Deense bussen krijgen 'loveseats'

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Dexter »

Deense bussen krijgen 'loveseats'

maandag 03 mei 2010, 17u34

KOPENHAGEN - Een openbaarvervoersmaatschappij in de Deense hoofdstad Kopenhagen biedt voortaan 'loveseats' aan op zijn bussen. De rode zetels nodigen uit tot conversatie, en misschien zelfs meer, met een onbekende.
Wie op één van de rode zetels plaatsneemt, maakt daarmee duidelijk dat hij of zij open staat voor een gesprek. 'We bieden onze reizigers de kans om te praten, te lachen en misschien verliefd te worden', aldus Martin Wex, woordvoerder van de maatschappij.

Volgens de chauffeurs valt de actie in goede aarde bij de passagiers, en dan vooral bij jonge meisjes. Voorlopig wordt het initiatief beperkt tot twee weken.

'Onze bedoeling is natuurlijk ook om de mensen uit hun wagen te lokken en het openbaar vervoer aantrekkelijker te maken', aldus Wex. 'Je weet nooit wat er kan gebeuren.'

Bron: http://www.destandaard.be
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door find_your_spot »

Gekke opmerking maar volgens mij hebben de meeste Connexxion bussen al 3 jaar loveseats in Nederland.

Enige verschil is als je daar gaat zitten, je naast een 65+ ouwe taart zult belanden.
Maar gesprekstof ten overvloed...

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Vinny »

Hmmm, het doet me een beetje denken aan de jongerencoupe van de Valleilijn-trein. Dat is ook redelijk knus ingericht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Hmmm, het doet me een beetje denken aan de jongerencoupe van de Valleilijn-trein. Dat is ook redelijk knus ingericht.
Of een supermarkt met rode en blauwe winkelmandjes. Waarbij vervolgens iedereen over mijn pak spaghetti hing.... :twisted:
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Dexter »

De vroegere elektrische Citybusjes van Neoplan in Dordrecht hadden achterin een grote, halfronde achterbank en de MontmartoBus in Parijs heeft dat nog steeds. Dat is nog knusser en nodigt eerder uit tot een gesprek.
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Ruben »

Misschien moet iedereen die de bus in stapt ook maar een polsbandje gaan dragen waardoor aan de hand van de kleur de intenties van elke persoon duidelijk worden. :mrgreen:

In Parijs heb je trouwens een hoop stadsbussen met een ronde achterzit achterin.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door find_your_spot »

NS-Reiziger schreef:Misschien moet iedereen die de bus in stapt ook maar een polsbandje gaan dragen waardoor aan de hand van de kleur de intenties van elke persoon duidelijk worden. :mrgreen:
Bij de meeting zal ik me favoriete t-shirt wel aantrekken...

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door midnet »

ja-die rode stoelen zijn een uitvinding uit China/of de USA-en zijn ''honn/or'' seder (=deens=erezetels) voor 65+/senioren, invaliden etc. Ze hadden ze dan beter roze kunnen maken........
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Daantje »

Ik zag dat voor het eerst in de bussen van Spijkenisse naar Hellevoetsluis, vind het wel tof :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Gekko123 »

Dat soort zittingen zie ik met grote regelmaat: alle bussen van de concessie Provincie Utrecht hebben van die rood beklede zittingen.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door |Pim| »

Dat zijn speciaale bredere stoelen voor de bejaarde, of mensen die daar geen rekening aan houden.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Deense bussen krijgen 'loveseats'

Bericht door Joshua »

find_your_spot schreef:
NS-Reiziger schreef:Misschien moet iedereen die de bus in stapt ook maar een polsbandje gaan dragen waardoor aan de hand van de kleur de intenties van elke persoon duidelijk worden. :mrgreen:
Bij de meeting zal ik me favoriete t-shirt wel aantrekken...

Afbeelding
Maar zoveel vrouwen zijn er niet hiero. Dus of je er iets aan hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten