Mag ik even kwijt #44

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Karl »

De Speld schreef:‘Leg metafoorgebruik politici aan banden’
Taalkundig drijfzand blijkt voor vele volksvertegenwoordigers politiek waterloo

Door De Redactie | 10 mei 2010 | Binnenland

Het gebruik van metaforen door Nederlandse politici lijkt nog het meest op hoe een vierjarig kind een brommer probeert te besturen. Dat is de conclusie van taalkundige en -analyticus Bert Bokhoven. “Als ik nu geen alarm sla, zou ik als Chamberlain in München berusten in de loop der dingen. Dat weiger ik.” Om de verkiezingsstrijd niet te laten verzanden in een moeras van onduidelijke beeldspraak, is het van het grootste belang dat de beeldspraak wordt gemuilkorfd. “Het is vijf voor twaalf voor politici, die met hun uitspraken als een vulkaan hun retorische as over het Nederlandse volk uitbraken.”

“Metaforen zijn als een ijsberg, waarop zelfs het meest zorgvuldig geconstrueerde betoog kan stranden,” aldus Bokhoven. “Monologen van fractievoorzitters zijn verworden tot taalkundig drijfzand, waarin de argeloze luisteraar langzaam wegzakt. Nederland is het wilde westen, en de politiek de kraal waarin de taalkundige toekomst van Nederland wordt neergeschoten. Alleen Maxime Verhagen zie ik nog wel eens als een Van Agt de lier van de welsprekendheid stemmen in het openbaar.”
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daan »

Had ik die verrekte ID3-tags van mijn muziek ein-de-lijk op orde, moet WinAmp dat weer verzieken :evil: Weer een hele partij werk voor niks gedaan. En bedankt hè... -O-

Het is tegenwoordig schijnbaar heel normaal dat software het internet op gaat om jouw werk even te 'verbeteren'. Echt, dat die tyfustroep mag branden in de hel. :evil: :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

@Karl: haha :)

@Daan: doet Winamp dat tegenwoordig automatisch dan? Meestal moet je in dergelijke programma's specifiek aangeven dat ze metadata weg mogen schrijven. Ik heb sinds een jaar ook eindelijk mijn collectie netjes op orde, dus o wee het programma dat dat gaat verzieken...

(Volgend project: voor elk mp3'tje de bijpassende cover art ;))
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door webguy »

Dat is nog een ramp, helemaal om het automatisch te doen :P Oh en gratis. Ik heb MediaMonkey een tijd daarvoor gebruikt, die kan het semi-automatisch van diverse sites afplukken...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

Misschien dat ik zelf maar iets in elkaar flans. Binnenkort maar eens uitproberen met de muziek op mijn iPod (die wordt af en toe toch weer overschreven met de echte collectie mp3'tjes, dus een paar verkeerde cover arts kan niet zo'n kwaad). De library van Sharepod en de Amazon Web Services zien er wel aardig uit ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Ik heb een ander probleem. Ik heb een podcast, en bij elke aflevering is er een andere cover. Maar Sony Media Go en Mediascape op mijn telefoon herkennen alleen de coverart van de laagst genummerde aflevering op de computer of mijn telefoon :( Aan coverart knutselen heb ik dan ook maar opgegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daan »

Geert schreef:@Daan: doet Winamp dat tegenwoordig automatisch dan? Meestal moet je in dergelijke programma's specifiek aangeven dat ze metadata weg mogen schrijven. Ik heb sinds een jaar ook eindelijk mijn collectie netjes op orde, dus o wee het programma dat dat gaat verzieken...
Tja, als ik muziek importeer in Winamp dan heb ik het vermoeden dat ie toch met de tags aan de haal gaat... Zie af en toe dingen verschijnen die ik echt niet ingevoerd heb. En in het begin denk je nog dat je dan zelf ergens een typo hebt gemaakt, maar ik weet ondertussen wel beter. Vanmiddag dus de zoveelste keer dat ik een nummer tegenkom met iets in de tag, waarvan ik écht zeker wist dat ik dat er niet in had gezet. Pak de back-up van vorige week erbij, en daar stond het nog wel goed in. Winamp gaat dus aan de haal met dat spul... En het is een enorme pokkeklus om die tags allemaal kloppend te krijgen, dus dat doe ik ook liever geen tweede keer... -O-
Kan in Winamp trouwens ook nergens een optie vinden om dat uit te schakelen. Mocht iemand anders dat wel vinden, dan hou ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Ardan »

Nounounou wat een spektakel was die Giro toch. Heb een uur op die Zuidas staan te verkneukelen, geeneens een leuk Skoda-petje gekregen terwijl er ongeveer duizend moppies aan het uitdelen waren, Yolanthe Kabaal van Glasscherven kwam met de bokaal voorbij, en de renners zetten hun handtekening op de deelnemerslijst. Wel leuke muziek zo af en toe. Ben 10 minuten voor de start aan de De Boelelaan gaan staan, een mooi plekje uitgezocht, en ineens kwamen er 197 fietsers aan die met 10 seconden voorbij waren. En de rest van het publiek deed allemaal een stap naar voren terwijl ik net met mijn cameraatje in de aanslag stond, straks even kijken of ze nog een beetje leuk zijn geworden. Het voorbijrijden van de volgwagens duurde langer dan de hele rest, en toen kwam er een auto met 'EINDE KOERS', dus iedereen steekt de straat over, komen er nog twee wagens van Skoda achteraan toeteren XD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

En toen was Ddrs ineens Amersfoorter, of nouja, in ieder geval eigenaar van m'n eigen huisje in Amersfoort sinds 12.15 uur vandaag :) Toch eens zien of ik nog een wat toepasselijker username weet te bedenken :wink:

Lekker uitzicht 't groen in ook...
Afbeelding

En toch eens een treintje regelen om naar 't station te rijden :mrgreen: Middenin beeld 'n overwegboom van de overweg Leusderweg in 't PON-lijntje...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door tsov »

Gefeliciteerd! Veel plezier in je huisje en in Amersfoort :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Stefan »

Namens mij ook van harte gefeliciteerd!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Van harte gefeliciflapstaart he ReizigerAmf zal ik maar alvast zeggen :wink: Wanneer ga je over?
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Justin »

Gefeliciteerd! Dus nu moet ik het topic Dordrecht-Rotterdam-Utrecht(-Amersfoort/-Ede-Wageningen) in ere houden ;).

Ik ga je wel stalken, je zit bij mn werk op de hoek :p. :twisted:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door mb90 »

Gefeliciteerd Ddrs, leuk uitzicht heb je gekregen. :pos:
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 10 mei 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Wanneer ga je over?
Ik heb geen haast, maar het zal wel richting het pinksterweekend gaan ofzoiets. Komend lang weekend de IKEA even plunderen, schilderen, schoonmaken en meubels in elkaar zetten. Moet nog zien hoever ik dan kom.
Justin schreef:Ik ga je wel stalken, je zit bij mn werk op de hoek :p. :twisted:
Neuj je zit een straat verder he... ik zit tussen Leusderweg en Arnhemseweg in :P En pas op, anders stuur ik m'n broertje op je af :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ik heb een ander probleem. Ik heb een podcast, en bij elke aflevering is er een andere cover. Maar Sony Media Go en Mediascape op mijn telefoon herkennen alleen de coverart van de laagst genummerde aflevering op de computer of mijn telefoon :( Aan coverart knutselen heb ik dan ook maar opgegeven.
Google Listen (voor Android dus). Werkt perfect voor podcasts...

En Daniel, gefeliciteerd! Amersfoort is nog best leuke stad, al zeg ik het zelf ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Komend lang weekend de IKEA even plunderen
PLUNDRAAA!!! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Bee schreef:Ik heb een ander probleem. Ik heb een podcast, en bij elke aflevering is er een andere cover. Maar Sony Media Go en Mediascape op mijn telefoon herkennen alleen de coverart van de laagst genummerde aflevering op de computer of mijn telefoon :( Aan coverart knutselen heb ik dan ook maar opgegeven.
Google Listen (voor Android dus). Werkt perfect voor podcasts...
Helaas, alleen Mediascape werkt met de MW600 :( (okee, ik geef het toe, ik ben een SE-fanboy :oops: )

Gefeliciteerd Reiziger Ddrs, misschien maar Reiziger Amfs van maken, ookal is dat niet jouw station :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door webguy »

Maar dat is toch gewoon Bluetooth A2DP? Dat werkt toch gewoon met standaard Android? Zo niet, is dat nogal erg stom... Ik ben tegen dat soort hardware als het met maar met bepaalde software werkt. In de Google Listen FAQ staat:
Can I use my Bluetooth headset?
Definitely. In fact, we love using Listen with wireless headsets. Using a headset with A2DP capability, you can get you audio content right in your ear, and often use the headset controls as well.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Meltrain »

STF schreef:Wat hebben die Luxemburgers nou toch weer verzonnen voor nieuwe voertuig-eis... Bestelbussen die voor 15 juni 2008 in gebruik zijn genomen moeten vanaf 15 juni 2010 een brandblusser van 2 kilo aan boord hebben.

Onze auto is van februari 2007 en je kunt er donder op zeggen dat ze bij de eerst volgende APK keuring gaan controleren of je een brandblusser aan boord hebt (gevarendriehoek en veiligheidshesjes worden namelijk elk jaar bij de keuring op aanwezigheid gecontroleerd).
Maar jullie hebben dan toch helemaal geen brandblusser nodig? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

De fietsenmaker belde net, de schade is erger dan verwacht :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Karl »

Valt er nog een regeling te treffen met je verzekering? :neg:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Mja, ik zit er nu wel aan te denken. Omdat de schade eerst 50 euro was, en ik 45 euro eigen risico heb, had ik het maar onderling geregeld, maar nu is de schade al opgelopen naar 80 euro (de rem is door midden gebroken en moet vervangen worden) dus nu ga ik toch maar eens navraag doen bij de ING wat ik kan doen om alsnog de schade vergoed te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daan »

meltrain schreef:
STF schreef:Wat hebben die Luxemburgers nou toch weer verzonnen voor nieuwe voertuig-eis... Bestelbussen die voor 15 juni 2008 in gebruik zijn genomen moeten vanaf 15 juni 2010 een brandblusser van 2 kilo aan boord hebben.

Onze auto is van februari 2007 en je kunt er donder op zeggen dat ze bij de eerst volgende APK keuring gaan controleren of je een brandblusser aan boord hebt (gevarendriehoek en veiligheidshesjes worden namelijk elk jaar bij de keuring op aanwezigheid gecontroleerd).
Maar jullie hebben dan toch helemaal geen brandblusser nodig? :?
Als zijn auto een bestelbus is wel dus.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Neuj je zit een straat verder he... ik zit tussen Leusderweg en Arnhemseweg in :P En pas op, anders stuur ik m'n broertje op je af :mrgreen:
Die heb ik sinds vorige week niet meer gezien; maar zijn rooster is precies het tegenovergestelde van mij. Ik zie hem alleen woensdagmiddag geloof ik ;).

@Karl: joh, zou je denken. Als ze in het buitenland zijn en men die metaforen gaat vertalen naar <incorrect letterlijk> Engels, snapt niemand de Nederlandse politiek meer :lol:.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten