Het grote rijlestopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Jammer Joshua :(

Ik heb vandaag weer gereden, voor het eerst overdag. Ging niet heel lekker maar ook niet heel slecht, volgens m'n instructrice durf ik normaal veel meer maar dat had ik zelf nog niet eens door. Ook voor het eerst in de file gereden, viel me nog best tegen, best lastig eigenlijk. Het was overal druk in de stad, vooral rond Blijdorp en de snelweg stond ook vast dus het schoot allemaal niet heel erg op. Overdag of 's avonds vond ik niet eens zoveel uit maken eigenlijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Meltrain »

Cookie-O-Fiel schreef:Jammer, maar volgende keer beter! Op welke punten ben je gezakt?
Heb jij je rijbewijs nu eigenlijk al? :@
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Cookie »

Ja, tijdje alweer :) .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Karl »

Wat betalen/betaalden jullie eigenlijk per uur/pakket? Waar hebben jullie op gelet bij het zoeken naar een rijschool?
Laatst gewijzigd door Karl op do 06 mei 2010, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Karl schreef:Wat betalen/betaalden jullie eigenlijk per uur/pakket? Hebben jullie op gelet bij het zoeken naar een rijschool?
Ik heb mijn rijlessen bij de ANWB gedaan en was daar zeer tevreden over.
Na een uurtje rijden in de simulator bleek dat ik zo goed was dat ik maximaal 10 lessen nodig zou hebben, uiteindelijk zijn dit 7 rijlessen geworden.

Na een vlot en gezellig praktijk examen was ik geslaagd.

Uiteindelijk heb ik voor het hele zooitje:

- Rijlessen in simulator
- Theorie boek
- Theorie CD
- Theorie examen
- 7 Rijlessen
- Praktijk examen

1200 euro betaald, wat ik persoonlijk een prima prijs vind. Aangezien mijn rijlessen zeer goed gingen en de examinator mij alles leerde wat ik wilde weten. :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Suus »

Zuid-Koreaanse haalt rijbewijs na 960 pogingen
Een vrouw uit Zuid-Korea blijkt te beschikken over behoorlijk veel doorzettingsvermogen. Ze slaagde na 960 pogingen eindelijk voor haar rijexamen.

Dat meldt de Gazet van Antwerpen. De Zuid-Koreaanse vrouw bleek vooral moeite te hebben met het theoretische gedeelte. Ze deed maar liefs 950 keer theorie-examen.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Nou Joshua, zo slecht doe je het nog niet :lol:
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Etienne »

Vandaag moest ik zo her en der gaan parkeren langs de openbare weg of in de straatjes, ging best goed :Y Ben nu ook bezig met het leren van de theorie :6
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Naar 960 pogingen? Is die vrouw miljonair of mag je daar gewoon gratis op examen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Vinny »

Gratis wellicht niet, maar de rijexamens in Nederland zijn buitenproportioneel duur. Een theorieexamen is gewoon voor 50 euro een uur lang wat toetsen op de computer intoetsen, en het praktijkexamen is veel duurder dan een gewone rijles. Kortom, er zitten een aantal mensen flink rijk te worden. Dat krijg je met een overheidsmonopolist: hoge prijzen en geen service
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Gratis wellicht niet, maar de rijexamens in Nederland zijn buitenproportioneel duur. Een theorieexamen is gewoon voor 50 euro een uur lang wat toetsen op de computer intoetsen, en het praktijkexamen is veel duurder dan een gewone rijles. Kortom, er zitten een aantal mensen flink rijk te worden. Dat krijg je met een overheidsmonopolist: hoge prijzen en geen service
Tja, al die ICT-problemen bij het CBR moeten toch ergens van bekostigd worden ;)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

Joshua schreef:Besluitvaardigheid.

En ik handel te laat, moet eerder terugschakelen, eerder af remmen, enz.
Nog even en ik denk dat wij hetzelfde hebben... Ik ben vandaag gezakt, op doorstroming... Kwam een gele (bestel)bus aan, en daar ging ik niet voor, terwijl zij vond van wel... Volgende keer beter -O-
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daan »

Hoe kansloos ook. Mij is altijd geleerd: bij twijfel niet doen. Dus als ik denk dat het me niet gaat lukken om nog even ergens voorlangs te gaan, dan doe ik dat niet. En dan komt het inderdaad regelmatig voor dat je achteraf gezien er makkelijk voorlangs kon. Maar beter dat dan dat stuk blik in de prak :pos:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Raymond »

Ik wachtte bij een kruispunt tijdens mijn examen ook te lang (deels ook omdat ik bang was dat om een ingreep te krijgen omdat de examinator van mening zou zijn dat ik er niet meer tussen kon) en had er makkelijk al eerder gekund, maar ik heb m'n rijbewijs gewoon gehaald. Werd wel aangegeven dat ik het in de gaten moest houden, maar had de veiligheid niet in gevaar gebracht en daar gaat het toch ook om.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Pfff als ik dit allemaal zo lees, en met mijn eigen lessen merk, moet je precies zo gaan rijden zoals de examinator zelf ook doet, geen eigen inbreng, precies volgens het boekje.
Iets waar ik voor uit moet gaan kijken want ik wil nu al veel te veel.
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

Raymond schreef:Ik wachtte bij een kruispunt tijdens mijn examen ook te lang (deels ook omdat ik bang was dat om een ingreep te krijgen omdat de examinator van mening zou zijn dat ik er niet meer tussen kon) en had er makkelijk al eerder gekund, maar ik heb m'n rijbewijs gewoon gehaald. Werd wel aangegeven dat ik het in de gaten moest houden, maar had de veiligheid niet in gevaar gebracht en daar gaat het toch ook om.
Dat was bij mij ook. Op een gegeven moment gaf de examinator aan dat ik nog wel langs een vrachtwagen kon, zodat het goed vlot doorreed. Na de rit gaf hij ook aan dat ik er op moest blijven letten, maar ik was verder gewoon geslaagd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Mijn examinator gaf gewoon aanwijzingen; "daar kun je nog wel even voor", "beetje gas bij, dan kunnen we er nog voorlangs" etc.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Stefan »

Tijdens mijn examen hebben we 't eigenlijk alleen over bussen gehad, aangezien 'ie zelf op de touringcar had gezeten. :mrgreen: Hij had maar 1 ding te zeggen over m'n totale examen: "Het was een mooie rit, van harte gefeliciteerd!". 8-)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Geert »

De mijne zei niets totdat we weer bij het tafeltje aankwamen in het CBR, en toen kreeg ik ineens de folder "Het rijbewijs wordt een pas" in mijn handen geduwd. En toen drong het door :D
(Goed, opa vertelt, inmiddels is het al weer 4 jaar een plastic pasje :P)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Ik heb een van de laatste papieren rijbewijzen (juli 2006 opgehaald bij de gemeente), kreeg er al geen eens meer een mapje omheen want die waren op en werden niet meer bij-besteld.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door waldo79 »

Pas sinds het verlengen van mijn rijbewijs (vorig jaar) heb ik een plastic pasje 8-)
Het papieren floddertje vind ik een stuk mooier :o
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Fles »

Ik ben 1 keer gezakt omdat ik de linkerbaan van een weg met gescheiden rijbanen in wou duiken :N *O*

De tweede keer ging alles gewoon goed, maar vond de examinator dat ik op de snelweg al begon af te remmen voordat we op de uitvoegstrook waren. Alsof dat zo'n doodzonde is :N :6

Derde keer geslaagd. Kreeg zelfs complimenten omdat ik zo keurig spiegelde en rustig uitweek toen er van de vrachtwagen voor me (een autotransporter) ineens een lege jerrycan af stuiterde, mijn kant op :shock: *O*

Heb m inmiddels al ruim 13 jaar, maar ik rij zelden of nooit. In 2006 moest ik voor m'n werk geregeld ritjes door Ht crossen, maar als dat op een heel jaar eens 500 km was, is t veel. En verder in 2008 in de vakantie heb ik ook wel stukken gereden, maar dat was een Civic Hybride met automaat en cruise control, hoefde zelf niks te doen :lol: (alsof je in Noord-Finland overig verkeer hebt waar je op moet letten :N :lol: )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Derde keer geslaagd. Kreeg zelfs complimenten omdat ik zo keurig spiegelde en rustig uitweek toen er van de vrachtwagen voor me (een autotransporter) ineens een lege jerrycan af stuiterde, mijn kant op :shock: *O*
Zeg eerlijk.. Liever een jerrycan dan een complete auto. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door webguy »

Fles schreef:(alsof je in Noord-Finland overig verkeer hebt waar je op moet letten)
Herten en elanden wel :) Dat telt daar wel redelijk als wegverkeer, toch..

Verder wat autotransporten betreft: idd liever een jerrycan... Ik ken mensen die ging liften en van zo'n vrachtwagen een lift kregen. De bagage mocht achterin in de bak van een splinternieuwe Ford Ka :P Oh ja, en de bestuurder had een pistool bij zich, "je weet maar nooit wat je tegenkomt"...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Zeg eerlijk.. Liever een jerrycan dan een complete auto. :lol:
Daar was ik ook rustig omheen gereden, dat snap je 8-)

webguy schreef:
Fles schreef:(alsof je in Noord-Finland overig verkeer hebt waar je op moet letten)
Herten en elanden wel :) Dat telt daar wel redelijk als wegverkeer, toch..
Elanden laten zich echt niet zien, dat zijn ontzettend schuwe beesten. Maar rendieren, massa's ja *O* In het begin maak je er nog foto's van, maar de lol is er vrij vlot vanaf :lol:

Rendieren en mensen hebben daar eigenlijk allebei iets van "Oh, jullie wonen hier ook. Nah, best :) "
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten