(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Daar gaat 'ie weer!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Vanavond trof ik weer een Arrivabus met een chauffeur die niet staakte. Hij was niet lid van een vakbond (werkte via een uitzendbureau) en staakte om die reden niet mee. Als hij wel mee zou doen, zou slechts 50% uitbetaald worden...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

Is daar dan controle op? Je kan toch gewoon iedereen door laten lopen zonder met allerlij toeters en bellen in de bus verkondigen dat je staakt?

Heb zelf een (bijna) gratis rondje gemaakt vandaag:
Groningen- Emmeloord-(Zwartsluis/Hasselt)-Zwolle- Coevorden- stukje met de trein tot Emmen- Groningen.

Helaas is er vanaf Coevorden met een zondagdienstregeling niet zo veel te bussen, dus ipv 90 minuten wachten op een bus naar Emmen maar de trein gepakt.
In Emmeloord stond een gezin te wachten op de bus naar Urk, de chauffeur zei dat ze lang konden wachten, op zondag mogen ze niet in Urk komen met de bus zei ie.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 01 mei 2008, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Nouja, het valt denk ik wel op als je geen omzet boekt... Zeker op bepaalde buslijnen worden veel 3 en 5-eurokaartjes verkocht, bovendien krijg je een probleem als de 1 wel moet betalen en de ander niet.

De chauffeur van lijn 28 controleerde trouwens niet, maar had wel kaartjes meegenomen. Deze kon hij aan de mensen uitdelen als Arriva een controleploeg zou sturen :lol: ...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

bovendien krijg je een probleem als de 1 wel moet betalen en de ander niet
Was op lijn 315 ook zo. De chauffeur die in Groningen aan de dienst begon deed mee, in Emmeloord werd ie afgewisseld door een collega, die niet mee deed. Nieuwe instappers moesten betalen, mensen die al zaten werden met rust gelaten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Trein-O-Fiel schreef:De chauffeur van lijn 28 controleerde trouwens niet, maar had wel kaartjes meegenomen. Deze kon hij aan de mensen uitdelen als Arriva een controleploeg zou sturen :lol: ...
Werd er dan wel gewoon gecontroleerd door Arriva? Vallen die controleurs niet onder dezelfde CAO als de buschauffeurs?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Arriva dat controleert moet ik zelfs nog meemaken op dagen dat er niet gestaakt wordt :mrgreen: Hier in de regio kunnen ze nieteens controleren, omdat er altijd maar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Gelukkig vandaag wederom niet gecontroleerd door Connexxion in lijn 53, scheelde me dus 8 strippen in totaal. Helaas voor mij controleerde GVB in Amsterdam wel gewoon, hetgeen mij 2x3 strippen kostte richting Noord. Nu kun je zeggen: "dan had je toch lijn 91 of 92 van Arriva kunnen pakken?" Maar neen, m'n vriend woont stukje verderop en we waren lui voor die laatste 500 meter :p.

Verder toen ik van de week (dinsdag) in Zwijndrecht was, viel me op dat er een witte bus als lijn 11 reed. Ik heb geen idee wat het er deed. Een dag d
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Werd er dan wel gewoon gecontroleerd door Arriva? Vallen die controleurs niet onder dezelfde CAO als de buschauffeurs?
De mensen die in de CAO Multimodaal vallen, staakten niet. Hun CAO is wel rond. De kans is aanwezig dat er mensen van Arriva in die CAO zitten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Is daar dan controle op? Je kan toch gewoon iedereen door laten lopen zonder met allerlij toeters en bellen in de bus verkondigen dat je staakt?
Het gaat ook om een gebaar naar de werkgever(s) etc. 's Ochtends of aan het begin van de dienst wordt geregistreerd wie wel en wie geen kaartcontrole zal uitvoeren. Het is aan de werkgever om dat eventueel te controleren. Overigens mogen ook uitzendkrachten zogenaamde solidariteitsacties voeren, hun CAO is immers gespiegeld aan die van de vaste chauffeurs. Met een beetje logisch nadenken kan ook wel worden bedacht of de controleurs op de bewuste dagen wel of niet actief bezig zullen zijn ;)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Justin schreef:"dan had je toch lijn 91 of 92 van Arriva kunnen pakken?" Maar neen, m'n vriend woont stukje verderop en we waren lui voor die laatste 500 meter :p.
Volgens mij bedoel je 91 of 94 van Connexxion :) Je had overigens op de Draaierweg kunnen overstappen, had je een strip gescheeld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Daarnet weer even pijnlijk kennis gemaakt met de non-aansluitingen hier in het seijsterse :evil:
ik kwam uit arnhem rond 20:57 aan op driebergen- zeist waar de 50 naar utrecht net 2/3 minuten wegwas, vervolgens om 21:06 de 56 gepakt naar zeist busstation in de hoop daar de 53 nog te kunnen pakken richting utrecht (vollenhove). bij aankomst op het busstation was de 53 echter net 3 minuten weg, dus besloot ik maar om de 74 te pakken naar het rond... vanaf hier ging het wel goed... maar ik had dus zeg maar 30 minuten eerder thuis kunnen zijn... :evil:

(tot zover mijn gezeur weer :D )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Verder toen ik van de week (dinsdag) in Zwijndrecht was, viel me op dat er een witte bus als lijn 11 reed. Ik heb geen idee wat het er deed.
Dat zal de Vreugde Tours 502 geweest zijn, die in Dordrecht ook op lijn 1 rijdt. Kennelijk hebben ze op de dagen dat 1 niet aan Lotax uitbesteed is wat ritten op lijn 11 uitbesteed (de chauffeur had 't daar al over, gister tegen een mede-busspotter uit Dordt)
Een dag d
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Wubbo »

Geert zag om 07.25 bij de Kruisstraat in Utrecht een lijn 11, die 'Universiteit Utrecht' filmde. Lekker handig, bij een universiteit die verspreid door de stad ligt (y). Gelukkig komt lijn 11 wel langs de meeste universiteitslocaties, dus wat dat betreft klopte de film wel.
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door leeca »

Mm, de UU is officieel in de Uithof gevestigd, dus een beetje kloppen doet het wel. Het heet ook niet voor niets "Universiteitscentrum De Uithof". Dat er ook faculteiten in de binnenstad en elders (UCU en bestuurs&organisatiewetenschap ergens rond het ledig erf) zitten doet daar niets aan af.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Maar waarom zou je dan niet gewoon "De Uithof UMC/WKZ" filmen, zoals elke andere bus op lijn 11 :? Het was gewoon een dubbelgelede, dus het kan wel :P
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Gisteravond laat wilde ik van Roermond naar huis terugreizen met de bus. Ik zocht, zoals gebruikelijk, mijn vaste Ambassadorplaats :P op (linkerzijde, voorlaatste bank). Op de vloer zag ik glas liggen. Ik dacht eerst dat iemand een flesje ofzo had laten vallen. Even later zag ik dat aan de rechterzijde een heel raam stuk was. Even aan de chauffeur gevraagd of we evengoed met deze bus op weg gingen, misschien was hij nog niet op de hoogte. Dat was hij echter wel en het bleek dat een of andere idioot bij een voorgaande rit in Roermond een steen door de ruit had gegooid :evil: Gelukkig is het 's avonds niet zo heel druk in de bussen, maar het lijkt me toch erg gevaarlijk als er net reizigers naast dat raam zaten...
Overigens een beetje vreemd dat de bus niet uitgewisseld is geworden. Misschien dacht men dat die idioot er nog steeds stond en dat er dan beter van
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

keleti palyaudvar schreef: maar ik had dus zeg maar 30 minuten eerder thuis kunnen zijn... :evil:
(tot zover mijn gezeur weer :D )
Alleen officieus. Als je de niet-bestaande aansluitingen had gehaald. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Ik ben het met Keleti Palyaudvar eens dat die aansluiting trein -> bus 's avonds vanaf Driebergen-Zeist werkelijk belabberd is, in het gunstigste geval sta je minimaal 25 minuten te wachten op je bus :roll:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:
keleti palyaudvar schreef: maar ik had dus zeg maar 30 minuten eerder thuis kunnen zijn... :evil:
(tot zover mijn gezeur weer :D )
Alleen officieus. Als je de niet-bestaande aansluitingen had gehaald. :wink:
njah ik bedoelde ook meer als ze die aansluitingen is net iets beter zouden maken... :wink:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Een aantal dagen lang rijden er rondom Den Haag CS 's avonds geen trams. HTM heeft vervangende bussen ingezet, bestaande uit enkele touringcarbussen van o.a. de inmiddels welbekende vervoerders Pasteur en consorten. Ook BAB-VIOS reed mee en leverde een bus met Cxx-interliner outfit :lol:

Verder is me opgevallen dat de ritten van en naar de Keukenhof toch wel erg relaxt zijn om te rijden; alleen maar vrolijke mensen, mooie natuur en zeer ruime rijtijden :D Zo mag het vaker zijn :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag waren ze op het Dordtse busstation bezig schermen voor actuele vertrektijden van de bussen op te hangen. Dat ging alleen niet helemaal lekker... omdat de bestrating nou niet al te recht ligt daar stond het liftje met het display erop ook scheef en kregen ze 'm slechts met veel moeite aan de paal bevestigd.

Bij de streekperrons en het middenperron van de stadslijnen richting centrum zag ik aan het eind van de middag dat de paal met het scherm eraan dusdanig scheef staat dat je nieteens een waterpas nodig hebt om dat te constateren :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb het idee dat Connexxion (onwetende) touristen uit de tram probeert te lokken :twisted:. Eerst stond op de bestemmingsdisplay van de 172 "Uithoorn Busstation", sinds kort staat er "Uithoorn via Amsterdam Leidsepln" :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

De schermen voor de actuele vertrektijden waar Reiziger Ddrs het over had in Dordt. Eerst deze bij halte H:
Afbeelding

Dan deze bij halte E die nou niet bepaald recht staat en hier ook nog niet klaar voor gebruik is:
Afbeelding

Bij de RET zijn net als bij het GVB de vlaggetjes gelukkig niet wegbezuinigd. :D Ze waren niet bij alle bussen te zien, maar bij de meeste wel. Aan de ene kant hangt de Nederlandse vlag en aan de andere kant de Rotterdamse.
De vlaggetjes op de Den Oudsten-bussen, zoals hier bij de 916 als Buslijn 66 naar Feijenoord:
Afbeelding

En de Citaro's, zoals hier bij de 206 als Buslijn 44 naar het Centraal Station:
Afbeelding

Zoals bekend zijn er acties in het streekvervoer en is het reizen gratis. Niet iedereen wist ervan en dat leverde soms leuke reacties op. Een chauffeur in Arriva-lijn 168 (Dordrecht --> Heinenoord) kreeg bijvoorbeeld een schouderklopje van een passagier en de chauffeur in Alliance 2460 op CXX-lijn 144 (Ridderkerk Drievliet --> Rotterdam Zuidplein) kreeg wat geld van een passagier. Die chauffeur vertelde ook dat, als er geen akkoord komt, er op woensdag 14 en donderdag 15 mei echt gestaakt gaat worden. Door die acties reden veel chauffeurs rond met FNV-vlaggen, maar ook met oranje-beestjes van de FNV, met petjes en met oranje-hesjes. Een van de meest opvallende chauffeurs die ik vandaag zag was deze. Hij had een oranje FNV-petje, een oranje FNV-hesje, een oranje beestje en een batch met "Ik voer actie" erop. Hier zit hij in Wright 6251 als Buslijn 90 naar Utrecht CS:
Afbeelding

En tot slot heeft CXX-Integro 2741 geen wasbeurt nodig vandaag. Hij werd van alle kanten in Ridderkerk Drievliet door 4 waterpistols beschoten. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Gisteren was de laatste dag dat m'n abonnement geldig was, maar kwam 't er niet van een nieuwe te komen. Moest vanmiddag dus even 'n kaartje kopen in de bus om onderweg gelijk langs de Arriva-store te gaan.
Leg ik 'n euro op de betaaltafel, vraagt de chauffeur "jij hebt toch een abonnement?" :) Tja... ze gaan me iets te goed kennen hier geloof ik, waarschijnlijk had weer niemand iets gezien als ik met het verlopen abonnement was ingestapt :P

Kwam verder in 't centrum vanmiddag ook schermen voor de actuele vertrektijden van de bus tegen. Lijkt er alleen wel op dat ze daar exemplaren hebben gehangen die op 't station thuishoorden: op de ene staat een C en op de andere een D, terwijl er eentje met een B op 't station hangt samen met twee zonder letter. Dat lettertje zal vast als perronaanduiding bedoeld geweest zijn, al komen ze niet overeen met de letters van de haltes op 't station...
Bij Ziekenhuis Dordwijk hing ook nog een kleiner exemplaar van deze schermen, maar te hopen dat er niet teveel busjes tegelijk komen: het ding heeft maar drie regels en alle streeklijnen komen bij diezelfde halte in beide richtingen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten