Gratis 20% Dalkorting in de bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door M57 »

fogeltje schreef:Die blauwe automaten in de Breng bussen, zijn dat oplaadpunten waar ik bestelde producten kan ophalen?
Ja!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

iljitsch schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in m'n leven de bus genomen heb in Arnhem of Nijmegen dus over die blauwe automaten kan ik niks zinnigs zeggen. Maar hier kan je kijken waar in je buurt ophaalautomaten zijn. Let wel op dat verschillende automaten verschillende dingen kunnen, bijvoorbeeld die van de NS kunnen geen ov-chipkaart.nl produkten ophalen, wat je nodig hebt is een plek waarbij staat "Bestellingen uit de webwinkel van de OV-chipkaart ophalen", te vinden op de Google Map van ov-chipautomaten
Bedankt voor de info. Ik ben nog best nieuw met al dat OVC gebeuren aangezien ik het zo lang mogelijk ga uitstellen. Tijdens de Vierdaagse wil ik het eventueel een test poging geven. Daarna gaat hij weer terug de kast in bij wijze van spreke totdat de overheden in dit land mij dwingen hem te gebruiken. Maar zolang de strippenkaart en het treinkaartje blijven voortbestaan, zal ik die ook gebruiken, tenzij ze duurder worden dan het OVC tarief.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

In de trein is een enkele reis goedkoper met de chipkaart dan met een papieren kaartje. Op lange ritten kan dat best een paar euro schelen. De chipkaart kent geen retour maar twee enkele reizen met de OV-chipkaart zijn dezelfde prijs als een papieren retourtje. Alleen voor een via-kaartje is papier meestal goedkoper omdat de chipkaart die ook niet heeft, dit worden ook meerdere enkele reizen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Chauf21 »

fogeltje schreef:Die blauwe automaten in de Breng bussen, zijn dat oplaadpunten waar ik bestelde producten kan ophalen?
Dat klopt.
Als je je kaart ervoor houdt krijg je vanzelf te zien welke mogelijkheden je hebt. Je kan dan kiezen voor het ophalen van je bestellingen uit de webwinkel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Schijtwebwinkel. Het werkt niet. Ik kies dat product, geef aan op welke kaart ik het wel. Krijg vervolgens een scherm met mijn gegevens. Klik op "verder" en krijg dan "pagina niet gevonden". Ook fijn.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

De webwinkel werkt ook niet in Firefox, of ze moeten inmiddels een update hebben uitgevoerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Daar ben ik inmiddels achter. Maar het meest vreemde, in de meest recente Internet Explorer deed hij het ook niet! Websites kunnen nog zo brak zijn en in echte browsers niet werken, meestal doen ze dat wel aan IE omdat die wat laks is wat standaarden betreft. Maar daarin deed hij het dus ook niet. Ik was al bezig met een klachtenmail aan het opstellen waarin ik schreef dat de nieuwste versies van FF en IE het niet aankonden, evenwel als Google Chrome. Ik ging nog even vlug aan de slag met Chrome om dat te verifieren voordat ik het opstuurde en...de webwinkel deed het in Chrome :o

Alleen jammer dat de ophaalautomaat het in de bus vanmorgen niet deed (Breng 9280), vanmiddag eens een andere proberen.
"Een touringcar is geen bus"
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door knaai »

Bij mij werkte de site op de Safari browser ook niet; met Firefox kreeg ik het voor elkaar.

Wel is er iets anders vreemds aan de hand met de 20% korting in Oost-Nederland. Ik heb de korting aangevraagd en een bevestiging per mail gekregen voor de aanschaf (€0,01). Maar als ik de korting bij een automaat wil ophalen, bij 'bestelling ophalen', vertelt de automaat doodleuk dat er geen bestelling klaar staat!

Na telefonisch contact met OV-chipkaart wilde deze de zwarte piet direct doorschuiven naar de OV-bedrijven en vervolgens moest ik daar maar gaan informeren waarom ik de kaart niet kon ophalen.
Hier nam ik natuurlijk geen genoegen mee, omdat de kaart door OV-chipkaart wordt 'verkocht'.
Ik zou worden teruggebeld, maar ik heb tot op heden niets gehoord. :evil:

Ik wilde vragen of meer mensen de korting hebben 'gekocht' en vervolgens niets konden ophalen bij de automaten?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Ik had geen problemen met het ophalen. Ik heb de bestelling opgehaald bij zo'n ophaal- en oplaadautomaat op het station, in de bus was er geen beginnen aan (of veevervoer in lijn 10 waardoor ik niet eens bij de oplaadautomaat aldaar kon komen of hij was buiten werking).

Bij wat voor automaten heb je het geprobeerd? In de bus of op het station?
"Een touringcar is geen bus"
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door knaai »

Ik heb het proberen op te halen bij een NS automaat. Volgens de OV-chipkaartsite was dit een mogelijkheid.
Ik heb eigenlijk nooit Breng automaten gezien. Zijn dat de de automaten die in de AH zijn geplaatst?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Suus »

Je kan het niet afhalen bij een NS-automaat, je moet het afhalen bij een supermarkt of bij een geel of blauw apparaat in een Connexxion-bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door knaai »

Ok, bedankt voor de tip. Ik zal het daar eens proberen.
Blijft wel vreemd dat OV-chipkaart deze informatie niet geeft...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door waldo79 »

knaai schreef: Blijft wel vreemd dat OV-chipkaart deze informatie niet geeft...
De laatste keer dat ik de helpdesk belde met de melding dat ik automatische incasso niet kon activeren bij een NS automaat verwees men mij naar een supermarkt of Primera. Dat zoiets dan weer niet in de FAQ staat vermeld is een misser :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Chauf21 »

knaai schreef:Ok, bedankt voor de tip. Ik zal het daar eens proberen.
Blijft wel vreemd dat OV-chipkaart deze informatie niet geeft...
Je kan bij de OV Chipkaart adresvinder invullen dat je een webwinkelbestelling wilt ophalen. Dan krijg je de NS-kaartautomaten niet te zien. Vaak krijg je bij een station dan wel een ophaalpunt bij de AH to Go of iets dergelijks te zien. Daar kan je dan wel je bestelling ophalen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

De NS automaten moeten het in de toekomst natuurlijk ook kunnen. Maar ik had begrepen dat daarvoor eerst een bepaald systeem gekoppelt moet worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen staat bij de AH To Go buiten inderdaad een gele opwaardeerautomaat. Daar had ik mijn abonnement ook opgehaald. Sorry, ik had wat dat betreft even duidelijker moeten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Caspar »

Ik verbaas me al over de eerste 2 zinnen van het hele berichtje:
Heeft u een persoonlijke OV-chipkaart aangeschaft?
en
Gratis 20% Dalkorting in de bus


Het is dus helemaal niet gratis korting, maar een verkapte vorm van een Voordeelurenkaart van 7,50€ :?
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door knaai »

Ik heb inmiddels de dalkorting kunnen activeren op een ov-chip automaat in een sigarenzaak!
Er werd hierboven gesteld dat de OV chipkaart automaatzoeker geen NS automaten zou aangeven, maar die doet dat wel degelijk. In Nijmegen-Lent is er maar een punt dat wordt aangegeven en dat is de automaat op het station van de NS. En die werkt dus niet voor dit soort dingen... :roll: :roll:

Ik kom er ook achter dat om duistere redenen maar de helft van mijn laatste reizen wordt weergegeven op de persoonlijke ov-chip-pagina. Het systeem heeft dus wel behoorlijke kinderziektes. De treinautomaten geeft deze info dan weer wel keurig weer. :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

De treinautomaten (en ook de andere automaten op stations) tonen de informatie die op de kaart zelf staat. Die is dus altijd actueel en altijd volledig, waarbij de informatie op internet met een flinke vertraging wordt gesynchroniseerd en er regelmatig transacties missen.
Aan de andere kant is het wel vreemd waarom het ophalen van andere bestellingen nog steeds niet lukt op de NS-automaat...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door iljitsch »

Ik heb zaterdag 20 euro saldo + 2 uur RET + dalkorting die ik eerder online besteld heb opgehaald bij de mini-automaat die buiten de AH to go op Den Haag CS staat. Eerst geprobeerd bij de HTM-winkel in de Wagenstraat maar die was defekt. Ik kreeg geen fouten ofzo en het extra saldo + de twee uur reizen bij de RET werkten. Mijn transactieoverzicht bij ov-chipkaart.nl laat dit alles echter nog niet zien (gister kwamen pas een paar transacties van zaterdag door), je zou toch denken dat voor de ophaalfunctie een verbinding rechtstreeks naar TLS nodig is. Nog een dag of wat wachten dus.

In het automatenoverzicht heb je waarschijnlijk niet specifiek gezocht naar een automaat voor het ophalen van bestellingen van de webshop. Als je dat doet krijg je geen NS-automaten te zien.

Echt blij kan ik niet worden van die ophaalprocedure, zelfs binnen een grote stad als Den Haag moet je al gauw een paar kilometer reizen om een automaat te vinden. Ook leuk dat Albert Heijn automaten heeft, maar het zou aanzienlijk makkelijker zijn als ze die in ALLE winkels hadden in plaats van maar een paar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Dat klopt, was me ook al opgevallen. Transacties van stads- en streekvervoerders kunnen tot zeven dagen verwerkingstijd hebben volgens de site. Dit omdat de boordcomputers van de bedrijven daarvoor uitgelezen moeten worden. Dit gebeurt waarschijnlijk maar een keer per week. Bij de NS kun je wel al je NS transacties meteen inzien als je inzicht in je reisgegevens op NS.nl hebt aangevraagd.

Wat anders, kunnen die gele oplaadautomaten niet ook transacties uitdraaien? Als ik het goed heb, moeten de laatste tien transacties op je chipkaart staan en kunnen die bij zulke automaten geprint worden. Het apparaat in Nijmegen op het station heeft die optie echter niet terwijl dit wel een volwaardige opwaardeerautomaat is, niet alleen om bestellingen op te halen. Waarom kan dat daar niet en waar kan dat dan wel? Ik kan ook geen inzicht krijgen in mijn transacties, dat kan wel bij een NS kaartautomaat (die laat ook bustransacties zien, maar alleen de vervoerder), maar die kan niets uitprinten.

En hoe zit het met grensoverschrijdende lijnen en de dalkorting in Gelderland? Stel ik stap in Uden op een Breng bus van lijn 99 en reis naar Nijmegen. Wordt dan de gehele rit volgens het volle tarief gerekend, de hele rit volgens het daltarief (immers een bus van Breng, maar ik stap wel in Uden, dus Brabant, op) of wordt er vanaf Grave het daltarief berekent?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:Wat anders, kunnen die gele oplaadautomaten niet ook transacties uitdraaien? Als ik het goed heb, moeten de laatste tien transacties op je chipkaart staan en kunnen die bij zulke automaten geprint worden. Het apparaat in Nijmegen op het station heeft die optie echter niet terwijl dit wel een volwaardige opwaardeerautomaat is, niet alleen om bestellingen op te halen. Waarom kan dat daar niet en waar kan dat dan wel? Ik kan ook geen inzicht krijgen in mijn transacties, dat kan wel bij een NS kaartautomaat (die laat ook bustransacties zien, maar alleen de vervoerder), maar die kan niets uitprinten.
Er zijn twee verschillende soorten AVM's (aanvulmachines, de gele kasten). Het ene model kan volgens mij wel transacties tonen en uitprinten, het andere model niet. De TVM's (ticketverkoopmachines, de kaartautomaten op metrostations) kunnen een bonnetje uitprinten met de transacties. Eventueel kun je ook een transactieoverzicht laten uitprinten bij een NS-loket.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de reactie Geert, ik wist niet dat er twee soorten zijn. Ik keek net nog even op ov-chipkaart.nl, hij geeft inderdaad twee punten in Nijmegen op het station aan, een AH-to go, (alleen aanvul/ophaal) en nog een andere. Die andere moet ik dus hebben. Ik heb alleen geen idee hoe ze eruit zien. Als ik straks tijd heb op het station moet ik even kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door Joshua »

De andere tref je aan in de Primera in de stad, en die kan ook wat meer.
Printen is echter nog steeds een probleem, daarvoor zul je echt naar de NS balie toe. Of natuurlijk het automaat van de GVB of RET.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Gratis 20% Dalkorting in de bus

Bericht door fogeltje »

Daar kwam ik achter, het enige wat er in Nijmegen op het station stond was die automaat bij de AH. Heb mijn printje maar even bij de NS balie laten maken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten