OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Het is alweer 2 mei, maar voor deze maand was nog niet eens een nieuw topic aangemaakt :shock:
Dus bij deze!

Ik zat vanmiddag in de bus, lijn 81 van Zutphen naar Deventer. En in plaats van dat we bij Gorssel de Hoofdstraat inreden, reden we gewoon door over de Rondweg, om te stoppen bij het punt waar de bus normaal pas de grote weg weer opdraait, en daar was iets van een halte gemaakt. Een paaltje stond daar, zonder bordje of zo, gewoon een paaltje. De bus stopte, want er stond iemand. Het hele verhaal kreeg ik niet mee, in ieder geval hoorde ik de chauffeur zeggen 'Ja, hier is het paaltje, dan zonder bordje want die is er denk ik afgesloopt, maar ja, hier moet ik wel stoppen!'
Op de site van Syntus is niks te vinden van een omleiding of zo, dus ik vond dit wel heel raar.

Overigens kostte de rit mij 2,11, terwijl het twee weken terug nog 1,89 was. Tijdens het uitchecken op het station van Deventer zag ik ook nog dat de cico achterliep, die was nog bij het Teugseplein.
Het busritje naar huis met lijn 3 kostte mij echter slechts 11 cent ipv 63/64 doordat dat een overstapje was :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Wat een heerlijke rust vanmorgen zeg... kan me niet herinneren dat de meivakantie ooit zo merkbaar was in de trein, wellicht dat 't meespeelt dat 5 mei dit jaar weer een feestdag is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door robinzes »

Ik heb vandaag nu al een paar keer een Lint van syntus voorbij zien komen in Elst( spoorlijn Arnhem - Tiel ). Terwijl er eerst over het algemeen alleen maar DM90 reed. Sterker nog, ik heb vandaag nog geen DM90 gezien. ( vind ik niet zo erg ). Weet iemand waarom dat nu eeneens gewisseld is ? ( mischien dacht syntus: 'laten we nog even wat modern materieel inzetten voordat arriva hier komt') :D
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk omdat men nu wat LINT materieel over heeft door de werkzaamheden op Arnhem-Winterswijk en de LINT goedkoper in exploitatie is in vergelijking met DM'90?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Vandaag was het dan zover: Na 35 jaar SGM reden er op de Hoekse Lijn alleen maar SLT's. De reizigers waren verrast en de meesten vonden het een mooie trein, vooral de gelijkvloerse instap werdt erg gewaardeerd. Behalve een haperend stelletje dat s'ochtends met +10 rondreed (rara welk stel dat bleek te zijn) ging alles vlekkeloos. Tot s'middags...

Ook ik mocht vanmiddag 2 slagjes Rtd - Hlds maken en wel met stel 2418. De eerste slag ging echt letterlijk als een trein, de krappe rijtijden haalde ik op m'n sloffen en dus moesten we zelfs opletten dat we niet te vroeg vertrokken, want de meeste treinen reden zelfs met -1 of -2, terwijl dit met de oude Sprinters vaak +1 of +2 was.

De tweede slag was echt een ramp... Er zaten een aantal collega's achter me in de 1e klas die naar huis gingen, dus deed ik voor hen de rolgordijntjes open, zodat ze konden meegenieten. Al bij vertrek uit Rtd ging het fout, de hc sleutelde maar ik kreeg geen groene lamp deuren dicht. Zonder die lamp geeft de SLT geen tractievrijgave en dus kan je niet wegrijden. Na nog twee pogingen bij twee andere deuren lukte het dan toch en konden we vertrekken met +3.

Alles ging goed tot Vdo, waar we na het sleutelen weer geen groene lamp kregen. Na weer twee pogingen, ontgrendelde ik de deuren aan de blinde zijde en liet ik de hc aan die kant sleutelen. Dat werkte en we konden weer verder met +5.

Toen we met 130 van Vdw naar Mss reden, kapte de ATB-installatie er ineens mee: PSSSSJT! en na 600 meter stonden we stil. Resetten hielp niet, dus schakelde ik de ATB maar uit en zo haalden we het perron van Mss, zodat de andere treinen tenminste om ons heen konden rijden. Er was dus bijna geen hinder voor de andere treinen op de Hoekse Lijn.

Daar aangekomen kregen de deuren weer kuren, of waarschijnlijker: de klaptreden. Ook een harde reset van het stel hielp niet, dus heb ik de trein maar leeggehaald en de reizigers verwezen naar de volgende s4100 die in Mss naast ons kwam staan, want wij hadden inmiddels +28 en moesten de trein leeg afvoeren naar Rtd.

De reizigers waren gelukkig gelaten en mopperden niet, waarschijnlijk omdat we uitgebreid en vaak omriepen en dankzij glazen wand en de open rolgordijnen ook echt konden zien dat ik hard bezig was om de storingen op te lossen. Ze wensten ons zelfs succes. :pos: In Rtd ging het stel meteen naar het opstelspoor en werdt er weer een 'oude' Sprinter van stal gehaald. En ik was blij dat ik daarna weer met twee goeie ouwe Plan V-tjes naar huis mocht rijden... *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Ik kom die sletjes steeds vaker overal tegen :D Vorige week ook al in Ht een aantal. Maar erin gezeten, of ook maar een fatsoenlijke foto ervan, heb ik nog niet :N
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Raymond »

Ook het SRE gebied moet er aan geloven. De omroepberichten bij de belangrijke haltes dat je niet moet vergeten uit te checken. Dan zal binnenkort ook wel begonnen worden met de verdere promotie, want dat is nog niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:En ik was blij dat ik daarna weer met twee goeie ouwe Plan V-tjes naar huis mocht rijden... *O*
Geniet er maar van zolang het nog kan... volgens info op Somda wordt de complete s5100 vanaf het wijzigingsblad van 13 juni met SLT gereden. De s5000 is dan zo goed als compleet DDAR, waarmee er dus nagenoeg geen Mat'64 meer in Dordrecht komt.

En tja, soms snap ik NS echt niet hoor... vorige dienstregeling lieten ze nog complete aansluitingen vervallen na 'n wijziging in de dienstregeling om maar aan de heilige punctualiteitsnormen te voldoen, maar tegenwoordig is het kennelijk geen probleem om de t20554 drie dagen in de week een minuut of vijf voor een rood sein wortel te laten schieten.
Wat is het probleem: men wil persé een stel achterop de t12565 bijplaatsen, maar dat krijgen ze nooit naar het vertrekspoor gerangeerd in het gaatje van vijf minuten tussen vertrek van de vorige trein en binnenkomst van de t20554. Aangezien de binnenkomende trein krap voor de vertrekkende s4000 lang kruist mag die vervolgens er eerst uit wat het wachten nog verlengt.
Wat er nu op tegen is om het stel aan de andere kant te plaatsen na binnenkomst, geen idee. Dan hebben ze er notabene nog twee keer zo lang de tijd voor ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Misschien moet dat stel er ergens anders wel weer vanaf vanwege planmatig onderhoud en zit dat zo in de omloop opgenomen. Naast de punctualiteit is bij NS ook de omloop heilig. -O- SLT in de s5100? Joepie.
Vallend blad maakt rails glad.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

Zelfs de museumpendel staat met ingang van 6 juni met SLT gepland, wanneer staat de 1e SLT tegen het juk in Utm? Ze hebben er ineens wel heel veel vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door Maik op ma 03 mei 2010, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Pommes.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Nou ik even helemaal niet. -O- Maar de kans om tegen een juk aan te knallen, is met een SLT kleiner want er zit een ontzettend goeie slip/antiblokkeer-installatie in. Het regende vanmiddag, maar ik kon met vol vermogen wegrijden zonder te slippen en remmen was zelfs met regen op de om gladde sporen beruchte Hoekse Lijn geen probleem.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

In Utrecht zijn ze trouwens erg goed in verstoppertje spelen: momenteel wordt bij halte Europalaan een verhoogde stoeprand aangelegd en daarvoor blijkt de halte ri. Centraal Station tijdelijk verplaatst te zijn naar de andere kant van de uitrit t.h.v. de Praxis.
Dat zag ik overigens pas toen de bus daar stopte want men had het gepresteert het haltebord precies achter een verkeersbord te plaatsen. Was ook niet te zien vanuit de richting waarin ik daar aan kom lopen, want dan staat 't nu juist achter een dichtgegroeid hekwerk :P

Nou vooruit, laten we het berichtje toch maar multimodaal maken... geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor :P De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Maik schreef:Zelfs de museumpendel staat met ingang van 6 juni met SLT gepland, wanneer staat de 1e SLT tegen het juk in Utm?
Nou, 6 juni dus he :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor :P De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
Ja daar keek ik ook al raar van op :shock: Ik mocht er maar met 40 km/u langs met de s5100 en ik wist niet wat ik zag.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Zojuist met de IC van 18.39 uit Amsterdam naar Hoorn gegaan. Deze trein bestond uit 2x Virm 4. Het voorstel stel was defect, en we konden dus niet vertrekken. Er werd wel veel omgeroepen door zowel machinist als HC, maar het was echt niet te verstaan helaas. Toen zag ik een hele meute mensen vanuit het voorste stel naar achter lopen, en werd het voorste stel weggereden vanaf 14b naar spoor 15a. Daarna kon het Virm 4tje waar ik in zat in zijn eentje met +16 vertrekken naar Enkhuizen. Bij aankomst in Hoorn had de trein nog maar 8 minuten vertraging, er was echt door in ieder geval de machinist aan gewerkt :pos: Wel deinde de trein als een gek op sommige plekken, maar dat zal wel met de sportieve rijstijl van de machinist te maken hebben.
Het stel wat het nog deed, was overigens dezelfde als waar ik eerder vandaag op de heenweg naar Amsterdam ook al in zat, de 9519 :)


Gaat er in de regio Amsterdam ook SLT rijden binnenkort? Alleen rondom Amsterdam staan er al 10 stellen geparkeerd (al maanden) en bij Amersfoort zag ik er ook 7 staan. Door Hoorn heen heb ik ze een paar keer leeg zien rijden. En vanuit de werkplaats aan de Zaanstraat wordt er bijna iedere dag een instructie ritje aangevraagd naar de Watergraafsmeer en terug.
(kan ik mooi oefenen met een leuke route over weinig gebruikte wissels te verzinnen)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

9519 bestaat niet, 9419 wellicht?

Rond Amsterdam staat er m.i.v 6 juni geen SLT gepland. Ook de diensten in de s4000 die nu nog met SLT gepland staan worden mat'64/SGM.
Pommes.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door JeePee »

De IC van 21.27 uit Es naar het westen staat stil tussen Esd en Hgl. bij het passeren van Esd werd luid getyfoneerd en was er een klap te horen. er is echter niets gevonden. nu vervolgen we met +30 onze reis weer. ondanks de vele Twente supporters in de trein bleef iedereen rustig. Net zoals de afgelopen 2 dagen qua festiviteiten ook hier geen wanklank dus :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Mark »

Vanmiddag reed stel m8638 een paar extra slagen tussen Rsn en Esd i.v.m. de huldiging van FC Twente bij de Grolsch Veste. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door timtrein »

Reiziger Ddrs schreef:Nou vooruit, laten we het berichtje toch maar multimodaal maken... geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor :P De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
Locje Monica?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door JeePee »

mezelf ff verbeteren. Vertrek werd +60 en de trein werd te Hgl opgeheven. De trein van een uur later bleef voor het gemak maar 10 minuten in Hgl staan ondanks sein veilig. Aankomst te Dv was om 23.20 waar uiteraard de s3600 naar Zl al weg was. Maar omgereisd via Amf en daar de t787 gepakt. Wordt +125 in Lw dus ongeveer. Had +60 kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Aha, dus dát was het! Toen ik om 23 20 uur over de Deventer Singel naar huis liep zag (en hoorde) ik een ICM door de bocht komen richting Apeldoorn... vroeg me al af wat die daar deed.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

NS weet blijkbaar niet wat ze willen met de t14500 in de schoolvakanties. Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling werden er overal gele vertrekstaten opgehangen hier waar op stond dat de t14500 serie niet rijdt tijdens de schoolvakanties. Wat schetste toen mijn verbazing toen ik in de kerstvakantie aan het werk was, zag ik ineens eentje langsrijden, en bleek dat ze dus wel gewoon in de kerstvakantie reden. Met het nieuwe wijzigingsblad in april zijn de vertrekstaten vervangen in Amsterdam en Hoorn, en nu staat daarop dat de t14500 serie ook in de vakanties gewoon rijdt. Echter we zijn nog geen 2 weken verder en er hangen overal posters dat de t14500 komende vakantie NIET rijdt. Weet iemand de NS logica nog?
Zo de vakantie is dan deze week ook echt aangebroken, en wat schetst mijn verbazing. Ineens zie in een t14554 vetrekken uit Amsterdam gister, en terwijl de posters nog opgeplakt hingen op de West Friese stations dat ze niet zouden rijden deze vakantie. Toen ik vandaag aankwam in Hoorn uit het werk waren de posters intussen weggehaald. NS is nu echt het spoor kwijt met deze spitsserie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Stefan »

Vandaag weer eens met het OV naar m'n werk geweest. Tussen Slinge en Hoogvliet rijden deze week geen metro's maar bussen. Voor de mensen die het niet weten, de pendeldienst wordt gereden met B96's van de RET én HTM! Ik moet overigens wel zeggen dat het best goed geregeld was, er rijden bijna constant bussen zodat je eigenlijk nooit lang hoeft te wachten. :) :pos:

1 ding viel wel op, ik had op de terugweg de RET 825. Het leek net alsof de bus van de sloop 'gered' was. Het halve interieur was al gedemonteerd namelijk, er misten verschillende stastangen en dergelijke. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

Ik zag van de week al een keer de 3801, toen trilden de ramen aan de achterkant heel erg... Gister zat ik er in en damn... Heloe onrustige loop in de eerste versnelling, alsof hij steeds afslaat, maar dat wil dat ding niet- en tilt als een gek! Bij elke bocht/kruispunt die je in je 1 overheen moet krijg je weer een ongewilde rugmassage.

Overigens zag ik ergens een foto in een een of ander technbiek-krantje dat de 3808 ook wordt omgebouwd als "The Wisper", en daarmee komt de serie op 3: de 3788, 3808 en 3810. Ik gok erop dat de 3809 ook wordt omgebouwd... :wink:
Laatst gewijzigd door MdJ op wo 05 mei 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

Gisteren weer een dagje door het oosten van het land getoerd. Ging niet geheel vlekkeloos, maar alla.

Apeldoorn en Deventer heb ik gelukkig zonder vertragingen bereikt, maar in Zutphen las ik dat er wegens 'aanrijding met een viaduct' geen treinverkeer zou zijn tussen Zp en Dv. Daarom maar de Sprinter genomen naar Dr (t7642), omdat ik toch geen s3600 verwachtte.

Het traject Ah - Nm verliep ook nog vlekkeloos. :mrgreen: Echter na Nijmegen al niet meer, de stopper (t4457) reed met wat vertraging rond en bij mij in de bak zat ook een moeder met 2 kinderen die ze maar niet in bedwang kon houden :X Knettergek werd je van die 2.

In Ht was inmiddels ook al lekker druk, alwaar de t4457 moest wachten op een vrij perron. Even later zag ik dat er een s800 moest langskomen op spoor 6. Maar de vertraging bleef maar oplopen tot +25, waarna deze vanwege 'diverse overwegstoringen tussen Ht en Btl. De s3500 die dan zou moeten komen werd dus ook maar opgeheven. Daarna was het de beurt aan de t9659 om opgeheven te worden. De 2x Plan V treinstellen liepen leeg en het perron kwam letterlijk bomvol te staan. Deze 2 treinstellen gingen als t4460 met +10 maar terug naar Nm.

En toen kwam de s3600 van 17.19 voorrijden, deze kwam natuurlijk propvol te zitten met mensen die gingen omreizen via Tb. :X
In Bd ging de t2262 ook met +5 weg, gelukkig hebben we deze er bij Ddrz eruitgereden. In Rotterdam had ik mooi aansluitingen op tram 4 naar Hofplein, waar juist de laatste RR-metro klaarstond om als laatste nog naar Forepark te rijden, alvorens het busvervoer zou starten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten