Ddrs on tour #19: Van Leyenburg tot Waalsdorp

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #19: Van Leyenburg tot Waalsdorp

Bericht door Daniel »

Afgelopen dinsdag weereens on tour geweest, dit keer naar en door de Hofstad. Het begon na aankomst op Den Haag Centraal met een ritje lijn 24, lang geleden dat ik in 'n gelede Den Oudsten had gezeten, die me aan de Balsemienlaan bracht...
Afbeelding

Afbeelding

Een klein stukje doorsteken langs de route van lijn 23...
Afbeelding

...bracht me bij RandstadRail 3 in Loosduinen (* zwaait terug naar de trambestuurder *)
Afbeelding

Met die lijn 3 even naar Leidschendam geweest, waar bij de werkplaats weinig bijzonders stond. Dus maar weer teruggekeerd met lijn 4 naar de Uithof. Onderweg begon 't nog even flink te regenen, maar bij aankomst op Leyenburg was't weer droog. Kwam dus mooi uit.
Afbeelding

Zoals nog net door de voorruit van de bus heen te zien is, zitten de stickers met lijnnummer- en route hier niet op 't haltebord, maar op de ruiten van de abri.

Afbeelding
Afbeelding

De 190/20 hing er wel erg lekker in de bocht...
Afbeelding

En een verdwaalde Lelybus...
Afbeelding

Afbeelding

Daarna werd het tijd eens wat bijzonderder materieel op te zoeken, dus zat er maar een ding op... niet dat ik 't erg vond hoor, een ritje met de ex-Dordtse 121 op lijn 20 (voor Den Haag nieuw, maar bij 'n Dordtse bus past 't wel :) ). Dat deed me uiteindelijk in een nat Oostduin belanden. Zoek de verschillen met de banner van dit forum...
Afbeelding

En tja, het was nog slechts een kwestie van even de Wassenaarseweg volgen om bij de Van Alkemadelaan te belanden, waar spitslijn 28 eerst met een doodgewoon busje passeerde...
Afbeelding

De weg volgend kwam ook lijn 23 nog langs...
Afbeelding

Maar uiteindelijk kwamen we uit bij de Oude Waalsdorperweg, en daar was 't gelijk raak met de eerste de beste bus die passeerde. De ex-Arriva 5583, waarvan alleen de ooit groene delen wit gespoten zijn. Raar gezicht...
Afbeelding

Inmiddels begon het me iets te hard te regenen, dus maar snel richting een halte gelopen en enkele minuten later lijn 22 naar het Centraal Station genomen. De bus die ik even eerder nog op de foto zette haalden we op het eerste de beste kruispunt alweer in, hoezo verkeersinfarct :P

Op 't station stond nog de ex-GVB Amsterdam 1204, exex-Connexxion 1204 te niksen...
Afbeelding

En daarna maar snel richting het perron, waarvandaan geheel toevallig met een welbekende trein (genummerd 1963) de reis naar Dordrecht begonnen kon worden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ddrs on tour #19: Van Leyenburg tot Waalsdorp

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Afbeelding
Wat is dat voor een lelijk ding? :P
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Ddrs on tour #19: Van Leyenburg tot Waalsdorp

Bericht door WSM »

Het is (uiteraard) een Berkhof-product: de Diplomat.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten