Koninginnedag in België

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

Koninginnedag. Hmm. Mooie gelegenheid om het land uit te gaan, en aangezien er in België nog wat kantoorurenlijntjes te doen waren, maar direct na de fysiotherapie die kant op vertrokken.

Maastricht, 29 april 2010. Ik ben met de OV-Chip-Virm 9524 vanuit Utrecht hierheen gekomen. Zit van binnen prima, je voelt er niks van :)

Afbeelding

Bressoux, 29 april 2010. In de verte staan wat afgerangeerde treinstellen. Het zijn voormalige stellen van de Belgische Post, afgeleid van de "Klassiekskes" AM62 (e.a.)

Afbeelding

Liège Guillemins, 29 april 2010. Één van de oudste nog rondrijdende klassieke motorstellen, de 157, verzorgt de L-trein naar Huy en Namen.

Afbeelding

Charleroi-Sud, 29 april 2010. Een aantal forenzen staat nietsvermoedend te keuvelen terwijl de 766 keurig in de verf zit ;)

Afbeelding

Geraardsbergen, 29 april 2010. "Playmobil" 4126 staat klaar om te vertrekken als L-trein naar Gent Sint Pieters.

Afbeelding

Schendelbeke, 30 april 2010. Klassiek motorstel 223 suist voorbij richting Denderleeuw.

Afbeelding

Quévy, 30 april 2010. Als ik hier wat eerder geweest was, was bij deze het hele NMBS-netwerk afgewerkt geweest qua bordjes. Helaas hebben onze tweetalige vrienden onlangs weer een aantal stationnetjes in Brussel geopend. Eens kijken wanneer ik daarheen ga. Vlak rechts van de fotograaf begint overigens Frankrijk.

Afbeelding

Liège Guillemins, 30 april 2010. De Maastricht-Brussel-Express rolt zojuist binnen om mij terug te vervoeren naar het land waar treinen gewoon opgeheven worden als er maar genoeg mensen in willen :)

Afbeelding

En tenslotte nog een leuk oogstplaatje:

Afbeelding

Enjoy :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Leuk om te zien, Fles! Al is het alleen al om het feit dat hieruit blijkt dat je weer fit genoeg bent voor twee dagen België.
En het valt me toch altijd op... 90% van de Belgische bordjes zijn in die vreselijk ouderwetse stijl uit de jaren '70, en wordt op nieuwe stations nog steeds toegepast :( en die stijl uit 2000 ziet er zo goedkoop uit. dan doen we het in Nederland toch heel wat beter, zeker omdat we hier wél één stijl kunnen handhaven.
(nee, dan heb ik het niet over GVB.)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Leuk om te zien, Fles! Al is het alleen al om het feit dat hieruit blijkt dat je weer fit genoeg bent voor twee dagen België.
Mwoa, ik had me vandaag al voorgenomen om rust te houden, maar de geplande trip voor morgen toch ook maar afgelast... Ik wil nog te veel, te snel :|
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Daantje »

Ik ben een keer via Quevy naar Frankrijk gereisd, grappig stationnetje is dat :) Goede herinneringen aan :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Meltrain »

Fles schreef: Quévy, 30 april 2010. Als ik hier wat eerder geweest was, was bij deze het hele NMBS-netwerk afgewerkt geweest qua bordjes. Helaas hebben onze tweetalige vrienden onlangs weer een aantal stationnetjes in Brussel geopend. Eens kijken wanneer ik daarheen ga.
Brussel-Simonis en Brussel-West toevallig? ;)
Beide aan de gereactiveerde spoorlijn 28.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

meltrain schreef:
Fles schreef: Quévy, 30 april 2010. Als ik hier wat eerder geweest was, was bij deze het hele NMBS-netwerk afgewerkt geweest qua bordjes. Helaas hebben onze tweetalige vrienden onlangs weer een aantal stationnetjes in Brussel geopend. Eens kijken wanneer ik daarheen ga.
Brussel-Simonis en Brussel-West toevallig? ;)
Beide aan de gereactiveerde spoorlijn 28.

Ja precies. Stelletje snoodaards :twisted: Magoe ik pak wel een keertje een JUMPticket om al die troep eens netjes af te werken binnenkort. Het eind is in zicht :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Moet je Pannenhuis ook wel doen heh :wink:
Niet dat dat station in gebruik is, maar vanuit de metro kun je wel mooi het bordje fotograferen.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Moet je Pannenhuis ook wel doen heh :wink:
Okee wie ben jij op HGBTF?? :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Watte???

(Het Grote Belgische Treinen-Forum??? *Doet even een gok*)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

ja precies, daar begon er ook al gelijk eentje over Pannenhuis :lol:

klik
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Wasn't me :N
Gaaf onderwerp daar trouwens! Dat we dat hier niet hebben...
(ja, ik vind bordjes stiekem ook heel leuk :oops: alleen is mijn verzameling niet zo groot als de jouwe... zal eens aan het werk gaan.)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Fles »

Ardan schreef:(ja, ik vind bordjes stiekem ook heel leuk :oops: alleen is mijn verzameling niet zo groot als de jouwe... zal eens aan het werk gaan.)
Altijd leuk natuurlijk :) Hoe ver ben je?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Wat ik zo snel uit internet-archieven kon vissen staat in het nieuwe Bordjes-topic :wink:
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Joshua »

Nice Nice, een leuk verslagje.

Maar op Qday het land uit gaan? Dat is juist de dag om te feesten op het museumplein in Amsterdam of met je kleedje op de rommelmarkt te gaan staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Meltrain »

Joshua schreef:Maar op Qday het land uit gaan? Dat is juist de dag om te feesten op het museumplein in Amsterdam of met je kleedje op de rommelmarkt te gaan staan.
En mensen die daar niet van houden, gaan dus het land uit. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Gekko123 »

Ik sta ieder jaar in dubio: ga ik feesten of blijf ik lekker thuis (was nog te jong om alleen het land uit te gaan).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Ardan »

Ah joh, toen ik zo oud was als jij ben ik zo ontzettend vaak alleen naar het buitenland geweest.....
*voelt zich ineens ontzettend oud terwijl er maar 2 jaar verschil in zit :oops: *
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Koninginnedag in België

Bericht door Vinny »

meltrain schreef:
Joshua schreef:Maar op Qday het land uit gaan? Dat is juist de dag om te feesten op het museumplein in Amsterdam of met je kleedje op de rommelmarkt te gaan staan.
En mensen die daar niet van houden, gaan dus het land uit. :wink:
Ik hield er ook nooit van, totdat ik ontdekt heb dat in Amsterdam-Zuid en Amsterdam-West mensen zich op koninginnedag wél normaal kunnen gedragen en sindsdien vermaak ik me in de stad zelf dus wel. Enige nadeel in Zuid is dat de horeca niet een beetje duur is, maar gewoon onbetaalbaar. Een simpele belegde boterham vanaf 7,50 euro. :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten