OVer Missers in de Reisinformatie #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Het probleem zal ook wel zijn dat je er zoveel verschillende trappenhuizen hebt: rechtstreeks van perron naar metro ri. West, uitgang Maasboulevard met de metrotoegang ri. Oost en het hoofdtrappenhuis naar boven de grond.

Bij de toegangen ri. Metro staat nu de poortjes er zijn wel "Geen uitgang" op het bord, maar onhandig is dan weer dat de routestrip van de metro pas op het perron te bekijken is. En sta je daar eenmaal dan moet je dus uitchecken en weer inchecken om op 't andere perron te belanden.
Vooral vanaf het perron ri. West is dat makkelijk te vergeten aangezien je daar richting trein af kan zonder door de poortjes te gaan (staan alleen kaartlezers), maar aan de andere kant zijn er alleen poortjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Etienne »

HTM meldt op haar site dat vanwege werkzaamheden aan de RandstadRail er vervangend busvervoer rijdt. Op zich niks mis, behalve dat er gemeldt wordt dat het vervangende busvervoer bij de station Voorburg 't Loo, Leidschenveen en Forepark halteert bij de haltes van Connexxion :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Maik »

Ik dacht vanmiddag in Winterswijk een lintje te zien staan met "Apeldoorn" op de displays. Het stel was niet in dienst, het stond op het Voith-spoortje (spoor 20).
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Caspar »

Ik zag een Plan V met Groningen op de koersrol rijden langs Zaandam :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Misschien zijn de plannen voor een spoorlijn over de Afsluitdijk wel uit de ijskast gehaald? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Toen een paar jaar geleden m'n trein een aanrijding op station Blaak had was ik vervolgens echt het spoor bijster en ben ik maar gewoon helemaal naar boven de grond gegaan om vervolgens daar de ingang naar het juiste metroperron te nemen. Wat dat betreft was het oude metrostation Blaak (met gewoon één hal) van voor de Willemsspoortunnel toch makkelijker.
Nadat ik eenmaal bekend was geraakt met de doorgangen op Blaak deed ik 't net andersom: vanuit de trein via het metroperron naar de tram :mrgreen: Met het geluk dat ik de tram dan meestal nog net wel kon halen :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Aflevering twee in de Blaak-soap: op het perron ri. Dordrecht hangt een bordje dat verwijst naar de metro ri. Oost bij de toegang tot de metro ri. West :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door bartjemestrom »

Ik snap die fouten op Blaak eigenlijk niet :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stapte ik in Utrecht in een lijn 65 naar "Geen dienst" als ik de schermen in de bus mocht geloven :P Daarna sprong 'ie op "Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar" gevolgd door het volgende haltes-scherm zonder tekst en uiteindelijk dan toch nog de informatie die hoorde te verschijnen.
Nouja, bijna dan want tot de Balijelaan bleef die informatie hangen op "Utrecht Centraal Station" :P

Altijd nog beter als de bus met compleet blanco bestemmingsdisplay en "065" op het omloopnummerbordje die ik onderweg tegen kwam...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Gekko123 »

Dat lijnnummer weergeven op het omloopbordje zie ik met grote regelmaat in Utrecht. Vooral de stadsbussen op lijn 12(s) kunnen dat goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Mja, dat zijn nog digitale bordjes bij het GVU (waar het inderdaad wel erg vaak voorkomt). Hier betrof 't uiteraard een Connexxion-bus :wink:

Verbaasde me er trouwens laatst al over dat de omloopbordjes van 't GVU ook gewoon 12S weer kunnen geven. Zijn in principe gewoon kleine lijnfilmpjes natuurlijk. Zag een tijdje geleden ook nog 'n GVU-bus met een vliegtuigje op het omloopbordje :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Maik »

Ik kwam net tussen Winterswijk en Aalten een treinvervangende gelede Den Oudsten B88 tegen van Syntus, volgens de koersrol wilde de bus naar Gendringen i.p.v Winterswijk.
Pommes.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door lint41 »

Gekko123 schreef:Dat lijnnummer weergeven op het omloopbordje zie ik met grote regelmaat in Utrecht. Vooral de stadsbussen op lijn 12(s) kunnen dat goed.
Vandaag konden ze dat inderdaad goed: om de een of andere reden was InfoXX schijnbaar ingesteld op vakantie in Utrecht (volgens o.a. DRIP-schermen geen 12s, 13, 211 en 212), maar reden de bussen de normale dienst. Gevolg was dat alle bussen op de eerder genoemde lijnen dus zonder werkende OVC-apparatuur en lijnfilm rondreden, en dus het omloopbordje maar gebruikte (op een paar bussen na dan, die via meetrit ofzo wel "12s Utrecht Centraal"/"12s De Uithof AZU" op de films kregen, maar wel zonder via).

Waarom men overigens met 12s en 13 reed snap ik niet helemaal, om half 5 vanmiddag zat ik in een 12(s) met maximaal 5 staanplaatsen, die achter een 13 met iets van 3 mensen aan boord reed...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door MdJ »

N.a.v. de verstoring tussen Ut-Ht gister...

Trein 29885 (Pendel Ut-Ht,V Ut 16.04 (+10)) mocht vanaf Utva achter de s16000 van 16.13 richting Gdm.

Te Gdm komt de s16000 aan op 4b, wacht totdat Arriva weg is op 4a en wacht daar de vertrektijd af. Maar omdat hierachter de 29885 zat, moest te Gdma eerst Arriva weg, de s16000 naar 4a en daarna met de 29885 om de s16000 heen via 5a naar 4b.
Maar dat gebeurde niet. Nee, de 19885 mocht stil blijven staan op 5a, arriva kon niet weg omdat de staart van de 29885 (2x VIRM-IV) nog het wissel bezet hield, de 16000 niet naar 4a kon en daardoor de 29885 niet verder kon.

Overigens was het wel heel erg overdreven aktie om de s16000 op te heffen Gdm-Ht, de s3500 geheel en de s800 Ht-Ut. Bij Meteren moest je (richting Ht) voor het sein 452 wachten, daar door heen gepraat worden, snelremming krijgen door de ATB-VV en de Zandweg in Waardenburg aanrijden. De treindienst kon best met vertragingen van hoogstens +5 door, als ik het zo bekijk...
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Etienne »

Ik weet niet wat er mis met het filmen van bestemmingen op de Veolia Citaro's in de Veluwe, maar echt netjes staat het ook weer niet:

43 ApeldoORN viA Dieren
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Een boel vragende (en vervolgens mopperende) mopperende reizigers vanmorgen waar hun eerste treinen (en bussen) bleven. Veel mensen waren er niet van op de hoogte dat er vandaag een zaterdagse dienst werdt gereden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Iemand enig idee waarom de nieuwste metrostellen in Rotterdam de lijnletters niet tonen op hun bestemmingsdisplays? Beetje inconsequent...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Softwareproblemen... (oorzaak van alle problemen bij dat materieel zo ondertussen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

En dan te bedenken dat het gewoon vaste combinaties zijn, 't zou dus al volstaan om de letter voor de bestemming in te programmeren. Da's bij de MG2/1 en SG2/1 immers ook gebeurd waardoor de letter zelfs op de binnendisplays voor de eindbestemming te zien is.
Nu zit je momenteel wel met een verlengde lijn A en B, maargoed, alle RSG3'en en SG3'en reden vandaag op lijn C :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Is de inzet op lijn A en B nu alweer gestopt? Dan was het zeker een uitzondering dat ik op Goede Vrijdag nog in zo'n metrostel op lijn B heb gezeten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Dit vind ik toch wel een heel smakeloze misser, hoewel leuk bedacht..
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Is de inzet op lijn A en B nu alweer gestopt? Dan was het zeker een uitzondering dat ik op Goede Vrijdag nog in zo'n metrostel op lijn B heb gezeten :?
Geen idee of 'ie daadwerkelijk gestopt is, maar zat in ieder geval in een SG3 op lijn C van Hoogvliet naar Schiedam en zag in Schiedam ook nog een RSG3 op C langskomen. Er reed nog 'n setje SG3 rond wat mogelijk lijn B geweest kan zijn als ik 't aantal tussenliggende ritten goed geteld heb, maar 't kan net zogoed C geweest zijn.

Niet echt een misser maar de combinatie is zo'n leuke. Omroep op Schiedam Centrum: "Vanwege een defecte metro rijden de metro's op lijn B naar Nesselande met een vertraging van ongeveer 9 minuten" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Stefan »

Ach.. Da's al duidelijker dan een gemiddelde RET omroep, normaal is het iets als 'Door een defecte metro rijden de metro's op lijn A, B en C met vertraging." :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Een niet nader te noemen conducteur op een niet nader te noemen tramlijn riep bij de kruising Wijtenbachstraat/Lineausstraat een overstap om naar lijn 14. Helaas komt die daar niet :mrgreen: (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Haha, dan heeft die zich verbeterd, want ik hoorde keurig 'tram 7 en 9' XD
(ik fluisterde nog 'bus 22, 37, 41!' 'Nee, daar doe ik niet aan :mrgreen: ')
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten