mb90 on Tour #44: One day in London

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door mb90 »

Afgelopen dinsdag was het dan zover. Ik ging voor het eerst de ‘plas’ over en wel naar Londen. :) Een reisje die al op 31 januari geboekt was, maar die door het laten vervallen van de IC’s 9208 en 9265 aangepast moest worden. Hierdoor is er ook een dagje Brussel bijgekomen. Dit komt in een volgend verslag. :wink:

Uiteindelijk ging ik dinsdag voor 35 euro met de Thalys 9310 naar Brussel-Zuid om zo nog voldoende tijd te hebben voor de incheckprocedure bij de Eurostar. Zo vertrok ik dus om iets voor half 7 met de metro naar Rotterdam Centraal om daar om 6:58 uur met de Thalys te vertrekken. Deze vertrok op tijd en nadat Barendrecht achter ons lag kwam de vaart erin en kreeg je echt het gevoel dat de trein hard reed. Binnen een kwartier werd Breda al gepasseerd en niet veel later ook de Belgische grens. Daarna ging, zoals al in het reiservaringen-topic stond, de vaart eruit voor een ree op het spoor. De aankomst in Brussel was door dit gebeuren met +30.

Daarna ging ik maar gelijk naar de Eurostar-plaforms, want daar moet je een half uur van te voren zijn. Toen ik daar aankwam begreep ik ook wel waarom. Eerst moest je je kaartje inchecken, daarna je paspoort laten zien aan de Belgische douane, daarna al je metalen en je jas af of uitdoen en in een bak stoppen om daarna zelf door een detectiepoort te gaan. Het leek dus net een vliegreis. Na de Engelse douane kon er gewacht worden in een mooie wachtruimte met heerlijke stoelen tot het openen van de trein zelf. Dat gebeurde om 9:15 uur en zo had ik nog alletijd om mijn plekje uit te zoeken. Dit was bijna helemaal achteraan vanaf de trappen gezien, dus dat duurde nog even. Het bleek een plekje vooruit en aan het raam te zijn, dus dat was helemaal goed. Tot Lille Europe zat er ook nog eens niemand naast mij, dus dat gaf ook nog wat extra ruimte. 8-)

Keurig op tijd vertrok de rit en na Halle kwam de vaart er al snel in. Na dus een tussenstop in het saaie Lille Europe kwam de trein al na iets meer dan een uur bij de Kanaaltunnel. Daar sloten de branddeuren en werd het een klein half uurtje donker waarbij ik maar de kranten van die dag ben gaan lezen. Daarna was ik echter voor het eerst in Engeland. Het linksrijden op de snelweg M20 naast het spoor viel direct op en mijn horloge zette ik ook maar gelijk een uurtje terug. Na weer een half uurtje en een mooi landschap van Kent afgewisseld door flinke tunnels later kwam de trein keurig op tijd in Londen St. Pancras International. De lokale tijd was 10:26 uur en dat was ook direct te zien:
Afbeelding

Net als in Parijs een jaar geleden kwam ook dit keer de douane naar mij toe voor een controle van al mijn spullen (1 grote rugzak). Dit keer ging alles gelukkig een stuk vriendelijker en begreep ik ook waarom ik eruit gehaald werd. Iedereen die alleen reist werd namelijk eruit gehaald. Na een praatje over de reden van mijn bezoek aan Londen, mijn woonplaats, de feestdagen die week in Nederland en mijn werk (het was dus eigenlijk best wel gezellig) kon ik daarna weer rustig doorlopen. Ik liep daarna gelijk tegen het loket van de TFL aan en doordat er geen rij stond had ik gelijk een dagkaartje voor 5,60 pond te pakken. Daarna dook ik niet gelijk de underground in, maar keek ik eerst even buiten. Daar viel al direct de hoeveelheid dubbeldekkers op. Niet te missen :P :
Afbeelding

Toen ging het wel naar de undergroud en wel met de Piccadilly Line naar Piccadilly Circus om zo direct echt in de stad te komen. Ook daar zag ik weer de nodige dubbeldekkers waaronder deze dubbel-Wright van Arriva. De geluiden van de bus kwamen me na het optrekken al bekend voor, precies hetzelfde als de Nederlandse versie:
Afbeelding

In de Coventry Street kwam er daarna een typisch Londens beeld naar voren. Een typische taxi, een telefooncel en daarachter nog net een dubbeldekker 8-) :
Afbeelding

Via een plein waar o.a. Charlie Chaplin stond kwam ik daarna op het erg mooie Trafalgal Square uit:
Afbeelding

Daar reden niet alleen dubbeldekkers rond, maar ook gelede Citaro’s waar ik toch even raar moest kijken voor de deuren en de plek waar de chauffeur zat :P :
Afbeelding

Via de Whitehall ging het toen langzaam verder. Eerst weer een opvallende dubbeldekker met de Big Ben al op de achtergrond:
Afbeelding

Bij de Horse Guard ben ik van de Whitehall gegaan, want daar was dit prachtige gebouw te vinden:
Afbeelding

Waar op het plein ervoor deze bijeenkomst voor de Undentable run (waar ook mensen van de BBC bij waren) aan de gang was:
Afbeelding

Via dit oorlogsmonument:
Afbeelding

…ging het naar het St James’ Parc om even rustig uit te rusten op een bankje. Daar at ik een stroopwafel, maar dat duurde niet lang. Ik kreeg onverwacht bezoek, nogal brutaal bezoek. Het klom zelfs tot bij mijn arm voor een stukje koek :shock: . Ik heb het over deze eekhoorn:
Afbeelding

Dat was dus wel even schrikken, maar ook wel weer leuk, want dit zie je niet in elk park. :) Vanuit dit park kom je zo bij het Buckingham Palace uit. Daar was het erg druk, dus ik had zo’n gevoel dat er iets ging gebeuren:
Afbeelding

En dat was ook zo, want de welbekende ceremonie van de wisseling van de wacht begon:
Afbeelding

Hierna liep het hele plein weer leeg en ging ik naar de Big Ben. Daar kon ik samen met deze mooie toren nog een dubbeldekker vastleggen. Dit keer van Transdev:
Afbeelding

Vanaf deze brug is er ook een mooi uitzicht over de Thames en de London Eye:
Afbeelding

Na nog een foto van de Big Ben met een bus, in dit geval weer een Citaro G:
Afbeelding

…ging het weer verder. Tussen de London Eye en Waterloo Station kwam ik dit tegen. Zijn dit levende wezens of niet?:
Afbeelding

Het was een levend iemand, want het bewoog. :P Het ziet er in ieder geval wel erg mooi uit.
Na nog een kleine wandeling kwam ik dan bij Waterloo Station uit om weer eens met de Underground te reizen:
Afbeelding

Het werd een ritje met de Jubilee Line naar London Bridge. Daar kon ik ook mooi het welbekende logo met de stationsnaam fotograferen:
Afbeelding

Vanaf London Bridge ging het naar de kade langs de Thames voor een wandeling naar de Tower Bridge. Onderweg kwam ik nog de City Hall tegen met ook wat olifanten voor een parade die door heel Londen te zien is en die ik ook al eens eerder in een andere Europese stad gezien heb (al weet ik niet meer welke):
Afbeelding

Toen kon de Tower Bridge vastgelegd worden. Ook in het echt is het een prachtige brug:
Afbeelding

Met daarnaast het mooie uitzicht op The City en de Tower of London:
Afbeelding

Op de brug zelf kwam ik nog Abellio en dus ook NS tegen. Een apart gezicht midden in Londen:
Afbeelding

Ook was er weer een Citaro te zien, maar dit keer een enkele van First:
Afbeelding

Na een rondje rondom de Tower of Londen en het kopen van een souvenirtje voor het thuisfront vond ik het de hoogste tijd om Londen eens buiten het centrum te gaan kijken. Dat deed ik met de DLR waarop automatische voertuigen rijden. Als eerste ging het van Tower Gateway naar Blackwall voor deze foto:
Afbeelding

Maar ik ging er ook heen voor de O2 Arena wat in het begin de Millenium Dome heette:
Afbeelding

Daarachter was nog een bekende naam uit de OV-wereld te vinden, namelijk Veolia, alleen nu niet in de rol van vervoerder, maar als vuilnisbedrijf :P :
Afbeelding

Toen ging het verder naar Canary Wharf, het zakencentrum. Onderweg kwam ik nog een busje van Dennis tegen:
Afbeelding

Het gebied waar ik nu in liep ziet er best vervallen uit. Dat is dus best wel een groot contrast met het moderne zakencentrum van Canary Wharf wat op de achtergrond te vinden is:
Afbeelding

In het centrum van Canary Wharf waren ook dubbeldekkers te vinden, zoals deze:
Afbeelding

Daarna vroeg ik mij af hoe laat het was, ik had echter iets te veel keuze :P :
Afbeelding

Naast de klokken heb je een leuk uitzicht op de baan van de DLR tussen de stations Canary Wharf en Heron Quay’s:
Afbeelding

Vanaf Heron Quay’s was dit het uitzicht op het fraaie station Canary Wharf wat vol staat:
Afbeelding

Vanaf dit station ging het met de DLR weer verder naar station Cutty Sark voor het universiteitsterrein en het museum van Greenwich en het bijbehorende uitzicht vanaf daar. Dit is Greenwich:
Afbeelding

Waar ook deze klok hangt met bijbehorende tekst hangt:
Afbeelding

Vanaf de heuvel waar dit ligt is er zoals ik al zei een fraai uitzicht over bijvoorbeeld Canary Wharf en de universiteit:
Afbeelding

En een stukje naar rechts richting o.a. de O2 Arena:
Afbeelding

Toen ging het via de erg steile helling weer terug naar station Cutty Sark om vanaf daar met de DLR helemaal naar het eindpunt Bank te gaan. Zo was ik dus weer terug in het centrum bij de gewone underground. Via de Northern Line en een overstap bij weer Kings Cross / St. Pancras ging het naar de Piccadilly Line. Hiermee ging het naar Arsenal om te kijken bij het oude (Highbury) en het nieuwe stadion (Emirates Stadium). Zoals wellicht bekend loop ik in vrijwel elke stad die ik bezoek even langs bij een voetbalstadion. Nu heb je in Londen hiervoor zoveel keus dat ik uit een flinke waslijst deze keuze moest maken. Het werd dus deze stadions en de eerste was het oude Highbury met hier de East Stand:
Afbeelding

Binnenin is alles nu flink verbouwd of gesloopt. Zo zijn er nu woningen in de nog overeind gebleven tribunes te vinden:
Afbeelding

3 straten verder is het nieuwe stadion te vinden. Een mooi stadion:
Afbeelding
Afbeelding

Met ook op het plein een grote plaat met oud-spelers van Highbury. Naast Dennis Bergkamp zitten hier ook nog een Feyenoorder en een recente ex-Feyenoorder bij 8-) :
Afbeelding

Nu was station Holloway Road het dichtste bij en vanaf ging het voor het laatst terug naar St. Pancras. Toen was er nog net even een kans om een foto te maken van het interieur van de Tube 1973 op de Piccadilly Line:
Afbeelding

Na een simpel avondeten bij de Burger King was het alweer tijd om terug te gaan naar Brussel. Het was een mooie dag in Londen. Nadat er dit keer controle was van de Engelse en Franse douane (terwijl daar dit keer niet eens gestopt werd) en dus niet van de Belgische was het na even wachten weer de hoogste tijd om naar de trein te gaan. Ook dit keer was mijn plekje vrijwel achteraan vanaf de trappen gezien en ook dit keer zat ik vooruit. Opvallend was nu dat ik een plekje aan het gangpad had terwijl er niemand naast mij kwam zitten. Na vertrek ben ik dus maar aan het raam gaan zitten, want zo zie je toch wat meer en onderweg zou er toch niemand instappen. Deze reis verliep net als de heenreis zonder problemen. Er werd alleen net na de Kanaaltunnel bij Calais even gestopt (waarvoor weet ik niet, wellicht om de klokken vooruit te zetten :P ), maar ondanks dat was de aankomst in Brussel met -5. Om 21:30 uur al. Zo kon ik dus na het halen van een kaartje al een tram eerder halen op lijn 33 naar Bordet Station om vanaf daar met lijn 80 naar Maes te gaan. Vanaf daar werd er nog een stukje gelopen naar mijn hotel in Diegem nabij Brussels Airport. Meer daarover en over de volgende dag in Brussel volgt in een nog volgend (en iets korter) verslag wat hier staat: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 033#p92033. :wink:
Laatst gewijzigd door mb90 op zo 23 mei 2010, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Suus »

Die olifanten ken je misschien wel uit Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam :P

Leuk verslag!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Joshua »

Echt een heel leuk verslag :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Ardan »

Wauw, Londen, wil er altijd al eens een keer naartoe. Ben er al wel eens in de buurt geweest, maar dat was over de zuidelijke Ringroad om verder Zuid-Engeland in te gaan, en heb dus nooit iets van Londen gezien. Maar door de verhalen van mijn moeder, en nu dit, heb ik echt zoiets van ik-stap-nu-op-de-trein :Y
Heb er ook al eens aan zitten denken om met zo'n spotgoedkope bus in de nacht erheen te gaan, daar de dag door te brengen, en de volgende nacht weer terug. Toch maar eens doen. Wie gaat er mee?

In ieder geval, mooi verslag, een genot om naar te kijken! En wat zien die bussen er raar uit in 'spiegelbeeld'...
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Joshua »

ik zit je verslag eens door te nemen en naar die leuke dubbeldekkers die natuurlijk worden gebruikt om meer mensen in kwijt te kunnen als een normale bus en het nederlandse alternatief genaamd een gelede bus. Probeer ik me nu daar een combinatie van voor te stellen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Ardan »

Een gelede dubbeldekkerbus?
HA HA! Goeie grap! Zou ik wel eens in het echt willen zien :lol: Lijkt me best gaaf :D
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Joshua »

Tja dat is mijn fantasie dan weer wat waarschijnlijk niet echt snel gaat gebeuren.

Maar dit verslag maakt me echt lekker om zelf ook snel een keer naar Londen te gaan :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door STF »

Niks fantasie, ze bestaan echt die gelede-dubbeldeksbussen:
Afbeelding

Ingericht als camper:
Afbeelding

In originele staat:
Afbeelding

Het brandstofverbruik valt me wel mee: 1 op 2,1

PS. Gelede-bussen kunnen de draai niet maken bij de inrit van onze camping dus deze camper zal nooit bij ons te zien zijn. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Stefan »

Gaaf verslag, Mario. Krijg ook meteen weer zin om naar Londen te gaan, prachtige stad. :pos: :mrgreen:
Joshua schreef:ik zit je verslag eens door te nemen en naar die leuke dubbeldekkers die natuurlijk worden gebruikt om meer mensen in kwijt te kunnen als een normale bus en het nederlandse alternatief genaamd een gelede bus. Probeer ik me nu daar een combinatie van voor te stellen.
't Heeft ook een reden dat ze vooral met dubbeldekkers rijden. De gelede bussen verdwijnen in 2013 (geloof ik) uit het Londense straatbeeld vanwege de veiligheid. Sowieso is rijden met een 10 of 12 meter lange dubbeldeksbus in Londen een stuk gemakkelijker (maar ook veiliger, je hebt als chauffeur zijnde minder/kleinere dode hoeken) dan met een gelede bus van 18 meter. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Michael »

Mooie reportage :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Caspar »

Wauw wat heb je ontzettend veel interessante plekken gezien in 1 dagje! Wel grappig dat de op het oog meest aftandse bus van Abellio/NS is. Leuke afwisseling ook in het type foto's tussen architectuur en ov. Die eekhoorns zijn de grijze eekhoorns die ooit vanuit Amerika zijn overgekomen naar Engeland, en zijn dermate taai ras, dat ze de oorspronkelijke rode eekhoorns in Engeland bijna hebben verdreven.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Dexter »

Stefan schreef:Sowieso is rijden met een 10 of 12 meter lange dubbeldeksbus in Londen een stuk gemakkelijker (maar ook veiliger, je hebt als chauffeur zijnde minder/kleinere dode hoeken) dan met een gelede bus van 18 meter. :P
Geldt dat niet voor zo'n beetje alle grote steden? Ze willen inderdaad af van de gelede bussen ('bendy busses' worden ze in Londen genoemd) en de zittende burgemeester heeft er zelfs een politiek speerpunt van gemaakt, nadat de grootschalige inzetplannen voor bendy busses een groot publiek en politiek schandaal is geworden.

Een aantal aanrijdingen met fietsers heeft daar ook niet aan meegeholpen, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van vasthouden aan (dubbeldeks-)traditie.

Heerlijk verslag! :pos: Ik krijg er ook meteen weer de kriebels van om naar Londen te gaan! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door STF »

In Nederland vinden ze een gelede-bus juist veiliger dan een dubbeldekker volgens mij, doordat de chauffeur de reizigers beter in de gaten kan houden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Jurjen »

Dat is veiligheid in de bus. Dubbeldekkers zijn veiliger voor het overige verkeer.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door STF »

Mwah, mwah, een woeste stuurbeweging en een dubbeldekker ligt al op zijn kant, in tegenstelling tot een gewone bus dus zo veilig zijn ze nou ook weer niet...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Jurjen »

STF schreef:Mwah, mwah, een woeste stuurbeweging en een dubbeldekker ligt al op zijn kant, in tegenstelling tot een gewone bus dus zo veilig zijn ze nou ook weer niet...
Heb je cijfers die een gemiddelde van meer dan eens per jaar laten zien dat dubbeldekkerbussen in de steden omvallen?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Dexter »

Ik lees nou ook niet bepaald veel verhalen over busongelukken waarbij gelede bussen zijn betrokken. Hooguit dat er weer eens eentje vast staat omdat ie een te scherpe draai heeft gemaakt. En dan vooral nachtbussen, toch STF? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Meltrain »

Schitterende reportage met dito foto's over mijn favoriete stad. :D
Deze foto vind ik er echter toch echt uitspringen:
Afbeelding

Krijg zo zin om ook weer te gaan. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Jurjen »

Dexter schreef:Ik lees nou ook niet bepaald veel verhalen over busongelukken waarbij gelede bussen zijn betrokken. Hooguit dat er weer eens eentje vast staat omdat ie een te scherpe draai heeft gemaakt. En dan vooral nachtbussen, toch STF? :lol:
Ik denk dat er vaker iets tegen het uitzwenkende deel van een bendybus aanrijdt dan dat er iets onder een omvallende dubbeldekker komt, laat ik het zo zeggen. ;-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Karl »

Ik ben vrij recent ook in Londen geweest en toen naar het Transport for London-museum geweest en dan zie je ook een filmpje uit een dubbeldekker fabriek, waarbij ook de 'omvalbaarheid' wordt getest, dus volgens mij zit dat wel goed. Verder is het voordeel van dubbeldekkers ook dat je maar 2/3 van de ruimte van een 'bendy' gebruikt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Suus »

De dubbeldekkers waren vroeger trouwens trolleybussen, en daarvoor zelfs nog trams. Kan je je nu helemaal niets meer bij voorstellen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Chauf21 »

STF schreef:Mwah, mwah, een woeste stuurbeweging en een dubbeldekker ligt al op zijn kant, in tegenstelling tot een gewone bus dus zo veilig zijn ze nou ook weer niet...
De zware onderdelen (motor etc.) zitten bij een dubbeldekkerbus ook gewoon onderin. Het (massa)zwaartepunt ligt dus wel iets, maar niet dermate veel hoger dat dat problemen geeft bij nemen van bochten.
Dexter schreef:Ik lees nou ook niet bepaald veel verhalen over busongelukken waarbij gelede bussen zijn betrokken. Hooguit dat er weer eens eentje vast staat omdat ie een te scherpe draai heeft gemaakt. En dan vooral nachtbussen, toch STF? :lol:
Het gaat bij de bendies voornamelijk om de combinatie van 18-meter bus en het drukke, vaak stilstaande verkeersbeeld. Met die lange voertuigen gebeurt het vaker dat kruispunten geblokkeerd worden of dat fietsers worden klemgereden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Karl »

Bee schreef:De dubbeldekkers waren vroeger trouwens trolleybussen, en daarvoor zelfs nog trams. Kan je je nu helemaal niets meer bij voorstellen :shock:
Het is ook een tijd verboden (!) geweest om op de etage een dak te hebben, dat kan je nu helemaal niet voorstellen. Stel je voor dat je zo'n draad aanraakt.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Ik ben vrij recent ook in Londen geweest en toen naar het Transport for London-museum geweest en dan zie je ook een filmpje uit een dubbeldekker fabriek, waarbij ook de 'omvalbaarheid' wordt getest, dus volgens mij zit dat wel goed.
Museumfilmpjes :D
Ik ben eens aan het zoeken of ik ergens het massazwaartepunt van een dubbeldekkerbus kan vinden. Dat wil ik wel eens vergelijken met de nieuwe hybrides in Zuid-Holland (die hebben een hoop onderdelen op het dak liggen).
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #44: One day in London

Bericht door waldo79 »

Geweldige reportage.

Londen is super :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten