Mag ik even kwijt #44

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Mag ik even kwijt #44

Bericht door Caspar »

Ow zomaar, ik zat een beetje weg te dromen, en toen viel me ineens op dat er een blokje was gemonteerd op de grond zodat de klapdeur niet verder door kon zwiepen dan tot dat blokje. Maar met dat blokje kan de deur van de lift niet meer geopend worden. Niet dat het dus inderdaad ooit gebruikt wordt, maar ineens vroeg ik het me af.

Oja, ik had met Koninginnedag nog geholpen met de omroep op Amsterdam centraal, en een bandje gemaakt, maar op alle journaals, hart van Nederland, AT5 etc hoor je alleen mijn vrouwelijke collega omroepen, dus blijkbaar klink ik te slecht voor de uitzending 8-) :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Dexter »

Zelfs als ze gebruikt konden worden en ze dat ook daadwerkelijk wilden, dan moeten ze eerst gekeurd worden door het Liftinstituut. Net zoals alle andere liften in Nederland. :D

Mag ik even kwijt dat ik echt enorm zit te balen? Gestrand met een SLT door meerdere storingen, dat is me echt nog nooit gebeurt. En dan kon de hele trein er nog uitgebreid van meegenieten ook, dankzij die glazen achterwand.

Niet dat ik er zelf wat aan kon doen (A) ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon doen en zelfs de helpdesk wist het op een gegeven moment niet meer. Dat krijg je er nou van als je treinen volpropt met computers en chips. :|
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door STF »

Toen ik een paar jaar geleden met Aking op stap was, heeft hij geprobeerd om de lift te nemen vanaf het balkon naar de coupe maar er gebeurde niets na het omdraaien van de sleutel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

STF schreef:Toen ik een paar jaar geleden met Aking op stap was, heeft hij geprobeerd om de lift te nemen vanaf het balkon naar de coupe maar er gebeurde niets na het omdraaien van de sleutel.
Kabels doorgeknipt zeker -O-


:lol: :lol: :lol: :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Inkoppertje dit. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Dexter »

STF schreef:Toen ik een paar jaar geleden met Aking op stap was, heeft hij geprobeerd om de lift te nemen vanaf het balkon naar de coupe maar er gebeurde niets na het omdraaien van de sleutel.
Dat is maar goed ook, want dat ding is gewoon open aan de voor- en achterkant dus dat is levensgevaarlijk voor personen. Het is niets meer dan een hijshok wat precies op de afmetingen van een oude railtender zijn gemaakt. Een behulpzame hc zette er ooit een uit de kluiten gewassen rolkoffer van een oude dame in en die kwam er onder de krassen weer uit. :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Inkoppertje dit. :mrgreen:
Geeft niet, telt ook :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Ardan »

Wat is Noord-Friesland toch een takke-eind weg. Einde van de wereld bijna.
Op de teurgweg tijd over, maar even de Qliner gepakt van Heerenveen naar Lelystad. Anderhalf uur :shock: gelukkig zitten de stoeltjes van de Lion's Regio lekker en zat ik voorin.

Morgen een goede scouting-traditie in ere houden: samen met de Scouts, de Stam en leidinggevenden acte-de-présence geven bij de Winterswijkse dodenherdenking. Enige nadeel: anderhalf uur stilstaan en stil zijn, terwijl ik net herstellende ben van een vermoeidheidsverkoudheid. Hopen dat ik me een beetje rustig kan houden en vooral tijdens de 2 minuten stilte niet de hele boel bij elkaar hoest.
Dexter schreef:
Ardan schreef:Die U-/S-bahn-overstap, waar in de dienstregeling ook nog eens rekening mee wordt gehouden. Beetje een Van der Madeweg-idee.
Ga eens kijken in Muenchen op de stations Scheidplatz (U2 <-> U3) en Innsbruecker Ring (U2 <-> U5) waar de metro's perfecte cross-platform-aansluitingen op elkaar bieden. :pos: Ook in o.a. Brussel (Beekkant lijn 1/5 <-> 2/6) en Stockholm (Gamla Stan en Slussen Roda Linje <-> Grona Linje) bestaat het, maar daar wordt niet altijd op de aansluiting gewacht.
Jaa, maar dat is een overstap metro <> metro. Ik heb het over metro <> S-bahn :wink: En MDW haalde ik er puur bij om een voorstelling van de situatie te maken..

@C-o-F: De voormalige lijn A is nu deel van lijn 2, hoe verklaar je dat met jouw logica? :wink:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Stefan »

Zo, ik heb vandaag geen auto omdat m'n ouders allebei een auto nodig hebben.. Opzich niet zo erg dat ik met het OV naar m'n stage in Spijkenisse moet, alleen is het én vakantiedienstregeling én metrolijn D rijdt niet tussen Rhoon en Hoogvliet. Normaal ga ik om 7.30u weg, ben ik rond 8.10u op m'n werk, nu moet ik de bus van 6.37u hebben en ben ik er met wat geluk om 8.25u. En dat voor een afstand van amper 25 kilometer. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door webguy »

Ik ben gisteren helemaal naar Groningen geweest om een telefoon te kopen (Marktplaats). Den Haag - Ede-Wageningen via Groningen is wel nogal ver :) Gelukkig was degene van wie ik 'm kocht wel zo aardig naar het station in Groningen te komen, anders zou ik nog 30 min in de bus moeten zitten :) Zat alleen een simlock op, dus moet nu code gaan fixen...
Maar anyway, meteen een nieuwe ROM er op gezet, dus ik heb nu Android 2.1 op een telefoon van 130 euro :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef: Maar anyway, meteen een nieuwe ROM er op gezet, dus ik heb nu Android 2.1 op een telefoon van 130 euro :)
Ik hoor een liedje aankomen.....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0TnOCohzRDY[/youtube]

*O*
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Leuke piano. En ik zit dankzij f-y-s meteen weer met deze reclame in mijn hoofd: :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S3oGtuX1Ll8[/youtube]
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Zo, ik heb vandaag geen auto omdat m'n ouders allebei een auto nodig hebben.. Opzich niet zo erg dat ik met het OV naar m'n stage in Spijkenisse moet, alleen is het én vakantiedienstregeling én metrolijn D rijdt niet tussen Rhoon en Hoogvliet. Normaal ga ik om 7.30u weg, ben ik rond 8.10u op m'n werk, nu moet ik de bus van 6.37u hebben en ben ik er met wat geluk om 8.25u. En dat voor een afstand van amper 25 kilometer. :|
Ja dat zie ik overal, vakantiedienstregeling. WTF? Ik moet morgen gewoon werken hoor.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #43

Bericht door Chauf21 »

Stefan schreef:Zo, ik heb vandaag geen auto omdat m'n ouders allebei een auto nodig hebben.. Opzich niet zo erg dat ik met het OV naar m'n stage in Spijkenisse moet, alleen is het én vakantiedienstregeling én metrolijn D rijdt niet tussen Rhoon en Hoogvliet. Normaal ga ik om 7.30u weg, ben ik rond 8.10u op m'n werk, nu moet ik de bus van 6.37u hebben en ben ik er met wat geluk om 8.25u. En dat voor een afstand van amper 25 kilometer. :|
Ik kwam er vanochtend ook achter dat de vakantiedienstregeling was ingegaan.. Stond op het perron en vond het maar lang duren totdat m'n trein kwam... Ow, ja, vakantiedienstregeling, bedacht ik me later.. Dag aansluitingen enzo. Ook weer driekwartier later dan gepland op 't werk -O-

Morgen zou het nog rampzaliger met extra overstappen worden, dus ik heb maar laten weten morgen thuis te gaan werken :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

In de valstrik van het concessieaanbod van de NS aan Zuid-Holland getrapt? :X

Jeuh, nieuw afwasmiddel *O* Pompelmoes met mint, doe maar luxe (stond al een jaar werkloos in het kastje, want de vorige fles dreft ging iets langer mee dan verwacht)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

Gelukkig heb ik hier in Dordt geen last van vakantiedienstregelingen... enige 9 lijnen van Zuid-Holland-Zuid die daar niet aan doen hebben we hier :P En in Utrecht doen ze er (op de streek) zo te zien ook niet aan.

Morgen gewoon een "gratis" vrije dag dus geen last van zaterdagsdiensten enzo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:In de valstrik van het concessieaanbod van de NS aan Zuid-Holland getrapt? :X
Neuh, dat was ik vorige week al een keer ;) Dacht ik even wat tijd te kunnen winnen doordat m'n afspraak wat vroeger afliep, maar helaas... Al ben je nog zo snel, de NS vertraagt je wel...
Gelukkig rijdt Connexxion daar ook nog *bus*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Stefan »

Gloeiendegloeiende.. Ik heb een legale versie van Windows Vista Home Premieum, maar ik startte net m'n pc op en kreeg ineens de melding dat m'n Windows niet geactiveerd was. Nu heb ik geprobeerd om 'm te activeren alleen zonder resultaat, ik krijg de activatiemodule niet eens gestart.. -O-

Denk dat ik maar een schone setup er over heen ga gooien, wou ik al een tijdje doen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Vreemde dodenherdenking op de Dam, die persoon die onwel werd... Het leek wel een klap met een wapen ofzo :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vreemde dodenherdenking op de Dam, die persoon die onwel werd... Het leek wel een klap met een wapen ofzo :?
Mja, ik schrok niet echt of zo. Meer iets van "huh, wat gebeurt daar nou?" Klap met een wapen toe maar... Ik vond het op een klap met een zwarte Suzuki Swift lijken. Of met een vliegtuig :shock:

Volledig jouw interpretatie. Heb je weleens gehoord hoe "een klap met een wapen" klinkt eigenlijk? En hoe dat anders klinkt dan "een klap met <<random ander voorwerp>>"? Nou dan. Doe niet zo tendentieus wil je -O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Ik zeg dan ook ofzo. En wapengeluiden heb ik wel eens gehoord, welliswaar op een schietbaan, maar toch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Gekko123 »

Hoorde daarnet (kwartiertje geleden) bij het ANP-nieuws dat er mensen lichtgewond zijn geraakt doordat er paniek ontstond toen er iemand begon te schreeuwen en er een dranghek om was gevallen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Dat bleek uiteindelijk ook de oorzaak van de knal: Geduw tegen de dranghekken door de commotie, waardoor ze omvielen. En hol staal op steen klinkt vrij hard en met een flinke echo...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Bee schreef:Dat bleek uiteindelijk ook de oorzaak van de knal: Geduw tegen de dranghekken door de commotie, waardoor ze omvielen. En hol staal op steen klinkt vrij hard en met een flinke echo...
Na ja, het IS heel stil, iedereen denkt aan oorlog en doden, en dan hoor je een gil en een knal. Dat is heel wat anders dan wanneer je in een rumoerig café een barkruk hoort omvallen op de Samsung van je vriendin. De situatie is al behoorlijk geladen natuurlijk. Maar goed, morgen zullen we wel meer horen. Het gaat op Teletekst inmiddels over 2 arrestaties.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ruben »

Ik stond vooraan, voor de hekken. Je moet je voorstellen dat het doodstil is, op wat geklap van een touw tegen een vlaggenmast op het dak van de Bijenkorf en wat wegvliegende duiven na. En toen begon die man te schreeuwen alsof 'ie dood ging. Op dat moment dacht ik dat dat een ordinaire grap was om de stilte te verstoren, maar de meute kwam op me afgerend en de hekken gingen om. En dan denk je alleen nog maar 'weg hiervandaan, en snel'. -O-
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten