt druk dat iets ook echt af moét. :)

En waarom ik donderdag niet thuis was? Bij mijn studie geldt de regel dat wanneer eerstejaars na de derde periode minimaal 70% van hun tot dan toe mogelijk aantal punten hebben, ze mee mogen bij een activiteit. Blijkbaar voldeed ik met mijn 25 punten aan die eis, want ik mocht mee. :D
We gingen golfen trouwens in Leidschendam, waarbij de reis van Delft naar Leidschedam werd gereden met Kwibus 5: een Alliance. :D

Maar goed: ik moet in de resterende periode (+ nog niet nagekeken tentamens van de derde periode) nog minimaal 5 punten halen voor mijn BSA...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

Oh ja, bij Q-day @ The Park hadden ze deze mooie bus als decorstuk neergezet :D

(even kijken of dit gaat lukken, een foto vanaf hyves hierop knallen....)

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Cookie »

Werkt niet ;) .
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Afbeelding

Zo werkt 't wel. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef: Via Atlanta zeker? Ben er nog nooit geweest, maar hoor alleen vreselijk verhalen over hoe bagger het is bij immigratie en qua vluchten enzo. Zelf nu 2x in de VS geweest met US Airways, via Philadelphia. Dat is een erg relaxed vliegveld en de vlucht uit Amsterdam komt op een tijdstip aan zonder veel andere vluchten, dus met 2 min ben je door de immigratiegebeuren heen (als je papieren kloppen ;) )
Nee, ik vlieg al 12 jaar niet meer via Atlanta.
Overigens vlieg ik al 11 jaar zo'n 4x per jaar naar de VS en dan meestal met United Airlines via Chicago.
In totaal al zo'n 350 vluchten in me leven gemaakt, dus voor mij niks bijzonders.
Altijd goed bevallen trouwens dat United Airlines en hun binnelandse prijsvechter TED.

Dit keer voor de verandering (omdat de tickets zo goedkoop waren) met Delta Airlines via Minneapolis en dat heb ik geweten.

Uiteindelijk na 24 uur vertraging en nog eens de volgende dag met 1,5 uur vertraging zie:
Afbeelding
Vertrokken vanaf Schiphol.

In Minneapolis aangekomen in 1 minuut door Immigrations and Customs (aangezien ik amerikaans staatburger ben) hoef ik niet in die toeristen rijen te wachten. :Y
Daarna 20 minuten tegen gehouden door security omdat we gaan boarding passen hadden waarna ik woest me koffer op doorreis heb gestuurd en naar de gate ben gerend.
Helaas was het vliegtuig op 10 minuten na vertrokken. :twisted:

Bij de re-check balie zou ik een vlucht voor de volgende ochtend krijgen waarna ik boos de platinum frequent flyer card omhoog heb laten wapperen en er ineens wel een vlucht om 19:10 beschikbaar was, in plaats van de volgende dag op standbye geplaatst zou worden en anders pas de volgende dag 's avonds mee zou kunnen. 8-)


Maar uiteindelijk al goed aangekomen en net lekker gezwommen met uitzicht op twee prachtige bergen... *O*
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door STF »

Vanavond zat er aan de bar een vrouw vreselijk te mopperen over Surinamers, ze bleef maar door gaan en had helemaal niet in de gaten dat achter haar een Surinamer zat (die zich overigens rot lachte). Op een gegeven moment keek ze eens om wie er toch zo zat te lachen achter haar en toen ging ze ineens over op een ander onderwerp. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Ik was overigens wel blij dat ik gisterenmorgen een gereserveerde zitplaats in de Fyra had:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GOx0ls7GvvY[/youtube]

Ik was de enige in dit rijtuig, op Rtd kwamen maarliefst 4 (inclusief mij :P ) passagiers uit de trein.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Suus »

Ha, ik ken dat wel: De eerste reservering wordt in de vierzitter geplaatst, bij mijn eerste rit met de Fyra werd mijn reservering ook in de vierzitter geplaatst, en werd de rest er door de conducteur uitgeschopt wegens gebrek aan reservering (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Karl »

Is Fyra nou nog niet failliet? -O-
Het is een spectrum.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten